REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzedawca, Reklamacja

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Gdy w sklepie mniej klientów, nie dostaniesz reszty? Naukowcy przeanalizowali postawy sprzedawców

Naukowcy z Uniwersytetu SWPS przeprowadzili ciekawe badanie. Wynika z niego, że gdy podczas pandemii COVID-19 w sklepach było mniej klientów, sprzedawcy częściej zatrzymywali resztę. Co taka obserwacja może dać decydentom?  

Reklamacja konsumencka 2024 - termin, zasady. Kiedy reklamacja jest złożona? Co powinien zrobić sprzedawca?

Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważna kwestia dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny. A zatem jak sprzedawca powinien zareagować?

Reklamacje w transporcie drogowym. Kiedy można ją złożyć? Jak ją napisać?

Pojęcie reklamacji dotyczy nie tylko butów, które konsument odnosi do sklepu. To również kwestia związana z usługami, w tym transportowymi. Kiedy można złożyć przewoźnikowi reklamację? I jak ona powinna wyglądać?

5 miesięcy - tyle średnio pracuje się w branży spożywczej

5 miesięcy - tyle średnio pracuje się w branży spożywczej - rotacja pracowników jest bardzo duża, co powoduje nie lada wyzwanie dla rekruterów. Co mogłoby zmienić ten stan rzeczy? Oczywiście większe zarobki, benefity pracownicze i lepsza organizacja czasu pracy. Okazuje się, że pracownicy z Ukrainy stanowią 91,2 proc. wszystkich zatrudnionych w branży spożywczej – z czego 79,3 proc. to kobiety, a zaledwie 20,7 proc. - mężczyźni.

REKLAMA

Wymiana towaru na nowy w toku reklamacji a VAT. Czy trzeba wystawić fakturę korygującą i nową fakturę?

Jesteśmy spółką z o.o. W maju 2023 r. sprzedaliśmy klientowi towar. Sprzedaż została udokumentowana fakturą. Na początku sierpnia klient zareklamował sprzedany mu towar i odesłał go do nas. Zamierzamy uznać reklamację i wysłać klientowi nowy towar. Czy w tej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę korygującą "zerującą" oraz fakturę dokumentującą nową sprzedaż?

Praca wakacyjna: Sprzedawca pamiątek

Sezon wakacyjny to idealny moment na podjęcie pracy jako sprzedawca na stoisku z pamiątkami. To zajęcie, które pozwala na zarobienie dodatkowych pieniędzy, zdobycie cennego doświadczenia w obszarze handlu i obsługi klienta, a także poznanie różnorodnych osób z całego świata. 

Korekta sprzedaży zarejestrowanej na kasie fiskalnej. Reklamacja, zwrot towarów i pieniędzy. Jak to zrobić prawidłowo?

Kasy rejestrujące zostały skonstruowane w sposób, który uniemożliwia jakąkolwiek ingerencję w ich pamięć fiskalną. To oznacza, że danych wprowadzonych przez podatnika do kasy nie można zmodyfikować. W trakcie prowadzania działalności u podatników pojawia się natomiast często potrzeba skorygowania sprzedaży zarówno z powodu dokonania oczywistych pomyłek popełnionych w trakcie rejestrowania czy też uznania zwrotów i reklamacji. W tym celu konieczne jest prowadzenie odrębnych ewidencji zwrotów i reklamacji oraz oczywistych pomyłek.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami po świętach?

Czy mamy prawo do reklamacji? Czy zmiany prawa konsumenckiego, które wchodzą w życie od 2023 r., mają zastosowanie do prezentów kupionych przed Nowym Rokiem?

REKLAMA

Coraz więcej skarg na zakup odzieży i obuwia

Europejskie Centrum Konsumenckie corocznie odnotowuje znaczny wzrost liczby skarg na zakup odzieży i obuwia. Czego dotyczą najczęstsze problemy? Co zrobić, aby uniknąć reklamacji lub ją usprawnić?

Zmiany w prawach konsumenta

Sejmowa Komisja Gospodarki i Rozwoju gospodarki przyjęła 6 października 2022 r. poprawki PiS do nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, m.in. znoszącą odpowiedzialność przedsiębiorcy za brak zgodności towaru z umową, jeżeli konsument najpóźniej w chwili zawarcia umowy został o tym poinformowany i to zaakceptował.

Jak ustalić istnienie stosunku pracy?

Stosunek pracy - jak ustalić? Czym jest podporządkowanie pracownicze? Czy wola stron i nazwa umowy są istotne. Poniżej sprawa Katarzyny Z., która jest kasjerem mającym zawartą umowę zlecenia.

Wakacyjna reklamacja - jak egzekwować swoje prawa?

Jak napisać reklamację? Co mi przysługuje w konkretnej sytuacji? Europejskie Centrum Konsumenckie w ramach kampanii „Akcja! #Wakacyjna reklamacja” – zachęca do egzekwowania swoich praw!

Bagaż nie doleciał lub został uszkodzony?

W związku z problemami na europejskich lotniskach tj. Londyn-Heathrow, Europejskie Centrum Konsumenckie i UOKiK wskazują, jak postępować, gdy po przylocie okaże się, że nasz bagaż nie doleciał lub został uszkodzony. Zapoznaj się z poradami i pamiętaj o terminowej reklamacji.

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – podatki, cło, reklamacje. Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Jak bezpiecznie kupować w zagranicznym sklepie internetowym? Prowizje, grzywny, a nawet długi – zakupy w zagranicznych sklepach internetowych mogą być droższe niż myślisz! Kiedy zakupy za granicą mogą się skończyć grzywną od Urzędu Celno-Skarbowego? Uwaga na przewalutowanie i prowizje – przez nie cena może wzrosnąć! Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym - odpowiedzialność sprzedawcy

Rękojmia za wady nieruchomości na rynku wtórnym. Osoby sprzedające nieruchomość na rynku wtórnym bardzo często uważają, że jak tylko mieszkanie czy dom przejdą w nowe ręce, to nie ma żadnej odpowiedzialności za zbywaną rzecz, w myśl powiedzenia “widziały, co brały”. Niektórzy, aby utwierdzić się w swoim przekonaniu wprowadzają do umów zapisy typu “kupujący zapoznał się ze stanem nieruchomości i nie wnosi do niego zastrzeżeń” lub “stan techniczny nieruchomości jest kupującemu znany i zgadza się na nabycie”. Niestety ani te, ani nawet ogólny zapis, że “mieszkanie jest w stanie do remontu” nie wyłączają odpowiedzialności sprzedającego za wady nieruchomości, co w pewnych przypadkach może okazać się niemiłym zaskoczeniem i spowodować straty finansowe, nawet dużego kalibru. Ta odpowiedzialność sprzedającego wynika wprost z Kodeksu Cywilnego i nazywa się rękojmią.

Jak przygotować firmę na wzrost zamówień?

Rozpoczyna się najgorętszy czas sprzedażowy – okres przedświąteczny i Święta Bożego Narodzenia. To także wysoki sezon na rynku pracy tymczasowej. Wzrost zamówień w listopadzie i grudniu to z jednej strony duże zyski, a z drugiej problem wielu film produkcyjnych i usługowych. Okazuje się jednak, że w tym roku brak pracowników sezonowych doskwiera szczególnie. Jak sobie z nim poradzić? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Jak zmienić sprzedawcę gazu?

Prawo do zmiany sprzedawcy jest jednym z podstawowych praw konsumenta. Urząd Regulacji Energetyki informuje, iż blisko 281 tys. odbiorców w Polsce kupuje gaz od wybranego przez siebie sprzedawcy.

Rękojmia za wady towarów – nowe przepisy od 2022 roku

Rękojmia za wady towarów. 1 stycznia 2022 r. mija termin implementacji przez państwa członkowskie UE dyrektywy 2019/771 z 20 maja 2019 r. w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów. Dyrektywa ma głównie eliminować bariery prawne na rynku wewnętrznym Unii oraz wzmocnić ochronę konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży. Jej przepisy zostały utrzymane w ramach harmonizacji maksymalnej. Jest to istotne, ponieważ państwa członkowskie nie mają obecnie co do zasady swobody we wprowadzaniu surowszych lub łagodniejszych norm prawnych w celu zapewnienia innego poziomu ochrony konsumentów. Dyrektywa przewiduje m.in.: rozszerzenie ochrony przewidzianej w dyrektywie na podmioty ją nieobjęte lub ustanowienie dodatkowych środków prawnych pozwalających na podwyższenie ochrony konsumentów. Dyrektywa wprowadza szereg nowych rozwiązań, na które warto się przygotować.

Pracownik fizyczny poszukiwany bardziej niż lekarz

Pracownik fizyczny jest na tę chwilę bardziej poszukiwanym pracownikiem niż lekarz. W jakich zawodach są braki kadrowe? Jak postrzegane są te profesje?

Reklamacja po wakacjach - jak i kiedy?

Reklamacja po wakacjach może dotyczyć np. usługi turystycznej, opóźnionego lotu czy noclegu. W jakim terminie należy ją wysłać?

Wzrost liczby sporów dotyczących odszkodowań

Odszkodowania. Liczne burze, nawałnice i wichury przechodzące przez Polskę, zawsze powodują wzrost liczby sporów dotyczących wysokości wypłacanych odszkodowań. W Biurze Rzecznika Finansowego można uzyskać bezpłatną pomoc w sporze z ubezpieczycielem.

Jak wybrać lokal gastronomiczny w miejscowości turystycznej?

Lokale gastronomiczne w polskich miejscowościach turystycznych zostały skontrolowane przez Inspekcję Handlową. Czy stwierdzono nieprawidłowości?

Zdjęcia a reklamacja - co warto wiedzieć przed podróżą?

Kiedy warto zrobić zdjęcie, aby ułatwić sobie późniejszą reklamację? Praktyczne okoliczności wskazuje Europejskie Centrum Konsumenckie.

UOKiK o produktach bezglutenowych

UOKiK sfinansował badanie składu produktów bezglutenowych. Jak powinny być oznaczone takie produkty? Czy konsumenci mogą reklamować żywność?

Wakacje 2020 - skargi i reklamacje konsumentów

Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przypomina o tym, jak skutecznie składać reklamację, jeżeli wakacje odbiegną od naszych oczekiwań. Podsumowuje też liczbę skarg, które złożyli konsumenci. Jakie problemy mieliśmy podczas wakacji 2020?

Czy ekspedient ma prawo odmówić obsłużenia klienta bez maseczki?

Jednym z obowiązków sprzedawcy jest wydanie towaru klientowi, ale czy zawsze i w każdej sytuacji? Niestety na tak postawione pytanie trudno na chwilę obecną udzielić jednoznacznej i stuprocentowo pewnej odpowiedzi.

Co możemy reklamować w restauracji?

Chyba wszystkim spośród nas zdarza się od czasu do czasu zjeść coś na tzw. „mieście”. Nieważne, czy jest to ekskluzywna restauracja czy niepozorna knajpka – chodzi przede wszystkim o to, żeby jedzenie, które tam zamówimy było świeże i dobre. A co jeśli nie jest? Czy klientowi przysługuje reklamacja?

Towary zakupione za granicą - czyli co można legalnie przywieźć z wakacji?

Sezon wakacyjny w pełni, w związku z tym wielu z nas wybierze się na zagraniczne wycieczki, także te poza granicami Unii Europejskiej. Nierzadko chcemy z tych wojaży zabrać coś ze sobą choćby na pamiątkę, albo prezent dla bliskich. Poniższy artykuł pozwoli ustalić, co i na jakich zasadach możemy przewieźć przez granicę.

Sprzedawca, inżynier, kierowca - zagrożenia dla zdrowia

Jakie zagrożenia dla zdrowia niesie ze sobą praca sprzedawcy, inżyniera, kierowcy? Jak pracodawca może minimalizować ryzyko powstania problemów ze zdrowiem swoich pracowników?

Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?

W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE?

Aplikacja UKE ułatwi reklamację usług internetowych

Konsument może zareklamować usługę, jeżeli wykaże, iż jakość internetu jest niezgodna z umową. Za pomocą narzędzia certyfikowanego przez UKE można sprawdzić prędkość łącza internetowego. Bezpłatne narzędzie składa się z serwisu internetowego i aplikacji.

Prawa seniora-konsumenta

Seniorzy często padają ofiarą nadużyć ze strony sprzedawców czy telemarketerów. W kontakcie z nieuczciwymi firmami są słabszą stroną. Z tego powodu ważna jest odpowiednia edukacja w zakresie praw, jakie przysługują seniorom-konsumentom.

Zakup towaru słabej jakości lub niezgodnego z zamówieniem a koszty

Przedsiębiorcy dokonują różnego rodzaju zakupów na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Zdarzają się jednak przypadki, gdy po zakupie następuje zmiana planów podatnika lub towary są słabej jakości czy niezgodne z zamówieniem. Przedsiębiorca może je sprzedać, zgłosić reklamację czy utylizować. Ujęcie w kosztach takich towarów często sprawia wiele problemów.

Reklamacja usługi stomatologicznej czy pozew o odszkodowanie za błąd medyczny?

Pacjenci mają swoje prawa – problem jednak polega w większości przypadków na tym, że co prawda wiedzą oni, że „te” prawa mają, ale nie do końca już potrafią określić jakie. Jakie prawa przysługują pacjentowi w relacji z lekarzem dentystą?

Tabela Frankfurcka pomocna przy określaniu wysokości odszkodowania od biura podróży

W celu ujednolicenia zasad odpowiedzialności organizatorów usług turystycznych została opracowana Tabela Frankfurcka. Zawiera ona usługę, rodzaj wady i procentową wysokość odszkodowania jakie powinien otrzymać podróżny od biura podróży.

Odszkodowanie lub zadośćuczynienie za zmarnowany urlop

Liczba skarg, jaka co roku trafia do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów na touroperatorów, wskazuje, że część turystów zamiast wspomnień relaksu przywozi z wakacji długą listę rozczarowań. Warto mieć na uwadze, że obok uprawnienia do obniżenia ceny podróżny ma prawo domagać się odszkodowania lub zadośćuczynienia za szkody lub krzywdy poniesione w związku z niezgodnościami.

Wakacje na własną rękę w UE a prawa konsumenta (wywiad)

Wakacje na własną rękę wiążą się z szeregiem decyzji, jakie muszą podjąć konsumenci. Przed ich podjęciem warto znać swoje prawa. Jak podkreśla Joanna Sołtan z Europejskiego Centrum Konsumenckiego, „jeżeli coś pójdzie nie tak, ewentualne reklamacje będziemy zmuszeni zgłosić do różnych przedsiębiorców, a nie do jednego podmiotu, jakim jest biuro podróży”.

Wyprzedaże w UE a prawa konsumenta

Europejskie Centrum Konsumenckie przypomina, iż zakup towaru podczas wyprzedaży nie oznacza, że konsument ma mniej praw. Jak dokonać zwrotu lub reklamacji? Kiedy odbywają się wyprzedaże w poszczególnych krajach UE?

Błędne dane w systemie rezerwacji lotu - jak temu zapobiec?

Błędy w zmianie danych pasażera są trudne do udowodnienia. Europejskie Centrum Konsumenckie zaleca, aby zachować ostrożność już w procesie rezerwacji.

Skarga Fundacji Panoptykon na działalność Google’a

Skargę na działalność Google’a i IAB Europe złożyła Fundacja Panoptykon. Fundacja chce m.in. umożliwienia użytkownikom wglądu do swoich cyfrowych profili.

Reklamacja żywności ma być łatwiejsza

Reklamacja żywności wciąż należy do rzadkości. Czy nowe przepisy ułatwią konsumentom dochodzenie swoich praw?

Jak zwrócić towar w Allegro Smart?

Usługa Allegro Smart od jakieś czasu funkcjonuje na rynku i zdobywa coraz większą popularność. Zakupy w kwocie min. 40 zł można bezpłatnie odebrać w placówkach pocztowych, sklepach Żabka, stacjach Orlen i kioskach oraz salonikach Ruchu. Z Allegro Smart klienci mają również możliwość bezpłatnego zwrotu zakupów - jak to zrobić?

Reklamacja wadliwego towaru między przedsiębiorcami

Transakcje pomiędzy przedsiębiorcami, których przedmiotem jest zakup towaru, są codziennością w obrocie gospodarczym. Każdy przedsiębiorca ma w związku z tym także prawo do reklamacji wadliwego towaru. Jedną z najistotniejszych kwestii jest terminowe zgłoszenie wady towaru.

Black Friday a reklamacja towaru i inne prawa konsumenta

Black Friday i Cyber Monday to święta dla konsumentów, którzy w bardzo korzystnych cenach mogą zrobić zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych, zarówno w kraju jak i za granicą. W zakupowym szale należy jednak pamiętać o prawach jakie przysługują kupującemu, w tym prawie do reklamacji produktu. UOKiK oraz EKC Polska przypominają, jakie prawa przysługują konsumentom w związku z wyprzedażami.

Odwołany lot, uszkodzony bagaż - procedura reklamacyjna krok po kroku

W przypadku odwołania lotu pasażerowie mogą domagać się odszkodowania. Linie lotnicze ponoszą również odpowiedzialność za uszkodzony bagaż. Europejskie Centrum Konsumenckie podpowiada jak wygląda procedura reklamacyjna krok po kroku.

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich.

Reklamacja nieudanej wycieczki - ułatwienia dla konsumentów od połowy 2018 r.

Od początku lipca 2018 r. obowiązują nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych. Ułatwiają one m.in. złożenie reklamacji nieudanej wycieczki. Pomimo korzystniejszych przepisów przy wyborze biura podróży zawsze warto zachować rozsądek.

Zmiany w zasadach reklamacji imprez turystycznych od 1 lipca 2018 r.

1 lipca 2018 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące imprez turystycznych i usług powiązanych (do umów podpisanych przed tą datą stosuje się dotychczasowe zasady). Co się zmieni?

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Reklamacja u przewoźnika - kiedy trzeba iść do sądu?

Przewoźnicy nie zawsze uznają reklamacje pasażerów. Może się zdarzyć, że mimo Twojego odwołania przewoźnik podtrzyma swoje stanowisko. Nie przekreśla to jednak definitywnie szansy na odzyskanie należności czy uzyskanie odszkodowania. Masz jeszcze dwie inne drogi – sądową oraz polubowną. Urząd Transportu Kolejowego podpowiada jak z nich skorzystać.

REKLAMA