REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Krajowa Informacja Skarbowa (KIS) w swojej interpretacji wyjaśniła, że prezes zarządu korzystający z samochodu służbowego nie uzyskuje przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Osoby zarządzające zespołem mają kluczowe znaczenie dla firmy. Prawie co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa.
Improwizacja w pracy zazwyczaj kojarzy się dość pejoratywnie - strategie, plany, systemy, zasady działania i współdziałania wydają się nie dawać przestrzeni na spontaniczność. Z drugiej strony „Agile” jawi się jako remedium na sztywność i konieczność dostosowania się do zmian otoczenia czy też reagowania na to, co nieprzewidywalne. Gdzie znaleźć złoty środek? Jak w regułach i zasadach stworzyć przestrzeń na samoorganizację, kreatywność i inicjatywę?
Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej?
REKLAMA
Aż 58% osób zajmujących stanowiska kierownicze jest otwartych na zmianę pracy, co wynika przede wszystkim z poczucia, że nie otrzymują adekwatnego wynagrodzenia w obecnym miejscu zatrudnienia, ale też z powodu kiepskich relacji z przełożonymi i negatywnej atmosfery. Takie wnioski płyną z badania „Potrzeby liderów 2024”, zrealizowanego przez IRCenter na zlecenie Pluxee Polska. Lista codziennych wyzwań i obciążeń jest długa – aż 67% kierowników przyznaje, że doświadcza wypalenia zawodowego, jednak wielu z nich nie może liczyć na wsparcie ze strony pracodawcy, ani tym bardziej okazywać swoich prawdziwych emocji.
Polacy najbardziej chcieliby, by roboty i systemy automatyczne przejęły od nich uciążliwe obowiązki domowe, ale nie zastępowały ich w pracy zawodowej.
Jeżeli planujemy zmiany w firmie lub innej organizacji musimy zdawać sobie sprawę, jak ludzie mogą zareagować na tę zmianę. Warto wiedzieć, jak ludzie odnoszą się do istotnych zmian w swoim otoczeniu. Na pewno ignorowanie oporu i nieadekwatne zarządzanie emocjami pracowników może znacznie utrudnić osiągnięcie sukcesu w procesie zmiany.
Badanie przeprowadzone przez AICPA & CIMA we współpracy ze Światową Radą Biznesu na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (ang. World Business Council for Sustainable Development, WBCSD) zaowocowało opracowaniem nowych ram zintegrowanego zarządzania wydajnością, ułatwiających realizację strategii, które opisano w raporcie Integrated Performance Management Framework.
REKLAMA
Czy palenie tytoniu na terenie zakładu pracy jest dozwolone? Czy pracodawca musi wyznaczyć miejsce do palenia papierosów? Ile razy można wyjść na papierosa w pracy?
Jak dziś wygląda nowoczesne miejsce pracy? Praca zdalna to standard, ale pracodawcy oferują swoim pracownikom o wiele więcej. Biuro ma być przyjaznym miejscem pracy. Dążenie do tego celu zapewnia m.in. polityka „Pracy Dopasowanej Do Życia” (Work That Fits Your Life)? Przyznanie pracownikom 4 dodatkowych dni płatnego urlopu, tzw. Wellness Friday to tylko jedna z nowoczesnych inicjatyw. O współczesnych praktykach w zarządzaniu zespołami opowie Katarzyna Turkiewicz, Prezeska Hewlett Packard Enterprise Global Business Center.
Czy można przyjść z dzieckiem do pracy? To zależy od specyfiki i miejsca pracy. W Polsce takie praktyki stają się coraz bardziej popularne. Sprawa stała się ostatnio medialna, ponieważ jedna z posłanek przyszła do Sejmu RP z dzieckiem, twierdząc, że nie miała go z kim zostawić.
Studenci i pracownicy Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, którzy z różnych powodów nie chcą zostawiać swoich psów lub kotów bez opieki, mogą je teraz przyprowadzić ze sobą do pracy i na zajęcia. Podobnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zdecydowało, że można przyjść z psem do pracy. Czy Polacy chcą zwierząt w miejscu pracy? Czy do kodeksu pracy zostanie wprowadzony płatny urlop na opiekę nad zwierzęciem domowym – psem lub kotem?
Przemoc w miejscu pracy to poważny problem, który dotyka wiele osób na całym świecie. Jest to zachowanie nieakceptowalne, które może prowadzić do poważnych konsekwencji zarówno dla pracowników, jak i pracodawców. Dlatego też istnieje konieczność wprowadzenia odpowiednich środków ochrony mających na celu zapobieganie przemocy w miejscu pracy oraz reagowanie na nią w przypadku jej wystąpienia.
Poznaj osiem świetnych wskazówek dotyczących zarządzania różnorodnością w miejscu pracy i korzyści, jakie może ono przynieść Tobie i Twoim pracownikom.
Ochrona oczu w miejscu pracy jest szczególnie ważna! Dane pokazują, że około 13 milionów ludzi cierpi na zaburzenia wzroku związane z wykonywanym zawodem. Pod hasłem „Kochaj swoje oczy w pracy” odbędzie się Światowy Dzień Wzroku, w czwartek 12 października 2023 r.
Czy można przyjść z dzieckiem do pracy? To zależy od specyfiki i miejsca pracy. W Polsce takie praktyki stają się coraz bardziej popularne. Przykładowo Urząd Statystyczny w Kielcach – jest finalistą Konkursu WLB (work-life-balance) z praktyką „Z rodzicem do pracy”.
Pies w pracy - to kontrowersyjny temat. Jednak Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zdecydowało, że można przyjść z psem do pracy. Wręcz Ministerstwo zostało laureatem wyróżnienia publiczności w Konkursie WLB (work-life-balabce) za praktykę „Z psem do pracy”.Czy Polacy chcą zwierząt w miejscu pracy? Czy do kodeksu pracy zostanie wprowadzony płatny urlop na opiekę nad zwierzęciem domowym – psem lub kotem? Fundacja Centaurus zbiera coraz więcej podpisów pod petycją o płatny urlop medyczny na opiekę nad zwierzętami domowymi.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) potwierdził brak opodatkowania PCC umowy cash poolingu, czyli umowy świadczenia usług optymalizacji zarządzania płynnością, opartej na systemie zarządzania środkami pieniężnymi w grupie rachunków bankowych na bazie dziennej.
Beata Drzazga, znana jako Kobieta Inspiracja, dzieli się swoimi refleksjami na temat osiągania sukcesów i inspiruje innych do działania w kierunku własnego sukcesu. Opowiada o znaczeniu nieustannej nauki i dzieli się swoimi przemyśleniami na temat doświadczania porażek i wyciągania z nich cennych lekcji.
Według raportu PMI (Project Management Institute) aż 3 na 5 firm otwarcie przyznaje, że nie rozumie wartości zarządzania projektami – przekłada się to na zmarnowanie średnio nawet 12 proc. budżetu na projekty z powodu złego zarządzania, nieproduktywnych zachowań i złych decyzji. Dodatkowo, według badań PwC tylko 2,5 proc. firm kończy wszystkie zaplanowane projekty, a średnio 1 na 6 projektów przekroczyło koszty o 200 proc. lub więcej.
W artykule omawiamy interpretację Krajowej Informacji Skarbowej dotyczącą opodatkowania usług zarządzania projektami. Podatnik złożył wniosek w celu uzyskania informacji na temat stawki podatku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych dla swojej działalności. KIS wyjaśnił, że dla usług zarządzania projektami, które mieszczą się w grupowaniu "Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych" według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, obowiązuje stawka 8,5 podatku ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Obecnie ma miejsce największa od pokoleń transformacja kultury miejsca pracy. Oto co pokazuje raport Talent Trends 2023 z polskiego rynku.
Odwaga cywilna w miejscu pracy to jedna z najważniejszych cech, która może przyczynić się do sukcesu zarówno pracowników, jak i organizacji jako całości. Termin ten odnosi się do zdolności jednostki do wykazania się odwagą, zarówno moralną, jak i fizyczną, w różnych sytuacjach, które mogą wystąpić w środowisku zawodowym. Jest to niezwykle istotne, ponieważ miejsce pracy często stawia pracowników w obliczu wyzwań, problemów i konfliktów, które wymagają pewnych postaw i działań.
Empatia to obecnie jedna z kluczowych kompetencji przywódczych, uważana za niezbędną do osiągnięcia sukcesu w zarządzaniu. Niezwykle istotne jest empatyczne podejście lidera do pracownika w zakresie jego kondycji psychicznej i samopoczucia. To wątek, na który zwraca uwagę kampania „Bliżej Siebie”, podkreślająca, jak istotna jest komunikacja i właśnie empatia w miejscu pracy.
W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.
Molestowanie w miejscu pracy to poważne i nieakceptowalne zjawisko, które ma negatywny wpływ na pracowników i organizacje. W ostatnich latach zwiększyła się świadomość tego problemu, a walka z molestowaniem stała się jednym z priorytetów dla wielu miejsc pracy.
W dobie nieustających wyzwań, to właśnie umiejętności przywódcze naszych liderów są najsilniej wystawione na próbę. Każdy kryzys stanowi egzamin ich siły oraz magnetyzmu. Beata Drzazga – przedsiębiorca wizjoner, konsultant biznesowy i prelegent na konferencjach związanych z przywództwem i biznesem, opowiada czy urodzony lider to mit czy rzeczywistość.
Toksyczne miejsce pracy – określenie miejsca (zakładu) pracy, które charakteryzuje się negatywną atmosferą, w której dominują konflikty, niskie morale, a także brak wsparcia i szacunku między pracownikami.
Mikrozarządzanie (ang. micromanagement) – sytuacja, w której przełożony lub lider organizacji kontroluje i ingeruje w każdy aspekt pracy swoich podwładnych, aż do skrajnego stopnia. Mikrozarządzanie, choć ma intencję poprawy wyników i dokładności, może prowadzić do negatywnych skutków dla pracowników i organizacji jako całości.
W czasach kiedy jedyną pewną rzeczą jest zmiana, liderzy muszą zdobywać zupełnie nowe kompetencje, aby umożliwić rozwój przedsiębiorstw, którymi zarządzają. Strategia na przeczekanie czy też próba długofalowego planowania nie zdaje egzaminu. Obecnie liczy się przede wszystkim trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.
Obecnie wiele firm boryka się z trudnościami w prowadzeniu działalności. Rynek staje się coraz bardziej konkurencyjny, klienci stawiają coraz wyższe wymagania, a pozyskanie finansowania jest coraz trudniejsze. W takiej sytuacji, jedynym sposobem na utrzymanie dynamiki rozwoju biznesu może być jeszcze większe zaangażowanie w działalność.
Sukces nie jest dziełem przypadku. Jest sumą pasji połączonej z odwagą i ciężką pracą. O drodze do międzynarodowej kariery rozmawiamy z Beatą Drzazgą, wizjonerem, doradcą biznesowym, twórcą BetaMed SA - największej w Polsce firmy oferującej opiekę długoterminową i specjalistyczne usługi lekarskie.
Obecnie liczy się trafna identyfikacja nadchodzących trendów, znalezienie w nich szansy na rozwój dla swojego biznesu oraz skuteczne przygotowanie zespołów na ich wdrożenie.
Beata Drzazga – wizjoner, przedsiębiorca, doradca życiowy i biznesowy opowiada o tym jak zarządzać odwagą i ryzykiem w biznesie. Wyznaje, czy warto podejmować biznesowe decyzje na podstawie intuicji i wewnętrznego poczucia pewności czy coś ma lub nie ma sensu.
Jak każdy czynny przedsiębiorca jestem ciągle w podróży między moimi rozrzuconymi po Polsce i świecie firmami, między jednym a drugim biznesowym spotkaniem, kongresem czy wreszcie wywiadem prasowym. Chcąc w międzyczasie „złapać oddech”, by troszczyć się o swój work-life balance podróżuję jeszcze więcej. Mówią o mnie – kobieta inspirująca, a ja przepakowując kolejną walizkę czasem uśmiecham się do siebie i myślę – raczej kobieta podróżująca.
Początki pandemii były ogromnym wyzwaniem dla zarządzających. Był to dla nas prawdziwy sprawdzian umiejętności kierowania ludźmi w nadzwyczajnych okolicznościach, odporności psychicznej, elastyczności decyzyjnej, ale również egzamin z empatii, zaradności, gotowości do podejmowania ryzyka.
Sukces w biznesie to suma wielu elementów. Doświadczenie, pasja, szczęście, wytrwałość, determinacja, ale i intuicja. Bo jeśli jesteśmy całkiem „zieloni” w biznesie, ale chcemy zacząć pracować u siebie, to pierwsze czemu musimy zawierzyć to właśnie naszej intuicji.
Teorie zarządzania to modele bez gwarancji sukcesu. Dlaczego,? A to dlatego, że podejmując się działalności gospodarczej, nie zastanawiamy się w jakim stylu będziemy zarządzać. To my przedsiębiorcy tworzymy biznes i my kreujemy udane lub czasami mniej udane kryteria kierowania firmą. Szczególnie ważne to, jakimi szefami jest się w firmach, które nie są ogromnymi, globalnymi korporacjami, traktującymi anonimowo swoich pracowników, będących jedynie numerkami w Excelu.
Czy osoba niepełnosprawna może przebywać wraz z psem asystującym w miejscu pracy? Jak definiuje się psa asystującego? Do jakich obiektów użyteczności publicznej ma wstęp osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym? Czym są niezbędne racjonalne usprawnienia w miejscu pracy dla osoby niepełnosprawnej?
Komfort pracy wzrokowej zależy od wielu czynników. Złe oświetlenie (w tym światło sztuczne) niekorzystnie wpływa na naszą efektywność, a także na nasz wzrok. Jak zadbać o komfort pracy przy sztucznym świetle?
Oczekiwania pracowników dotyczące sposobu organizacji pracy oraz konieczność pozyskiwania talentów na całym świecie sprawiają, że ponad jedna trzecia firm zezwala na wykonywanie obowiązków zawodowych z zagranicy. Za największe wyzwanie związane z pracą zdalną uznaje się konieczność wypracowania optymalnej strategii jej stosowania – wynika z raportu Global Remote Work Survey, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte. Według polskich przedsiębiorców zmiany w sposobie funkcjonowania zespołów spowodują konieczność wykształcenia nowych umiejętności menadżerskich.
O tym jak od podstaw buduje się firmę i wynosi na szczyt jej możliwości opowiada przedsiębiorca – Beata Drzazga – kobieta wyróżniona setkami nagród m.in. za wkład w polską przedsiębiorczość, tak w Polsce jak i poza jej granicami.
Na czym polega zakaz dyskryminacji w miejscu pracy? Czy możliwy jest ograniczony dostęp do zatrudnienia – ze względu na religię czy wyznanie? Czy w miejscy pracy mogą wisieć symbole religijne? Czy pracownik może poprzez swój strój i symbole religijne uwidaczniać swoją wiarę?
REKLAMA