REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odwołanie lotu, Odpowiedzialność przewoźnika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie – co trzeba wiedzieć. Procedury, dokumenty

Odpowiedzialność przewoźnika w tranzycie to przede wszystkim znajomość procedur i wymaganych dokumentów , zwłaszcza dokumentu celnego T1 – pisze Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

Odwołany lot z powodu strajku?

Wiele turystycznych polis ubezpieczeniowych wyklucza wypłatę ubezpieczenia w przypadku odwołania lub opóźnień lotu z powodu strajków.

Protest Ryanair w Hiszpanii – co z wakacyjnymi lotami Polaków?

Protest Ryanair w Hiszpanii ma się odbyć jeszcze w czerwcu. Pracownicy żądają zwiększenia liczby pracowników. Z kolei przewoźnik zapowiada, że nie ugnie się pod groźbą protestów.

Jakie mamy kłopoty w czasie wakacji? [BADANIE]

Ponad połowa Polaków miała kłopoty w czasie wakacji. Jakie problemy są najczęstsze? Czego obawiają się urlopowicze?

REKLAMA

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego?

Czy przewoźnik powinien zwrócić koszt biletu lotniczego, jeżeli lot się nie odbędzie? Co z ewentualnym odszkodowaniem?

W maju 2022 r. paraliż ruchu lotniczego nad Polską

W maju 2022 r. przewidywany jest paraliż ruchu lotniczego nad Polską. Wszystko to za sprawą sporu zbiorowego PAŻP z ZZKRL i odejściem większości kontrolerów ruchu lotniczego z pracy.

Problemy z lotami samolotem w maju 2022 roku

W maju 2022 roku będą problemy z lotami samolotem. Paraliż na lotniskach będzie wywołany brakiem kontrolerów ruchu lotniczego. Można spodziewać się opóźnień w rozkładzie lotów, a nawet braku możliwości startu czy lądowania na Okęciu i Modlinie.

Zakaz lotów do końca 2020 r. - jakie państwa obejmuje?

Zakaz lotów międzynarodowych do końca 2020 r. obejmuje dziewięć państw. Które państwa zostały wyłączone z zakazu?

REKLAMA

Zakaz lotów od 25 listopada - jakie państwa obejmuje?

Od 25 listopada 2020 r. obowiązuje zakaz lotów międzynarodowych do dziewięciu państw. Do kiedy będą obowiązywały restrykcje? Jakie państwa obejmują?

Zakaz lotów międzynarodowych od 11 listopada 2020 r.

Zakaz międzynarodowych lotów cywilnych do 10 państw będzie obowiązywał od środy 11 listopada 2020 r. Do kiedy będzie obowiązywał zakaz? Jakie państwa obejmie?

Przedłużenie ograniczeń w lotach pasażerskich do 24 listopada?

Przedłużenie ograniczeń w lotach pasażerskich do 24 listopada 2020 r. przewiduje projekt rozporządzenia, który znalazł się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Od kiedy miałoby obowiązywać nowe rozporządzenie? Jakie państwa zostaną wyłączone z zakazu?

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?

Kto odpowiada za szkodę wywołaną przewróceniem się kubka z gorącym napojem w samolocie

To przewoźnik lotniczy ponosi odpowiedzialność za szkody (np. oparzenia) spowodowane przewróceniem się kubka z gorącą kawą. Warunkiem uznania tego zdarzenia za wypadek nie jest zmaterializowanie się ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Bowiem rozpatrywane pojęcie „wypadku” obejmuje wszystkie sytuacje mające miejsce na pokładzie statku powietrznego, w których przedmiot wykorzystywany na użytek serwisu pokładowego spowodował uszkodzenie ciała pasażera, bez konieczności ustalenia, czy owe sytuacje są wynikiem ryzyka typowego dla przewozów lotniczych. Tak uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 19 grudnia 2019 r. w sprawie C-532/18 Niki Luftfahrt.

Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu

Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie.

Problemy z linią lotniczą - co robić?

Konsumenci często nie wiedzą co robić w przypadku problemów z linią lotniczą. Kiedy można zrezygnować z lotu, a kiedy uzyskać odszkodowanie?

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

Kiedy przewoźnik odpowiada za zgubiony lub skradziony bagaż?

Kluczową kwestią dotyczącą odpowiedzialności przewoźnika za zgubiony lub skradziony bagaż jest miejsce, w którym zostawiliśmy nasze walizki, torby czy plecaki. Zgodnie z prawem, jeżeli podróżny nie może sam pilnować rzeczy i pozostawił je w miejscu specjalnie przeznaczonym na bagaż, a rzeczy te zaginęły, wówczas pełną odpowiedzialność poniesie przewoźnik. Kiedy jednak sam pasażer odpowiada za zaginiony bagaż?

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Reklamacja u przewoźnika - kiedy trzeba iść do sądu?

Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo Twojego odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Masz jeszcze dwie inne drogi – sądową oraz polubowną. Urząd Transportu Kolejowego podpowiada jak z nich skorzystać.

Co zrobić w przypadku zgubienia bagażu lub odwołania lotu?

Warto wiedzieć, że za opóźniony, odwołany lot lub zgubiony bagaż przysługuje odszkodowanie. Występuje o nie jedynie 1 proc. uprawnionych do tego Polaków.

Odszkodowania dla pasażerów samolotu w przypadku odwołanego lub opóźnionego lotu

Kwestie świadczeń dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotu lub opóźnienia lotu reguluje Rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r., ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów.

Odszkodowanie dla pasażera za odwołany lot

Trybunał Sprawiedliwości UE stwierdził, że to przewoźnik a nie biuro podróży powinno wypłacić pasażerowi odszkodowanie za odwołany lot jeśli nie poinformował ich o tym odpowiednio wcześnie.

Zasady przewozu osób, czyli jakie prawa i obowiązki ma podróżny

Korzystając na co dzień ze środków transportu publicznego zawieramy z przewoźnikiem umowę przewozu. Jakie są formalne zasady przewozu osób i co nam grozi za jazdę bez biletu?

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku?

Zagubiony, zniszczony albo opóźniony bagaż to jedne z najczęstszych problemów pasażerów na lotnisku. Co zrobić, gdy zaginie bagaż na lotnisku? Jak odzyskać zagubiony bagaż? Gdzie zgłosić jego opóźnienie lub zniszczenie?

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego jest sytuacją, która może na dobre pokrzyżować wakacyjne plany. Dobrze jest znać swoje prawa i wiedzieć jak postąpić w przypadku utraty naszego bagażu z winy przewoźnika.

Zabezpieczenie wierzytelności w transporcie - zastaw na przesyłce

Zarówno przewoźnik, jak i spedytor mają możliwości zabezpieczenia swoich roszczeń. Jedną z nich jest ustawowe prawo zastawu na przesyłce.

Przedawnienie roszczeń w drogowym przewozie towarów

Przedawnienie ma chronić przed sytuacjami, które powodowałyby długotrwały brak pewności związany z zobowiązaniami pieniężnymi. Kiedy przedawniają się roszczenia z przewozu drogowego towarów.

Kiedy spedytor będzie przewoźnikiem drogowym?

Zawieranie umowy przewozu to czynność prawna, od której zależy, ile zapłacimy za szkodę powstałą w transporcie. I choć umowę przewozu może zawrzeć każdy, fakt zawarcia takiej umowy nie czyni go automatycznie przewoźnikiem. Aby więc oszacować jaką odpowiedzialność poniesiemy, musimy ocenić, czy jesteśmy przewoźnikiem w rozumieniu prawa.

Kto odpowiada za bagaż zniszczony w czasie podróży?

Za rzeczy, które podróżny przewozi ze sobą pod własnym nadzorem, przewoźnik ponosi odpowiedzialność tylko, o ile szkoda powstała z jego winy. Pamiętaj zawsze o tym, by udokumentować fakt zniszczenia bagażu.

Gdy samolot wyląduje na innym lotnisku?

W związku z remontem na warszawskim lotnisku, rodzi się poważne pytanie. Co w sytuacji, gdy samolot wyląduje na innym lotnisku, niż docelowe?

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania

Zawarłem z przewoźnikiem umowę o przewóz towaru. Czy w obliczu powodzi przewoźnik będzie odpowiadał za niewykonanie lub nieprawidłowe wykonanie umowy?

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie?

„DGP”: Ofiary katastrofy w Smoleńsku nie były ubezpieczone

Tragiczny lot polskiej delegacji do Katynia nie był ubezpieczony. Oznacza to, że rodziny będą mogły dochodzić odszkodowań od Skarbu Państwa – donosi środowy „Dziennik Gazeta Prawna”.

Co zrobić jeśli lot zostanie odwołany

Parę dni temu miałam odbyć bardzo ważną podróż służbową samolotem. Jak się okazało na miejscu lot został odwołany. Zaproponowano mi nowe połączenie, jednak było mi ono kompletnie nie na rękę. Tak naprawdę nie wiedziałam jakie prawa mi przysługują, co pasażer może zrobić w takiej sytuacji?

Zagubiony bagaż – prawa pasażerów linii lotniczych

Zaginął mi bagaż w drodze do Polski. Na lotnisku okazało się, że ślad po walizce zaginął. Wszczęłam procedurę, ale chciałabym wiedzieć czy zrobiłam wszystko, co powinnam i jakie problemy w drodze dochodzenia swoich praw mogę mieć jako pasażer?

Czy przysługuje mi odszkodowanie za utracony bagaż

Podczas podróży samolotem zagubił się twój bagaż? Masz prawo żądać stosownego odszkodowania od linii lotniczych. Sytuacja się komplikuje jeśli korzystałeś z tzw. lotów łączonych, czyli dotarłeś do celu z przesiadkami.

Odwołanie lotu

Korzystanie z transportu lotniczego jest dość powszechną formą przemieszczania się. Zazwyczaj planujemy podróż z dużym wyprzedzeniem. Wtedy też kupujemy bilety. Co zrobić jeżeli odwołano nam lot? Czy przysługuje nam odszkodowanie z tego tytułu?

Problem z bagażem lotniczym

Zanim zdecydujemy się wsiąść na pokład samolotu, zadajmy sobie trud zaznajomienia się z prawami działającymi w zakresie przewozu rzeczy. Obowiązki przewoźnika w przypadku zagubienia, zniszczenia lub opóźnienia bagażu określone są Konwencją Montrealską.

Za co odpowiada przewoźnik

Wysłałeś przesyłkę firmą kurierską i nie dotarła na czas? A może otrzymałeś paczkę, która okazał się uszkodzona? Zobacz o czym należy pamiętać przy korzystaniu z usług kurierskich oraz jakie masz prawa z tytułu nienależytego wykonania umowy.

Zagubiony, opóźniony lub zniszczony bagaż

Co zrobić jeżeli podczas lotu samolotem zniszczono lub zgubiono nasz bagaż? Czy można w tej sprawie składać reklamacje i do kogo? Czego możemy żądać? Sprawdź.

Co zrobić z nierzetelnym przewoźnikiem

Jakiś czas temu zakupiłem meble. W firmie poinformowano mnie o terminie dostarczenia towaru, miało to nastąpić w ciągu miesiąca. Ponieważ mieszkam w innym mieście niż znajduje się sklep dostarczenia mebli do mojego domu miał dokonać przewoźnik. Niestety to nie nastąpiło. U sprzedawcy dowiedziałem się, że meble zostały wydane firmie przewozowej i on za to już nie odpowiada. Czy to prawda?

Jakie prawa przysługują pasażerowi

Jedną z najczęstszych form przemieszczania się jest korzystanie z transport lądowego. Jeździmy pociągami, autokarami, komunikacją miejską. Czy jednak na pewno wiemy jakie prawa przysługują nam od przewoźnika? Czy mamy świadomość, że możemy składać reklamacje, jeżeli przewóz został opóźniony?

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie.

Przedwczesny odjazd autobusu

Kupiłam wczoraj bilet autobusowy na trasę Warszawa - Szczecin. Gdy przybyłam na przystanek autobusowy, okazało się, że autobus odjechał 15 minut przed planowaną godziną odjazdu. Musiałam szukać innego połączenia i w ostateczności byłam zmuszona wybrać droższy bilet na pociąg. Czy mogę teraz żądać zwroty pieniędzy za bilet autobusowy?

Odszkodowanie za odwołany lot

Przeloty samolotami cieszą się w społeczeństwie coraz większą popularnością. Trwają krócej, są wygodniejsze od innych środków transportu a ich ceny stają się przystępniejsze. Niekiedy jednak podróż nie przebiega bez zakłóceń, tak jakbyśmy tego sobie życzyli albo w ogóle się nie odbywa. Czy pasażerom przysługują jakieś prawa w przypadku odwołania lotu?

REKLAMA