Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu pracownik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące pracownik.
Wypadek przy pracy - czy można się domagać odszkodowania oraz zadośćuczynienia?
Aktualizacja: 02.12.2018
Czy za wypadek przy pracy poszkodowanemu pracownikowi należy się zarówno odszkodowanie jak i zadośćuczynienie? Sąd Apelacyjny w Lublinie orzekł, że za doznane cierpienia pracownik ma prawo domagać się zadośćuczynienia, nawet jeżeli wypłacono mu już odszkodowanie. »
Co w sytuacji, gdy pracownik nie chce zgłosić wypadku przy pracy?
Aktualizacja: 15.03.2018
Uzyskanie przez pracodawcę informacji o zaistnieniu na terenie jego zakładu pracy zdarzenia mogącego stanowić wypadek przy pracy rodzi po jego stronie obowiązek niezwłocznego uruchomienia odpowiednich procedur narzuconych przepisami prawa pracy. Przepisy te nie wskazują jednak, z jakich źródeł pracodawca powinien uzyskać wiedzę na temat takiego zdarzenia. Czasem zdarza się zaś, iż pracownik (często ze znanych tylko sobie względów) odmawia zgłoszenia wypadku przy pracy, któremu uległ. Co w takiej sytuacji zrobić powinien pracodawca? »
Śmiertelny wypadek w pracy - świadczenia z ZUS-u
Aktualizacja: 18.04.2013
Jeśli bliska ci osoba poniosła śmierć w wyniku wypadku w miejscu pracy możesz ubiegać się o świadczenia z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Żadne pieniądze nie wrócą życia bliskiej osoby, ale zniwelują problemy życia codziennego. Jeśli zmarły był legalnie zatrudniony w zakładzie pracy, gdzie doszło do wypadku oraz odprowadzał składki do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przysługują ci świadczenia po jego śmierci »
Wypadek przy pracy w fabryce - roszczenia poszkodowanego
Aktualizacja: 18.04.2013
Za doznane obrażenia poszkodowanemu przysługuje prawo do odszkodowania. Jeśli w wypadku przy pracy wskazana jest odpowiedzialność pracodawcy, poszkodowany może dochodzić wypłaty odszkodowania z OC sprawcy, tj. pracodawcy. »
Wypadek przy pracy w Niemczech
Aktualizacja: 02.10.2012
Wypadek przy pracy w Niemczech ma takie same konsekwencje prawne jak wypadek w drodze do pracy i z pracy. Praca nielegalna jest – wbrew powszechnemu mniemaniu – również ubezpieczona z tytułu wypadku przy pracy. »
Odszkodowanie od pracodawcy za wypadek w pracy
Aktualizacja: 28.08.2012
Pracownik może dochodzić od pracodawcy odszkodowania za wypadek w pracy, gdy świadczenie z ZUS-u nie pokryje wszystkich kosztów leczenia poszkodowanego. Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać pieniądze? »
Świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu wypadku przy pracy
Aktualizacja: 16.07.2012
W przypadku gdy doszło do wypadku przy pracy, w konsekwencji czego pracownik jest niezdolny do pracy, może on otrzymać od pracodawcy i z Funduszu Ubezpieczeń społecznych określone świadczenia. »
Aktualizacja: 13.12.2011
Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną powodujące uraz lub śmierć. »
Szykują się zmiany w ubezpieczeniach z tytułu wypadku przy pracy
Aktualizacja: 31.05.2011
Rząd przyjął założenia nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach społecznych z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych. Dzięki nim o wiele łatwiejszy ma być dostęp do opieki stomatologicznej. »
Kto wydaje decyzję w sprawie jednorazowego odszkodowania?
Aktualizacja: 21.07.2010
Ubezpieczonemu, który wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu, przysługuje jednorazowe odszkodowanie. Przyznanie lub odmowa przyznania jednorazowego odszkodowania oraz ustalenie jego wysokości następuje w drodze decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. »
Obowiązki pracodawcy w przypadku wystąpienia wypadku przy pracy
Aktualizacja: 22.02.2011
Przepisy prawa pracy nakładają na pracodawcę szereg obowiązków związanych z tym, jak ma on postępować w sytuacji wystąpienia w jego zakładzie wypadku przy pracy. »
Jak zgłosić wypadek w drodze do pracy?
Aktualizacja: 20.07.2010
Ubezpieczony, który uległ wypadkowi w drodze do lub z pracy zawiadamia o tym niezwłocznie pracodawcę. Zgłoszenie następuje na specjalnym formularzu zwanym kartą. »
Świadczenia przy wypadku w drodze do lub z pracy
Aktualizacja: 21.07.2010
Całość wynagrodzenia, zasiłek chorobowy oraz świadczenie rehabilitacyjne może uzyskać pracownik, który uległ wypadkowi w drodze do lub z pracy. »
Aktualizacja: 15.03.2011
Zespół powypadkowy ustala okoliczności i przyczyny wypadków, powoływany jest przez pracodawcę, w którego skład wchodzi pracownik służby bezpieczeństwa i higieny pracy oraz społeczny inspektor pracy. »
Jakie są zasady stosowania środków ochrony indywidualnej?
Aktualizacja: 19.07.2010
Zasady stosowania środków ochrony indywidualnej zostały szczegółowo określone w załączniku nr 2 Rozporządzenia w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. »