REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opłata reklamowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Opłata reklamowa w 2024 r. Kto, kiedy i ile płaci?

Opłata reklamowa pobierana jest od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej - w 2024 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 3,62 zł dziennie, natomiast górna stawka części zmiennej to 0,33 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Stawki podatków i opłat lokalnych 2024 - tabele

Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych na 2024 rok zebrane w tabelach. Zobacz, jakich kwot nie może przekraczać podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych, opłata od posiadania psa, opłata reklamowa, opłata targowa i opłata klimatyczna (miejscowa i uzdrowiskowa), uchwalane przez Twoją gminę.

Wysokość opłaty reklamowej w 2022 r.

Opłata reklamowa w 2022 r. Ustawodawca określił górną granicę stawki części stałej opłaty reklamowej oraz stawki części zmiennej opłaty reklamowej na przyszły rok. Jakie wartości kwotowe stawek maksymalnych opłaty reklamowej obowiązują na 2022 r.?

Stawki podatków i opłat lokalnych w 2022 r.

Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2022 roku, z uwagi na wyższy wskaźnik inflacji, ulegną podwyższeniu w stosunku do roku obecnego. Jakie wartości kwotowe będą miały stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2022 r.?

REKLAMA

150 uwag do projektu dotyczącego podatku od reklam

Podatek od reklam (składka od reklam). Ministerstwo Finansów analizuje 150 uwag do projektu dotyczącego podatku od reklam, które wpłynęły do 16 lutego; cały czas trwają prekonsultacje projektu - wynika z informacji resortu finansów.

Opłata reklamowa w 2021 r.

Opłata reklamowa to jedna z opłat lokalnych, które mogą być nałożone przez radę gminy. W 2021 r. podatki i opłaty lokalne wzrosną. Ile wyniesie opłata reklamowa w 2021 r.?

Opłata reklamowa 2020 r.

Stawki podatków i opłat lokalnych w każdym roku zmieniają się. Ceny podatków i opłat lokalnych wzrosną. O ile? Ile wyniesie opłata reklamowa w 2020 r.?

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2020 r.

Ministerstwo Finansów określiło wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2020 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2020 roku będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.

REKLAMA

Opłata reklamowa 2019 r.

Opłata reklamowa uregulowana została w ustawie o podatkach i opłatach lokalnych. Opłatę może wprowadzić rada gminy. Sprawdź ile w 2019 roku wyniesie opłata reklamowa. Od kogo pobiera się opłatę reklamową?

Wysokość opłaty targowej w 2019 r.

W drodze uchwały rady poszczególnych gmin mogą wprowadzać opłatę targową. Opłata ta nie może jednak przekroczyć ustawowego progu, który jest określany dla każdego kolejnego roku w zależności od wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Dla roku 2019 stawka opłaty targowej nie może przekroczyć 778,20 zł dziennie.

Opłata reklamowa w 2019 roku

Gminy mogą wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej – w 2019 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 2,54 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2019 r.

Resort finansów określił wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2019 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2019 roku będą wyższe w porównaniu z 2018 rokiem o 1,6%.

Wysokość opłaty reklamowej w 2018 r.

Ministerstwo Finansów ustaliło maksymalną stawkę opłaty reklamowej na 2018 r. Należy pamiętać, że opłata składa się z części stałej oraz zmiennej. Część stała ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni tablicy reklamowej albo urządzenia reklamowego służącego ekspozycji reklamy. Natomiast część zmienna uzależniona jest od wielkości pola powierzchni tablicy albo urządzenia reklamowego.

Gminy wprowadzają opłatę reklamową

Przepisy wprowadzające opłatę reklamową pojawiły się jeszcze w 2015 roku, ale do tej pory gminy jej nie pobierały, ze względu na brak odpowiednich uchwał rad gmin dotyczących zasad umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. W ostatnich miesiącach obserwujemy jednak wzrost aktywności gmin w podejmowaniu takich uchwał, w związku z czym opłata reklamowa powoli zaczyn być faktem. Pierwsze uchwały dotyczące póki co zasad umieszczania reklam weszły już w życie, a kolejne gminy (w tym Warszawa) poczyniły kroki mające na celu ich wprowadzenie. Gminy, który będą posiadać takie uchwały będą mogły wprowadzić opłatę reklamową.

Opodatkowanie reklamy na przystankach

Naczelny Sąd Administracyjny w sprawie o sygn. akt II FSK 2968/14 orzekł, że wiaty przystankowe z kasetonami reklamowymi i nośniki reklamowe powinny podlegać opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości. Zarówno wiaty, jak i nośniki reklamowe uznane zostały za budowle.

Opłata reklamowa 2017 r.

Rada gminy może wprowadzić opłatę reklamową od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Opłata reklamowa może być pobierana jedynie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Celem wprowadzenia takiej opłaty jest stworzenie podstaw do zarządzania krajobrazem.

Wpływy z opłaty reklamowej w 2017 r.

W 2017 r. rada gminy, w drodze uchwały może wprowadzić opłatę reklamową od umieszczonych tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Opłata ta nie może jednak przekraczać ustalonej przez Ministra Finansów górnej granicy wysokości kwotowej stawek. Wpływy z opłaty reklamowej gmina ujmuje w paragrafie 038 „Wpływy z opłaty reklamowej”.

Upomnienie za brak opłaty reklamowej

Jedną z najważniejszych kwestii związanych z opłatą reklamową jest wskazanie sposobów jej poboru i terminów płatności. Bez względu jednak, jakiego wyboru dokona gmina, wątpliwości mogą wiązać się z obowiązkiem wystawiania upomnienia.

Opłata reklamowa – gminy maja problem z kodeksami reklamowymi

Ustawy krajobrazowa obowiązuje od 11 września 2015 roku ale gminy wciąż nie spieszą się z przygotowywaniem i wprowadzaniem w życie tzw. kodeksów reklamowych, które miały uporządkować chaos w przestrzeni publicznej i dać podstawę do pobierania opłat reklamowych. Nowe przepisy zostały zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego i wciąż czekają na jego opinię. Jeśli TK uzna je za sprzeczne z Ustawą zasadniczą stworzone na podstawie wadliwego prawa kodeksy mogą stać się bezużyteczne i obrócić się przeciwko gminom, jako podstawa do dochodzenia odszkodowań, zwrotu kar i opłat reklamowych.

Opłata reklamowa 2016 - stawki, podatnicy, przedmiot opodatkowania

Od 2016 r. wszystkie gminy mogą w Polsce mogą pobierać opłatę reklamową od tablic i urządzeń reklamowych - o ile podejmą stosowne uchwały w tym zakresie. Sprawdźmy zatem kto, kiedy i ile powinien płacić w ramach tej opłaty.

Usytuowanie reklam zgodnie z ustawą krajobrazową

Dotychczas określenie zasad i warunków sytuowania tablic i urządzeń reklamowych możliwe było wyłącznie w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego, które pokrywały niewielką powierzchnię Polski. Obecnie rada gminy może ustalić w formie uchwały zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Opłaty lokalne w 2016 r.

Prezentujemy maksymalne stawki opłat lokalnych, jakie będą obowiązywały w roku 2016, wraz z wyłączeniami i zwolnieniami. Chodzi o stawki opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów i opłaty reklamowej.

Opłata reklamowa 2016

W 2016 r. zmianie ulegnie górna stawka części stałej opłaty reklamowej. Maksymalne kwoty opłaty ustalane są co roku.

Opłata reklamowa w katalogu dochodów gmin

11 września tego roku w życie weszła nowelizacja ustaw związanych ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu. Przewiduje ona m.in. możliwość wprowadzenia przez gminy opłat reklamowych w drodze uchwał rad gmin.

Wpływy z opłaty reklamowej będą dochodem gminy

Środki uzyskane z opłaty reklamowej, którą gminy od 11 września br. mogą wprowadzać w drodze uchwały, mają być dochodem gmin - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.

IFK poleca: Od dziś podatek od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa weszła w życie 11 września 2015 r.

Opłata reklamowa od 11 września 2015 r.

Opłata reklamowa ma stanowić jedno z narzędzi porządkowania krajobrazu. Od 11 września 2015 r. będą obowiązywały przepisy umożliwiające pobieranie przez gminy nowych opłat.

IFK poleca: Od 11 września 2015 r. nowa opłata lokalna

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.

IFK poleca: Wkrótce opłata od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.

Nieskuteczne kary za reklamy

Nowy tryb wymierzania kar administracyjnych za niezgodne z prawem umieszczanie tablic urządzeń reklamowych okaże się w praktyce najprawdopodobniej nieskuteczny. Zamiast więc pomóc w uporządkowaniu przestrzeni i zasileniu gminnych budżetów, narazi samorządy na prowadzenie długotrwałych i nieskutecznych postępowań administracyjnych, a w konsekwencji również egzekucyjnych.

Opłata reklamowa

Od 11 września 2015 r. gminy będą mogły wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata będzie składała się z części stałej i części zmiennej - stawka części stałej to maksymalnie 2,50 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Reklamy w mieście pod kontrolą

Reklamy w mieście obecnie zajmują zbyt dużą przestrzeń. W walce o ład przestrzenny polskich miast mają pomóc nowe przepisy, dzięki którym samorządy będą mogły stworzyć kodeks reklamowy.

REKLAMA