REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro podróży, Odwołanie wycieczki

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Biuro podróży

Biuro podróży to instytucja, która oferuje różnego rodzaju usługi związane z organizacją i planowaniem podróży dla klientów, pośredniczy w zawieraniu umów transportowych. 

Praca wakacyjna: Rezydent turystyczny

Rezydent turystyczny to profesjonalny opiekun i organizator, który towarzyszy podróżnym podczas ich wakacyjnego pobytu i dba o zapewnienie im bezpiecznej i satysfakcjonującej podróży. Jego zadaniem jest organizacja udanego urlopu dla osób podróżujących do egzotycznych destynacji czy odwiedzających nieznane krainy.

Co warto sprawdzić przed wyjazdem z biurem podróży?

Nie wszystkie wyjazdy są objęte systemem gwarancyjnym. Warto zatem sprawdzić kondycję finansową swojego organizatora, by uniknąć problemu. Jak to zrobić?

Inflacja nie powstrzymuje Polaków przed podróżowaniem. Szukają ofert, ale niekoniecznie najtańszych

Inflacja dotyka także branżę turystyczną – w ubiegłym roku odnotowano wzrost cen paliwa lotniczego, w wielu krajach rosły też koszty żywności i noclegów, co przełożyło się na wyższe ceny wycieczek, biletów lotniczych i rezerwacji. I choć to może wpływać na częstotliwość wyjazdów, nie oznacza to, że Polacy rezygnują z wypoczynku za granicą czy wybierają wyłącznie najtańsze oferty. – Polacy wolą wydawać pieniądze na podróże, które dają wspomnienia, niż na rzeczy, które zostają z nami na krótszy czas – mówi Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.

REKLAMA

Obniżka ceny wycieczki w związku z ograniczeniami pandemicznymi?

Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu orzekł, iż podróżni, których wycieczka została dotknięta środkami przeciwdziałania Covid-19 mogą mieć prawo do obniżki ceny.

Zwrot pieniędzy za odwołaną wycieczkę do Egiptu - SN uwzględnił skargę nadzwyczajną

Za wycieczkę do Egiptu zapłacili po kilka tys. zł, ale biuro podróży upadło, a jego polisa ubezpieczeniowa wygasła. Sąd nie przyznał im odszkodowania. SN - po skardze RPO - uchylił wyrok wskazując, iż nie wzięto pod uwagę ochrony przysługującej klientom biura, jako konsumentom.

Jak sprawdzić organizatora turystyki?

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny przypomina jak sprawdzić organizatora turystyki. Dlaczego ważne jest, aby biuro podróży działało legalnie?

Oblężenie biur podróży mimo wojny i inflacji

"Z relacji naszych przedsiębiorców wynika, że jesteśmy tak spragnieni odpoczynku, że często wydajemy na niego ostatnie pieniądze" – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

REKLAMA

Branża turystyczna - długi i obawa przed lockdownem

Branża turystyczna wciąż z długami obawia się kolejnego lockdownu. Przed wyjazdem na wakacje sprawdź organizatora wycieczki. Czy grozi mu opadłość?

Czy biuro podróży może wymagać od turysty szczepienia?

Szczepień przeciw COVID-19 może wymagać organizujące wyjazd biuro podróży, przyjmujący turystę hotel czy przewoźnik. Czy jest to zgodne z prawem?

Zwrot pieniędzy za odwołane wycieczki - ok. 90 tys. wniosków

Po zwrot pieniędzy za odwołane wycieczki zgłosiło się ok. 90 tys. Polaków. Lista beneficjentów jest jednak kilkukrotnie większa. Z jakiego powodu?

Odwołane loty i imprezy turystyczne z powodu pandemii - skargi konsumentów

Liczba skarg konsumentów w czasie pandemii wzrosła o 60 procent. Dotyczą one m.in. odwołanych lotów, imprez turystycznych czy noclegów.

Mniejsze zainteresowanie koloniami i obozami. Czy COVID-19 pogrąży branżę turystyczną?

Obawa przed koronawirusem i problemy finansowe sprawiają, że rodzice masowo rezygnują z wysyłania dzieci na kolonie i obozy. Ze zorganizowanego wypoczynku w tym roku skorzysta dużo mniej dzieci.

Wakacje za granicą w dobie koronawirusa - jakie ubezpieczenie turystyczne wybrać?

Na co zwrócić wagę wybierając ubezpieczenie turystyczne, by zabezpieczyć się na wypadek zakażenia koronawirusem za granicą? Wskazówki dla konsumentów przygotował Rzecznik Finansowy.

Czy to dobry moment na odwołanie wyjazdów wakacyjnych?

Czy z powodu obecnej sytuacji związanej z koronawirusem powinniśmy zdecydować się na odwołanie wyjazdu wakacyjnego zaplanowanego na przykład na czerwiec? "W przypadku imprez turystycznych, które mają miejsce za kilka miesięcy, powinniśmy obserwować rozwój wydarzeń i poczekać" - mówi agencji Newseria Biznes Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wakacje wykupione w biurze podróży - kiedy można z nich zrezygnować?

Rezygnacja z umowy zawartej z organizatorem turystyki np. w biurze podróży następuje na podstawie szczegółowych regulacji. Kiedy mamy prawo zrezygnować z wykupionej wycieczki? Jakie uprawnienia przysługują przedsiębiorcy, gdy podróżny odstąpił od umowy w związku z wybuchem epidemii wirusa SARS-CoV-2?

Odwołanie wycieczki z powodu epidemii koronawirusa – uprawnienia branży turystycznej

Uchwalona przez Sejm ustawa przewiduje szczególne rozwiązania w przypadku odwołanych podróży w związku z wybuchem epidemii koronawirusa. Nowe przepisy mają na celu zabezpieczenie rynku turystycznego.

Tabela Frankfurcka pomocna przy określaniu wysokości odszkodowania od biura podróży

W celu ujednolicenia zasad odpowiedzialności organizatorów usług turystycznych została opracowana Tabela Frankfurcka. Zawiera ona usługę, rodzaj wady i procentową wysokość odszkodowania jakie powinien otrzymać podróżny od biura podróży.

Polisa ubezpieczeniowa na wakacje - uwaga na wyłączenia

Polisa wakacyjna nie zawsze wystarczy na czas letniego urlopu. Konsumenci przed wyjazdem powinni znać zakres ochrony i uważać na wyłączenia. W niektórych przypadkach warto pomyśleć o dodatkowych opcjach ubezpieczenia.

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek.

Zmiany w zasadach reklamacji imprez turystycznych od 1 lipca 2018 r.

1 lipca 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Co się zmieni?

Jak zaplanować wakacyjny wyjazd?

Przy okazji wakacyjnych wyjazdów warto szczegółowo zaplanować trasę. Uwzględniając nowe połączenia i warunki panujące na drogach podróż okaże się bardziej satysfakcjonująca.

Jakie obowiązki spoczywają na biurach podróży?

Mimo że Polacy coraz częściej korzystają z usług biur podróży, wciąż niewielu ma świadomość, jakie obowiązki ciążą na organizatorze wyjazdu. Na przykład, czy biuro podróży musi ostrzegać przed potencjalnymi niebezpieczeństwami, które mogą spotkać turystów w kraju, do którego się wybierają?

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny

Utworzenie Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego to pomysł Ministerstwa Sportu i Turystyki. Zdaniem resortu składki od turystów wyjeżdżających z biurem podróży, rzędu 10-15 zł, zakończą problemy związane z finansowaniem roszczeń klientów upadających touroperatorów.

Wyjazd do krajów arabskich - ubezpieczenie

Planujesz wyjazd na wakacje do krajów arabskich? Przeczytajcie kilka wskazówek, o czym warto pamiętać decydując się na wyjazd do Egiptu czy Turcji. Należy pamiętać o standardach tam panujących i wybrać odpowiednie ubezpieczenie przed wyjazdem.

Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku?

Zagubiony, zniszczony albo opóźniony bagaż to jedne z najczęstszych problemów pasażerów na lotnisku. Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku? Jak odzyskać zagubiony bagaż? Gdzie zgłosić jego opóźnienie lub zniszczenie?

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody.

Reklamacje po powrocie z wycieczki

Jak napisać reklamacje po powrocie z wycieczki? Czego może ona dotyczyć? Europejskie Centrum Konsumenckie radzi niezadowolonym klientom.

Urlop w Europie - pytania, odpowiedzi

Urlop w Europie to dla wielu z nas pasmo pytań i wątpliwości. Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu? W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu? Odpowiadamy na pytania konsumentów.

Prawa turysty: umowy z biurami podróży

Na co zwrócić szczególną uwagę wybierając wycieczkę? Jakie uprawnienia przysługują konsumentom? Czy można reklamować wycieczkę?

Reklamacja nieudanej wycieczki

Każdy, kto nie będzie zadowolony z usług organizatora ma prawo do złożenia reklamacji w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy. Sprawdź jak złożyć reklamację za nieudaną wycieczkę.

Gdzie warto wybrać się na narty?

Szeroki wybór cen i udogodnień: Europejskie Centra Konsumenckie przedstawiają raport poświęcony ośrodkom narciarskim „Ski Resorts in Europe 2012/2013”.

Pozew grupowy przeciwko biuru podróży

Zbiorowy pozew przeciwko biurom podróży może złożyć co najmniej dziesięciu poszkodowanych. Nie wszyscy muszą uczestniczyć w samym procesie przed sądem.

Reklamacja do biura podróży za nieudane wakacje

Każdy ma możliwość złożenia reklamacji do biura podróży w przypadku nieudanych wakacji, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od powrotu z wycieczki.

Prawa turysty za granicą

Turysta ma prawo złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, jeśli pokój hotelowy nie odpowiada standardowi, jaki gwarantowano w umowie. Gdy lot zostanie odwołany, konsument może domagać się odszkodowania od linii lotniczych.

Weekend majowy w 2013 r.

Czy w 2013 r. możemy liczyć na długi weekend? O czym pamiętać wybierając się na urlop?

Czy reklama wiąże biuro podróży?

Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży?

Vademecum: Prawa turysty

Wakacje to czas turystycznych wyjazdów. Zwykle o prawach turysty myślimy dopiero po powrocie z nieudanej wycieczki. Może zatem warto wcześniej dowiedzieć się czego możemy domagać się od biura podróży?

Co warto wiedzieć zanim wykupimy wycieczkę

Zanim kupimy wycieczkę powinniśmy dowiedzieć co powinna zawierać umowa o świadczenie usług turystycznych, a także jakie są obowiązki biura podróży.

Odszkodowanie za zmarnowany urlop. Jak je uzyskać?

Odszkodowanie jest jednym z możliwych roszczeń w przypadku zmarnowanego urlopu. Poszkodowani turyści mogą żądać od biura podróży odszkodowania, a nawet zadośćuczynienia za zmarnowany urlop. Jak dochodzić swoich roszczeń?

Biuro podróży nie może ograniczać swojej odpowiedzialności

Jadąc na wakacje z biurem podróży nie spodziewamy się problemów. Kłopot zaczyna się wtedy, gdy nagle biuro podróży nie wywiązuje się z umowy. Jak dochodzić swoich praw? Co jeśli w umowie biuro podróży ograniczy swoją odpowiedzialność?

Reklamacja wycieczki last minute

Last minute to oferty skierowane do osób, które miejsce wypoczynku wybierają na krótko przed wyjazdem. Dzięki temu mogą wykupić dużo tańszą wycieczkę. Czy jednak last minute gwarantuje takie same prawa, jak innym klientom biur podróży?

Zimowy wypoczynek: co powinno znaleźć się w umowie?

Decydując się na wyprawę w góry w ramach wyjazdu organizowanego przez biuro podróży warto poświęcić czas na dokładne zapoznanie się z warunkami umowy. Warto też sprawdzić wiarygodność organizatora.

Do działalności turystycznej wykształcenie niepotrzebne

Niedawna nowelizacja ustawy o usługach turystycznych zniosła wymóg zapewnienia kierowania przedsiębiorstwem lub jego oddziałem przez osobę spełniającą określone wymagania co do wykształcenia, praktyki i niekaralności. To oznacza, że do świadczenia usług nie jest potrzebne wykształcenie.

Upadek biura podróży: gdy odszkodowanie będzie za małe?

Biura podróży muszą obowiązkowo posiadać ubezpieczenie lub gwarancję bankową zabezpieczającą interesy turystów w przypadku niewypłacalność. Co jednak, gdy suma ubezpieczenia nie wystarczy na odszkodowania?

Jak zgłosić roszczenie po upadku biura podróży?

Pokrycie roszczeń z powodu niewypłacalności biura podróży jest obowiązkiem ubezpieczyciela. Na wezwanie marszałka województwa jest on zobowiązany najpierw pokryć koszty powrotu klientów do kraju. Z pozostałej kwoty są wypłacane odszkodowania.

Jak dochodzić odszkodowania w przypadku upadłości biura podróży?

Biuro podróży składa wniosek o upadłość... Jakie prawa, w takiej sytuacji, przysługują turystom? Czy można liczyć na zwrot pieniędzy?

Od 17 września 2010 r. turyści lepiej chronieni

17 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych. Najważniejszą nowością jest lepsze finansowe zabezpieczenie praw turystów.

Tanie wakacje odchodzą do lamusa?

To ostatni sezon, kiedy można było tanio wyjechać na wakacje last minute. Biura podróży zapowiadają podwyżki cen. Wszystko przez zmianę prawa – donosi „Dziennik Gazeta Prawna”.

Jak sprawdzić biuro podróży?

Jeżeli planujesz podczas wakacji wyjechać na wymarzoną wycieczkę, sprawdź najpierw czy biuro podróży działa legalnie.

REKLAMA