REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne, Telefon komórkowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakaz używania smartfonów w placówkach oświatowych od 1 września 2024 r.? Jest apel o wprowadzenie tego zakazu

Zakaz używania smartfonów w placówkach oświatowych od 1 września 2024 r.? Jest apel Instytutu Spraw Obywatelskich o wprowadzenie zakazu.

Prawo komunikacji elektronicznej. Będzie wysłuchanie publiczne

Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie. 

Zakazać używania telefonów przez uczniów podstawówek. Rada Dzieci i Młodzieży radzi ministrowi edukacji

Zakaz korzystania z telefonów komórkowych w celach rozrywkowych w szkołach podstawowych zarówno podczas lekcji, jak i przerw – to jedna z rekomendacji Rady Dzieci i Młodzieży dla szefa MEiN. Urządzenia te – uważa Rada – powinny być używane tylko w celach edukacyjnych i w nagłych sytuacjach.

MEiN o telefonach, tabletach oraz innych urządzeniach elektronicznych w szkołach

W ocenie resortu edukacji ustawa Prawo oświatowe nie dopuszcza wprowadzania całkowitego zakazu przynoszenia urządzeń elektronicznych do szkoły – przekazała PAP rzeczniczka MEiN. Z badań wynika jednak, że nauczyciele nie tylko rekwirują telefony uczniów, ale również decydują się na przejrzenie ich zawartości.

REKLAMA

MEiN o zakazie używania telefonów komórkowych w szkołach. Czy nauczyciel może czasowo zarekwirować telefon ucznia? Co z przeglądaniem zawartości telefonu?

W ocenie resortu edukacji ustawa Prawo oświatowe nie dopuszcza wprowadzania całkowitego zakazu przynoszenia urządzeń elektronicznych do szkoły. Z badań wynika jednak, że nauczyciele nie tylko rekwirują telefony uczniów, ale również decydują się na przejrzenie ich zawartości.

Retencja danych telekomunikacyjnych – także w komunikatorach i poczcie elektronicznej

Obowiązek retencji danych telekomunikacyjnych będzie obejmował nie tylko – jak dotychczas – operatorów i dostawców usług telekomunikacyjnych, ale również podmioty udostępniające komunikatory internetowe oraz dostawców poczty elektronicznej. Zakres danych podlegających retencji ma ustalić w drodze rozporządzenia minister właściwy ds. informatyzacji. Takie rozwiązania przewiduje rządowy projekt Prawa komunikacji elektronicznej (PKE), który trafił pod obrady Sejmu.

Jazda z telefonem? Policyjny dron ujawnia wykroczenia

Jazda z telefonem nie jest wcale taka trudna do wykrycia. Szczególnie że dziś policjanci mogą obserwować kierowców z ukrycia. Korzystają z dronów!

Roaming w UE - nowe (przekształcone) unijne rozporządzenie roamingowe od 1 lipca 2022 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, że 13 kwietnia 2022 r. opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE tekst przekształconego rozporządzenia roamingowego - Rozporządzenie PE i Rady UE 2022/612 z dnia 06.04.2022 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Znowelizowane przepisy wchodzą w życie 1 lipca 2022 r.

REKLAMA

Zmiany operatora komórkowego

Zmiany operatora komórkowego. W czwartym kwartale przeniesiono w Polsce 371,7 tys. numerów komórkowych - podał UKE w komunikacie. Dodatni bilans wśród dużych operatorów mobilnych odnotował T-Mobile Polska (blisko 15. tys.), a najwięcej numerów stracił Polkomtel (28,2 tys.).

Orange ukarany przez UOKiK - musi wypłacić rekompensatę za dodatkowo płatne usługi

Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, dopuścił się do działania na szkodę konsumentów. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług i serwisów subskrypcyjnych.

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym nie jest już twierdzą nie do zdobycia. Czy jesteśmy świadkami początku końca jej nienaruszalności?

Większe uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych

Przepisy zwiększające uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych weszły w życie 21 grudnia 2020 r. Jakie prawa zyskali konsumenci? Czy operatorzy mają nowe obowiązki?

Cyberbezpieczeństwo sieci telekomunikacyjnych

Wdrożenie zaleceń unijnych w zakresie bezpieczeństwa sieci telekomunikacyjnych oraz usprawnienie funkcjonowania najważniejszych instytucji w systemie cyberbezpieczeństwa RP - to główne cele nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, której projekt właśnie trafił do konsultacji.

Perspektywy i wyzwania związane z wdrożeniem sieci 5G

Operatorzy telekomunikacyjni z nadziejami i optymizmem patrzą na perspektywy biznesowe związane z wdrażaniem standardu sieci 5G. Nowe możliwości dotyczą przede wszystkim zwiększenia szybkości i różnorodności świadczonych usług. Jednocześnie telekomy powinny mieć na uwadze ryzyko, że korzyści finansowe płynące z możliwości, jakie daje 5G, może być poważnie ograniczone przez niekontrolowane zużycie energii.

Ktoś wziął pożyczkę lub kupił usługę na moje dane - co zrobić?

Wyciek danych osobowych lub zgubienie czy kradzież dowodu tożsamości może skutkować wzięciem pożyczki lub kupieniem usługi na dane osobowe ofiary. Co zrobić w takim przypadku?

Tylko operator ma prawo instalowania wzmacniaczy GSM

Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż stosowanie wzmacniaczy GSM regulują przepisy prawa. Urządzenia tego typu mogą być stosowane jedynie przez operatorów.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w usługach on-line na nowych zasadach

Ważne zmiany, dotyczące udzielania zgody na przetwarzanie danych osobowych przez podmioty świadczące usługi on-line wynikają z nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawa telekomunikacyjnego. Co warto wiedzieć o nowych przepisach?

Nieuczciwy telemarketing - UODO zapowiada kary

UODO w walce z uporczywym i niechcianym telemarketingiem chce zacieśnić współpracę z UKE i UOKiK. Maksymalna wysokość kary nałożonej przez Prezesa UODO może sięgać 20 mln euro.

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł.

Rozszerz swoją perspektywę z Alcatelem 3L

TCL Communication informuje o wprowadzeniu do sprzedaży w sieci sklepów Biedronka telefonu Alcatel 3L. Za sprawą panoramicznego ekranu 18:9 i trybu uproszczonego jest doskonałym wyborem na pierwszy smartfon. Komfort korzystania z tego urządzenia wyraźnie podnosi technologia rozpoznawania twarzy Face Key, dzięki której odblokowanie urządzenia trwa ułamek sekundy. Użytkownicy docenią z pewnością również obecność aparatu z matrycą 13 Mpix. Cena w sklepach sieci Biedronka wynosić będzie 399 zł.

RODO: Bezpieczeństwo danych a telefon komórkowy

Podczas wakacji częściej niż zazwyczaj korzystamy z różnego rodzaju aplikacji, które mogą być nam pomocne w podróży czy uprawianiu sportu. Jeśli jednak instalując je, nie zachowamy należytej ostrożności, nasz telefon lub smartwatch z przyjaciela łatwo może stać się szpiegiem. Warto więc zwracać uwagę, m.in. na to, jakie dane zbierają aplikacje i na co się godzimy przy ich ściąganiu – przestrzega dr Edyta Bielak-Jomaa, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową!

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym w 2018 r.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona ważne zmiany w świadczeniu usług telekomunikacyjnych.

Dodatkowa zgoda dla usług Premium Rate

Nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego ma zabezpieczyć użytkowników przed ponoszeniem dodatkowych opłat z tytułu niechcianych usług Premium Rate. Co się zmieni?

Konsument oszukany przez konsultanta - jakie ma prawa?

Konsument , który jest przekonany, że został oszukany przez konsultanta powinien mieć możliwość odsłuchania rozmowy. Co zrobić w sytuacji, gdy operator odmawia udostępnienia nagrania?

Geobloking abonamentów cyfrowych znika czyli Netflix (i nie tylko) w całej Europie

Od 1 kwietnia 2018 r. znika geobloking abonamentów cyfrowych. Jest to dobra informacja dla osób korzystających z cyfrowych abonamentów takich jak Netflix, HBO Go, Spotify itd bowiem ci użytkownicy będą mogli korzystać z dostępu do filmów lub seriali w sieci również na wakacjach na terenie UE.

Większa ochrona konsumentów na rynku telekomunikacyjnym

Lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami związanymi m.in. z sms-ami premium ma zapewnić rządowa nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, którą w czwartek uchwalił Sejm.

Nowe narzędzia do walki z sms-ami premium

Rząd proponuje nowe mechanizmy prawne mające na celu walkę z nadużyciami związanymi z sms-ami premium. Jednym z założeń nowelizacji jest wprowadzenie limitu 35 zł oraz możliwości całkowitej blokady tego rodzaju usług.

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego 2018

Zamiast uproszczenia wzorców umów telekomunikacyjnych klienci otrzymają obszerne i skomplikowane kontrakty, których nie będą w stanie zrozumieć – uważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i apeluje do rządu o zaniechanie prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego. Jego zdaniem zmniejszeniu biurokracji mogą służyć cyfrowe rozwiązania, wzorowane na najlepszych, znanych na świecie zastosowaniach.

Wirtualna czy stacjonarna centrala telefoniczna, czyli jak zaoszczędzić na biznesowych rozmowach?

Wraz z rozwojem Internetu świat komunikacji biznesowej zmienił się na dobre. Internetowa rewolucja wywindowała w górę standardy rozmów biznesowych, dlatego przedsiębiorcy coraz częściej szukają sposobów, dzięki którym dzwonienie do Klientów stanie się tańsze i wygodniejsze.

Internetowe „ciasteczka” – wszystko co musisz wiedzieć o plikach cookies

Popularne pliki cookies (zwane ciasteczkami) są to pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzin witryny internetowej. Służą one do zbierania informacji o użytkowniku, czyli osobie która wchodzi na stronę internetową (zwanym odbiorcą końcowym). Obecnie każda strona Internetowa posiada system plików cookie, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami.

Roaming w UE - nowe zasady świadczenia usług po 15 czerwca 2017 r.

PE i Rada UE wydały rozporządzenie dot. roamingu, które wprowadza zasadę „roam like at home”. Wejdzie ono w życie 15 czerwca br. Jak zareagowali na nie polscy operatorzy - przedstawiamy komunikat UOKiK.

Mandat za robienie selfie podczas jazdy samochodem

Czy można dostać mandat za robienie selfie podczas jazdy samochodem? Wielu kierowców uważa, że przepisy zakazują jedynie rozmów przez telefon bez wykorzystania zestawu głośnomówiącego. Jak jest w rzeczywistości?

UOKiK wszczął postępowanie przeciw T-Mobile

Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciw T-Mobile Polska w związku z usługami „Granie na Czekanie”/„Szafa Gra” oraz „Prenumerata”; wątpliwości wzbudził brak uzyskania wyraźnej zgody konsumenta na uruchomienie dodatkowo płatnych usług - poinformował w poniedziałek Urząd.

Opłaty roamingowe w UE znikną za 2 lata

Od 15 czerwca 2017 r. mają zniknąć opłaty roamingowe w UE. Oznacza to, że będąc za granicą, za połączenia czy przesyłanie danych zapłacimy tyle samo, ile płacimy za te usługi, będąc w swoim kraju.

Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Od 1 lipca 2015 r., kupując laptopy, tablety czy nawet telefony komórkowe do firmy, będziemy musieli ustalić, czy trzeba rozliczyć VAT za sprzedawcę. 9 kwietnia 2015 r. Sejm rozpatrzył poprawki Senatu do ustawy zmieniającej ustawę o VAT. Ustawa czeka teraz na podpis Prezydenta.

Rozmowa przez telefon i jej wpływ na bezpieczeństwo jazdy

Rozmowa przez telefon odwraca uwagę kierowcy do sytuacji na drodze i zwiększa ryzyko wypadku. Dlaczego kierowca nie jest w stanie bacznie obserwować drogi w czasie rozmowy?

Pięć darmowych aplikacji mobilnych, które musi mieć każdy posiadacz smartfona

Ci, którzy decydują się na zakup jednego z produktów Apple, zazwyczaj są nim bezwzględnie zachwyceni. Wspaniały design, niezawodność, wygoda … Wszystko to prawda, ale niektórzy pomimo codziennego użytkowania nie wykorzystują pełni możliwości swojego sprzętu. Jak to zmienić? Wystarczy zaopatrzyć się w odpowiednie aplikacje!

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a.

Dlaczego używanie zestawu głośnomówiącego jest niebezpieczne?

Używanie zestawu głośnomówiącego w trakcie jazdy autem jest prawie równie niebezpieczne co klasyczna rozmowa przez słuchawkę telefonu. Mimo że obie ręce kierowca ma na kierownicy, to nie koncentruje się on w pełni na tym, co dzieje się na drodze.

Koszty roamingu po 1 lipca 2014 roku

Od lat jednym z największych utrudnień dla podróżujących po Europie jest koszt roamingu danych, czyli opłaty pobieranej przez operatora za połączenia głosowe i przesyłanie danych. Dobra wiadomość jest taka, że od 1 lipca 2014 r. abonenci telefonii komórkowej podróżujący po krajach Unii Europejskiej, czyli w obrębie 27 Państw Członkowskich, zapłacą mniej za połączenia telefoniczne, wysyłanie SMS, a także korzystanie z Internetu.

Od lipca niższe opłaty za roaming

Wakacje to czas urlopów i zagranicznych wyjazdów. Od lipca w krajach Unii Europejskiej oraz w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego zostały obniżone opłaty roamingowe. Tańsze będą połączenia, smsy i mmsy oraz transmisja danych.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Ułatwienia dla niepełnosprawnych w usługach telefonicznych

9 kwietnia opublikowano rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Dostęp niepełnosprawnych do usług telefonicznych poprawi się m.in. poprzez: dostosowanie modeli telefonów oraz biur obsługi abonentów do ich potrzeb.

Alkomat w telefonie - jak to działa i czy ma to sens?

"Sprawdź promile" to aplikacja dostępna na urządzenia przenośne, która pomóc ma kierowcy w określeniu zawartości alkoholu w jego krwi. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie jest to alkomat, a wyniki mogą być tylko wskazówką dla jej użytkownika.

Uprzejmy kierowca naraża się na mandat?

Kultura na drodze jest czymś niezbędnym jeśli chcemy, aby nasze zakorkowane drogi nie stały się areną waści i kłótni. Okazuje się jednak, że nawet nadmierna uprzejmość kierowców może skończyć się dla nich mandatem.

Prywatność w aplikacjach mobilnych - opinia rzeczników ochrony danych osobowych

Użytkownicy aplikacji mobilnych muszą mieć kontrolę nad swoimi danymi. Powinni mieć możliwość decydowania o tym, jakie informacje chcą ujawniać, komu i w jakich celach. Takiego zdania są rzecznicy ochrony danych osobowych i prywatności.

Stres za kierownicą - co najbardziej denerwuje kierowców?

Agresja i stres za kierownicą auta wywołany jest najczęściej nieprawidłowym wykonaniem manewru przez innego kierowcę na drodze. Oto zachowania, za które możesz zostać zganiony przez innych użytkowników aut.

Złe nawyki kierowców i kosztowne ich konsekwencje

Rozmowa przez telefon, jedzenie za kierownicą czy palenie papierosów w trakcie jazdy autem to zachowania, które mogą nas słono kosztować. Zobacz jaki mandat grozi za typowe przyzwyczajenia polskich kierowców.

Od 1 stycznia 2013 spadną ceny połączeń telefonii komórkowej

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej określił obowiązki regulacyjne i nowe stawki rozliczeń hurtowych dla siedmiu operatorów telefonii komórkowej w zakresie usługi zakańczania połączeń głosowych. Od 1 stycznia 2013 roku obniżone stawki MTR zaczną obowiązywać w rozliczeniach międzyoperatorskich.

REKLAMA