| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: prawa konsumenta

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu prawa konsumenta. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące prawa konsumenta.

Prawa konsumenta podczas wyprzedaży

Aktualizacja: 23.07.2012

Prawo chroni konsumentów także podczas wyprzedaży. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o naszych uprawnieniach podczas zakupowego szaleństwa. »

15 marca – Światowy Dzień Konsumenta

Aktualizacja: 15.03.2012

15 marca obchodzony jest światowy dzień konsumenta. Z tego okazji Wieszjak.pl przypomina o najważniejszych uprawnieniach, które przysługują każdemu konsumentowi. »

Gwarancja a odpowiedzialność przedsiębiorcy z tytułu niezgodności towaru z umową

Aktualizacja: 29.12.2011

Przedsiębiorca może udzielić gwarancji na swój towar lub usługę. Nie ma jednak takiego obowiązku. »

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Aktualizacja: 18.11.2011

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska? »

KIA Motors pod lupą UOKiK

Aktualizacja: 30.08.2011

Informacje na temat gwarancji udzielanej na samochody KIA Motors wprowadzały konsumentów w błąd – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?

Aktualizacja: 01.09.2011

Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji? »

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2

Aktualizacja: 03.10.2011

Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci? »

Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Aktualizacja: 03.11.2011

Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna? »

Czy reklamacja bez gwarancja jest możliwa?

Aktualizacja: 17.10.2011

Gwarancja zgubiona, a sprzedawca nie chce przez to przyjąć reklamacji do rozpatrzenia. Taki problem ma wielu konsumentów. Tak naprawdę przy reklamacji wcale nie potrzebujemy gwarancji. »

Vademecum: Reklamacja obuwia

Aktualizacja: 30.08.2012

Reklamacja to jedno z podstawowych uprawnień każdego konsumenta. Jednym z częściej reklamowanych produktów jest obuwie. Kiedy udać się do sprzedawcy z reklamacją? Co napisać w treści reklamacji? Czytaj w Vademecum WieszJaka. »

Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?

Aktualizacja: 03.11.2011

Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy. »

Gdzie reklamować zepsutą komórkę?

Aktualizacja: 17.10.2011

Domaganie się od abonenta, reklamującego zepsutą komórkę, gwarancji jest niezgodne z prawem. Konsumenci mogą skorzystać także z uprawnień, jakie dają im przepisy konsumenckie. »

Konsumencie! Po co ci ta gwarancja?

Aktualizacja: 17.11.2010

Kupno prezentu świątecznego to często niełatwe zajęcie. Zbyt duży wybór sprawia, że czasami decydują detale, jak np. gwarancja producenta. Ale czy słusznie? »

„Nie rozpatrujemy reklamacji” – czyli jak nie dać się oszukać sprzedawcy?

Aktualizacja: 17.10.2011

Reklamacji nie podlegają produkty na gwarancji, importowane, używane oraz te z wyprzedaży. Tak uprawnienia konsumentów widzą sprzedawcy. Nijak ma się to jednak do przepisów prawa. »

Czym się wyróżnia gwarancja konsumencka?

Aktualizacja: 03.10.2011

Konsumenci nie zwracają uwagi na treść gwarancji, ani na fakt, czy wręczany im dokument w ogóle można nazwać gwarancją. Nie widzą też różnicy pomiędzy gwarancją konsumencką, a gwarancją stosowaną w innych stosunkach prawnych. »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Jacek Żurowski

Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »