REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Biuro, Miejsce pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy korzystanie z samochodu służbowego przez prezesa zarządu generuje przychód podlegający opodatkowaniu?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że prezes zarządu korzystający z samochodu służbowego nie uzyskuje przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.

Czy wydatki na utrzymanie biura mogą stanowić koszty podatkowe dla adwokata?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) wyjaśniła, że wydatki na utrzymanie biura mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w proporcji powierzchni wykorzystywanej na cele działalności gospodarczej.

W Warszawie rośnie popyt na powierzchnię biurową. Rosną także czynsze i wydłuża się okres najmu biur

Jak wynika z analizy firmy Walter Herz, w 2023 r. popyt ze strony najemców na powierzchnię biurową w Warszawie był niewiele niższy od rekordowego 2022 r. W ubiegłym roku na rynku warszawskim zakontraktowano ok. 750 tys. mkw. powierzchni biurowej. Niestety, na rynkach regionalnych oczekiwany jest dalszy spadek popytu.

Sztuczna inteligencja? Niekoniecznie. Polacy chcieliby, by roboty i systemy automatyczne przejęły od nich uciążliwe obowiązki domowe

Polacy najbardziej chcieliby, by roboty i systemy automatyczne przejęły  od nich uciążliwe obowiązki domowe, ale nie zastępowały ich w pracy zawodowej.

REKLAMA

Powrót do pracy w biurze? Tak, pod warunkiem, że są atrakcje

Jakimi sposobami firmy próbują ściągnąć pracowników z powrotem do biur? Jak zmieniają się same biura? Czy pracownicy chętni są do powrotu z home office, jeśli na miejscu czekają rozmaite kulturalne i edukacyjne eventy? 

Jak przyciągnąć pracowników z home office z powrotem do biur?

Czym jest biuro przyjazne dla pracownika? Jak ważna jest lokalizacja, wielofunkcyjne otoczenie, dobry dojazd? Jak zachęcić pracowników do powrotu do pracy stacjonarnej? 

Praca zdalna 2024. Biura nie pójdą do likwidacji bo tylko co piąty pracownik chce pracować zdalnie

Najpierw był zrozumiały psycholigicznie opór przed wymuszanym powrocie do biur gdy pandemia się skończyła, ale teraz już wszystko spowszedniało. Zdecydowana większość pracowników jest gotowa pracować wyłącznie w firmie lub łączyć pracę zdalną z biurowa. Entuzjaści home office stanowią znikomą mniejszość.

Praca przy plantacji tytoniu - zagrożenie dla życia i zdrowia. Palenie i papierosy miejscu pracy

Czy palenie tytoniu na terenie zakładu pracy jest dozwolone? Czy pracodawca musi wyznaczyć miejsce do palenia papierosów? Ile razy można wyjść na papierosa w pracy?

REKLAMA

4 dodatkowe dni płatnego urlopu czyli „Wellness Friday” - nowoczesne miejsce pracy [WYWIAD]

Jak dziś wygląda nowoczesne miejsce pracy? Praca zdalna to standard, ale pracodawcy oferują swoim pracownikom o wiele więcej. Biuro ma być przyjaznym miejscem pracy. Dążenie do tego celu zapewnia m.in. polityka „Pracy Dopasowanej Do Życia” (Work That Fits Your Life)? Przyznanie pracownikom 4 dodatkowych dni płatnego urlopu, tzw. Wellness Friday to tylko jedna z nowoczesnych inicjatyw. O współczesnych praktykach w zarządzaniu zespołami opowie Katarzyna Turkiewicz, Prezeska Hewlett Packard Enterprise Global Business Center.

Do pracy z dzieckiem - posłanka z dzieckiem w Sejmie RP

Czy można przyjść z dzieckiem do pracy? To zależy od specyfiki i miejsca pracy. W Polsce takie praktyki stają się coraz bardziej popularne. Sprawa stała się ostatnio medialna, ponieważ jedna z posłanek przyszła do Sejmu RP z dzieckiem, twierdząc, że nie miała go z kim zostawić. 

Z psem lub kotem na uczelnię - studenci i pracownicy zachwyceni!

Studenci i pracownicy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, którzy z różnych powodów nie chcą zostawiać swoich psów lub kotów bez opieki, mogą je teraz przyprowadzić ze sobą do pracy i na zajęcia. Podobnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zdecydowało, że można przyjść z psem do pracy. Czy Polacy chcą zwierząt w miejscu pracy? Czy do kodeksu pracy zostanie wprowadzony płatny urlop na opiekę nad zwierzęciem domowym – psem lub kotem?

Przemoc w miejscu pracy. Jak się przed nią bronić

Przemoc w miejscu pracy to poważny problem, który dotyka wiele osób na całym świecie. Jest to zachowanie nieakceptowalne, które może prowadzić do poważnych konsekwencji zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Dlatego też istnieje konieczność wprowadzenia odpowiednich środków ochrony mających na celu zapobieganie przemocy w miejscu pracy oraz reagowanie na nią w przypadku jej wystąpienia. 

Czy podatnik będący rezydentem Arabii Saudyjskiej musi płacić podatek od dochodów ze sprzedaży akcji notowanych na GPW w Polsce?

Dyrektor KIS potwierdził, że osoba, będąca rezydentem podatkowym Arabii Saudyjskiej, ale posiadająca rachunek maklerski w Polsce, z tytułu sprzedaży akcji notowanych na GPW lub innych instrumentów finansowych nie będzie zobowiązana do rozliczenia podatku dochodowego od osób fizycznych na terenie Polski, ani do złożenia deklaracji PIT-38 z tego tytułu.

Zarządzanie różnorodnością w miejscu pracy. Poznaj osiem ważnych wskazówek!

Poznaj osiem świetnych wskazówek dotyczących zarządzania różnorodnością w miejscu pracy i korzyści, jakie może ono przynieść Tobie i Twoim pracownikom.

Ochrona oczu w miejscu pracy

Ochrona oczu w miejscu pracy jest szczególnie ważna! Dane pokazują, że około 13 milionów ludzi cierpi na zaburzenia wzroku związane z wykonywanym zawodem.  Pod hasłem „Kochaj swoje oczy w pracy” odbędzie się Światowy Dzień Wzroku, w czwartek 12 października 2023 r.

Energetyka i IT. Branże najbardziej proekologiczne – tak uważają ich pracownicy

Pracownicy branży energetycznej i IT najwyżej oceniają starania proekologiczne firm, w których pracują. Relatywnie wysoka ocena dotyczy również dbałości o ekologię w miejscu pracy – biurze. Relatywnie, bo nawet w tych dwóch kategoriach oceny nadal pozostawiają duże pole do poprawy. To wyniki z raportu „Ekobarometr – Zielono w biurze”.

Czy można przyjść z dzieckiem do pracy?

Czy można przyjść z dzieckiem do pracy? To zależy od specyfiki i miejsca pracy. W Polsce takie praktyki stają się coraz bardziej popularne. Przykładowo Urząd Statystyczny w Kielcach – jest finalistą Konkursu WLB (work-life-balance) z praktyką „Z rodzicem do pracy”.

Pies w pracy

Pies w pracy - to kontrowersyjny temat. Jednak Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zdecydowało, że można przyjść z psem do pracy. Wręcz Ministerstwo zostało laureatem wyróżnienia publiczności w Konkursie WLB (work-life-balabce) za praktykę „Z psem do pracy”.Czy Polacy chcą zwierząt w miejscu pracy? Czy do kodeksu pracy zostanie wprowadzony płatny urlop na opiekę nad zwierzęciem domowym – psem lub kotem? Fundacja Centaurus zbiera coraz więcej podpisów pod petycją o płatny urlop medyczny na opiekę nad zwierzętami domowymi.

Jakiego biura szukają najemcy w 2023 roku? Lokalizacja, standard i koszty najważniejsze

Przy wyborze biura najważniejsza jest lokalizacja, koszty związane z utrzymaniem miejsc pracy stają się dla firm coraz istotniejsze, natomiast mało znaczącym aspektem są dla nich kwestie dotyczące ESG – to główne wnioski płynące z najnowszego badania przeprowadzonego przez Walter Herz wśród najemców powierzchni biurowych w Warszawie.   

Transformacja kultury miejsca pracy. Jakie są trendy?

Obecnie ma miejsce największa od pokoleń transformacja kultury miejsca pracy. Oto co pokazuje raport Talent Trends 2023 z polskiego rynku.

Walka z molestowaniem w miejscu pracy. Budowanie bezpiecznej i sprawiedliwej atmosfery zawodowej

Molestowanie w miejscu pracy to poważne i nieakceptowalne zjawisko, które ma negatywny wpływ na pracowników i organizacje. W ostatnich latach zwiększyła się świadomość tego problemu, a walka z molestowaniem stała się jednym z priorytetów dla wielu miejsc pracy. 

Toksyczne miejsce pracy

Toksyczne miejsce pracy – określenie miejsca (zakładu) pracy, które charakteryzuje się negatywną atmosferą, w której dominują konflikty, niskie morale, a także brak wsparcia i szacunku między pracownikami.

Pracownicy neuroróżnorodni, neuroatypowi - kim są i jakie mają potrzeby w miejscu pracy

Oddzielenie wizualne i akustyczne stanowisk pracy, np. dzięki donicom z zielenią, biurko z regulowaną wysokością czy strefy ciszy w miejscu pracy - to pomysły na to, jak zaprojektować biuro na potrzeby osób neuroróżnorodnych - wynika z raportu firmy Skanska i Business Link.

Praca zdalna czy stacjonarna? LISTA wad i zalet!

Praca zdalna czy stacjonarna - która jest lepsza? Praca zdalna i praca w biurze mają swoje zalety i wady, a to, która jest lepsza, zależy od preferencji i potrzeb każdej osoby. Sprawdzamy!

Jakie biura wybierają obecnie najemcy? [Wywiad]

Najemców nie stać na pomyłki, ani utratę najlepszych pracowników. Korporacje są skłonne zrezygnować z części powierzchni i w ten sposób dostosować się do niższych budżetów, ale jeszcze bardziej niż do tej pory zależy im na biurach w dobrych lokalizacjach i nowoczesnych budynkach, spełniających wymogi ESG – mówi Anna Szymańska, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych w Newmark Polska. 

Nieruchomości biurowe 2023 - podwyżki opłat eksploatacyjnych

W bieżącym 2023 roku nastąpiły rekordowe wzrosty opłat eksploatacyjnych w budynkach biurowych w stosunku do lat ubiegłych – na rynku warszawskim ceny osiągnęły poziom nawet 45 PLN miesięcznie za metr kwadratowy. 

Niepełnosprawny i pies asystujący

Czy osoba niepełnosprawna może przebywać wraz z psem asystującym w miejscu pracy? Jak definiuje się psa asystującego? Do jakich obiektów użyteczności publicznej ma wstęp osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym? Czym są niezbędne racjonalne usprawnienia w miejscu pracy dla osoby niepełnosprawnej?

Czy można wezwać osobę zatrudnioną na pracy zdalnej np. do biura na spotkanie?

Kwestia wzywania pracownika do biura w czasie wykonywania przez niego pracy zdalnej nie została uregulowana w przepisy Kodeksu pracy. Jednak pracodawca (przełożony) w ramach swoich uprawnień kierowniczych ma prawo wezwać pracownika do wykonywania pracy w biurze, a także polecić mu pracę w każdym innym miejscu, np. udział w spotkaniu odbywającym się w siedzibie kontrahenta albo odbycie podróży służbowej. 

Oświetlenie w pracy. Jakie powinno być? Współczynnik CRI, kolor i temperatura światła

Komfort pracy wzrokowej zależy od wielu czynników. Złe oświetlenie (w tym światło sztuczne) niekorzystnie wpływa na naszą efektywność, a także na nasz wzrok. Jak zadbać o komfort pracy przy sztucznym świetle?

Praca zdalna przynajmniej raz w tygodniu w 80 proc. firm na świecie. Jak jest w Polsce?

Oczekiwania pracowników dotyczące sposobu organizacji pracy oraz konieczność pozyskiwania talentów na całym świecie sprawiają, że ponad jedna trzecia firm zezwala na wykonywanie obowiązków zawodowych z zagranicy. Za największe wyzwanie związane z pracą zdalną uznaje się konieczność wypracowania optymalnej strategii jej stosowania – wynika z raportu Global Remote Work Survey, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Według polskich przedsiębiorców zmiany w sposobie funkcjonowania zespołów spowodują konieczność wykształcenia nowych umiejętności menadżerskich.

Rynek biurowy w Poznaniu w 2022 - podsumowanie wyników

W 2022 roku w Poznaniu zawarto umowy najmu na ponad 48 tys. mkw. powierzchni biurowej. Stolica Wielkopolski plasuje się na szóstym miejscu wśród miast regionalnych pod względem podaży powierzchni z ponad 623 tys. mkw. biur.

Zakaz dyskryminacji w miejscu pracy ze względu na religię i wyznanie

Na czym polega zakaz dyskryminacji w miejscu pracy? Czy możliwy jest ograniczony dostęp do zatrudnienia – ze względu na religię czy wyznanie? Czy w miejscy pracy mogą wisieć symbole religijne? Czy pracownik może poprzez swój strój i symbole religijne uwidaczniać swoją wiarę?

Czy pracownicy biurowi znają prawo pracy? RAPORT

Co piąty pracownik biurowy w Polsce ocenia swoją znajomość przepisów prawnych jako mierną lub zaledwie dostateczną, wynika z badania portalu pracy Rocketjobs.pl. Łącznie niemal 2/3 white collars uważa, że w ich miejscu zatrudnienia przepisy pracy są respektowane, ale jednocześnie prawie 20 proc. czuje, że pracodawca łamie ich prawa. Na kim powinien spoczywać obowiązek edukacji w tym zakresie i na ile bezpiecznie Polacy czują się z obecnymi przepisami?

Aktywność warszawskich najemców na rynku biurowym wróciła do poziomu sprzed pandemii

Będący wyzwaniem dla gospodarki 2022 rok przyniósł wyraźną poprawę nastrojów wśród najemców na warszawskim rynku biurowym. W całym ubiegłym roku zawarto o 33% więcej umów w porównaniu z 2021 rokiem. Mniej optymistycznie do rozpoczynania kolejnych inwestycji podchodzą deweloperzy. 

Mniej ofert pracy?

Liczba wakatów spadła w grudniu we wszystkich województwach i kategoriach ogłoszeń o pracy - wynika z Barometru Ofert Pracy. Zdaniem analityków na dalsze spadki narażone są m.in. zawody mocno uzależnione od stanu koniunktury gospodarczej, jak branża budowlana, nieruchomości czy handlowa.

Rynek biurowy 2023 - prognozy

W 2023 roku biura będą droższe, a ich dostępność w topowych lokalizacjach największych miast mniejsza.

Co czeka rynek biurowy w 2023 roku?

Colliers podsumowuje najważniejsze wydarzenia i trendy 2022 r. na rynku biurowym i dzieli się prognozami na kolejne 12 miesięcy.

Nowe biurowce w Krakowie - deweloperzy ogłaszają kolejne projekty

Jeśli deweloperzy dostarczą rozpoczęte projekty na czas, to w Krakowie nie powinno zabraknąć metrów biurowych. Najemcy w stolicy Małopolski są zainteresowani przede wszystkim powierzchnią w dzielnicach położonych blisko centrum i dobrze skomunikowanych z resztą miasta – mówi Anna Madejska, doradczyni w Newmark Polska.

Rynki biurowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w czasach turbulencji

Efektywność energetyczna nieruchomości to obecnie jedna z kluczowych pozycji na liście deweloperów i najemców biurowych oraz inwestorów poszukujących atrakcyjnych aktywów do zakupu. To właśnie ona, w dobie rozwoju trendu ESG i gwałtownego wzrostu cen energii, w dużej mierze decyduje o rentowności i obłożeniu budynku – wynika z najnowszego raportu Colliers pt. „ExCEEding Borders: CEE-15 Office Markets in Turbulent Times”, analizującego stan rynku w 15 krajach Europy Środkowo-Wschodniej .

Innowacyjne biuro przyciąga talenty

Co muszą zaoferować szefowie, aby ich podwładni chętniej pracowali w firmie niż w domowym zaciszu? Więcej przestrzeni do kreatywnego myślenia i zacieśniania więzi - pisze piątkowy "Puls Biznesu".

W jakich biurach pracownicy chcą pracować?

Wygoda i oszczędność. Prestiż i atrakcyjna lokalizacja. Mniej biurek, więcej przestrzeni do kreatywnego myślenia i wspólnego spędzania czasu. Biura muszą dostosować się do zmieniających się oczekiwań pracowników. Aby zachęcić zespoły do powrotu do pracy stacjonarnej, nawet w częściowym wymiarze, pracodawcy muszą zaoferować im innowacyjne biuro, skrojone na miarę ich potrzeb.

Jak obniżyć koszty wynajmu biur

Rosnące koszty utrzymania nieruchomości oznaczają dla najemców biur podwyżki opłat eksploatacyjnych i wyższe stawki bazowe czynszu. Nowa podaż biurowa utrzymuje się na najniższym poziomie od dekady, a widoki na nowe projekty są skromne. Zapotrzebowanie na atrakcyjne powierzchnie biurowe jest natomiast bardzo duże. Pracodawcy, chcąc zmotywować zespoły do powrotu do biur aranżują coraz ciekawszą i bardziej przyjazną przestrzeń do pracy.

Biura po indeksacji nawet 9 proc. droższe

Wysoka inflacja, jako jeden z czynników będzie miała ogromny wpływ na budżetowanie kosztów związanych z najmem powierzchni biurowej przez najemców w najbliższym czasie.

W miejscach pracy przeważają złe nawyki żywieniowe. Jak to zmienić?

Jakie bariery najbardziej przeszkadzają pracującym Polakom w zdrowym odżywianiu?

Morawiecki: nie chcę zdusić inflacji kosztem miejsc pracy

Nie dopuścimy do tego, aby zdławić inflację poprzez takie mechanizmy, jakimi posługiwali się nasi poprzednicy, kiedy w czasie dwóch kryzysów Balcerowicza i jednego kryzysu za rządów Tuska, miliony ludzi były pozbawione pracy - powiedział w niedzielę premier Mateusz Morawiecki.

Rola benefitów w miejscu pracy

Firmy mają coraz większe doświadczenie i kreatywne pomysły w przygotowywaniu pakietów powitalnych, gdyż wiele z nich skorzystało już z takiego rozwiązania, gdy pracownicy zdalni wracali do biur po pandemii.

Jak oszczędzać energię w biurze?

Ogromny wzrost cen energii elektrycznej oraz gazu staje się faktem i stawia przed właścicielami biurowców i zarządcami nieruchomości niemałe wyzwanie budżetowe na 2023 r. Tego rodzaju koszty w niektórych przypadkach mogą się zwiększyć nawet ośmiokrotnie. Są jednak sposoby, aby je zoptymalizować.

Biuro czy zdalnie? Zbiór korzyści związanych z biurem

Ostatnie 2 lata dały pracodawcom okazję, aby sprawdzić funkcjonowanie organizacji w różnych modelach pracy – zdalnej, biurowej, ale także hybrydowej. Z kolei dla wielu pracowników były szansą, aby porównać różne tryby pracy i przekonać się jakie są ich zalety i wady, dla pracowników bardzo istotną rolę zaczęły pełnić także eventy integracyjne i wspólne posiłki jako element tworzący środowisko pracy w biurze.

Miejsce wykonywania pracy zdalnej. Gdzie można wykonywać pracę zdalną?

Praca zdalna swój renesans przeszła w dobie pandemii. To w tym czasie większość pracodawców i pracowników przekonała się, że praca zdalna jest możliwa, a co więcej efektywna. Chociaż początkowo większość ludzi, ze względu na ograniczenia pracowała w domu, to po pewnym czasie nasunęło się pytanie czy podczas pracy zdalnej można pracować z innego miejsca niż miejsce zamieszkania?

Zasada „kija i marchewki” nie sprawdzi się przy zachęceniu pracowników do powrotu do biura

Liderzy technologiczni są bardzo świadomi oczekiwań pracowników, które ewoluowały przy pandemii. Po ponad dwóch latach mierzenia się z wyzwaniami logistycznymi i organizowania przestrzeni do pracy w domowych warunkach zatrudnieni oczekują znacznie więcej od firmy niż wrócenie do przestrzeni sprzed „nowej normalności” i pracy na „starych zasadach”.

REKLAMA