REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi telekomunikacyjne, Sądownictwo polubowne

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Prawo komunikacji elektronicznej. Będzie wysłuchanie publiczne

Prawo komunikacji elektronicznej będzie tematem wysłuchania publicznego. Odbędzie się ono 6 marca w Sejmie. 

Retencja danych telekomunikacyjnych – także w komunikatorach i poczcie elektronicznej

Obowiązek retencji danych telekomunikacyjnych będzie obejmował nie tylko – jak dotychczas – operatorów i dostawców usług telekomunikacyjnych, ale również podmioty udostępniające komunikatory internetowe oraz dostawców poczty elektronicznej. Zakres danych podlegających retencji ma ustalić w drodze rozporządzenia minister właściwy ds. informatyzacji. Takie rozwiązania przewiduje rządowy projekt Prawa komunikacji elektronicznej (PKE), który trafił pod obrady Sejmu.

Roaming w UE - nowe (przekształcone) unijne rozporządzenie roamingowe od 1 lipca 2022 r.

Urząd Komunikacji Elektronicznej informuje, że 13 kwietnia 2022 r. opublikowano w Dzienniku Urzędowym UE tekst przekształconego rozporządzenia roamingowego - Rozporządzenie PE i Rady UE 2022/612 z dnia 06.04.2022 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach łączności ruchomej wewnątrz Unii. Znowelizowane przepisy wchodzą w życie 1 lipca 2022 r.

Orange ukarany przez UOKiK - musi wypłacić rekompensatę za dodatkowo płatne usługi

Orange, jeden z największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, dopuścił się do działania na szkodę konsumentów. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wskutek nieprawidłowości towarzyszących aktywacji płatnych usług i serwisów subskrypcyjnych.

REKLAMA

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym

Tajemnica telekomunikacyjna w postępowaniu cywilnym nie jest już twierdzą nie do zdobycia. Czy jesteśmy świadkami początku końca jej nienaruszalności?

Większe uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych

Przepisy zwiększające uprawnienia abonentów firm telekomunikacyjnych weszły w życie 21 grudnia 2020 r. Jakie prawa zyskali konsumenci? Czy operatorzy mają nowe obowiązki?

Cyberbezpieczeństwo sieci telekomunikacyjnych

Wdrożenie zaleceń unijnych w zakresie bezpieczeństwa sieci telekomunikacyjnych oraz usprawnienie funkcjonowania najważniejszych instytucji w systemie cyberbezpieczeństwa RP - to główne cele nowelizacji ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, której projekt właśnie trafił do konsultacji.

Perspektywy i wyzwania związane z wdrożeniem sieci 5G

Operatorzy telekomunikacyjni z nadziejami i optymizmem patrzą na perspektywy biznesowe związane z wdrażaniem standardu sieci 5G. Nowe możliwości dotyczą przede wszystkim zwiększenia szybkości i różnorodności świadczonych usług. Jednocześnie telekomy powinny mieć na uwadze ryzyko, że korzyści finansowe płynące z możliwości, jakie daje 5G, może być poważnie ograniczone przez niekontrolowane zużycie energii.

REKLAMA

Ktoś wziął pożyczkę lub kupił usługę na moje dane - co zrobić?

Wyciek danych osobowych lub zgubienie czy kradzież dowodu tożsamości może skutkować wzięciem pożyczki lub kupieniem usługi na dane osobowe ofiary. Co zrobić w takim przypadku?

Tylko operator ma prawo instalowania wzmacniaczy GSM

Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż stosowanie wzmacniaczy GSM regulują przepisy prawa. Urządzenia tego typu mogą być stosowane jedynie przez operatorów.

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w usługach on-line na nowych zasadach

Ważne zmiany, dotyczące udzielania zgody na przetwarzanie danych osobowych przez podmioty świadczące usługi on-line wynikają z nowelizacji ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Prawa telekomunikacyjnego. Co warto wiedzieć o nowych przepisach?

Nieuczciwy telemarketing - UODO zapowiada kary

UODO w walce z uporczywym i niechcianym telemarketingiem chce zacieśnić współpracę z UKE i UOKiK. Maksymalna wysokość kary nałożonej przez Prezesa UODO może sięgać 20 mln euro.

Usługi telekomunikacyjne - w życie weszły ważne zmiany w przepisach

W dniu 12.12.2018 r. w życie weszła duża nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Korzystne dla konsumentów zmiany precyzują przepisy dot. odstąpienia od umowy - konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni, nawet jeśli przedsiębiorca uruchomił usługi. Co więcej, zmieniają się zasady dot. SMS-ów premium - po nowelizacji prawa telekomunikacyjnego dostawca usługi premium, musi uzyskać zgodę konsumenta zanim zacznie ją świadczyć. Wprowadzona zostanie również możliwość określenia u operatora kwoty, do której wyrażasz gotowość ponoszenia wydatków na SMS-y premium - domyślna to 35 zł.

Telefon z zagranicy? Oddzwaniaj z głową - UKE ostrzega!

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega przed podejrzanymi telefonami z numerów międzynarodowych i oddzwanianiem na te numery - jest to oszustwo, które może skończyć się naliczeniem wysokich opłat przez operatora. Numery zagraniczne, z których dzwonią oszuści do złudzenia przypominają krajowe numery stacjonarne. Sprawdź numer i oddzwaniaj z głową!

Zmiany w prawie telekomunikacyjnym w 2018 r.

Prezydent podpisał nowelizację ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona ważne zmiany w świadczeniu usług telekomunikacyjnych.

Dodatkowa zgoda dla usług Premium Rate

Nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego ma zabezpieczyć użytkowników przed ponoszeniem dodatkowych opłat z tytułu niechcianych usług Premium Rate. Co się zmieni?

Konsument oszukany przez konsultanta - jakie ma prawa?

Konsument , który jest przekonany, że został oszukany przez konsultanta powinien mieć możliwość odsłuchania rozmowy. Co zrobić w sytuacji, gdy operator odmawia udostępnienia nagrania?

Geobloking abonamentów cyfrowych znika czyli Netflix (i nie tylko) w całej Europie

Od 1 kwietnia 2018 r. znika geobloking abonamentów cyfrowych. Jest to dobra informacja dla osób korzystających z cyfrowych abonamentów takich jak Netflix, HBO Go, Spotify itd bowiem ci użytkownicy będą mogli korzystać z dostępu do filmów lub seriali w sieci również na wakacjach na terenie UE.

Większa ochrona konsumentów na rynku telekomunikacyjnym

Lepszą ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami i nadużyciami związanymi m.in. z sms-ami premium ma zapewnić rządowa nowelizacja Prawa telekomunikacyjnego, którą w czwartek uchwalił Sejm.

Nowe narzędzia do walki z sms-ami premium

Rząd proponuje nowe mechanizmy prawne mające na celu walkę z nadużyciami związanymi z sms-ami premium. Jednym z założeń nowelizacji jest wprowadzenie limitu 35 zł oraz możliwości całkowitej blokady tego rodzaju usług.

Nowelizacja prawa telekomunikacyjnego 2018

Zamiast uproszczenia wzorców umów telekomunikacyjnych klienci otrzymają obszerne i skomplikowane kontrakty, których nie będą w stanie zrozumieć – uważa Związek Przedsiębiorców i Pracodawców i apeluje do rządu o zaniechanie prac nad nowelizacją prawa telekomunikacyjnego. Jego zdaniem zmniejszeniu biurokracji mogą służyć cyfrowe rozwiązania, wzorowane na najlepszych, znanych na świecie zastosowaniach.

Internetowe „ciasteczka” – wszystko co musisz wiedzieć o plikach cookies

Popularne pliki cookies (zwane ciasteczkami) są to pliki tekstowe, które są zapisywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzin witryny internetowej. Służą one do zbierania informacji o użytkowniku, czyli osobie która wchodzi na stronę internetową (zwanym odbiorcą końcowym). Obecnie każda strona Internetowa posiada system plików cookie, co wiąże się z dodatkowymi obowiązkami.

Elektroniczny Sąd Arbitrażowy

Elektroniczny Sąd Arbitrażowy (ESA) to nowopowstały, pierwszy elektroniczny sąd w Polsce. Innowacyjność serwisu pozwala na rozstrzyganie sporów prawnych w sprawach cywilnych (głównie gospodarczych) w sposób szybszy i mniej kosztowny niż za pośrednictwem sądu powszechnego.

Ułatwienia w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych

Wprowadzenie ułatwień w usługach telekomunikacyjnych dla osób niepełnosprawnych to skutek wejścia w życie rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji. Dostawcy usług telekomunikacyjnych od 10 października 2014 roku są zobowiązani m.in. do umożliwienia sporządzania umów i rachunków w alfabecie Braille’a.

Reklamacja usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach

Nowe zasady wnoszenia reklamacji usług telekomunikacyjnych wprowadza rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 24 lutego 2014 r. w sprawie inwentaryzacji infrastruktury i usług telekomunikacyjnych. Jak złożyć reklamację usług telekomunikacyjnych na nowych zasadach?

Arbitraż jako forma rozstrzygania sporów

W dniu 11 kwietnia 2014 roku z inicjatywy Polskiego Forum Arbitrażu odbyła się konferencja „Arbitraż, jako instytucja prawna, zjawisko społeczne, usługa dla biznesu”. Arbitraż, czyli alternatywna metoda rozwiązywania sporów odgrywa w Polsce wciąż za małą rolę.

Ułatwienia dla niepełnosprawnych w usługach telefonicznych

9 kwietnia opublikowano rozporządzenie w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Dostęp niepełnosprawnych do usług telefonicznych poprawi się m.in. poprzez: dostosowanie modeli telefonów oraz biur obsługi abonentów do ich potrzeb.

Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich

Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich to szybsze i tańsze sposoby rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentami a przedsiębiorcami. Jest to oczywiście pozasądowa droga rozstrzygania sporów. Od 8 lipca tego roku, weszły w życie przepisy unijne, mające na celu ujednolicenie tychże procedur.

Uważaj do kogo oddzwaniasz

Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymuje sygnały od abonentów oraz samych przedsiębiorców telekomunikacyjnych o nowym niepokojącym zjawisku, którego skala w ostatnim czasie nabiera niepokojącego wymiaru.

HFPC: dane telekomunikacyjne niewystarczająco chronione

Według Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka projektowane zmiany przepisów regulujących dostęp organów ścigania do danych osobowych nie zapewniają obywatelom niezbędnej ochrony. Fundacja szczególną uwagę zwróciła na dostęp do danych objętych tajemnicą zawodową.

Rozstrzyganie sporów przed sądem arbitrażowym alternatywą dla sądownictwa powszechnego

Sądownictwo polubowne (arbitraż) to najbardziej uznany i ceniony sposób rozstrzygania sporów na całym świecie. Do jego głównych zalet należy szybkość postępowania, poufność, wysoce specjalistyczne kwalifikacje arbitrów oraz znaczna oszczędność czasu i pieniędzy. Arbitraż stanowi niezwykle atrakcyjną alternatywę w stosunku do sądownictwa powszechnego. Nic dziwnego, że cieszy się coraz większym uznaniem wśród polskich przedsiębiorców.

Płatne usługi operatora pod kontrolą abonenta

Abonenci mogą zastrzec u operatora pewien próg kwotowy. Nowe przepisy wchodzą w życie 4 maja 2012 r.

Podział majątku - w sądzie czy polubownie?

Sąd nie jest jedynym rozwiązaniem dla rozwiedzionych małżonków, którzy chcą podzielić swój majątek. Czy warto zdecydować się na rozwiązanie sprawy w sądzie polubownym lub u mediatora?

Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego

Warunkiem rozpoczęcia postępowania mediacyjnego lub sądowego jest wyrażenie na nie zgody przez obie strony sporu. W przypadku przegrania sprawy konsument może zostać obciążony wydatkami sądu powstałymi w toku sprawy.

Rozstrzyganie sporów przez Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)

Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) rozstrzyga spory związane z usługami telefonii komórkowej i stacjonarnej, dostępu do Internetu oraz usługami pocztowymi.

Arbiter Bankowy przy Związku Banków Polskich

Postępowanie toczone przed arbitrem może się zakończyć ugodą lub też wygraną jednej ze stron. Jeżeli bank przegra, nie ma on możliwości odwołania się od decyzji arbitra.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy

Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy można złożyć skargę w przypadku, gdy konsument uzna, że reklama wprowadza w błąd lub w inny sposób narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy.

Rozstrzyganie sporów przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH)

Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej (WIIH) rozstrzygają spory związane z zakupionym towarem lub usługą (m.in. zakupem obuwia, sprzętu AGD, wykonaniem usług remontowo-budowlanych itp.)

Rozstrzyganie sporów przez Sąd Polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych

Sąd Polubowny przy Rzeczniku Ubezpieczonych rozstrzyga spory powstałe między konsumentami a zakładami ubezpieczeń, powszechnymi towarzystwami emerytalnymi, Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym oraz Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Wartość sporu nie może być niższa niż 1 000 zł.

Alternatywne metody rozstrzygania sporów konsumenckich

Jeżeli przedsiębiorca nie uznał reklamacji konsumenta, a ten się nie zgadza z jego decyzją, może zwrócić się o mediację lub rozstrzygnięcie do sądu polubownego, a więc skorzystać z alternatywnych metod rozstrzygania sporów.

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu.

Jak rozwiązać umowę z kablówką bez dodatkowych kosztów?

Jednostronne rozwiązanie umowy z kablówką wiąże się z koniecznością zwrotu wartości przyznanych promocji. Warto jednak wiedzieć kiedy możemy wypowiedzieć umowę operatorowi i nie ponieść żadnych dodatkowych kosztów.

Unbundling w prawie energetycznym

Przez unbundling, inaczej separację, należy rozumieć rozdzielenie od siebie działalności w obrębie przesyłania bądź dystrybucji energii od działalności, która polega na wytwarzaniu i dostarczaniu (sprzedaży) tej energii do odbiorców końcowych. Wyróżniamy unbundling prawny, księgowy, własnościowy oraz funkcjonalny.

Umowa o dostępie telekomunikacyjnym

Umowa o dostępie telekomunikacyjnym określa warunki dostępu telekomunikacyjnego i związane z tym warunki współpracy pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi.

Olbrzymia kara za wielką zmowę operatorów

Zmowa największych operatorów komórkowych spowodowała opóźnienie rozwoju nowych usług telekomunikacyjnych – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Najwięksi gracze niezgodnie z prawem uzgadniali sposób postępowania wobec hurtowego operatora telewizji mobilnej.

UOKiK wyraża zgodę na przejęcie Polkomtela

Jedna z największych transakcji biznesowych ostatnich lat zmierza ku końcowi. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie Polkomtela (operatora sieci Plus) przez spółkę Zygmunta Solorza.

Wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych - WZÓR UMOWY

Wzór umowy wypowiedzenia o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

Przedawnienie roszczeń z umowy z operatorem – cz. 2

Roszczenia operatora względem abonentów przedawniają się po upływie trzech lat. Jak jednak obliczyć ten okres? Jakie okoliczności mogą wpływać na okres przedawnienia roszczenia?

Przedawnienie roszczeń z umowy z operatorem

Roszczenia operatora podlegają przedawnieniu. Początek biegu okresu przedawnienia wyznacza data wymagalności roszczenia o zapłatę rachunku.

Umowa o oddanie sporu sądowi polubownemu - WZÓR

Umowa o oddanie sporu pod rozstrzygnięcie sądu polubownego, zwana inaczej zapisem na sąd polubowny. W jej ramach strony ustalają, iż spory wynikłe z określonego stosunku prawnego będą rozstrzygane przez sąd polubowny.

REKLAMA