REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Urząd patentowy, Znak towarowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jaką stawkę ryczałtu należy zastosować przy sprzedaży prawa do znaku towarowego?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) wydał interpretację, w której wyjaśnił, że skoro zbywane przez podatnika prawo ochronne do znaku towarowego związane jest z produkowaną w jego firmie, w ramach działalności wytwórczej, układanką edukacyjno-dydaktyczną, z której przychody opodatkowane są 5,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego, to taką stawkę ryczałtu należy zastosować przy sprzedaży prawa do znaku, na który zostało udzielone prawo ochronne przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej.

Dlaczego warto opracować i zastrzec znak towarowy? Jaka forma znaku towarowego daje najszerszą ochronę prawną?

Często nawet właściciele uznanych marek nie są przekonani co do wartości, jaką niesie za sobą  posiadanie wyróżniającego się znaku towarowego, a tym bardziej do jego rejestracji. Twierdzą często, że „ich usługi / towary same się obronią”, dlatego kładą nacisk na jakość towaru i poziom obsługi klienta, a nie na zajmowanie się tworzeniem i ochroną znaków, które mogłyby wyróżniać je lub ich samych. Skutkiem tego podejścia jest często brak znaku towarowego, który mógłby charakteryzować towary lub usługi, posiadanie przez przedsiębiorcę znaku mało charakterystycznego i odstającego standardem opracowania od obecnych trendów lub też znaku niezarejestrowanego. Jakie korzyści niesie dołożenie staranności w tym względzie? 

Czy przychody z umowy dzierżawy znaku towarowego podlegają opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem od przychodów ewidencjonowanych?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej potwierdził możliwość opodatkowania zryczałtowanym podatkiem od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5% czynszu otrzymywanego na podstawie umowy dzierżawy znaku towarowego oraz zastosowania stawki 12,5% dla kwoty czynszu przekraczającego 100.000 zł.

Czy przychody z licencji na znak towarowy kwalifikują się jako przychody z zysków kapitałowych?

Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że przychody z licencji uzyskiwane od spółek z grupy na używanie znaku towarowego, wytworzonego przez spółkę holdingową kwalifikują się jako przychody z innych źródeł.

REKLAMA

Czy wynagrodzenie z umowy licencji na używanie znaku towarowego podlega opodatkowaniu ryczałtem?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził, że wynagrodzenie wynikające z umowy licencji na używanie znaku towarowego może podlegać opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Stawka podatkowa wynosi 8,5% przychodów do kwoty 100 000 zł oraz 12,5% przychodów od nadwyżki ponad kwotę 100 000 zł.

Czy wynagrodzenie z umowy licencyjnej podlega opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych?

Interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) dotyczy opodatkowania przychodów ze świadczenia usług sklasyfikowanych według PKWiU 77.40.12.0. W skrócie, jeżeli prowadzisz działalność gospodarczą, która polega na udzielaniu licencji na korzystanie ze znaków towarowych, twoje przychody mogą być opodatkowane stawką 8,5% do kwoty 100.000 zł, a następnie stawką 12,5% od nadwyżki ponad tę kwotę.

Czy przychody z dzierżawy znaku towarowego i najmu nieruchomości mogą być opodatkowane ryczałtem według stawek zryczałtowanego podatku dochodowego?

W artykule przedstawiono interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą opodatkowania przychodów z dzierżawy znaku towarowego oraz najmu nieruchomości i usług zakwaterowania. KIS stwierdziła, że osoba fizyczna będąca udziałowcem spółki jawnej może opodatkować te przychody według stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Znaczenie tej interpretacji dotyczy zarówno podatnika, jak i organów skarbowych, które będą się na niej opierać przy rozstrzyganiu podobnych spraw.

Czy licencja na logo międzynarodowego programu edukacyjnego podlega opodatkowaniu w Polsce? -

Interpretacja Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) dotyczy pytania, czy wynagrodzenie za prawo do wykorzystywania logo IB w materiałach promocyjnych i informacyjnych, ujęte w rocznej opłacie abonamentowej uiszczanej przez Wnioskodawcę, będzie podlegać opodatkowaniu w Polsce podatkiem u źródła, stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.

REKLAMA

Reklama kontekstowa w wyszukiwarce Google - przełomowy wyrok

Właściciel portali Internetowykantor.pl i Walutomat musi przeprosić i zapłacić odszkodowanie na rzecz Cinkciarz.pl, zaprzestać bezprawnych działań oraz wpłacić pieniądze na wskazany cel społeczny – tak orzekł Sąd Okręgowy w Poznaniu. To skutek reklamowania się z użyciem słów kluczowych zawierających oznaczenia konkurenta w Google Ads (wcześniej AdWords). To przełomowy wyrok, nie tylko w Polsce. Prawnicy praktyki procesowej SSW Pragmatic Solutions oraz kancelarii SK&S wspierali Cinkciarz.pl w procesie.

Wynalazek pod ochroną, czyli po co firmom patent i jak go zdobyć

Do Urzędu Patentowego RP rokrocznie wpływa ponad 4 tys. wniosków o udzielenie patentu na wynalazek. Najwięcej, bo blisko połowa zgłoszeń pochodzi od podmiotów sektora gospodarki. Drugie wysokie miejsce zajmują wnioski o ochronę patentową składane przez szkoły wyższe i to one najczęściej, bo w 70 proc. przypadków, rozpatrywane są pozytywnie. Dla porównania, firmom patent udzielany jest średnio na co drugi zgłoszony wynalazek. Jak wskazują specjaliści od ochrony własności intelektualnej ta statystyka mogłaby wyglądać lepiej, gdyby zgłaszający korzystali z profesjonalnego wsparcia i odpowiednio opisywali swoje rozwiązania. Oto przykłady dobrych praktyk oraz wskazówki, gdzie polskie firmy mogą zasięgnąć doradztwa, aby właściwie chronić swoje nowatorskie projekty.

Czy piwo "Leżajsk" może być produkowane poza Leżajskiem? Czy Żywiec straci znak towarowy „Leżajsk”?

Zdaniem wiceministra sprawiedliwości Marcina Warchoła po zamknięciu browaru w Leżajsku, Grupa Żywiec nie może produkować piwa "Leżajsk" w innych swoich browarach. 

Dotacje na rejestrację znaku towarowego w 2023 roku - jak zdobyć?

Chcesz zastrzec znak towarowy swojej marki? To dobry moment. Możesz obniżyć opłaty urzędowe aż o 75%. Ruszyła kolejna edycja dofinansowań z EUIPO. Ilość środków jest ograniczona, a dotacje przyznawane są zgodnie z zasadą: kto pierwszy, ten lepszy. Kto może skorzystać z dofinansowania? Jak je zdobyć? Jakie są zasady? Wyjaśniamy w artykule. 

Wytyczne Prezesa UPRP w zakresie wynalazków i wzorów użytkowych zostały uaktualnione

Nowe Wytyczne podają m.in. przykłady różnych form zastrzeżeń dla wynalazków realizowanych za pomocą komputera.

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego?

Ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego? Cena jest niska w porównaniu do strat, które możemy ponieść, gdy tego nie zrobimy.

6 korzyści z rejestracji znaku towarowego

Jakie korzyści zapewnia rejestracja znaku towarowego? To inwestycja w Twoją markę. Przez brak rejestracji znaku towarowego, możesz z dnia na dzień stracić to, na co pracowałeś latami.

Dofinansowanie na rejestrację znaku towarowego - kto pierwszy, ten lepszy

Myślisz o zastrzeżeniu znaku towarowego swojej marki? Nie znajdziesz lepszego momentu! Do połowy grudnia możesz zaoszczędzić nawet do 75% na opłatach urzędowych. To oznacza, że ochrona Twojej marki będzie kosztować niecałe 40 zł rocznie. Sprawdź, czy możesz skorzystać z dofinansowania Funduszu dla MŚP The Ideas Powered for Business.

Jak zbudować zaufanie wśród klientów i zwiększyć zyski?

Lojalny klient to prawdziwy skarb dla każdego przedsiębiorcy. Kupuje więcej, wybiera droższe produkty, poleca firmę swoim znajomym i rodzinie. Dzięki zbudowaniu zaufania wśród klientów, firmy rozwijają sprzedaż i zarabiają więcej. Lojalni klienci zwiększają zyski od 25 do nawet 95%. Warto zadbać o odpowiednie relacje, żeby otworzyć swojej marce furtkę do większych zarobków. Jak zbudować zaufanie? Jednym ze sposobów jest rejestracja znaku towarowego. ® to niewątpliwy symbol prestiżu.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

Krótsze postępowania przed Urzędem Patentowym - projekt

Do konsultacji publicznych został skierowany projekt nowego prawa własności przemysłowej. Jednym z przewidzianych w nim rozwiązań jest wstępne zgłoszenie wynalazku.

Kradzież patentów legalna w Rosji. Ochrona znaków towarowych zagrożona?

IDEA zamiast IKEA, a Wujek Wania zastąpi McDonald's? Rosja mści się na krajach zachodnich za wycofanie swoich biznesów z jej terytorium. Jednym dekretem rosyjskie władze zalegalizowały kradzież patentów z kilkudziesięciu krajów. Nowe prawo uderza w zachodnie technologie i pozwala na korzystanie z ich dorobku. Czy Rosja pójdzie o krok dalej i zatwierdzi również bezkarne wykorzystywanie zastrzeżonych znaków towarowych?

Oszustwo na Urząd Patentowy - na czym polega?

Oszustwo na Urząd Patentowy to sposób wyłudzania pieniędzy od firm, który intensywnie wykorzystują przestępcy. Eksperci apelują o ostrożność.

Dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego w 2022 r.

Czy wiesz, że w 2022 r. możesz zyskać dofinansowanie na zastrzeżenie znaku towarowego? Fundusz MŚP The Ideas Powered for Business przyznaje całkiem spore dotacje. Kto może z nich skorzystać? Jakie korzyści przynosi rejestracja znaku? Jakie zagrożenia czekają tych, którzy zlekceważą tę kwestię? Wyjaśniamy w artykule.

Wybrane „nowe” znaki towarowe - wymogi formalne rejestracji

Znak towarowy może stanowić istotną wartość w majątku przedsiębiorstwa. Jakie „nowe” znaki towarowe można obecnie zarejestrować?

Ryczałt za udostępnienie znaku towarowego

Ryczałt od dzierżawy znaku towarowego. Kwestia opodatkowania praw majątkowych jest bardzo problematyczna i powoduje powstawanie wielu sporów z fiskusem. Negatywna linia orzecznicza w zakresie kwalifikacji przychodów z udostępnienia prawa do używania znaku towarowego, wyrażona m.in. w wyrokach NSA z 22 marca 2019 r., sygn. akt II FSK 955/17, z 28 lipca 2016 r., sygn. akt II FSK 1908/14, doprowadziła do braku realnej możliwości skorzystania z 8,5% stawki ryczałtu w przypadku przychodów z tytułu dzierżawy prawa do używania znaku towarowego.

Nowe Prawo własności przemysłowej - szykują się duże zmiany

Prawo własności przemysłowej. Zmiany w zakresie zgłaszania wzorów użytkowych, ochrony wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych i wynalazków przewiduje projekt (UD263) nowego Prawa własności przemysłowej, który został opublikowany w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Projekt ten jest przygotowywany w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii i ma zostać przyjęty przez rząd w IV kwartale 2021 roku.

Badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego - dlaczego i kiedy trzeba przeprowadzić?

Badanie zdolności rejestrowej znaku towarowego. Już na etapie pomysłu wprowadzania nowej marki na rynek, wybierania nazwy, pod jaką będziemy działać czy domeny internetowej warto jest pomyśleć o przyszłości. W tym celu dobrze jest „zbadać” czy nowa marka ma szansę na uzyskanie prawnej ochrony w postaci rejestracji znaku towarowego. Co istotniejsze należy też zweryfikować czy wchodząc z nią na rynek nie dojdzie do złamania prawa i naruszenia praw innych podmiotów.

Uzyskanie ochrony prawnej wynalazków i znaków towarowych będzie szybsze i tańsze

Znaki towarowe – m.in. ze względu na pandemię – zmieniły swój charakter. Coraz częściej dokonywane są zgłoszenia znaków dźwiękowych, multimedialnych i ruchomych, które marki stosują w internecie i innych mediach.

Renomowane znaki towarowe - zakres ochrony prawnej (sprawa PUMA vs. PUMA-System)

Czy renoma znaków towarowych zapewnia im praktycznie nieograniczoną ochronę prawną? Niekoniecznie - o czym przekonał się w ostatnim czasie gigant rynku odzieży sportowej PUMA. Jak wynika z wyroku Sądu UE z 10 marca 2021r. w sprawie T-71/20 - nawet wyjątkowa renoma znaku towarowego nie przesądza automatycznie o rozszerzeniu jego ochrony wobec dowolnych towarów i usług.

Nowe logo Peugeota: to jest lew na miarę naszych czasów?

Nowe logo Peugeota zostało właśnie zaprezentowane. Teraz będzie przedstawiać tarczę z wyraziście zarysowaną głową lwa. Czy to dobrze?

Czym jest rejestracja znaku towarowego w złej wierze?

Rejestracja znaku towarowego w złej wierze jest podstawą do unieważnienia unijnego znaku towarowego, zgodnie z art. 59 pkt 1 b) Rozporządzenia w sprawie unijnych znaków towarowych. Czym jest zła wiara w tym przypadku? Problem ten wyjaśnia aplikantka adwokacka Sara Synowiec, na przykładzie unieważnienia znaku towarowego znanego brytyjskiego artysty Banksy’ego.

Znak towarowy to cenna wartość przedsiębiorstwa. Sprawdź jak można go chronić

Unijny znak towarowy ma charakter jednolity we wszystkich państwach członkowskich UE. Ochrona unijnego znaku towarowego trwa 10 lat i może być przedłużana na dalsze okresy 10-letnie. Może to zatem trwać właściwie w nieskończoność.

Podróbki towarów w UE 2020 - raport EUIPO

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) poinformowała 9 czerwca 2020 r., że co roku budżety państw w całej UE tracą 63,8 mld PLN dochodów z powodu podrabianych towarów. Najnowsze dane szacunkowe ujawniają skalę utraconych dochodów budżetowych państw z powodu podrabiania towarów. Wartość utraconej sprzedaży w sektorze produktów kosmetycznych i higieny osobistej w Polsce wynosi 1,942 mld złotych. W coraz większym stopniu związki z handlem towarami podrobionymi mają zorganizowane grupy przestępcze.

Opłaty z tytułu licencji znaku towarowego a koszty

Dokonywanie opłat licencyjnych wynikających z tytułu korzystania ze znaków towarowych niejednokrotnie stanowi nieodłączny element prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej. Czy można przyjąć, że tego rodzaju opłaty stanowią koszt uzyskania przychodu?

Jak amortyzować prawa autorskie do znaku towarowego

Przepisy podatkowe wśród praw podlegających amortyzacji przewidują zarówno autorskie lub pokrewne prawa majątkowe, licencje, jak i inne prawa określone przez prawo własności przemysłowej. Do katalogu tego zaliczają się również prawa autorskie do znaku towarowego. Jakie są warunki amortyzacji tych praw?

Ochrona znaków towarowych zgłoszonych przez Gretę Thunberg - komentarz ekspercki

Ochrona nazwiska z wykorzystaniem znaku towarowego nie jest zjawiskiem nowym, ani też niecodziennym. Mecenas Maciej Priebe, rzecznik patentowy, partner kancelarii Chałas i Wspólnicy zwraca uwagę na zaskakujący zakres ochrony znaków towarowych zgłoszonych przez Gretę Thunberg.

Brexit a ochrona własności intelektualnej - jak przygotować się do zmian?

Brexit będzie miał znaczący wpływ na przedsiębiorców. Chociaż okres przejściowy potrwa co najmniej do końca 2020 r., warto już teraz podjąć decyzje co do strategii zarządzania prawami IP w przedsiębiorstwie.

Symbol marihuany nie może być zarejestrowany jako unijny znak towarowy

Sąd Unii Europejskiej orzekł w wyroku z 12 grudnia 2019 r. (sygn. T-683/18), że oznaczenie graficzne przywołujące marihuanę nie może, zgodnie z aktualnym stanem prawa, zostać zarejestrowane jako unijny znak towarowy. Oznaczenie takie jest sprzeczne z porządkiem publicznym.

Co może być znakiem towarowym w sporcie

Prawną ochronę znaku towarowego uzyskać można poprzez rejestrację w Urzędzie Patentowym Rzeczypospolitej Polskiej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby postępowanie inicjowały podmioty działające w środowisku sportowym. Jakie są podstawowe rodzaje znaków towarowych oraz okoliczności, w których ochrona prawna nie może zostać im przyznana?

Specjalne sądy rozstrzygną spory dotyczące praw własności intelektualnej

W Ministerstwie Sprawiedliwości trwają prace nad nowelizacją Kodeksu postępowania cywilnego (i niektórych innych ustaw), która ma na celu stworzenie wyspecjalizowanych sądów rozstrzygających spory z zakresu ochrony praw autorskich i pokrewnych, jak również dotyczące wynalazków, wzorów użytkowych, wzorów przemysłowych, znaków towarowych, oznaczeń geograficznych, topografii układów scalonych oraz ochronę innych praw na dobrach niematerialnych (sprawy własności intelektualnej). Sady te miałyby również zajmować się sprawami, o zapobieganie i zwalczanie nieuczciwej konkurencji oraz o ochronę dóbr osobistych, dotyczącymi wykorzystania wartości dobra osobistego w celu indywidualizacji, reklamy lub promocji przedsiębiorstwa, towarów lub usług lub w związku z działalnością naukową lub racjonalizatorską.

Rodzaje znaków towarowych, sposoby ich przedstawienia i zgłoszenie - zmiany 2019

19 sierpnia 2019 r. opublikowany został projekt rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, które ma ustalić szczegółowe wymogi, jakim ma odpowiadać zgłoszenie znaku towarowego, w tym wskazane zostaną rodzaje znaków towarowych i sposób ich przedstawienia. Ponadto określony ma zostać szczegółowy zakres i tryb rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych, a także postępowanie w sprawie uznawania na terytorium RP ochrony międzynarodowych znaków towarowych.

Znak towarowy ma coraz większy wpływ na wartość przedsiębiorstwa

Znak towarowy oraz prawidłowa jego ochrona ma ogromny wpływ na wartość przedsiębiorstwa. Warto zatem zastanowić się nad mechanizmem budowania silnej marki oraz czynnikami, które wpływają bezpośrednio na wartość zasobów intelektualnych firmy.

Znaki towarowe nie muszą już być przedstawione graficznie

Pomimo ponad 2 miesięcznego opóźnienia ustawa prawo własności przemysłowej jest już dostosowana do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2015/2436 z dnia 16 grudnia 2015 r. mającej na celu zbliżenie ustawodawstw państw członkowskich odnoszących się do znaków towarowych, która zniosła wymóg graficznej przedstawialności znaku i od 15 marca 2019 r. do Urzędu Patentowego Rzeczpospolitej Polskiej można zgłaszać znaki towarowe, które można przedstawić nie tylko w formie graficznej. Czy to oznacza otwarcie możliwości rejestracji znaków niekonwencjonalnych, a wiec np. zapachu lub smaku?

Opłaty z tytułu licencji znaku towarowego kosztem podatkowym

Koszt licencji na używanie znaku towarowego powinien zostać uznany za koszt uzyskania przychodów bezpośrednio związany z wytworzeniem lub nabyciem przez podatnika towaru (produktu) lub świadczeniem usługi.

Przychody z licencji na używanie znaków towarowych - kwalifikacja podatkowa

Jeśli spółka udziela licencji na korzystanie ze znaków towarowych, które zostały przez nią wytworzone we własnym zakresie, to przychody uzyskane z tego tytułu nie są zaliczane do przychodów z zysków kapitałowych, należy je kwalifikować jako przychody z innych źródeł.

Postęp technologiczny wymusił nowelizację przepisów dotyczących znaków towarowych

16 marca 2019 r. weszła w życie nowelizacja ustawy prawo własności przemysłowej. Zmiany dotyczą głównie znaków towarowych. Zdaniem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii nowe przepisy pozytywnie wpłyną na możliwość kreowania marki, zdobycia przez nią przewagi konkurencyjnej i konkurowania na rynkach zagranicznych, a także spowodują zmniejszenie biurokracji przed Urzędem Patentowym.

Nowe prawo własności przemysłowej 2019

Szykują się zmiany w prawie własności przemysłowej. Nowe prawo zmienia m.in. definicję znaku towarowego.

Nowa definicja znaku towarowego 2019

11 grudnia 2018 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Prawa własności przemysłowej, przedłożony przez ministra przedsiębiorczości i technologii. Celem zmian jest dostosowanie polskich przepisów w zakresie znaków towarowymi do standardów UE. Zmieni się m.in. definicja znaku towarowego. Nowe przepisy mają obowiązywać od 14 stycznia 2019 r.

Prawo do korzystania z renomowanego znaku towarowego jako przychód

Polska spółka należąca do międzynarodowej grupy kapitałowej używająca rozpoznawalnego logo centrali uzyskuje z tego tytułu przychód podatkowy z tytułu otrzymania nieodpłatnego świadczenia, podlegający opodatkowaniu.

Monitoring znaków towarowych, patentów i innych praw własności przemysłowej

Zmiany przepisów ustawy Prawo własności przemysłowej spowodowały, że od dnia 16 kwietnia 2016 r. w Polsce przed Urzędem Patentowym RP obowiązuje tzw. system sprzeciwowy w miejsce dotychczasowego systemu badawczego. W praktyce oznacza to, że Urząd nie weryfikuje nowych zgłoszeń znaków towarowych pod kątem ich podobieństwa do wcześniej chronionych praw. W konsekwencji, możliwe są sytuacje, w których Urząd udzieli ochrony na znak towarowy podobny lub nawet identyczny ze znakiem chronionym wcześniej na rzecz innego podmiotu. Oczywiście sytuacja taka jest niezwykle niekorzystna i niebezpieczna z punktu widzenia uprawnionych do wcześniejszych znaków towarowych.

Jak i dlaczego zarejestrować znak towarowy

Rozpoczynam działalność gospodarczą - produkcję materiałów biurowych. Wymyśliłem nazwę i logo. Chcę być rozpoznawalny wśród klientów. Słyszałem, że powinienem zarejestrować znak towarowy, ale nie bardzo wiem, co nim jest: nazwa, logo, jakiś slogan? Czy rejestracja jest konieczna?

REKLAMA