REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odstąpienie od umowy 2015, E-handel 2015

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jedna zasada naliczania odsetek w transakcjach handlowych

Celem projektu ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych i Kodeksu cywilnego jest wprowadzenie jednej zasady naliczania odsetek w obrocie cywilnoprawnym, zarówno w transakcjach między przedsiębiorcami oraz tych z udziałem konsumentów.

Przedsiębiorcy mają problem z nowym prawem konsumenckim

Przedsiębiorcy mają problemy z dostosowaniem się do nowych przepisów prawa konsumenckiego. Jednym z celów nowelizacji było wprowadzenie ograniczeń dla telemarketerów, bowiem klient musi wyrazić zgodę na przedstawienie mu oferty handlowej telefonicznie. Przedsiębiorca kontaktujący się z konsumentem w celach sprzedażowych musi udowodnić, że uzyskał taką zgodę. Często przedsiębiorcy nie stosują się do nowego prawa.

Praca handlowca po zmianach w ustawie telekomunikacyjnej

Niedawno znowelizowana ustawa telekomunikacyjna powoduje konieczność zmian w dziale handlowym. Znacznie ograniczona została możliwość korzystania z telefonu czy e-mailingów do celów sprzedażowych. Działy handlowe jednak nadal mają szerokie pole do działania, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Na czym powinny się skupić?

Gwarancja komercyjna, niezgodność towaru z umową w UE

Każdemu konsumentowi w Unii Europejskiej przysługuje prawo do dochodzenia swoich praw od sprzedawcy. Co w przypadku, gdy sprzedawca zaproponuje gwarancję za opłatą lub gdy towar jest niezgodny z umową?

REKLAMA

Tendencje w handlu detalicznym

W ostatnich latach (2012-2015) handel detaliczny wzrósł o 1,3%, dynamika wzrostu powoli poprawia się. Znaczny wzrost ocenia się (GUS) w zakresie rentowności i wartości dodanej dla zagospodarowanego kapitału. Firmy unikają dalszych, nowych inwestycji. Poziom wykorzystania zasobów wzrasta. Ważnym czynnikiem zmian na rynku detalicznym jest budowa i zmiany we współpracy z producentami. Budowa handlu zagranicznego, konkurencji w szerokiej skali jest głównym hamulcem i ograniczeniem dla wielu sklepów detalicznych. Równocześnie znacznie wzrosło zainteresowanie i wartość handlu w supermarketach, sklepach wielkopowierzchniowych z udziałem oferty zagranicznej.

Korzyści dla konsumentów w 2015 r.

Podstawowe korzyści dla konsumentów w 2015 roku to: prawo do wyczerpującej informacji, wydłużenie terminu odstąpienia od umowy oraz przywrócenie stosowania kodeksu cywilnego do gwarancji konsumenckiej. Jakie inne korzyści wprowadza od 25 grudnia 2014 r. ustawa o prawach konsumenta?

Termin złożenia reklamacji konsumenckiej

Jednym z praw przysługujących konsumentom jest reklamacja wadliwego towaru na podstawie rękojmi, przewidzianej w art. 5561 i 5563 kodeksu cywilnego. Polskie prawo przewiduje dwa rodzaje wad towarów, tj. fizyczne i prawne. W jakim terminie można złożyć reklamację?

Odstąpienie od umowy – WZÓR

Wzór formularza odstąpienia od umowy zawartej na odległość został umieszczony w formie załącznika w ustawie o prawach konsumenta. Od 25 grudnia 2014 roku konsumenci będą mogli posługiwać się ustawowym wzorem odstąpienia albo tym, samodzielnie zredagowanym.

REKLAMA

Urządzenia mobilne coraz ważniejsze w e-handlu

Smartfony i tablet są coraz częściej wykorzystywane przez polskich internautów jako narzędzia do dokonywania zakupów. 35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. Tym bardziej dziwi fakt, że niewiele polskich sklepów internetowych dba o tę kategorię klientów.

Serwis prawakonsumenta.uokik.gov.pl

Serwis prawakonsumenta.uokik.gov.pl to specjalna strona internetowa, która ma na celu przybliżenie zmian w ustawie o prawach konsumenta. Serwis pomoże przygotować się do zmian prawnych dotyczących m.in..: zakupów przez Internet oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.

Podpis elektroniczny w UE - rozporządzenie eIDAS

Nowe przepisy, które ustanawiają wspólne unijne ramy prawne dla podpisów elektronicznych i innych elektronicznych usług zaufania były głównym tematem konferencji zorganizowanej przez Instytut Maszyn Matematycznych pn. CommonSign 2014. W inauguracji wydarzenia, która odbyła się 22 października 2014 r. w Warszawie udział wziął podsekretarz stanu w Ministerstwie Gospodarki Arkadiusz Bąk.

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Już za niecałe 3 miesiące wejdą w życie nowe przepisy o prawach konsumenta. Zmienią się przede wszystkim obowiązki przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Wprowadzone zostaną nowe regulaminy i wzory umów. Od grudnia 2014 r. konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Czym jest umowne prawo odstąpienia?

Prowadzisz negocjacje z kilkoma kontrahentami jednocześnie i zastanawiasz się co powinno zawierać zastrzeżenie umownego prawa odstąpienia tak, aby mieć możliwość wyboru najkorzystniejszej dla Ciebie oferty? W poniższym artykule znajdziesz odpowiedź na pytanie czym jest umowne prawo odstąpienia, czemu służy, jakie są elementy obligatoryjne takiego zastrzeżenia oraz jakie są skutki skorzystania z powyższego prawa.

Nowa ustawa o prawach konsumenta okiem konsumenta

25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie nowa ustawa o prawach konsumenta. Poza uchyleniem dwóch podstawowych dotychczas ustaw regulujących zakupy konsumentów w Internecie wprowadzi ona szereg zmian, które znacząco zmienią sytuację konsumenta. Oto najistotniejsze zmiany, które warto poznać przed 25 grudnia.

Odstąpienie od umowy na podstawie art. 145 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych

Przy realizacji zamówień publicznych uprawnienie zamawiającego do odstąpienia od umowy zawiera art. 145 ust. 1 Pzp, zgodnie z którym w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. Odstąpieniem od umowy na podstawie art. 145 ust. 1 Pzp jest skuteczne w chwili złożenia jednostronnego oświadczenia.

Jak sprawnie składać reklamacje?

25 grudnia 2014 roku zmienią się regulacje dotyczące prawa do reklamacji. Z jakiego uprawnienia skorzystać - reklamacji czy gwarancji? Eksperci UOKIK przypominają, jak sprawnie i skutecznie złożyć reklamacje, gdy zakupiony produkt jest wadliwy.

Wpływ nowej ustawy konsumenckiej na e-handel

Nowe przepisy odnoszące się do e-handlu i działalności sklepów internetowych zaczną obowiązywać w grudniu 2014 r. Nowa ustawa nakłada większe obowiązki na sprzedawców i chroni klientów sklepów internetowych.

Lepsza ochrona konsumentów - 25 grudnia 2014

Lepsza ochrona konsumentów i ich praw została wprowadzona na gruncie ustawy o prawach konsumenta. Zmiany wchodzą w życie już 25 grudnia 2014 roku. Lepsza ochrona konsumentów będzie polegała m.in. na wydłużeniu terminu zwrotu zakupionego towaru.

Co robić przy zwłoce w wykonaniu umowy wzajemnej?

Zwłoka to nie jest zwykłe opóźnienie w spełnieniu świadczenia – zwłoka to opóźnienie zawinione przez dłużnika. Jeżeli więc ustalimy, że dłużnik nie spełnia swojego świadczenia z przyczyn od niego niezależnych, wstrzymajmy się raczej z opisanymi niżej krokami. W takiej sytuacji możemy jednak obciążyć dłużnika odsetkami ustawowymi, o ile spóźnione świadczenie ma charakter pieniężny (odsetki ustawowe należą się bowiem wtedy już w razie niezawinionego opóźnienia dłużnika).

Prawa konsumenta - opublikowanie ustawy

Ustawa o prawach konsumenta została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP z dnia 24 czerwca 2014 roku. Publikacja ustawy oznacza, że zmiany dotyczące praw konsumentów zaczną obowiązywać za sześć miesięcy.

REKLAMA