REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklama, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Komunikacja miejska może być tańsza dzięki rosnącym wpływom reklamowym

Komunikacja miejska wróciła do łask i korzysta z niej na co dzień zdecydowana większość Polaków, a młodzi niemal w komplecie. Częściej niż oglądamy telewizję, słuchamy radia i niemal równie często jako sięgamy po Internet.

Boguta: Sprzedawcy naliczyli nową stawkę VAT-u i z pewnością zapłacą za to konsumenci

Sprzedawcy naliczyli nową stawkę VAT-u i z pewnością zapłacą za to konsumenci. Szacuje się, że ta podwyżka VAT-u w skali roku to będzie dodatkowe 12–13 mld zł dla budżetu - mówi Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Rezygnacja z kasy fiskalnej w przypadku zaprzestania sprzedaży konsumentom (osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej). Jak to zrobić?

Posiadam kasę fiskalną z elektronicznym zapisem kopii. Nie będę już dokonywała sprzedaży na rzecz osób prywatnych (konsumentów - czyli osób nieprowadzących działalności gospodarczej). Moimi kontrahentami będą tylko hurtownie. Czy nadal muszę ewidencjonować sprzedaż na kasie? A może mogę z niej zrezygnować? Jak to zrobić?

By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

REKLAMA

Biedronka, Lidl i inne dyskonty walczą na ceny o nasze portfele. Polacy czekają na mocną wojnę cenową przed Wielkanocą. Ale za promocje przyjdzie zapłacić ...

Więcej niż 55% Polaków czeka na ostrzejszą wojnę cenową pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Tak wynika z najnowszego badania nastrojów konsumenckich. Na mocniejszą rywalizację między sklepami najbardziej liczą Polacy w wieku 45-55 lat oraz 35-44 lat. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy miesięcznie zarabiają na rękę poniżej 1000 zł, 1000-2999 zł, ale także 5000-6999 zł. Natomiast nieco ponad 22% badanych nie czeka na taką wojnę. Eksperci wyjaśniają, że ww. działania dyskontów przynoszą konsumentom tylko pozorne oraz krótkotrwałe korzyści. I dodają, że sklepy będą chciały sobie odbić straty, wynikające z oferowanych promocji. W niektórych przypadkach już teraz to się dzieje na rynku. 

Dyrektywa Omnibus działa od ponad roku, a niektóre sklepy wciąż oszukują klientów

Dyrektywa Omnibus funkcjonuje już od ponad roku, ale jak się okazuje zjawisko oszukiwania klientów nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Na szczęście Polacy są czujni, blisko 70% z nich sprawdza historyczne ceny przecenianych produktów w sieci.

Wiemy kto wygrał Super Bowl 2024, ale kto na pucharze i całym futbolu amerykańskim zarabia najwięcej?

Wszystko już jasne. Kansas City Chiefs okazali się lepsi od San Francisco 49ers (25:22) i po drugiej w historii Super Bowl dogrywce obronili tytuł sprzed roku. Prawie dwie dekady trzeba było czekać by zeszłoroczny czempion dokonał tego drugi raz z rzędu. Ale jak Super Bowl to od razu wszyscy rozmawiają o milionach, celebrytach i inwestycjach.

Nowe limity płacenia gotówką? Czy obejmują transakcje prywatne, jakie limity w 2024 obowiązują przedsiębiorców

Z wprowadzeniem nowych limitów płatności gotówką w obrocie gospodarczym i dla zwykłych konsumentów jest sporo zamieszania. Najpierw ustawa – Polski Ład przewidywała zaostrzenie limitów dla przedsiębiorców i wprowadzenie ich do obrotu detalicznego. Potem znowelizowano termin wejścia w życie, utrzymując nowe limity, by w końcu odwołać zaplanowane zmiany. Jak więc ostatecznie wejdziemy w 2024 r. z zakazami dotyczącymi płacenia gotówką?

REKLAMA

Czy wydatki na wynagrodzenie ambasadora stanowią koszty podatkowe?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) uznała, że wydatki związane z wynagrodzeniem ambasadora z tytułu umowy o współpracę nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów, ponieważ nie zostało wykazane bezpośrednie powiązanie wydatków z uzyskiwaniem przychodów przez spółkę.

W 2024 roku sztuczna inteligencja ma opanować także reklamy. Billboardy i gry komputerowe na początek

Na tradycyjne reklamy jesteśmy już uodpornieni. Niechętnie oglądamy je w telewizji, szybko przewijamy na stronach internetowych. Teraz więc wystarczy, że podjedziemy na sklepowy parking, by otrzymać spersonalizowaną porcję informacji i zachęt do zakupu. Nawet powinno nas dziwić, że przekaz dotyczy dokładnie tych produktów, po które przyjechaliśmy.

GUS: 6,1 proc. wyniosła inflacja w grudniu. To konsumenci oszczędni na święta wymusili spadek cen wykazany w szybkim szacunku

Eksperci się pomylili – sugerując się dużym wzrostem cen artykułów spożywczych na początku grudnia prognozowali, że inflacja w ostatnim miesiącu roku będzie taka sama jak w listopadzie – 6,5 proc., a może nawet nieco wyższa. Tymczasem Główny Urząd Statystyczny – GUS zakomunikował w piątek 5 stycznia, iż roczny wskaźnik inflacji w grudniu 2023 r. obniżył się do 6,1 proc.

UOKiK nałożył 25 mln zł kary na T-Mobile. Reklamy operatora wprowadzały konsumentów w błąd

UOKiK nałożył ponad 25 mln zł kary na T-Mobile Polska. Chodzi o wprowadzające w błąd reklamy o ofercie pre-paid, które sugerowały, że pakiet danych jest za darmo.

Zwierzę to odpowiedzialność, a nie świąteczny prezent. Nie wręczaj zwierzaka pod choinkę

Zwierzę to nie prezent na święta. Stowarzyszenie opieki nad zwierzętami "Nadzieja na dom" w najnowszej kampanii billboardowej przestrzega przed kupowaniem zwierząt w prezencie. Po świętach psy, koty i króliki często są porzucane i trafiają do schronisk.

W sklepach stacjonarnych częściej kupujemy pod wpływem impulsu

Do sklepów stacjonarnych chodzimy tylko oglądać produkty, które potem kupujemy w internecie? Albo nie kupujemy wcale? Za to zdecydowanie łatwiej w sklepach ulegamy impulsom zakupowym. 

Wadliwe lub nietrafione prezenty świąteczne. Co można z tym zrobić zgodnie z prawem? Reklamacje, gwarancja, zwrot

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z prezentem uszkodzonym lub nietrafionym? W tym kontekście warto przypomnieć nowe zasady reklamacji konsumenckiej po blisko roku od ich wejścia w życie.

Czy faktury dla konsumentów będą wystawiane w KSeF?

Faktury w systemie KSeF. Czy faktury dla osób fizycznych (konsumentów) będą mogły być dobrowolnie wystawiane w KSeF?

Tegoroczny grudzień najbardziej rozrzutny od lat?

"Spadek inflacji do 6,5%, planowany wzrost płacy minimalnej od stycznia, a także ogólnie lepsze samopoczucie konsumentów zwiastują, że przed nami grudzień, gdzie nie będziemy trzymać się za portfele. Przed nami najbardziej rozrzutny miesiąc od lat, ale z ekonomicznego punktu widzenia musimy mierzyć to wszystko dwustronnie: z jednej strony handlowy potrzebny jest impuls i to jasna strona medalu. Ciemniejsza to fakt, że wzrost konsumpcji może znowu zepchnąć nas na drogę inflacyjnego wzrostu" – przyznaje Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. 

Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

Bezpłatny okres próbny pułapką dla firm. Zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy

Jeśli przedsiębiorca oferuje bezpłatny okres próbny, który po zakończeniu automatycznie przekształca się w abonament płatny, musi poinformować klienta o jego prawie do odstąpienia od umowy w sposób jasny, zrozumiały i dokładny. W przeciwnym razie zamiast 14 dni konsument będzie miał aż 12 miesięcy na odstąpienie od umowy.

PE poparł nowe przepisy, które mają zapewnić konsumentom prawo do naprawy produktów

Parlament Europejski przyjął stanowisko negocjacyjne w sprawie nowych przepisów, które mają zapewnić konsumentom prawo do naprawy produktów i ograniczyć wpływ masowej konsumpcji na środowisko.

Etykiety wina z nowymi wymaganiami. Jakie szczegóły poznają konsumenci?

Od 8 grudnia 2023 r. zaczną obowiązywać nowe unijne przepisy dotyczące etykietowania wina w zakresie wykazu składników i informacji o wartości odżywczej. Obowiązek podawania tych danych szczegółowych będzie dotyczył wszystkich win i aromatyzowanych produktów sektora wina wprowadzanych do obrotu w Unii Europejskiej.

7 najważniejszych porad ekspertów ECK na Black Friday!

Jak nie wpaść w zakupowe pułapki podczas Black Friday, Black Week, Cyber Monday? Przede wszystkim warto dać sobie czas do namysłu i pamiętać o swoich prawach.

Reklamy na panelach solarnych. Ekologiczny przełom czy greenwashing?

Każda reklama generuje ślad węglowy, bez względu na to w jakiej jest formie. Konsumenci coraz częściej oczekują ekologicznych rozwiązań. Firmy starają się wychodzić temu naprzeciw i tworzą billboardy z materiałów pochodzących z recyklingu a nawet inwestują w reklamy na panelach solarnych. Muszą jednak uważać, bo klienci są wyczuleni na greenwashing.

Czy sklep internetowy musi posiadać swój numer telefonu?

Z pozoru oczywiste zagadnienie związane z posiadaniem numeru telefonu przez sklep internetowy zostało swojego czasu przełamane przez opinię Rzecznika Generalnego Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 lutego 2019 r. sygn. akt: C-649/17. W pierwszej kolejności należy wskazać, że kwestia obowiązku posiadania numeru telefonu przez sklep internetowy jest oczywista, warto jednak zwrócić uwagę na powyższe stanowisko i zestawić je z aktualnie obowiązującymi przepisami w naszym kraju.

Skąd pochodzi miód? Na etykietach będzie więcej informacji dla konsumentów

Konsumenci mają być lepiej informowani o pochodzeniu miodu. Jakie informacje pojawią się na etykietach i od kiedy?

Jak przygotować się do upadłości konsumenckiej?

Sąd ogłasza upadłość konsumencką na wniosek. Przeważnie składa go sam dłużnik, jednak przepisy Prawa upadłościowego dają taką możliwość również jego wierzycielowi. W każdym razie podstawowym celem wniosku o ogłoszenie upadłości jest wykazanie, że w realiach konkretnej sprawy można ogłosić upadłość konsumencką, a więc m.in., że konsument popadł w stan niewypłacalności. Założenie to przekłada się na samą treść wniosku oraz dołączanych do niego dokumentów. Jak przygotować się do upadłości konsumenckiej? Jakie dokumenty trzeba zgromadzić?

Czy wydatki na event ESG można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że wydatki poniesione na organizację eventu promującego usługi ESG mogą stanowić koszty uzyskania przychodu.

Ludzie-billboardy. Czy wkrótce będziemy nosić na sobie cyfrowe wyświetlacze reklam?

Reklama w telewizji wywołuje zbyt duże emocje? Reklama w internecie zamykana jest zanim jeszcze zdąży na dobre się rozpocząć? Wciąż poszukiwane są nowe sposoby na przyciągnięcie uwagi odbiorcy. A co jeśli użyć “chodzących billboardów”? Czy wkrótce będziemy zamiast ubrań nosić billboardy? 

Co z tysiącami banerów wyborczych? Nie trzeba ich wyrzucać - można je wykorzystać inaczej

Po kampaniach politycznych w całej Polsce są tysiące, a może nawet miliony banerów wyborczych, które wiszą na płotach, siatkach czy budynkach. Zgodnie z przepisami należy je usunąć maksymalnie w ciągu 30 dni od daty przeprowadzenia wyborów. Ale co zrobić z niepotrzebnymi materiałami? W jaki sposób je wykorzystać, by nie zmarnowały się? Ekspert z branży reklamowej podpowiada. 

Reklama społeczna

Reklama społeczna to forma komunikacji mająca na celu przekazanie ważnych informacji społeczeństwu i wpłynięcie na postawy oraz zachowania ludzi w kwestiach społecznych. Jest to rodzaj komunikacji, który nie ma na celu promocji produktu czy usługi w celu zysku, ale skupia się na podniesieniu świadomości na temat pewnych kwestii lub zachęceniu do zmiany postaw czy zachowań.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd to taka forma promocji, która zawiera nieprawdziwe, mylące lub wprowadzające w błąd informacje na temat produktu, usługi lub firmy. Może ona polegać na przedstawieniu fałszywych danych, pominięciu istotnych informacji lub przedstawieniu produktu w sposób sugerujący cechy, których w rzeczywistości nie posiada.

Lokowanie produktu

Lokowanie produktu, znane także jako "product placement", to technika promocyjna polegająca na umieszczaniu produktów, usług, logo lub marki w treściach rozrywkowych, takich jak filmy, seriale telewizyjne, teledyski, gry komputerowe czy programy telewizyjne. Celem tej techniki jest promowanie produktu w sposób subtelny i niereklamowy, tak aby stał się on naturalnym elementem przedstawionej historii.

Reklama podprogowa

Reklama podprogowa (lub komunikacja podprogowa) odnosi się do techniki komunikacji, która ma na celu przekazywanie informacji do podświadomości odbiorcy w taki sposób, że nie jest on tego świadomy. Innymi słowy, jest to próba wpłynięcia na zachowanie ludzi poprzez przekazy, które są poniżej progu świadomego postrzegania.

Copywriting

Copywriting to proces tworzenia tekstów reklamowych, promocyjnych oraz innych materiałów pisanych, które mają na celu przekonanie odbiorcy do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup produktu, skorzystanie z oferty, zapisanie się do newslettera czy podjęcie innej decyzji zgodnej z celem komunikatu.

Reklama kontekstowa

Reklama kontekstowa to forma reklamy online, która jest wyświetlana użytkownikom na podstawie zawartości strony internetowej, którą aktualnie przeglądają, czyli w kontekście tej zawartości. Mechanizm ten polega na dopasowywaniu reklam do słów kluczowych lub tematów prezentowanych na danej stronie, dzięki czemu reklamy są bardziej trafne i związane z tym, czym użytkownik jest w danym momencie zainteresowany.

Reklama

Reklama to forma komunikacji masowej mająca na celu promowanie produktów, usług, idei lub organizacji. Jej głównym zadaniem jest przekonanie odbiorcy (często potencjalnych klientów) do podjęcia określonej akcji, takiej jak zakup produktu, skorzystanie z usługi czy przyjęcie pewnej postawy czy przekonań.

Bilbordy wyświetlą spersonalizowaną reklamę na podstawie... tablic rejestracyjnych samochodu

Sztuczna inteligencja plus technologia automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych równa się idealnie spersonalizowana reklama. Czy to możliwe? Tak, już się nawet dzieje. 

Oznaczanie treści influencerskich. Jak to trzeba robić zgodnie z prawem?

Influencer, (z ang. influence – wpływ) to osoba, „która wywiera wpływ”. Takie osoby w dzisiejszym  scyfryzowanym otoczeniu spotykamy niemal na każdym kroku – głównie w mediach i serwisach społecznościowych, także tych, które umożliwiają udostępnianie filmów i innych treści audiowizualnych. Te formy i kanały przekazu to obecnie najbardziej popularny sposób na dotarcie przez influencerów ze spersonalizowaną reklamą lub innym materiałem marketingowym, głównie z uwagi na odbiór tej formy przekazu jako autentyczna. Czy, a jeżeli tak, to jakie wymogi prawne obowiązują w tym zakresie? 

Produkty sezonowe nakręcają handel. Kupujemy to, co popularne w sieci

Kupujemy coraz więcej sezonowego asortymentu. Chociaż Halloween nie jest w Polsce bardzo popularne, to i tak napędza koniunkturę. Produkty dostępne są na wyciągniecie ręki czy kliknięcie myszą. Dużą rolę w sprzedaży odgrywają media społecznościowe. 

Polscy e-konsumenci wobec płatności online. Co pokazują badania?

W dobie cyfryzacji i rosnącej popularności zakupów online, metody płatności stają się kluczowym elementem decyzyjnym dla wielu konsumentów. Najnowszy raport Tpay pt. „Jak Polacy kupują online 2023. Rozważny konsument w niepewnych czasach” rzuca światło na aktualne preferencje płatnicze Polaków w świecie e-commerce. Zaskakujące wyniki badania ukazują, jak dynamicznie zmieniają się nawyki zakupowe w kraju, pod wpływem różnych czynników, takich jak sytuacja geopolityczna czy ekonomiczna. Przyjrzymy się kluczowym wnioskom z raportu, które mogą mieć znaczący wpływ na strategie sprzedażowe sklepów internetowych w najbliższej przyszłości.

Konsument może tylko raz odstąpić od abonamentu zamówionego przez internet (początkowo bezpłatnego a potem automatycznie przedłużanego). Ta zasada ma wyjątek

Wykonanie przysługującego konsumentowi prawa do odstąpienia od abonamentu zamówionego na odległość, początkowo bezpłatnego i podlegającego automatycznemu przedłużeniu, jest gwarantowane tylko jeden raz. Odmiennie rzecz się ma, jeżeli konsument nie został dostatecznie poinformowany o łącznym koszcie abonamentu. 

Chcesz sprzedawać przez internet? Musisz być na bieżąco trendami, bo sklep to za mało

Handel internetowy kwitnie, ale sytuacja gospodarcza skłania konsumentów do szukania oszczędności. Samo posiadanie sklepu internetowego to już dziś za mało. Jak firmy mogą powalczyć o klientów?

Czy osoba nagrywająca podcasty i zarabiająca na reklamach podlega opodatkowaniu VAT?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że dochody uzyskiwane przez podatnika pochodzące z wyświetlania reklam podlegają opodatkowaniu VAT.

Czy oznaczenie GTU 12 jest obowiązkowe przy fakturowaniu za udostępnianie powierzchni reklamowej online?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że faktury wystawiane z tytułu udostępniania powierzchni reklamowej na stronie internetowej nie muszą być oznaczone symbolem GTU 12.

Raport: "Greedflation" odstrasza 71% konsumentów

Badanie przeprowadzone przez Intrum wśród 20 000 konsumentów w 20 europejskich krajach pokazuje, że wysoki poziom inflacji oraz stopy procentowe są wyzwaniem dla terminowego wywiązywania się z zobowiązań finansowych. Wraz z rosnącą inflacją i malejącą siłą nabywczą, konsumenci zwracają się ku firmom, które rozumieją ich trudną sytuację. 

Czy wydatki związane z prowadzeniem bloga to koszty uzyskania przychodów?

Wydatki spółki związane z prowadzeniem bloga nie mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

TSUE: Bank ma obowiązek przekazać konsumentowi informacje, które pokażą rzeczywiste ryzyko kredytu

Kolejny wyrok Trybunał Sprawiedliwości UE w sprawie kredytów frankowych. W wyroku z 21 września 2023 r. TSUE podkreślił, że bank ma obowiązek przekazać konsumentowi informacje, które pozwolą zrozumieć rzeczywiste ryzyka, na które jest narażony w trakcie całego okresu obowiązywania umowy kredytu denominowanego w walucie obcej.

Jak rozliczyć przychód z programu partnerskiego w zeznaniu podatkowym?

Dyrektor KIS potwierdził, że osiągnięty przez Wnioskodawcę przychód z tytułu odtwarzania reklam należy zaliczyć do przychodów z innych źródeł, o których mowa w art. 20 ust. 1 w związku z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przychody te należy wykazać w zeznaniu podatkowym PIT-36.

Upadłość konsumencka - kiedy warto skorzystać, a kiedy jest jedynym ratunkiem?

Upadłość konsumencka. Kiedy warto się na nią zdecydować, a kiedy jest jedynym ratunkiem dłużnika?

Przybywa bilboardów w miastach. Powód? Coraz większe korki. Jedna z najskuteczniejszych form reklamy

Rynek bilboardów rośnie z każdym rokiem i nawet marki z wieloletnią tradycją, które do tej pory nie reklamowały się w ten sposób, stawiają swoje pierwsze wielkoformatowe banery. Specjaliści od reklamy zewnętrznej wykorzystują choćby fakt, że miasta rozrastają się. Potencjalni klienci stoją w korkach i… z billboardów mogą dowiedzieć się np. tego, że przewoźnik kolejowy ma dla nich ciekawą ofertę, która pozwoli uniknąć tracenia czasu. Pomaga też sztuczna inteligencja, która jest w stanie zmienić przekaz reklamowy np. w zgodzie z warunkami pogodowymi. 

REKLAMA