REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Organizacja pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Duża liczba nadgodzin to skutek chaosu organizacyjnego, z którego firmy nie potrafią wyjść od czasów pandemii

Choć wynagrodzenie niezmiennie od lat pozostaje głównym powodem satysfakcji z pracy, to dla pracowników liczy się też coś więcej. Ważne są dla nich możliwości rozwoju, dobre relacje ze współpracownikami, czy zwyczajnie komfort pracy. Jednak spokój ten nie zawsze jest łatwy do osiągnięcia. 

Czy kierownikowi przysługuje wynagrodzenie za godziny nadliczbowe?

Czy kierownikowi przysługuje wynagrodzenie za godziny nadliczbowe? Jak mówią prawnicy: to zależy. Wszystko zależy od sposobu organizacji czasu pracy. 

Przyjazne organizacje lepiej radzą sobie z wyzwaniami biznesowymi

Poszanowanie życia prywatnego, narzędzia sprzyjające decyzyjności w planowaniu własnego czasu, wspieranie pracowników w momentach szczególnej wrażliwości. Dlaczego nowocześnie zarządzane organizacje tak silnie stawiają na pogodzenie różnorodnych potrzeb swoich ludzi z rzeczywistością biznesową?

Chaptery - innowacje w zakresie firmowej współpracy zespołowej

Chaptery mogą być jednym ze sposobów na efektywną współpracę i rozwijanie kompetencji w organizacji. Jak spontanicznie utworzyć zespół z określoną specjalnością?

REKLAMA

Firma w czasie urlopu przedsiębiorcy

Wakacje to czas upragnionych urlopów, wspólnych rodzinnych wakacji i przerwy od pracy. Jednak wielu przedsiębiorców nie decyduje się na urlop. Nie przysługuje im ustawowy urlop jak podczas pracy na etat. Powstaje ryzyko zaniedbania firmy podczas odpoczynku i strach przed pozostawieniem jej w nie swoich rękach. W jaki sposób tego uniknąć?

Zarządzanie - pionierskie praktyki wokół globu

Zarządzanie - jakie pionierskie praktyki można wymienić? Just Minnaar i Pim De Morree wyróżniają: projektowanie własnego miejsca pracy, pracę opartą na rezultatach, usunięcie mechanizmów kontroli, wzajemna ocenę i ustalanie własnych wynagrodzeń.

Organizacja turkusowa i czas pracy

Organizacja turkusowa to rewolucyjny model zarządzania rozpropagowany przez Frederica Laloux. Jak w organizacjach samozarządzających wygląda kwestia czasu pracy?

Brak kontrolerów ruchu lotniczego spowoduje paraliż

Brak kontrolerów ruchu lotniczego spowoduje paraliż w ruchu lotniczym cargo nad Polską. Ponad 82% pracowników (ACC i APP Warszawa) rozwiązało umowy o pracę. Jaki jest postulat ZZKRL?

REKLAMA

Praca hybrydowa - 3 sposoby na poprawienie jakości pracy zdalnej

Praca hybrydowa przekonała już do siebie wielu pracodawców, bez względu na ich wielkość i rodzaj działalności. Model ten cieszy się dużym poparciem pracowników i dobrze zorganizowany jest niewątpliwym atutem firmy jako pracodawcy. Jak sprawić, by praca hybrydowa była wydajna i satysfakcjonująca dla pracowników i pracodawców?

Praca hybrydowa zastąpi pracę zdalną?

Praca hybrydowa może zastąpić pracę zdalną. Pracownicy nie chcą na stałe przechodzić na home office. W czasie pandemii docenili kontakt ze współpracownikami. Niektórzy boją się jednak wracać do biur.

Jak organizować zespoły, by stawiały czoła wyzwaniom?

Organizacja zespołów w czasie pandemii może przynieść wiele korzyści. Rynek pracy podlega dynamicznym przeobrażeniom. Zmiany te wpływają na funkcjonowanie nie tylko całych firm, ale również poszczególnych zespołów. Jak więc je organizować, by skutecznie stawiały czoła wyzwaniom? Oto 3 wskazówki.

Praca zdalna – 6 wyzwań

Praca zdalna w niektórych branżach trwa nieprzerwanie od początku pandemii. Oznacza to, że także po zakończeniu epidemii ten model świadczenia pracy może stać się normą. Dlatego już dziś pracodawcy powinni uwzględnić taką możliwość w swoich długookresowych planach i stawić czoło wyzwaniom związanym z wprowadzeniem pracy zdalnej oraz wdrożyć narzędzia, które ułatwią jej rozliczanie.

Praca działu kadr w czasie epidemii

Praca działu kadr z czasie epidemii zmieniła się diametralnie.: kontakty z pracownikami zostały zmniejszone do minimum, zmieniona została organizacja pracy, a proces cyfryzacji znacznie przyspieszył. Czy praca zdalna i model hybrydowy wymusiły przebudowę systemów kadrowych? Jak działu kadr poradziły sobie w czasie lockdownu?

Home office a opieka nad dziećmi – jak to pogodzić?

Home office to dla rodziców, którzy równocześnie muszą opiekować się dziećmi nie lada wyzwanie. Jak to pogodzić? Czy to w ogóle jest możliwe?

Czy pracodawca może pytać o to, gdzie pracownik wyjeżdża na urlop?

Czy ze względu na epidemię koronawirusa pracodawca może pytać pracownika o to, gdzie wyjeżdża na urlop wypoczynkowy? Pracodawca musi zapewnić bowiem bezpieczeństwo pracownikom i prawidłowy tok pracy. Chce unikać kwarantanny.

Czy pracodawca może odmówić udzielenia urlopu wychowawczego, jeżeli spowoduje to dezorganizację pracy

Zatrudniamy 30 szwaczek. Połowa z nich złożyła wniosek o urlop wychowawczy od następnego miesiąca. Czy możemy w tej sytuacji odmówić części szwaczek jego udzielenia ze względu na potrzeby pracodawcy? Wszystkie pracownice uzasadniają złożenie wniosku o urlop wychowawczy faktem, że nie chcą wysyłać dzieci do żłobków i przedszkoli z obawy przed epidemią koronawirusa.

Zalecenia Państwowej Inspekcji Pracy w kwestii powrotu do biur w ramach czerwcowego odmrażania

W ramach kolejnych etapów czerwcowego odmrażania gospodarki Państwowa Inspekcja Pracy wydała zalecenia, które mają pomóc firmom w bezpiecznym przywracaniu pracowników do biur. Procesowi towarzyszy wiele zmian związanych z reorganizacją przestrzeni pracowniczej i zasad pracy, których wdrożenie może powodować kłopoty.

Jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem?

Raport "Efekt COVID-19 w kontekście środowiska pracy" ukazuje, jakie zmiany w pracy wprowadzili pracodawcy w związku z koronawirusem. Większość z nich zastosowało pracę zdalną, zlecenie spotkań służbowych w formie telekonferencji oraz ograniczenie bezpośredniego kontaktu z klientem.

HR w dobie koronawirusa - 7 kierunków wymienionych przez dyrektorów personalnych

O tym, jak wygląda HR w dobie koronawirusa i jakie zmiany będą zachodzić w najbliższym czasie opowiadają dyrektorzy personalni. Zwracają uwagę na 7 kierunków: zdrowie i bezpieczeństwo, obawy związane z powrotem do pracy, plusy i minusy pracy zdalnej, testy z przywództwa, komunikację wewnętrzną, zachowanie spójności w organizacji oraz elastyczność.

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

3 cechy firmy, które przyciągają pracowników

Co decyduje o tym jaka jest kultura organizacyjna firmy? Czy firma powinna dbać o rozwój zawodowy pracownika? Czy pracownik powinien być dumy z tego, w czym się specjalizuje? Między innymi z takimi pytaniami musi się zmierzyć firma, jeżeli chce mieć dobry zespół pracowników i dalej się rozwijać.

Sześciogodzinny dzień pracy w Polsce - czy się sprawdza?

"Moim zdaniem są dwie główne zalety sześciogodzinnego dnia pracy. To większe zaangażowanie pracowników i efektywność na godzinę pracy" - przekonuje Franciszek Georgiew, założyciel agencji marketingowej Social Tigers. W Polsce jednak wciąż jeszcze powszechne jest przekonanie, że dobry pracownik to ten, który siedzi przy biurku sumiennie 8 godzin. W jakich branżach skrócenie czasu pracy ma sens?

Zmiany w procedurach działania ratowników górniczych 2017 r.

Organizacja pracy oraz bezpieczeństwo w górnictwie ulegną zmianie. Jeden z członków zastępu ratowniczego ma być ratownikiem medycznym. Istotną zmianą jest także to, że wszyscy ratownicy będą wyposażeni w sygnalizatory optyczne oraz akustyczne.

Poznaj swój social graph i zacznij z niego korzystać

IESE Business School zachęcaja do próby stworzenia wizualizacji sieci Twoich osobistych i firmowych kontaktów – social graph.

Obowiązek pracodawcy współdziałania z zakładową organizacją związkową

Zgodnie z art. 23(2) kp jeżeli przepisy prawa pracy przewidują współdziałanie pracodawcy z zakładową organizacją związkową w indywidualnych sprawach ze stosunku pracy, pracodawca ma obowiązek współdziałać w takich sprawach z zakładową organizacją związkową reprezentującą pracownika z tytułu jego członkostwa w związku zawodowym albo wyrażenia zgody na obronę praw pracownika nie zrzeszonego w związku – zgodnie z ustawą o związkach zawodowych.

Data wystawienia świadectwa pracy

Pracodawca zobowiązany jest do wystawienia świadectwa pracy nauczycielowi, z którym rozwiązano umowę o pracę. Jaka jest właściwa data wystawienia świadectwa pracy?

Zmiana czasu pracy wymaga zgody pracowników

Przepisy o elastycznym czasie pracy weszła w życie 23 sierpnia 2013 r. I choć wiele przedsiębiorstw pozytywnie przyjęło nowe rozwiązania, to wśród pracowników wzbudzają one nadal spore wątpliwości. Zgodnie z nowelizacją wprowadzenie zmian czasu pracy może się odbywać tylko w porozumieniu ze związkami zawodowymi. Ale co w przypadku mniejszych firm, w których nie ma związków zawodowych ani innej reprezentacji pracowników?

Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji – debata pracodawców z Wrocławia

Debata pracodawców "Wysoka jakość staży i praktyk a rozwój organizacji" odbędzie się dnia 7 listopada 2013 r. we Wrocławiu.

Menedżer kooperacyjny

Obecnie zmiany są fundamentalnym i ważnym elementem działania każdej nowoczesnej organizacji. Z reguły wpływaja korzystnie na funkcjonowanie firm. Dotyczą one różnych obszarów – otoczenia, zarządzania i metod organizacji pracy oraz zmian strukturalnych wewnątrz instytucji. W tak dynamicznych warunkach najlepiej sprawdza się menedżer kooperacyjny.

Jak być dobrze zorganizowanym?

Konieczność koordynowania wielu projektów i zadań oraz spektrum odpowiedzialności sprawiają, że dla menedżerów HR kwestia organizacji pracy staje się jednym z najważniejszych czynników sukcesu. Z jakich narzędzi warto korzystać, aby skutecznie zaplanować i w terminie zrealizować wszystkie działania? Jak pracować i żyć, nie mając poczucia, że czas przecieka przez palce?Doba ma 24 godziny, a czas dla wszystkich biegnie tak samo. Nikt nie potrafi zmagazynować, pożyczyć czy zdeponować czasu. Możemy jednak właściwie gospodarować czasem, wybierając i realizując te zadania, które są ważne i właściwe. A jak poznać, co jest właściwe?

Czego kobiety w pracy wykonywać nie powinny

Kobiety ze względu na swe predyspozycje fizyczne nie mogą wykonywać prac związanych z wykorzystaniem znacznej siły. Rozporządzenie Rady Ministrów zawiera katalog czynności wzbronionych kobietom w miejscu pracy.

Mobbing w miejscu pracy

Problemem, z którym coraz częściej muszą się zmierzyć pracownicy jest mobbing w miejscu pracy. Czym jest - w prawnym i psychologicznym aspekcie - i jak go rozpoznać?

Nuda w pracy – kto się nudzi, dlaczego i jakie są tego skutki

O pracy monotonnej, o zmęczeniu i wypaleniu zawodowym oraz o tym jak sobie z tym radzić i jak zapobiegać. Jeżeli jesteś pracownikiem lub pracodawcą powinieneś to przeczytać.

Odpowiedzialność za słowo, czyli czym różni się informacja od dezinformacji

Niemal każda praca wymaga przekazywania informacji klientom lub dzielenia się nimi ze współpracownikami. Doświadczenie pokazuje, że błędna informacja czasem może spowodować więcej szkód niż niewiedza, dlatego zanim puścimy jakąś wiadomość w obieg, zastosujmy się do kilku zasad.

Icebreaker w szkoleniu

Pragniesz, by Twoje szkolenie wyróżniało się na tle konkurencji? Chcesz zaskoczyć swoich uczestników czymś nietypowym, oryginalnym i wyjątkowym? Odpowiedź jest jedna - icebreaker.

Jak zapewnić zastępstwa za pracowników na urlopach wypoczynkowych

Każdego roku w czasie letnich miesięcy duża liczba pracowników korzysta z urlopów wypoczynkowych. W tym okresie pracownicy najczęściej wykorzystują najdłuższą obowiązkową część urlopu, zapewniającą co najmniej 14-dniową przerwę w pracy. Okres ten to jednocześnie problemy pracodawców, którzy muszą zapewnić normalne funkcjonowanie zakładu pracy przy znacznie ograniczonej załodze.

Koordynacja grupy pracowników tymczasowych

Potrzeba pozyskiwania dodatkowych grup pracowników to wyzwanie, z którym regularnie mierzą się firmy, których praca odznacza się dużą sezonowością. Szczególnie dotyczy to przedsiębiorstw należących do branży logistycznej lub produkcyjnej, gdzie wielokrotnie następują wzrosty i spadki zapotrzebowania na dodatkową kadrę.

Jakie kompetencje powinien mieć pracownik strategiczny?

Organizacje potrzebują pracowników, którzy sprostają wyzwaniom XXI wieku. Drogą do sukcesu są osoby, które potrafią bardziej efektywnie wykorzystać obecne zasoby firmy, wybiegają myślami w przyszłość, widzą często to, czego inni nie widzą. Takich pracowników określa się często mianem pracowników strategicznych. Ich pomysły, wiedza, umiejętności i doświadczenie mogą decydować o sukcesie biznesowym.

Odpowiedzialność menedżera za zdrowie pracowników

Bezpieczeństwo i higiena pracy w wielu firmach traktowane są jak relikt minionego systemu, a obowiązek szkoleń z tego zakresu – jako zbędna formalność nieprzystająca do nowej rzeczywistości. Nic bardziej błędnego! Dbałość o zdrowie i życie pracowników to podstawowy element społecznej odpowiedzialności biznesu, a jednocześnie najważniejszy obowiązek współczesnego menedżera. Jak najlepiej się z niego wywiązać?

Dobre i złe nawyki związane z przywiązaniem do pracy

Nadużywanie pojęcia pracoholizmu wprowadza spore zamieszanie. Pracoholizm, który jest zjawiskiem niebezpiecznym, myli się z zaangażowaniem, co powoduje, że trudno jest określić, czy dotyka nas problem pracoholizmu, czy po prostu jesteśmy osobami zapracowanymi.

Rozwój poprzez innowacje – opis praktyk

Innowacyjność odgrywa kluczową rolę we wszelkich sferach działalności firmy i nie ogranicza się tylko do produktów, usług czy rozwiązań technologicznych. Krytycznym zagadnieniem dla innowacyjnych organizacji są profesjonalne i nowatorskie rozwiązania w zakresie pozyskiwania i zarządzania ludźmi, będącymi zasobem spółki oraz jednym z głównych czynników decydujących o przewadze konkurencyjnej na rynku. W takich firmach jak JTI Polska czy Netia innowacyjność rozpatrywać można w kilku wymiarach.

W jaki sposób można obniżyć koszty pracy w firmie?

Wysokie koszty pracy w czasie kryzysu podsuwają myśli o redukcji zatrudnienia. Zanim podejmie się tę niełatwą decyzję, warto pomyśleć, czy to jedyne wyjście. Może się bowiem okazać, że wystarczy kilka niewielkich zmian w firmie, aby nie były potrzebne żadne zwolnienia.

Metody zarządzania czasem

Metody zarządzania czasem, w myśl słów Petera Druckera (którego uznaje się za ojca technik zarządzania) powinny wspomagać osiąganie celów zawodowych i osobistych pracowników przedsiębiorstwa a tym samym wpływać na wzrost skuteczności działania całej firmy.

SMP, czyli System Monitoringu Projektów

Monitorowanie projektów w firmach staje się coraz popularniejszym narzędziem prawidłowego zarządzania.

Bariery dla kobiet utrudniające awans

70 proc. kobiet musi zmierzyć się w trakcie swojej kariery z barierami utrudniającymi awans zawodowy – wynika z badań Krajowego Rejestru Długów.

Wypalenie zawodowe - w jaki sposób mu zapobiegać?

Być może przeżywasz już objawy wypalenia – od dłuższego czasu odczuwasz silne zmęczenie (fizyczne i psychiczne), nadmiernie dystansujesz się od swoich obowiązków i osób, z którymi współpracujesz, nie układają się Twoje relacje zawodowe, nabierasz przeświadczenia, że nie jesteś kompetentnym pracownikiem, a do tego masz wrażenie, że jesteś sam ze swoimi problemami? Jeżeli tak, to warto zapoznać się z zamieszczonymi niżej wskazówkami.

Jak efektywnie planować swój czas?

Czas jest najcenniejszym i zarazem najbardziej trwonionym majątkiem, w jaki jesteśmy wyposażeni. Wiele osób poświęca większość czasu na zajmowanie się wieloma – przeważnie marginalnymi problemami i zadaniami, zamiast skoncentrować się na niewielu, za to ważnych życiowo kwestiach. Na co zatem warto zwracać uwagę, planując swój czas?

Sposób na doskonałą prezentację na zebraniu firmowym

Raz w tygodniu mamy w firmie zebrania wszystkich zespołów. Trwają one po kilka godzin, czasem ponad pół dnia. Są nudne i męczące, a prawie wszystko, co jest tam omawiane, i tak nie zostaje zapamiętane. Jestem szefem jednego z działów, jak sprawić, aby moja prezentacja została zapamiętana?

Umowa na zastępstwo z własnym pracownikiem

Jeden z naszych pracowników przedstawił nam zwolnienie lekarskie na cały miesiąc. Chcemy na ten czas zatrudnić w jego miejsce innego pracownika na podstawie umowy na zastępstwo. Czy możemy zawrzeć umowę na zastępstwo z pracownikiem już u nas zatrudnionym na podstawie umowy o pracę?

Czym objawia się pracoholizm i jak się przed nim bronić?

Powszechnie uważa się, że uzależnienie od pracy jest efektem zewnętrznych uwarunkowań spowodowanych trudną, stresującą sytuacją życiową i zawodową, a także uwarunkowaniami społeczno-kulturowymi, które wymuszają taki styl pracy. Nałogiem stają się zachowania ludzi oraz poczynania uznawane i akceptowane społecznie. Jak zatem bronić się przed pracoholizmem?

REKLAMA