REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi pocztowe, Poczta polska

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Trzęsienie ziemi w Poczcie Polskiej. Tysiące osób ma stracić pracę

Poczta Polska, narodowy operator pocztowy, planuje wprowadzić istotne zmiany w swojej strukturze zatrudnienia i funkcjonowaniu placówek. Według doniesień prasowych, spółka zamierza znacznie ograniczyć liczbę pracowników oraz zmniejszyć liczbę otwartych okienek i skrócić godziny pracy swoich urzędów.

Rynek pocztowy: przesyłki kurierskie na plus, reklamy na minus

Zgodnie z trendami z lat poprzednich, rynek przesyłek listowych kurczy się, ale po raz pierwszy od 2019 roku jego wartość ma dodatnią dynamikę.

Abonament RTV - kontrole. Poczta Polska wyjaśnia kto i jak może prowadzić kontrolę

Czy listonosz może dokonywać kontroli rejestracji odbiornika RTV? Czy trzeba rejestrować telewizor, jeżeli nie ogląda się na nim telewizji, tylko  filmy i seriale z płatnej platformy vod? Kto może kontrolować płacenie abonamentu rtv? Wyjaśnia Poczta Polska. Informuje m.in., że nie więcej niż kilkudziesięciu kontrolerów realizuje zadania na terenie całego kraju w zakresie abonamentu rtv.

Abonament RTV 2023 – ile wynosi, kto zwolniony. Stawki opłaty abonamentowej, zniżki

Jaki abonament mamy obowiązek płacić za radia i telewizory w 2023 roku? Jakie zniżki przysługują posiadaczom telewizorów i odbiorników radiowych? Dlaczego warto zapłacić abonament rtv za cały rok? Kto jest zwolniony obowiązku zapłaty abonamentu rtv? Czy trzeba płacić opłatę abonamentową za komputer, laptop, czy komórkę, które używamy do oglądania programów telewizyjnych lub słuchania stacji radiowych?

REKLAMA

Tzw. ustawa abolicyjna weszła w życie

W czwartek weszła w życie tzw. ustawa abolicyjna, która wprowadza amnestię obejmującą darowanie kar za popełniony w czasie obowiązywania epidemii COVID-19 czyn polegający na przekazaniu Poczcie Polskiej spisu wyborców w związku z zarządzonymi na 10 maja 2020 r. wyborami Prezydenta RP.

Błędy poczty w doręczaniu pism obciążają skarbówkę!

Błędy doręczeń poczty obciążają skarbówkę. Wygrana byłego członka zarządu spółki z fiskusem w sprawie o 1,5 mln zł

Dofinansowanie do zakupu odbiornika – złożono blisko 400 tys. wniosków

Dofinansowanie do zakupu odbiornika zostało przekazane w związku ze zmianą standardu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Gdzie można złożyć wniosek?

Dopłata do telewizora i dekodera - Poczta Polska przyjmuje wnioski

Od 30 marca 2022 r. Poczta Polska obsługuje wnioski o dofinansowanie zakupu odbiornika cyfrowego. Do zakupu telewizora dopłata wynosi 250 zł, natomiast dekodera - 100 zł.

REKLAMA

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta - Poczta Polska

500 zł dodatku do wynagrodzenia na święta Bożego Narodzenia - tyle Poczta Polska przekaże swoim pracownikom.

Paczki spoza UE - zasady i koszty obsługi zgłoszeń celno-podatkowych od 1 lipca 2021 r.

Paczki spoza UE - cło i podatki. Od 1 lipca 2021 r. na terenie całej Unii Europejskiej (także w Polsce) weszły w życie nowe przepisy (tzw. pakiet VAT e-commerce) dotyczące składania zgłoszeń celnych oraz poboru podatku VAT przez operatorów pocztowych. Od tego dnia każdy odbiorca towarów pochodzących spoza Unii Europejskiej (np. z Chin) jest zobowiązany do zapłaty należności celno-podatkowych. Obsługą tego procesu, z pewnymi wyjątkami, zajmuje się Poczta Polska, która przejęła obsługę celną przesyłek spoza UE, stając się podmiotem dokonującym zgłoszeń celnych działającym na rzecz odbiorcy przesyłki, czyli tzw. przedstawicielem pośrednim. Oznacza to, że pocztowcy mogą dokonać zgłoszenia celnego za klienta sprowadzającego towary ze sklepów internetowych np. w Azji.

Nowe zasady i sposoby doręczania przesyłek pocztowych

W celu przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 praktycznie w każdej instytucji publicznej wprowadzono środki mające na celu znaczące ograniczenie bezpośrednich kontaktów społecznych, w tym wymianę dokumentów. Tego rodzaju rozwiązanie zostało przez ustawodawcę przewidziane również w odniesieniu do usług świadczonych przez operatorów pocztowych, aby zminimalizować ryzyko zakażenia się wirusem.

Brak premii i niższe wynagrodzenia w Poczcie Polskiej przez 3 miesiące

Poczta Polska, czyli największy polski pracodawca, rezygnuje z premii dla menadżerów i obniża wynagrodzenia zarządu i pracowników na okres 3 miesięcy. Spadek przychodów od stycznia do kwietnia wyniósł 21%. Obniżki pensji mają wynosić od 1 do 10%.

Wydanie pisma przez pocztę po terminie a termin procesowy

Czy wydanie przez pocztę przesyłki po terminie wydłuża termin procesowy? Czy strona powinna czynić starania o odebranie pisma?

Nowe miejsca pracy przed Bożym Narodzeniem 2019 r. - Poczta Polska

Poczta Polska planuje zatrudnić 2 tysiące nowych pracowników. Zamierza zrobić to jeszcze przed końcem 2019 r., przed Bożym Narodzeniem. W których miastach będą przeprowadzane rekrutacje?

Potwierdzenie tożsamości na poczcie za pomocą aplikacji mObywatel

Od 23 kwietnia 2019 r. przy odbiorze przesyłki poleconej można potwierdzić swoją tożsamość za pomocą aplikacji mObywatel. To przydatne rozwiązanie, gdy nie posiadamy przy sobie dowodu osobistego.

Termin rozwiązania umowy o pracę wysłanego pocztą

W przypadku, gdy pracodawca rozwiązuje z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia w okresie nieobecności pracownika w pracy (np. w okresie zwolnienia chorobowego) i wysyła odpowiedni dokument pocztą na adres pracownika, ustalenie terminu rozwiązania umowy o pracę ma często bardzo istotne znaczenie dla oceny zgodności z prawem rozwiązania umowy o pracę, np. w kontekście dochowania terminu 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy w trybie dyscyplinarnym.

Zaginiona przesyłka – co robić?

Zdarza się, że przesyłki – te małe i te trochę większe, a zwłaszcza te nadawane za pośrednictwem Poczty Polskiej, giną w drodze do adresata. Co więc można na to poradzić? Czy jest jakiś sposób aby uzyskać zadośćuczynienie? Odpowiedź jest jedna: należy wnieść reklamację do operatora pocztowego, u którego przesyłka została nadana. Ile czasu ma operator na odpowiedź na reklamację i jakie odszkodowanie możesz uzyskać?

Reklamacja usługi pocztowej - uprawnieni, terminy

Reklamacja usługi pocztowej to jedno z uprawnień przysługujących konsumentom. Kto może wnieść reklamację i w jakim terminie? Kiedy zwrócić się o pomoc do Urzędu Komunikacji Elektronicznej?

Czy można płacić kartą płatniczą na poczcie?

W końcu można płacić kartami płatniczymi na poczcie. Z końcem października firma zakończyła instalację terminali płatniczych we wszystkich swoich placówkach. Według zapewnień Poczty Polskiej płatności odbywają się bez dodatkowych prowizji, a czy są ustalone minimalne limity transakcyjne?

Przesyłkę Poczty Polskiej odbierzesz w kiosku RUCH

Poczta Polska podpisała umowę, na mocy której klienci będą mogli odbierać paczki w 7 tysiącach kiosków RUCHu.

Trendy na rynku e-commerce w 2016 r.

Jakie trendy będą dominowały na rynku e-commerce w 2016 r.? Co nowego dzieje się w dziedzinie handlu internetowego?

Poczta Polska wygrała przetarg na obsługę polskich sądów w latach 2016-2018

Od lutego 2016 r. do 2018 r., Poczta Polska będzie znów obsługiwała przesyłki polskich sądów. Wcześniej robiła to Polska Grupa Pocztowa (InPost).

Jak opłacić nadanie paczki przez internet

Poczta Polska wprowadziła nową usługę. Wszelkie formalności i opłaty związane z nadaniem paczki można załatwić przez internet.

Poczta Polska jest operatorem wyznaczonym do 2025 r.

Poczta Polska już oficjalnie jest operatorem wyznaczonym do świadczenia usługi powszechnej w latach 2016 - 2025.

Poczta Polska operatorem wyznaczonym przez kolejne 10 lat

Poczta Polska wygrała przetarg i przez kolejne 10 lat będzie pełniła funkcję operatora wyznaczonego . Co to oznacza?

Poczta Polska wygrała kontrakt na obsługę Sejmu

Poczta Polska zwyciężyła w przetargu, w wyniku którego przez najbliższe cztery lata będzie obsługiwała korespondencję Kancelarii Sejmu. Jakie warunki spełniła?

Czy można wysłać list polecony przez internet?

Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem dla użytkowników platformy Envelo, dzięki któremu każdy będzie mógł wysłać list polecony przez internet, nie ruszając się sprzed komputera.

Sortowania Poczty w Warszawie unowocześniona

Poczta Polska zainwestowała w nowe maszyny do sortowni w Warszawie. Dzięki temu jest to jedna z najnowocześniejszych tego typu placówek w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowoczesna maszyny usprawnią proces sortowania przesyłek.

Bezpłatne WiFi w placówkach Poczty Polskiej

Poczta Polska wprowadziła w 100 placówkach pilotażowy program, który umożliwia osobom odwiedzającym placówkę bezpłatne skorzystanie z bezprzewodowego internetu.

Poczta Polska zmieni system wynagradzania

Poczta Polska wprowadzi zmiany w systemie wynagradzania pracowników. Według nowych zasad doceniani mają być pracownicy aktywni i zaangażowani w rozwój firmy. Dotychczasowy system to utrudnia.

Jak przetransportować zwierzę pocztą?

Przepisy dopuszczają przesłanie zwierząt poprzez Pocztę Polską. Jednak nie wszystkich. W dodatku jeżeli już zwierzę ma być transportowane przez Pocztę, warto sprawdzić jak taki transport przygotować.

Łatwiejszy kontakt z ZUS za pomocą zusomatów

Od 3 czerwca istnieje możliwość składania dokumentów do ZUS zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej za pomocą zusomatów. Z takiego rozwiązania mogą skorzystać klienci Poczty Polskiej. Obecnie udział w projekcie bierze pięć placówek z Warszawy, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Opola.

Ubezpieczenia komunikacyjne w Poczcie Polskiej

W placówkach Poczty Polskiej właściciele samochodów mogą teraz wykupić ubezpieczenia komunikacyjne OC, Autocasco, Assistance i NNW.

Nowa metoda płatności w e-commerce

Dzięki najnowszej metodzie płatności za zakupy internetowe sprzedawcy zarobią więcej, a transakcje będą bezpieczniejsze. Zmiany odnoszą się m.in. do prowizji. To jeden procent wartości transakcji.

Rewolucja w nadawaniu paczek na Poczcie

Nadanie paczki na Poczcie wiąże się teraz z zaznaczeniem opcji na liście. Do klasycznego awizo dołącza też wsparcie sms'owe.

Prezes Poczty Polskiej powołany

21 maja 2013 roku Rada Nadzorcza Poczty Polskiej S.A., po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego na stanowiska Prezesa, Wiceprezesa oraz trzech Członków Zarządu Poczty Polskiej S.A.

Deregulacja rynku pocztowego - praktyka

Deregulacja rynku usług pocztowych to fakt ale na razie bardziej funkcjonujący w teorii. Klienci indywidualni częściej korzystają z różnych operatorów, instytucje publiczne zazwyczaj są przywiązane do usług Poczty Polskiej. Dlaczego?

E-commerce napędza rynek paczkowy

Poczta Polska potwierdza prognozy o hossie na rynku kurierskim. Wzrost obrotów to efekt działań w segmencie e-commerce.

Koniec monopolu Poczty Polskiej

Sejm przyjął ustawę prawo pocztowe, liberalizując tym samym rynek usług pocztowych w Polsce. Ustawa ta ma na celu uwzględnienie w polskim ustawodawstwie przepisów III unijnej dyrektywy pocztowej.

Główne zasady oraz poziom cen na polskim i europejskim rynku usług pocztowych

Dziś o doręczaniu przesyłek, które charakteryzują rynek usług pocztowych. Ten segment usług logistycznych podlegać będzie dużym zmianom związanym z liberalizacją przepisów.

Prezes InPost: Nie tylko efekt skali wpływa na ceny usług pocztowych

Uwolnienie rynku pocztowego bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia liczby operatorów – w tym również zagranicznych firm - mówi prezes spółki InPost. - Choć w ich przypadku zakładamy kilkuletnią perspektywę wejścia na polski rynek.

Urząd Komunikacji Elektronicznej

Czym zajmuje się UKE? W jakich sprawach mogą korzystać z jego pomocy zwykli obywatele?

Poczta Polska: W planach zwiększenie udziałów na rynku logistycznym

Poczta Polska zapowiada walkę o wzrost udziałów w rynku logistycznym, w zakresie obsługi przesyłek drobnicowych. Zamierza być liderem w tym obszarze działalności, zapowiada też obniżkę cen usług KEP oraz wyższą ich jakość

Grupa Integer.pl: Wzrost zysku netto o 57%, sprzedaży o 22% i zysku operacyjnego o 21%

Grupa Integer.pl (m.in operator pocztowo- kurierski InPost ) odnotowała w I półroczu 2011 roku skonsolidowany zysk netto na poziomie 11,57 mln zł, co oznacza wzrost o 56,6% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Nowe usługi na rynku pocztowym. Przykład Power Post

Do niedawna polscy przedsiębiorcy i instytucje skazane były na usługi narodowego operatora - Poczty Polskiej. Na rynku pojawiają się już wyspecjalizowane firmy oferujące kompleksową usługę korespondencji. Na czym polega i czy warto się nią zainteresować?

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej [Prezes UKE]

Prezes UKE jest organem regulacyjnym w dziedzinie rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych. Prezes UKE jest centralnym organem administracji rządowej.

Jak reklamować powszechne usługi pocztowe?

W razie nieprawidłowego wykonania powszechnej usługi pocztowej, konsument ma prawo wnieść reklamację. Do sądu może się udać dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego.

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę.

Usługa pocztowa, czy usługa przewozu - jakie to ma znaczenie?

Firmy kurierskie w zależności od rodzaju przesyłki mogą wykonywać usługę pocztową lub też usługę przewozu. Ma to znaczenia, zwłaszcza ze względu na zakres odpowiedzialności wobec klienta.

Reklamacja niedoręczonej przesyłki

Wysłałam przesyłkę pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Niestety przesyłka ta zaginęła. Czy aby dostać odszkodowanie powinnam złożyć reklamację?

REKLAMA