| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odstąpienie od umowy

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odstąpienie od umowy. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odstąpienie od umowy.

Prawa seniora-konsumenta

Aktualizacja: 30.10.2019

Seniorzy często padają ofiarą nadużyć ze strony sprzedawców czy telemarketerów. W kontakcie z nieuczciwymi firmami są słabszą stroną. Z tego powodu ważna jest odpowiednia edukacja w zakresie praw, jakie przysługują seniorom-konsumentom. »

Vademecum: Konsumenci w internecie

Aktualizacja: 18.10.2011

Coraz więcej umów zawieranych jest za pośrednictwem internetu. Jakich pułapek powinniśmy się wystrzegać? Jakie uprawnienia mają konsumenci? »

Co warto wiedzieć, zanim złożysz reklamację?

Aktualizacja: 17.10.2011

Prawo do reklamacji to jedno z podstawowych uprawnień konsumentów. Co należy wiedzieć, by w pełni korzystać ze swoich uprawnień? Jakie błędy najczęściej popełniają konsumenci przy pisaniu reklamacji? »

Reklamacja: zwrot pieniędzy a obniżenie ceny

Aktualizacja: 14.07.2011

Zwrot zapłaconej ceny to dodatkowe uprawnienia konsumenta przy reklamacji, które jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. W pewnych przypadkach można jednak żądać wyłącznie obniżenia ceny. »

Reklamacja: kiedy zwrot pieniędzy

Aktualizacja: 21.12.2010

Wbrew częstym opiniom, jakiem panują wśród konsumentów, żądanie zwrotu pieniędzy nie jest głównym uprawnieniem przy reklamacji. Zwrot pieniędzy będzie możliwy jedynie w określonych sytuacjach. Sprawdź w jakich. »

Co zrobić, gdy reklamacja butów się przedłuża?

Aktualizacja: 26.07.2011

Oddałem buty do reklamacji, która została uwzględniona. Niestety od tej chwili minął już miesiąc, a buty nadal nie zostały naprawione. Ile czasu ma sprzedawca na załatwienie reklamacji? »

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Aktualizacja: 12.07.2011

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną. »

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek? »

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Aktualizacja: 03.11.2011

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna. »

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

Aktualizacja: 03.11.2011

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model? »

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Aktualizacja: 17.10.2011

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie. »

Czy można zareklamować usługę kosmetyczną

Aktualizacja: 20.07.2011

Po ostatniej wizycie u kosmetyczki zaczęłam mieć problemy z cerą. Był to zabieg oczyszczania twarzy, który według mnie był wykonany nieprawidłowo. Czy można złożyć reklamację na usługę kosmetyczną? »

Zareklamuj złą usługę

Aktualizacja: 13.01.2010

Zleciłeś wykonanie mebli i są niezgodne z projektem, chciałeś aby zamontowano Ci nowe drzwi, ale teraz są krzywe, a może pralnia uszkodziła Twój płaszcz? W każdym z tych przypadków masz prawo złożyć reklamacje. Sprawdź jak należy to zrobić i jakie żądania Ci przysługują. »

Co zrobić, aby odstąpienie od umowy było skuteczne?

Aktualizacja: 19.08.2011

Odstąpić od umowy zawartej prze internet należy w ciągu 10 dni. Wystarczy przed upływem tego okresu wysłać oświadczenie woli. Oprócz tego konsument musi zwrócić sprzedawcy towar, a ten musi oddać kupującemu pieniądze. »

Czego można żądać od sprzedawcy

Aktualizacja: 14.07.2011

Osoba, która zakupiła towar na własny użytek i który okazał się popsuty, posiadający jakiekolwiek wady może złożyć reklamacje do sklepu. Zgodnie z przepisami konsument ma prawo wyboru co do żądania, ale niestety nie ma tu całkowitej dowolności. »

reklama

POLECANE

Artykuł partnerski

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

V4 Legal

V4 Legal to nowoczesna kancelaria działająca na terenie Słowacji, Czech, Polski oraz Węgier.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »