REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Poczta polska, Odpowiedź na reklamację

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Trzęsienie ziemi w Poczcie Polskiej. Tysiące osób ma stracić pracę

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy, planuje wprowadzić istotne zmiany w swojej strukturze zatrudnienia i funkcjonowaniu placówek. Według doniesień prasowych, spółka zamierza znacznie ograniczyć liczbę pracowników oraz zmniejszyć liczbę otwartych okienek i skrócić godziny pracy swoich urzędów.

Abonament RTV - kontrole. Poczta Polska wyjaśnia kto i jak może prowadzić kontrolę

Czy listonosz może dokonywać kontroli rejestracji odbiornika RTV? Czy trzeba rejestrować telewizor, jeżeli nie ogląda się na nim telewizji, tylko  filmy i seriale z płatnej platformy vod? Kto może kontrolować płacenie abonamentu rtv? Wyjaśnia Poczta Polska. Informuje m.in., że nie więcej niż kilkudziesięciu kontrolerów realizuje zadania na terenie całego kraju w zakresie abonamentu rtv.

Abonament RTV 2023 – ile wynosi, kto zwolniony. Stawki opłaty abonamentowej, zniżki

Jaki abonament mamy obowiązek płacić za radia i telewizory w 2023 roku? Jakie zniżki przysługują posiadaczom telewizorów i odbiorników radiowych? Dlaczego warto zapłacić abonament rtv za cały rok? Kto jest zwolniony obowiązku zapłaty abonamentu rtv? Czy trzeba płacić opłatę abonamentową za komputer, laptop, czy komórkę, które używamy do oglądania programów telewizyjnych lub słuchania stacji radiowych?

Tzw. ustawa abolicyjna weszła w życie

W czwartek weszła w życie tzw. ustawa abolicyjna, która wprowadza amnestię obejmującą darowanie kar za popełniony w czasie obowiązywania epidemii COVID-19 czyn polegający na przekazaniu Poczcie Polskiej spisu wyborców w związku z zarządzonymi na 10 maja 2020 r. wyborami Prezydenta RP.

REKLAMA

Błędy poczty w doręczaniu pism obciążają skarbówkę!

Błędy doręczeń poczty obciążają skarbówkę. Wygrana byłego członka zarządu spółki z fiskusem w sprawie o 1,5 mln zł

Dofinansowanie do zakupu odbiornika – złożono blisko 400 tys. wniosków

Dofinansowanie do zakupu odbiornika zostało przekazane w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Gdzie można złożyć wniosek?

Ustawa o dostępności niektórych towarów i usług - projekt

Terminale płatnicze, automaty biletowe, transmisje audiowizualne – takie innowacje współczesnej gospodarki mogą być dla różnych osób bardziej lub mniej przystępne. Unijna dyrektywa 2019/882 ma być wkrótce implementowana poprzez ustawę. Produkty i usługi elektroniczne mają stać się bardziej dostępne przede wszystkim dla niepełnosprawnych.

Dopłata do telewizora i dekodera - Poczta Polska przyjmuje wnioski

Od 30 marca 2022 r. Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Do zakupu telewizora dopłata wynosi 250 zł, natomiast dekodera - 100 zł.

REKLAMA

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta - Poczta Polska

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta Bożego Narodzenia - tyle Poczta Polska przekaże swoim pracownikom.

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Paczki spoza UE - zasady i koszty obsługi zgłoszeń celno-podatkowych od 1 lipca 2021 r.

Paczki spoza UE - cło i podatki. Od 1 lipca 2021 r. na terenie całej Unii Europejskiej (także w Polsce) weszły w życie nowe przepisy (tzw. pakiet VAT e-commerce) dotyczące składania zgłoszeń celnych oraz poboru podatku VAT przez operatorów pocztowych. Od tego dnia każdy odbiorca towarów pochodzących spoza Unii Europejskiej (np. z Chin) jest zobowiązany do zapłaty należności celno-podatkowych. Obsługą tego procesu, z pewnymi wyjątkami, zajmuje się Poczta Polska, która przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych np. w Azji.

Nowe zasady i sposoby doręczania przesyłek pocztowych

W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.

Brak premii i niższe wynagrodzenia w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące

Poczta Polska, czyli największy polski pracodawca, rezygnuje z premii dla menadżerów i obniża wynagrodzenia zarządu i pracowników na okres 3 miesięcy. Spadek przychodów od stycznia do kwietnia wyniósł 21%. Obniżki pensji mają wynosić od 1 do 10%.

Wydanie pisma przez pocztę po terminie a termin procesowy

Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?

Nowe miejsca pracy przed Bożym Narodzeniem 2019 r. - Poczta Polska

Poczta Polska planuje zatrudnić 2 tysiące nowych pracowników. Zamierza zrobić to jeszcze przed końcem 2019 r., przed Bożym Narodzeniem. W których miastach będą przeprowadzane rekrutacje?

Potwierdzenie tożsamości na poczcie za pomocą aplikacji mObywatel

Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.

Termin rozwiązania umowy o pracę wysłanego pocztą

W przypadku, gdy pracodawca rozwiązuje z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia w okresie nieobecności pracownika w pracy (np. w okresie zwolnienia chorobowego) i wysyła odpowiedni dokument pocztą na adres pracownika, ustalenie terminu rozwiązania umowy o pracę ma często bardzo istotne znaczenie dla oceny zgodności z prawem rozwiązania umowy o pracę, np. w kontekście dochowania terminu 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym.

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Reklamacje i zwroty biletów kolejowych

Opóźnienia podróży i zmiany rozkładu jazdy pociągów są często nieodłącznym elementem i zmorą PKP. Czy wskutek tych przyczyn jako pasażerowi zdarzyło Ci się przegapić kolejne, przesiadkowe połączenie? A może popadłeś w złość wobec braku miejsca siedzącego mimo dokonania jego wcześniejszej rezerwacji? Jeśli zastanawiasz się, czy z tytułu poniesionej szkody masz prawo żądać zwrotu kosztów biletu od przewoźnika, albo po prostu zmieniłeś plany podróży na 15 minut przed planowanym odjazdem, sprawdź poniżej warunki, jakie należy spełnić, by móc odzyskać pieniądze.

Reklamacja obuwia

Obuwie można zareklamować na podstawie niezgodności towaru z umową u sprzedawcy lub u producenta. Taka niezgodność może się pojawić np. gdy okaże się, że but jest uszkodzony. Reklamację można złożyć na dwóch podstawach: gwarancji producenta lub rękojmi za wady towar

Co zrobić jeśli bank odrzucił reklamację?

Warto regularnie przeglądać historię swojego rachunku oraz dochodzić swoich praw. Co jednak zrobić jeśli bank nie przyjmie reklamacji - radzi Jarosław Sadowski, ekspert rynku finansowego.

Czy można płacić kartą płatniczą na poczcie?

W końcu można płacić kartami płatniczymi na poczcie. Z końcem października firma zakończyła instalację terminali płatniczych we wszystkich swoich placówkach. Według zapewnień Poczty Polskiej płatności odbywają się bez dodatkowych prowizji, a czy są ustalone minimalne limity transakcyjne?

Przesyłkę Poczty Polskiej odbierzesz w kiosku RUCH

Poczta Polska podpisała umowę, na mocy której klienci będą mogli odbierać paczki w 7 tysiącach kiosków RUCHu.

Powakacyjne reklamacje - jak i kiedy?

Co zrobić, gdy w czasie wakacji zagubiliśmy bagaż, a wybrany obiekt nie spełniał wymogów czterogwiazdkowego hotelu? Pamiętajmy, że w wielu przypadkach przysługuje nam reklamacja.

Trendy na rynku e-commerce w 2016 r.

Jakie trendy będą dominowały na rynku e-commerce w 2016 r.? Co nowego dzieje się w dziedzinie handlu internetowego?

Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę polskich sądów w latach 2016-2018

Od lutego 2016 r. do 2018 r., Poczta Polska będzie znów obsługiwała przesyłki polskich sądów. Wcześniej robiła to Polska Grupa Pocztowa (InPost).

Jak opłacić nadanie paczki przez internet

Poczta Polska wprowadziła nową usługę. Wszelkie formalności i opłaty związane z nadaniem paczki można załatwić przez internet.

Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym do 2025 r.

Poczta Polska już oficjalnie jest operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej w latach 2016 - 2025.

Poczta Polska operatorem wyznaczonym przez kolejne 10 lat

Poczta Polska wygrała przetarg i przez kolejne 10 lat będzie pełniła funkcję operatora wyznaczonego . Co to oznacza?

Poczta Polska wygrała kontrakt na obsługę Sejmu

Poczta Polska zwyciężyła w przetargu, w wyniku którego przez najbliższe cztery lata będzie obsługiwała korespondencję Kancelarii Sejmu. Jakie warunki spełniła?

Czy można wysłać list polecony przez internet?

Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem dla użytkowników platformy Envelo, dzięki któremu każdy będzie mógł wysłać list polecony przez internet, nie ruszając się sprzed komputera.

Sortowania Poczty w Warszawie unowocześniona

Poczta Polska zainwestowała w nowe maszyny do sortowni w Warszawie. Dzięki temu jest to jedna z najnowocześniejszych tego typu placówek w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowoczesna maszyny usprawnią proces sortowania przesyłek.

Bezpłatne WiFi w placówkach Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadziła w 100 placówkach pilotażowy program, który umożliwia osobom odwiedzającym placówkę bezpłatne skorzystanie z bezprzewodowego internetu.

Poczta Polska zmieni system wynagradzania

Poczta Polska wprowadzi zmiany w systemie wynagradzania pracowników. Według nowych zasad doceniani mają być pracownicy aktywni i zaangażowani w rozwój firmy. Dotychczasowy system to utrudnia.

Łatwiejszy kontakt z ZUS za pomocą zusomatów

Od 3 czerwca istnieje możliwość składania dokumentów do ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej za pomocą zusomatów. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać klienci Poczty Polskiej. Obecnie udział w projekcie bierze pięć placówek z Warszawy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Ubezpieczenia komunikacyjne w Poczcie Polskiej

W placówkach Poczty Polskiej właściciele samochodów mogą teraz wykupić ubezpieczenia komunikacyjne OC, Autocasco, Assistance i NNW.

Reklamacja wycieczki turystycznej

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki.

Koniec monopolu Poczty Polskiej

Sejm przyjął ustawę prawo pocztowe, liberalizując tym samym rynek usług pocztowych w Polsce. Ustawa ta ma na celu uwzględnienie w polskim ustawodawstwie przepisów III unijnej dyrektywy pocztowej.

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Czym zajmuje się UKE? W jakich sprawach mogą korzystać z jego pomocy zwykli obywatele?

Co odpowiedzieć sprzedawcy?

Sprzedawca przy reklamacji wylicza powody, które sprawiają że nie może przyjąć naszego pisma do rozpatrzenia. Co mu wtedy odpowiedzieć? Przeczytaj poniższy tekst.

Gwarancja konsumencka – kompendium

Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?

Reklamacja leasingowanego samochodu

Przy leasingu samochodu prawo jego własności pozostaje przy firmie leasingowej. Czy zatem leasingobiorca może wykonywać uprawnienia reklamacyjne?

Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?

Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?

Skrzynka pocztowa pełna reklam

Do naszych skrzynek pocztowych trafia coraz więcej reklam. Wskutek czego niejednokrotnie pilna korespondencja, której oczekujemy, trafia pomiędzy stos reklamowych gazetek. Nawet napis na skrzynce, że nie życzymy sobie reklam niewiele jest w stanie pomóc. Firmy kolportażowe zajmujące się dystrybucją takich ulotek bardzo często nie zwracają uwagi na prośby mieszkańców.

Jak niepełnosprawny radzi sobie na poczcie

„Ludzie listy piszą”. Piszący to także osoby niepełnosprawne. Jednak wysłanie listu przez osobę niepełnosprawną jest znacznie trudniejsze. Dlatego prawo wprowadza wiele udogodnień w placówkach dla niepełnosprawnych.

Brak odpowiedzi na reklamację

Ostatnio złożyłam reklamację dotyczącą rachunku telefonicznego. Minął już miesiąc, a ja nadal nie otrzymałam odpowiedzi. Co w takiej sytuacji powinnam zrobić? Czy w przypadku braku odpowiedzi na reklamację uznaje się, że została ona pozytywnie rozpatrzona?

REKLAMA