REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Handel online

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

40% sklepów internetowych w Europie oszukuje klientów. Na czym polegają praktyki manipulacyjne w e-handlu?

Komisja Europejska i krajowe organy ds. ochrony konsumentów z 23 państw członkowskich, Norwegii i Islandii opublikowały wyniki akcji kontrolnej stron internetowych związanych z handlem detalicznym. Kontrola objęła 399 sklepów internetowych. Manipulacyjne praktyki internetowe wykryto w 148.

Święta – czy zakupy online to sposób na oszczędności?

Wigilia i Boże Narodzenie to wyjątkowe święta, do których przygotowujemy się znacznie wcześniej. Dzięki zakupom online możemy zorganizować je rozsądnie - zarówno pod względem cen, odpowiedniej ilości produktów i oszczędności czasu.

Platforma do sklepu internetowego. Jak wybrać najlepszą?

Wybór platformy do sprzedaży e-commerce może okazać się jedną z najważniejszych decyzji właściciela sklepu internetowego. Chodzi bowiem o coś, co z perspektywy sprzedawcy stanie się oknem na świat klientów, którym musi przypaść do gustu i nie sprawiać trudności w dokonywaniu transakcji.

e-commerce - nadchodzą istotne zmiany w modelu dostaw

Zbliżający się szczyt zakupowy może być ostatnią szansą na detalistów na maksymalizację sprzedaży przed zapowiadanym ochłodzeniem gospodarki. W kryzysie nieco łatwiej mogą mieć firmy sprzedające dużo w sieci, bo to do internetu skieruje się konsument szukający oszczędności. Pomoże to operatorom logistycznym obsługującym rynek e-commerce, ale rosnące koszty obsługi zamówień wywołają uboczny efekt racjonalizacji doświadczeń zakupowych, z czego zapewne nie ucieszy się klient. Pod naporem kosztów logistycznych najwięksi gracze już teraz podnoszą minimalne kwoty zamówień lub rezygnują z niektórych opcji dostaw, w tym z darmowych zwrotów.

REKLAMA

Podatkowe obowiązki sprawozdawcze platform cyfrowych - zmiany 2023

Ministerstwo Finansów pracuje nad projektem ustawy, który m.in. zwiększy obowiązki sprawozdawcze platform cyfrowych na temat działających za ich pośrednictwem sprzedawców. Tak wynika z założeń projektu ustawy o podatkowych obowiązkach sprawozdawczych operatorów platform cyfrowych - opublikowanego 28 października 2022 r. w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Nowe przepisy wejdą w życie najprawdopodobniej już w 2023 roku.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Regulamin sklepu online – treść, konieczne zapisy i postanowienia. Uwaga na szablony i niedozwolone klauzule

Regulamin sklepu to jeden z kluczowych dokumentów, kiedy startujemy z biznesem online. Klient musi mieć możliwość zapoznania się z nim przeglądając stronę, jeszcze przed decyzją o zakupie czy skorzystaniu z naszych usług. Regulamin służy jednak nie tylko kupującym, ale także sprzedającym - źle sformułowany może być źródłem poważnych kłopotów w relacjach z klientami. O czym należy pamiętać tworząc regulamin i dlaczego tak istotne jest indywidualne podejście do tematu? O tym mowa poniżej.

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – podatki, cło, reklamacje. Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Jak bezpiecznie kupować w zagranicznym sklepie internetowym? Prowizje, grzywny, a nawet długi – zakupy w zagranicznych sklepach internetowych mogą być droższe niż myślisz! Kiedy zakupy za granicą mogą się skończyć grzywną od Urzędu Celno-Skarbowego? Uwaga na przewalutowanie i prowizje – przez nie cena może wzrosnąć! Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

REKLAMA

Płatności online w sklepie internetowym i ich rola w prowadzeniu e-biznesu

Metody płatności w sklepach internetowych stanowią ważny czynnik przy podejmowa-niu decyzji o zakupach. Kupujący najchętniej finalizują transakcje sposobami, które zna-ją i darzą zaufaniem. Gdy nie ma ich w ofercie sprzedawcy, mogą nawet rezygnować z zakupu, porzucając koszyk z wybranymi towarami.

Kasy fiskalne online bezobsługowe (w automatach sprzedających) - zmiany w 2022 roku

Minister finansów przygotował projekt zmiany rozporządzenia z 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących. Projekt ten ma dostosować przepisy do zmian wynikających z projektu rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii zmieniającego rozporządzenie w sprawie wymagań technicznych dla kas rejestrujących i ma związek z objęciem bezwzględnym obowiązkiem ewidencjonowania usług w urządzeniach do automatycznej sprzedaży. W związku z dopuszczeniem możliwości wprowadzenia postaci elektronicznej dla wszystkich raportów fiskalnych oraz dokumentów takich jak paragon fiskalny, paragon fiskalny anulowany, faktury i faktury anulowane z kas rejestrujących, istnieje konieczność odpowiedniego dostosowania przepisów rozporządzenia w tym zakresie.

Jak przygotować sklep internetowy do sprzedaży za granicą?

Każdy, kto planuje uruchomić sklep internetowy, albo już działa w branży e-commerce, ale wyłącznie na krajowym rynku, może rozszerzyć swoją działalność na międzynarodową skalę. Dzięki temu zamiast kilku, kilkunastu czy też nawet kilkudziesięciu milionów potencjalnych nabywców oferowanych produktów, może zainteresować nawet kilkaset milionów. Taka inwestycja wymaga wprawdzie dodatkowego zachodu, ale może przełożyć się na większe obroty i zyski.

Kiedy nie trzeba płacić podatku cukrowego? Przy sprzedaży słodkich napojów online

Przedsiębiorcy, którzy sprzedają słodzone napoje wyłącznie online, nie płacą tzw. podatku cukrowego (opłaty cukrowej). Bowiem w ustawie o zdrowiu publicznym nie przewidziano umów zawieranych na odległość. Potwierdzają to interpretacje dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.

Cyfrowa transformacja w handlu detalicznym

Sprzedawcy detaliczni funkcjonują w coraz bardziej skomplikowanej i szybko zmieniającej się rzeczywistości przez co są zmuszeni błyskawicznie reagować na zmieniające się zachowania oraz oczekiwania klientów. Tradycyjny sposób sprzedaży, oparty na kontakcie z klientem tylko i wyłącznie w sklepie stacjonarnym nie jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Jednak z badań Brother wynika, że nie wszystkie procesy zostały jeszcze zdigitalizowane – dwie trzecie (66%) przedsiębiorców informuje o istnieniu licznych manualnych oraz powolnych procesów, które można zautomatyzować, np. archiwizację dokumentów przyjęcia towaru oraz aktualizację metek i etykiet z cenami. Jednocześnie ponad połowa (57%) małych i średnich przedsiębiorstw handlu detalicznego twierdzi, że niepotrzebnie traci czas na zadania administracyjne, takie jak zbieranie danych, identyfikacja i archiwizacja. Są to procesy, które można zautomatyzować dzięki inteligentnym rozwiązaniom w miejscu pracy. Bez wprowadzenia tego typu rozwiązań aż połowa (51%) respondentów twierdzi, że często powiela swoje zadania w wielu niekompatybilnych ze sobą systemach.

E-commerce. Trendy na 2022

Co czeka e-commerce w nowym roku? Wyjście na zagraniczne rynki, personalizacja produktów, headless e-commerce, wzrost znaczenia omnichannel - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-commerce. Jakie będą trendy w 2022?

Procedury OSS - co trzeba wiedzieć

Procedury OSS. W związku ze znaczącym wzrostem handlu elektronicznego na światowych rynkach sprzedaży, MOSS (tj. mały punkt kompleksowej obsługi) wprowadzony 1 stycznia 2015 r., rozszerzony został, tak, aby od 1 lipca 2021 r. stać się punktem kompleksowej obsługi (OSS). OSS, poza rozszerzeniem zakresu dla dwóch już istniejących procedur: unijnej i nieunijnej (z których skorzystać mogą tylko i wyłącznie podatnicy posiadający siedzibę w UE), dodaje trzecią, nową: procedurę importu. Z wszystkich trzech procedur, skorzystać mogą jedynie podatnicy, których siedziba znajduje się poza terytorium Unii Europejskiej.

Zmiany w VAT od 1 lipca 2021 r. - których sklepów internetowych dotyczą

Zmiany w VAT od 1 lipca 2021 r. - sklepy internetowe. Od 1 lipca 2021 r. obowiązują nowe zasady rozliczeń VAT od sprzedaży e-commerce. Podatnikom prowadzącym handel w internecie może sprawiać problem ustalenie, czy nowe zasady ich dotyczą i jaką formę rozliczeń wybrać. Dlatego przedstawiamy krok po kroku, jak poruszać się w nowych regulacjach i jakie zasady rozliczeń wybrać.

Przybywa płatności online

W Polsce "tradycyjne" metody płacenia za e-zakupy wciąż mają więcej zwolenników niż za oceanem, ale ich udział szybko topnieje. O ile w 2017 r. płatności online wybierało 38 proc. klientów, obecnie w ten sposób transakcje zakupu finalizuje aż 62 proc. kupujących.

Produkcja i handel ze spadkami na rynku

Polskie przedsiębiorstwa wyhamowują, co można już zaobserwować w kilku branżach. Fala upadłości - jak zapowiadają analitycy - dopiero przed nami.

Zakup samochodu przez internet. Wymysł koronawirusa?

Siadasz w zaciszu własnego domu i przy użyciu komputera kupujesz… fabrycznie nowy samochód! Scenariusz odległy? Za sprawą koronawirusa trend ten stał się bliższy Polakom niż kiedykolwiek. Jak zatem kupić auto przez internet?

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Nowe zasady wymiany danych o płatności VAT

Ministrowie finansów Unii Europejskiej wypracowali porozumienie w sprawie nowych zasad wymiany informacji o danych, dotyczących płatności podatku VAT. Regulacje mają pomóc w wykrywaniu oszustw podatkowych w transgranicznych transakcjach handlowych online.

Omnichannel, więcej niż trend w bankowości

Relacje z klientami stają się coraz mniej bezpośrednie. Niektóre sektory, takie jak bankowy, większość wpływów osiągają poprzez sprzedaż konsultacyjną. W którym kierunku rozwijać biznes, jeśli klienci unikają zakupów w placówkach firm oraz chcielibyśmy korzystać ze zdobyczy digitalizacji? Rozwiązaniem jest zwrot ku większej personalizacji oraz wielokanałowości doświadczeń klientów. Jednak, by platforma dostarczała pozytywnych doświadczeń, muszą być one dostępne nie tylko za pośrednictwem dowolnego punktu styku, ale także być ciągłe i spójne.

Zakaz geoblokowania w handlu internetowym w UE

3 grudnia 2018 r. weszło w życie rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) wprowadzające w szczególności zakaz geoblokowania w handlu internetowym. Nowe przepisy mają m.in. taki skutek, że sprzedawcy w internecie nie mogą odmówić sprzedaży towarów klientom z innych krajów. Zdaniem Komisji Europejskiej nowe przepisy będą korzystne dla konsumentów, a także małych firm handlujących online, które będą mogły wejść na zagraniczne rynki.

REKLAMA