REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne, Odpowiedź na reklamację

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prawo komunikacji elektronicznej. Będzie wysłuchanie publiczne

Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie. 

Retencja danych telekomunikacyjnych – także w komunikatorach i poczcie elektronicznej

Obowiązek retencji danych telekomunikacyjnych będzie obejmował nie tylko – jak dotychczas – operatorów i dostawców usług telekomunikacyjnych, ale również podmioty udostępniające komunikatory internetowe oraz dostawców poczty elektronicznej. Zakres danych podlegających retencji ma ustalić w drodze rozporządzenia minister właściwy ds. informatyzacji. Takie rozwiązania przewiduje rządowy projekt Prawa komunikacji elektronicznej (PKE), który trafił pod obrady Sejmu.

Roaming w UE - nowe (przekształcone) unijne rozporządzenie roamingowe od 1 lipca 2022 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, że 13 kwietnia 2022 r. opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE tekst przekształconego rozporządzenia roamingowego - Rozporządzenie PE i Rady UE 2022/612 z dnia 06.04.2022 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Znowelizowane przepisy wchodzą w życie 1 lipca 2022 r.

Ustawa o dostępności niektórych towarów i usług - projekt

Terminale płatnicze, automaty biletowe, transmisje audiowizualne – takie innowacje współczesnej gospodarki mogą być dla różnych osób bardziej lub mniej przystępne. Unijna dyrektywa 2019/882 ma być wkrótce implementowana poprzez ustawę. Produkty i usługi elektroniczne mają stać się bardziej dostępne przede wszystkim dla niepełnosprawnych.

REKLAMA

Orange ukarany przez UOKiK - musi wypłacić rekompensatę za dodatkowo płatne usługi

Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, dopuścił się do działania na szkodę konsumentów. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług i serwisów subskrypcyjnych.

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym nie jest już twierdzą nie do zdobycia. Czy jesteśmy świadkami początku końca jej nienaruszalności?

Większe uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych

Przepisy zwiększające uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych weszły w życie 21 grudnia 2020 r. Jakie prawa zyskali konsumenci? Czy operatorzy mają nowe obowiązki?

REKLAMA

Cyberbezpieczeństwo sieci telekomunikacyjnych

Wdrożenie zaleceń unijnych w zakresie bezpieczeństwa sieci telekomunikacyjnych oraz usprawnienie funkcjonowania najważniejszych instytucji w systemie cyberbezpieczeństwa RP - to główne cele nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, której projekt właśnie trafił do konsultacji.

Perspektywy i wyzwania związane z wdrożeniem sieci 5G

Operatorzy telekomunikacyjni z nadziejami i optymizmem patrzą na perspektywy biznesowe związane z wdrażaniem standardu sieci 5G. Nowe możliwości dotyczą przede wszystkim zwiększenia szybkości i różnorodności świadczonych usług. Jednocześnie telekomy powinny mieć na uwadze ryzyko, że korzyści finansowe płynące z możliwości, jakie daje 5G, może być poważnie ograniczone przez niekontrolowane zużycie energii.

Ktoś wziął pożyczkę lub kupił usługę na moje dane - co zrobić?

Wyciek danych osobowych lub zgubienie czy kradzież dowodu tożsamości może skutkować wzięciem pożyczki lub kupieniem usługi na dane osobowe ofiary. Co zrobić w takim przypadku?

Tylko operator ma prawo instalowania wzmacniaczy GSM

Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż stosowanie wzmacniaczy GSM regulują przepisy prawa. Urządzenia tego typu mogą być stosowane jedynie przez operatorów.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w usługach on-line na nowych zasadach

Ważne zmiany, dotyczące udzielania zgody na przetwarzanie danych osobowych przez podmioty świadczące usługi on-line wynikają z nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawa telekomunikacyjnego. Co warto wiedzieć o nowych przepisach?

Nieuczciwy telemarketing - UODO zapowiada kary

UODO w walce z uporczywym i niechcianym telemarketingiem chce zacieśnić współpracę z UKE i UOKiK. Maksymalna wysokość kary nałożonej przez Prezesa UODO może sięgać 20 mln euro.

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł.

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową!

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym w 2018 r.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona ważne zmiany w świadczeniu usług telekomunikacyjnych.

Dodatkowa zgoda dla usług Premium Rate

Nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego ma zabezpieczyć użytkowników przed ponoszeniem dodatkowych opłat z tytułu niechcianych usług Premium Rate. Co się zmieni?

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Konsument oszukany przez konsultanta - jakie ma prawa?

Konsument , który jest przekonany, że został oszukany przez konsultanta powinien mieć możliwość odsłuchania rozmowy. Co zrobić w sytuacji, gdy operator odmawia udostępnienia nagrania?

Geobloking abonamentów cyfrowych znika czyli Netflix (i nie tylko) w całej Europie

Od 1 kwietnia 2018 r. znika geobloking abonamentów cyfrowych. Jest to dobra informacja dla osób korzystających z cyfrowych abonamentów takich jak Netflix, HBO Go, Spotify itd bowiem ci użytkownicy będą mogli korzystać z dostępu do filmów lub seriali w sieci również na wakacjach na terenie UE.

Większa ochrona konsumentów na rynku telekomunikacyjnym

Lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami związanymi m.in. z sms-ami premium ma zapewnić rządowa nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, którą w czwartek uchwalił Sejm.

Nowe narzędzia do walki z sms-ami premium

Rząd proponuje nowe mechanizmy prawne mające na celu walkę z nadużyciami związanymi z sms-ami premium. Jednym z założeń nowelizacji jest wprowadzenie limitu 35 zł oraz możliwości całkowitej blokady tego rodzaju usług.

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego 2018

Zamiast uproszczenia wzorców umów telekomunikacyjnych klienci otrzymają obszerne i skomplikowane kontrakty, których nie będą w stanie zrozumieć – uważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i apeluje do rządu o zaniechanie prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego. Jego zdaniem zmniejszeniu biurokracji mogą służyć cyfrowe rozwiązania, wzorowane na najlepszych, znanych na świecie zastosowaniach.

Internetowe „ciasteczka” – wszystko co musisz wiedzieć o plikach cookies

Popularne pliki cookies (zwane ciasteczkami) są to pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzin witryny internetowej. Służą one do zbierania informacji o użytkowniku, czyli osobie która wchodzi na stronę internetową (zwanym odbiorcą końcowym). Obecnie każda strona Internetowa posiada system plików cookie, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami.

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze.

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

Co zrobić jeśli bank odrzucił reklamację?

Warto regularnie przeglądać historię swojego rachunku oraz dochodzić swoich praw. Co jednak zrobić jeśli bank nie przyjmie reklamacji - radzi Jarosław Sadowski, ekspert rynku finansowego.

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Ułatwienia dla niepełnosprawnych w usługach telefonicznych

9 kwietnia opublikowano rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Dostęp niepełnosprawnych do usług telefonicznych poprawi się m.in. poprzez: dostosowanie modeli telefonów oraz biur obsługi abonentów do ich potrzeb.

Reklamacja wycieczki turystycznej

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki.

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru.

HFPC: dane telekomunikacyjne niewystarczająco chronione

Według Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka projektowane zmiany przepisów regulujących dostęp organów ścigania do danych osobowych nie zapewniają obywatelom niezbędnej ochrony. Fundacja szczególną uwagę zwróciła na dostęp do danych objętych tajemnicą zawodową.

Płatne usługi operatora pod kontrolą abonenta

Abonenci mogą zastrzec u operatora pewien próg kwotowy. Nowe przepisy wchodzą w życie 4 maja 2012 r.

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu.

Jak rozwiązać umowę z kablówką bez dodatkowych kosztów?

Jednostronne rozwiązanie umowy z kablówką wiąże się z koniecznością zwrotu wartości przyznanych promocji. Warto jednak wiedzieć kiedy możemy wypowiedzieć umowę operatorowi i nie ponieść żadnych dodatkowych kosztów.

Unbundling w prawie energetycznym

Przez unbundling, inaczej separację, należy rozumieć rozdzielenie od siebie działalności w obrębie przesyłania bądź dystrybucji energii od działalności, która polega na wytwarzaniu i dostarczaniu (sprzedaży) tej energii do odbiorców końcowych. Wyróżniamy unbundling prawny, księgowy, własnościowy oraz funkcjonalny.

Umowa o dostępie telekomunikacyjnym

Umowa o dostępie telekomunikacyjnym określa warunki dostępu telekomunikacyjnego i związane z tym warunki współpracy pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi.

Olbrzymia kara za wielką zmowę operatorów

Zmowa największych operatorów komórkowych spowodowała opóźnienie rozwoju nowych usług telekomunikacyjnych – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięksi gracze niezgodnie z prawem uzgadniali sposób postępowania wobec hurtowego operatora telewizji mobilnej.

UOKiK wyraża zgodę na przejęcie Polkomtela

Jedna z największych transakcji biznesowych ostatnich lat zmierza ku końcowi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie Polkomtela (operatora sieci Plus) przez spółkę Zygmunta Solorza.

Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych - WZÓR UMOWY

Wzór umowy wypowiedzenia o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Przedawnienie roszczeń z umowy z operatorem – cz. 2

Roszczenia operatora względem abonentów przedawniają się po upływie trzech lat. Jak jednak obliczyć ten okres? Jakie okoliczności mogą wpływać na okres przedawnienia roszczenia?

Przedawnienie roszczeń z umowy z operatorem

Roszczenia operatora podlegają przedawnieniu. Początek biegu okresu przedawnienia wyznacza data wymagalności roszczenia o zapłatę rachunku.

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

To będzie koniec loteryjnych sms-ów?

Operatorzy będą blokować numery, z których wysyłane są loteryjne sms-y na każde żądanie abonenta. Takie założenia przyjęto przy projekcie zmian prawa telekomunikacyjnego.

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

REKLAMA