REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Obowiązki sprzedawcy, Sprzedawca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gdy w sklepie mniej klientów, nie dostaniesz reszty? Naukowcy przeanalizowali postawy sprzedawców

Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili ciekawe badanie. Wynika z niego, że gdy podczas pandemii COVID-19 w sklepach było mniej klientów, sprzedawcy częściej zatrzymywali resztę. Co taka obserwacja może dać decydentom?  

Reklamacja konsumencka 2024 - termin, zasady. Kiedy reklamacja jest złożona? Co powinien zrobić sprzedawca?

Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?

5 miesięcy - tyle średnio pracuje się w branży spożywczej

5 miesięcy - tyle średnio pracuje się w branży spożywczej - rotacja pracowników jest bardzo duża, co powoduje nie lada wyzwanie dla rekruterów. Co mogłoby zmienić ten stan rzeczy? Oczywiście większe zarobki, benefity pracownicze i lepsza organizacja czasu pracy. Okazuje się, że pracownicy z Ukrainy stanowią 91,2 proc. wszystkich zatrudnionych w branży spożywczej – z czego 79,3 proc. to kobiety, a zaledwie 20,7 proc. - mężczyźni.

Praca wakacyjna: Sprzedawca pamiątek

Sezon wakacyjny to idealny moment na podjęcie pracy jako sprzedawca na stoisku z pamiątkami. To zajęcie, które pozwala na zarobienie dodatkowych pieniędzy, zdobycie cennego doświadczenia w obszarze handlu i obsługi klienta, a także poznanie różnorodnych osób z całego świata. 

REKLAMA

Jak ustalić istnienie stosunku pracy?

Stosunek pracy - jak ustalić? Czym jest podporządkowanie pracownicze? Czy wola stron i nazwa umowy są istotne. Poniżej sprawa Katarzyny Z., która jest kasjerem mającym zawartą umowę zlecenia.

Jak przygotować firmę na wzrost zamówień?

Rozpoczyna się najgorętszy czas sprzedażowy – okres przedświąteczny i Święta Bożego Narodzenia. To także wysoki sezon na rynku pracy tymczasowej. Wzrost zamówień w listopadzie i grudniu to z jednej strony duże zyski, a z drugiej problem wielu film produkcyjnych i usługowych. Okazuje się jednak, że w tym roku brak pracowników sezonowych doskwiera szczególnie. Jak sobie z nim poradzić? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Jak zmienić sprzedawcę gazu?

Prawo do zmiany sprzedawcy jest jednym z podstawowych praw konsumenta. Urząd Regulacji Energetyki informuje, iż blisko 281 tys. odbiorców w Polsce kupuje gaz od wybranego przez siebie sprzedawcy.

Rękojmia za wady towarów – nowe przepisy od 2022 roku

Rękojmia za wady towarów. 1 stycznia 2022 r. mija termin implementacji przez państwa członkowskie UE dyrektywy 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. Dyrektywa ma głównie eliminować bariery prawne na rynku wewnętrznym Unii oraz wzmocnić ochronę konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży. Jej przepisy zostały utrzymane w ramach harmonizacji maksymalnej. Jest to istotne, ponieważ państwa członkowskie nie mają obecnie co do zasady swobody we wprowadzaniu surowszych lub łagodniejszych norm prawnych w celu zapewnienia innego poziomu ochrony konsumentów. Dyrektywa przewiduje m.in.: rozszerzenie ochrony przewidzianej w dyrektywie na podmioty ją nieobjęte lub ustanowienie dodatkowych środków prawnych pozwalających na podwyższenie ochrony konsumentów. Dyrektywa wprowadza szereg nowych rozwiązań, na które warto się przygotować.

REKLAMA

Pracownik fizyczny poszukiwany bardziej niż lekarz

Pracownik fizyczny jest na tę chwilę bardziej poszukiwanym pracownikiem niż lekarz. W jakich zawodach są braki kadrowe? Jak postrzegane są te profesje?

Czy ekspedient ma prawo odmówić obsłużenia klienta bez maseczki?

Jednym z obowiązków sprzedawcy jest wydanie towaru klientowi, ale czy zawsze i w każdej sytuacji? Niestety na tak postawione pytanie trudno na chwilę obecną udzielić jednoznacznej i stuprocentowo pewnej odpowiedzi.

Sprzedawca, inżynier, kierowca - zagrożenia dla zdrowia

Jakie zagrożenia dla zdrowia niesie ze sobą praca sprzedawcy, inżyniera, kierowcy? Jak pracodawca może minimalizować ryzyko powstania problemów ze zdrowiem swoich pracowników?

Przekazanie żywności na cele społeczne – nowy obowiązek sprzedawców?

Sprzedawcy żywności mają przekazywać organizacjom pozarządowym żywność na cele społeczne. W przeciwnym razie uiszczą odpowiednie opłaty. Tak wynika z senackiego projektu ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności.

Niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej będzie wykroczeniem

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt, którego jednym z założeń jest wprowadzenie karalności niezarejestrowania drobnej sprzedaży na kasie fiskalnej - popełnienie tego wykroczenia ma być karane grzywną. Projektodawca proponuje także dodatkowe sankcje w związku z używaniem oleju opałowego do celów napędowych.

Obowiązek prowadzenia ksiąg ewidencyjnych przez antykwariuszy i domy aukcyjne w 2017 r.

Jak wynika z projektu ustawy o restytucji narodowych dóbr kultury, podmioty wyspecjalizowane w zakresie obrotu zabytkami będą musiały dostosować swoją działalność do nowego ustawowego obowiązku prowadzenia ksiąg ewidencyjnych posiadanych zabytków.

Zmiany w prawach konsumenta

W dniu 30 maja 2014 roku Sejm, po rozpatrzeniu poprawek zaproponowanych przez Senat, przyjął ustawę o prawach konsumenta. Zmiany w prawach konsumenta wejdą w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia, czyli w styczniu 2015 roku. Jakie prawa będą przysługiwały konsumentom po zmianach?

Wyeksponowane ceny towarów

Bardziej wyeksponowane ceny towarów to efekt prac Sejmu podczas 67 posiedzenia. Uchwalono m.in.: ustawę o informowaniu o cenach towarów i usług. Ustawa ma na celu wyeliminowanie obciążeń przedsiębiorców, uproszczenie i uporządkowanie przepisów.

Eksponowanie cen towarów

W Sejmie trwają prace nad rządowym projektem ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług. Projekt m.in. wprowadza pojęcie "eksponowania cen", znosi obowiązek tzw. metkowania, czyli oznaczania ceną każdej sztuki towaru oraz zobowiązuje do informowania o przyczynie przeceny towaru.

O czym należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?

Okres wyprzedaży to czas zarówno dla sprzedawców, jak i konsumentów. W tym okresie należy zwracać szczególną uwagę na ceny na metkach produktów oraz przy kasie. O czym jeszcze należy pamiętać podczas zimowych wyprzedaży?

Porady w kwestii sezonowych wyprzedaży

Czas sezonowych wyprzedaży co roku przyciąga rzeszę fanów zakupowego szaleństwa. W nadmiarze promocji i wyprzedaży łatwo stracić głowę. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, jak nie dać się nabrać na marketingowe chwyty i o czym pamiętać podążając za wyprzedażowymi okazjami.

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Kiedy sprzedawca może odmówić reklamacji

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność względem konsumenta za niezgodność towaru. W jakich sytuacjach sprzedawca może reklamację, a w jakich nie?

Pułapki prawne w umowie sprzedaży – cz. 3

Zawierając umowę sprzedaży możemy ją w znaczny sposób zmodyfikować. Trzeba jednak wykazać się znajomością podstawowych pojęć. Warto wiedzieć czym różni się zadatek od zaliczki.

Senior w sklepie: Reklamacje żywności

Zdarza się także, że towar żywnościowy jest po prostu zepsuty. Nawet, jeśli nie jest to bezpośrednio winą sprzedawcy, ale wynika np. z błędów w transporcie, to sprzedawca odpowiada przed konsumentem, bo tylko z nim konsument zawierał umowę.

Senior w sklepie: Cena i inne informacje

Dla wielu konsumentów cena jest jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszym kryterium podjęcia decyzji o zakupie. Sprzedawca ma obowiązek udzielenia kupującemu jasnych, zrozumiałych i nie wprowadzających w błąd informacji o towarze konsumpcyjnym.

Obowiązki sprzedawcy

W przypadku sprzedaży konsumenckiej sprzedawca ma szereg obowiązków względem kupującego. Wśród nich należy przede wszystkim wyróżnić obowiązek przyjęcia i rozpatrzenia reklamacji.

Rękojmia za wady

Rękojmia za wady, to odpowiedzialność sprzedawcy względem kupującego za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej. Kodeksowych przepisów o rękojmi nie stosuje się przy obrocie konsumenckim.

Czy prywatny sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz?

Sprzedawca ma obowiązek prawidłowego wykonania umowy sprzedaży, co oznacza, że w przypadku wystąpienia wad sprzedanej rzeczy, może zostać on pociągnięty przez kupującego do odpowiedzialności. Dotyczy to zarówno sprzedawców – przedsiębiorców jak i osób prywatnych.

Jakie są obowiązki sprzedawcy?

W polskim prawie konsument został uprzywilejowany w stosunku do sprzedawcy. Właściciele sklepów powinni pamiętać o dopełnieniu obowiązków, które ciąża na nich w związku ze sprzedażą konsumencką.

Jakie są skutki odstąpienia od umowy?

Odstąpienie od umowy oznacza, że traktuje się ją, jakby nie była zawarta. Konsekwencją tego jest konieczność zwrotu przez strony tego, co sobie wzajemnie świadczyły. Co jednak z rzeczami, których zwrócić nie sposób?

Dzień Darmowej Dostawy w Polsce

1 grudnia prawie 900 sklepów internetowych oferuje bezpłatną dostawę zamówionych u nich towarów. Inicjatywa ma na celu zachęcenie klientów do robienia zakupów w Internecie.

Poradnik na zimę: reklamacja butów

Za nami pierwszy atak zimy. Większość z nas czekała chwila prawdy: czy nasze buty wytrzymają zimowe warunki? Tym, którzy srodze się zawiedli polecamy zapoznać się z garścią praktycznych porad dotyczących reklamacji.

Na co zwrócić uwagę przy umowie sprzedaży – chwila wydania rzeczy

To jakie postanowienia znajdą się w umowie sprzedaży zależy głównie od sprzedawcy i kupującego. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania, zadbaj o umieszczenie ich w postanowieniach umowy.

Co można zawrzeć w umowie sprzedaży?

To jakie postanowienia znajdą się w umowie sprzedaży zależy głównie od sprzedawcy i kupującego. Jeżeli masz sprecyzowane oczekiwania, zadbaj o umieszczenie ich w umowie.

Jak prawidłowo oznaczyć produkt ceną?

Wywieszki na których znajduje się cena za określony produkt powinny zawierać również niebudzącą wątpliwości informację umożliwiającą identyfikację produktu i ceny. Jest to jednak często zaniedbywane przez sprzedawców.

Handel zabytkową bronią nie będzie wymagał koncesji

Militaria nie nadające się do użytku takie jak broń, czołgi, armaty czy pojazdy wojskowe nie będą wymagały uzyskania koncesji do ich sprzedaży.

Zakupy w Internecie - kary dla sprzedających

Czy w przypadku oszustwa, sprzedający może ponieść karę? Oczywiście że tak, nieuczciwy sprzedający może ponieść karę za swoje występki. Oczywiście kara jest uzależniona od skali oszustwa. Jeśli sprzedający wysłał nam podrobiony towar, powinniśmy to zgłosić na policję. Sprzedaż podrobionych towarów podlega karze. Nawet sprzedaż jednej pary podrobionych butów czy jednego flakonu podrobionych perfum podlega karze grzywny, ograniczenia wolności lub nawet pozbawienia wolności do dwóch lat. Jednak to nie wszystko.

Obowiązki informacyjne sprzedawcy – czyli co konsument ma prawo wiedzieć

Wchodzimy do sklepu i próbujemy wybrać najlepszy dla nas towar, ale na opakowaniu nie ma informacji, których szukamy, nie ma ich też na półce, gdzie towar leży, a spotkany przypadkiem sprzedawca, na zadawane przez nas pytania, wzrusza bezradnie ramionami. Taki obrazek zdarza się zbyt często. Ustawodawca nakłada na sprzedawców konkretne obowiązki informacyjne, więc je egzekwujmy.

Oświadczenie o skorzystaniu z prawa odkupu

Skorzystanie z prawa odkupu wymaga złożenia stosownego oświadczenia. Złożenie takiego oświadczenia oznacza wykonanie prawa odkupu oraz oznacza powstanie obowiązku kupującego powrotnego przeniesienia własności rzeczy na sprzedawcę.

Sprzedawca auta pod kontrolą kupującego

Dzięki nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, każdy nabywca używanego samochodu będzie miał możliwość jego weryfikacji. Umożliwi to dostęp do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.

Gdy kupujący nie odbierze towaru

Odebranie towaru jest obowiązkiem kupującego przy umowie sprzedaży. Sprzedawca może nieodebraną rzecz oddać na przechowanie na koszt kupującego.

Brak informacji o prawie odstąpienia narusza prawa konsumenta

Kupiłam zestaw noży kuchennych od akwizytora. Jednak po pewnym czasie uznałam, że są mi one zbędne. Sprzedawca powiedział, że owszem miałam 10 dni na odstąpienie od umowy, jednak termin ten już upłynął. Czy takie postępowanie sprzedawcy jest zgodne z prawem?

Mandat za brak gwarancji po polsku

Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej.

Brak informacji o możliwości zwrotu towaru kupionego na prezentacji

Dwa tygodnie temu moja mam była na pokazie firmy sprzedającej garnki. Są one bardzo drogie. Jest to starsza osoba i nie stać jej na tak wysokie wydatki, szczególnie, że wcale nie są jej one potrzebne. Chciałaby z nich zrezygnować, ale w umowie nic nie ma na temat  prawa do odstąpienia. Co można w takiej sytuacji zrobić?

Kiedy konieczny jest rachunek

Zainteresował mnie ostatnio pewien problem. Niektórzy sprzedawcy zawsze po zakupie wydają paragony, niektórzy o tym zapominają. Podobno istnieją pewne przypadki, w których sprzedawca ma obowiązek wydać powierzenie zawarcia umowy. Jaki to są sytuacje?

Kto udziela odpowiedzi na reklamacje

Jakiś czas temu kupiłam torebkę ze skóry naturalnej. Po miesiącu użytkowania torebka miała znaczne otarcia, czego nigdy wcześniej nie widziałam na produktach tego typu. Gdy złożyłam reklamacje, właściciel sklepu odpisał mi, że to otarcie jest naturalnym wynikiem użytkowania i nie jest możliwa wymiana. Czy powinnam dostać odpowiedź od producenta na piśmie czy ze sklepu, w którym zakupiłam towar?

O czym sprzedawca musi poinformować konsumenta przed zawarciem umowy

Umowy zawierane w internecie mają swoje wady, jak i zalety. Wraz z szybszym i często tańszym dostępem do produktów konsument ma ograniczony dostęp do niezbędnych dla niego informacji, które decydują o tym czy faktycznie nabędzie dany towar.

Obowiązki informacyjne przy sprzedaży wysyłkowej

Interesuje mnie zakup pewnych towarów od firmy wysyłkowej. Najpierw chciałabym się jednak upewnić, jakie informacje muszą mi być przekazane przez sprzedawcę. Nadmieniam, że ja mam do dyspozycji tylko formularz publikowany w czasopiśmie? Co powinno być w nim zawarte?

Czy konieczna jest instrukcja obsługi

Ostatnio kupiłem robot kuchenny. Niestety nie była do niego dołączona instrukcja obsługi w języku polskim. Czy sprzedawca ma obowiązek przekazać mi taką instrukcję razem z towarem w chwili zakupu?

W jakim terminie sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamacje

Samo złożenie reklamacji do sprzedawcy nie powoduje jej automatycznego uznania. Przedsiębiorca  powinien ustosunkować się do roszczenia konsumenta. Sprzedawca ma na to odpowiedni termin w zależności od roszczenia kupującego.

Zakup towaru na prezentacji

Coraz częstszą  formą dokonywania zakupów jest nabywanie rzeczy na prezentacji, czyli poza lokalem przedsiębiorstwa. Firmy zapraszają swoich wybrańców na specjalny pokaz czy wycieczkę, tylko po to by sprzedać im swoje produkty.

REKLAMA