Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu gmina. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące gmina.
Tłumacz przysięgły – jak uzyskać uprawnienia?
Aktualizacja: 01.12.2011
Tłumacz przysięgły zajmuje się przekładem m.in. dokumentów procesowych, urzędowych i uwierzytelnianiu obcojęzycznych odpisów takich dokumentów oraz może poświadczać tłumaczenia i odpisy wykonane przez inne osoby. Jak można uzyskać uprawnienia pozwalające wykonywać zawód tłumacza przysięgłego? »
Tłumacz przysięgły – wykonywanie zawodu i odpowiedzialność
Aktualizacja: 01.12.2011
Zawód tłumacza przysięgłego jest zawodem zaufania publicznego. Polega on na przekładzie m.in. dokumentów procesowych, urzędowych i uwierzytelnianiu obcojęzycznych odpisów takich dokumentów oraz na poświadczaniu tłumaczeń i odpisów wykonanych przez inne osoby. Co dokładnie leży w kompetencji tłumacza przysięgłego i czy tłumacz ponosi odpowiedzialność za swoje działania? »
Urząd Stanu Cywilnego w Internecie czyli PLUSC
Aktualizacja: 27.05.2011
Platforma Usług Stanu Cywilnego (PLUSC) ma umożliwić internautom pozyskiwanie informacji dotyczących spraw załatwianych w Urzędzie Stanu Cywilnego. Skorzystają więc Ci, którzy chcą zawrzeć związek małżeński lub którym urodziło się dziecko. »
Dokumenty niezbędne do zawarcia związku małżeńskiego
Aktualizacja: 03.08.2011
Jeżeli masz zamiar zawrzeć związek małżeński przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego musisz zgromadzić określone przez ustawodawcę dokumenty. »
Co załatwimy w Urzędzie Stanu Cywilnego?
Aktualizacja: 03.08.2011
Urząd Stanu Cywilnego wchodzi w skład urzędu gminy. Działa on na podstawie ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego. Zajmuje się on przede wszystkim rejestracją stanu cywilnego. Rejestracji stanu cywilnego osób dokonuje się w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa oraz zgonu. Czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego lub jego zastępcy. Kierownikiem urzędu stanu cywilnego jest wójt lub burmistrz (prezydent). »
Aktualizacja: 01.08.2011
Większość spraw administracyjnych załatwiamy w urzędzie gminy. Tam się meldujemy, zgłaszamy prowadzenie działalności gospodarczej, wyrabiamy dowód osobisty. Dlatego warto wiedzieć czym jest urząd gminy i co można w nim załatwić. »
Kancelaria LTCA Zarzycki Niebudek Adwokaci i Doradcy Podatkowi sp.k. specjalizuje się w profesjonalnym doradztwie prawnym i podatkowym na rzecz podmiotów prawa gospodarczego.
Zostań ekspertem portalu Infor.pl »