Newsletter nie wyświetla się poprawnie? Obejrzyj go w oknie przeglądarki!
personel & zarządzanie
Newsletter nr 7, lipiec 2020 r.
personel.infor.pl
Temat numeru
Z teraźniejszości w przyszłość. Czy polscy menedżerowie zdali test z zarządzania w czasie pandemii?

Sytuacja związana z pandemią postawiła firmy w obliczu zupełnie nowych wyzwań i stała się prawdziwym i wielowymiarowym testem skuteczności działań menedżerów zarówno w zakresie zarządzania biznesem, jak również pracy z ludźmi. Niektóre zachowania przywódcze menedżerów pomagały pracownikom w codziennej pracy, inne demotywowały lub wywoływały negatywne emocje.

czytaj więcej »
Zobacz także
Powrót do biur – jak będzie wyglądała nowa rzeczywistość pracy?

Coraz więcej firm zachęca pracowników do powrotu do pracy w biurze. To jednak oznacza wiele zmian, do których musi dostosować się zarówno personel, jak i specjaliści HR. Co konkretnie warto wprowadzić? I jakie wyzwania mają w związku z tym działy personalne?

czytaj więcej »
Oswojony home office. Czy pracodawcy wprowadzą na większą skalę pracę zdalną?

Epidemia wymusiła na firmach zastosowanie pracy zdalnej niemal z marszu i na niespotykaną skalę. Jak pokazują badania Hays Poland, efekt okazał się zaskakujący. Choć przed pandemią home office nie cieszył się zaufaniem szefów i był raczej przywilejem pracowników niż ich codziennością, teraz co trzecia organizacja deklaruje, że po powrocie do normalności chce stosować ten model w większym stopniu niż wcześniej.

czytaj więcej »
W numerze między innymi:
Lekcje z przywództwa, czyli jak komunikować trudne decyzje pracownikom?

Pandemia koronawirusa spowodowała, że liderzy firm musieli zacząć komunikować trudne decyzje. To sprawdzian z reputacji. Umiejętność realizacji niełatwych procesów, a następnie informowanie o nich z poszanowaniem dotychczasowych relacji to moment w karierze lidera, w którym jak nigdy przedtem buduje się jego marka osobista. Jak na dłoni widać wtedy wszystko: jego misję, wartości, jakość podejmowanych decyzji i to nie w deklaracjach, tylko w czynach. Zobaczmy, jak ten sprawdzian zdali niektórzy liderzy.

czytaj więcej »
Sprawdzone metody - dobre na każdy czas. Pozyskiwanie pracowników w fabryce Michelin Polska.

Dotrzeć, zainteresować i zrekrutować odpowiednich kandydatów do pracy – to wyzwanie znane większości firm z sektora produkcji w naszym kraju. Warto zobaczyć, jak sobie z tym radzi spółka Michelin Polska, na czym polegają główne założenia strategii rekrutacyjnej i jakie są jej rezultaty.

czytaj więcej »
Poradnik zwalniającego. Jak zadbać o pracowników po redukcji zatrudnienia?

Ostatnie dziesięć lat przyzwyczaiło nas do tego, że to pracodawca zabiega o pracownika i dokłada wszelkich starań, aby zachęcić kandydatów do przyjścia do pracy. Dziś ta sytuacja zmieniła się diametralnie. Przez kraj przetaczają się fale zwolnień. Jak przejść przez ten proces, by zadbać o redukowane osoby, członków załogi, którzy pozostają w firmie, oraz otoczenie biznesowe?

czytaj więcej »
W czasie pandemii również można rekrutować?

Rozmowa z Magdaleną Zagrodnik, regionalnym kierownikiem HR w Amazon Fulfillment Polska, o rekrutacji 2 tys. pracowników w czasie pandemii i polityce bezpieczeństwa.

czytaj więcej »
Nowości wydawnicze
Peter Hollins, Skończ to, co zacząłeś, Onepress, 2020
Dzięki tej książce łatwiej opanujesz trudną sztukę kończenia rozpoczętych zadań. Dowiesz się, skąd się bierze niechlubna skłonność do niepodejmowania działań i w jaki sposób wzmocnić motywację. Ustanowisz własne reguły, których przestrzeganie zbliży cię do wyznaczonych celów. Dowiesz się, jakie nastawienie sprzyja realizacji zadań i jak zapanować nad nastrojami, które mogą obniżać twoją efektywność. Sporo miejsca poświęcono strategiom walki z prokrastynacją. Nauczysz się łączyć obowiązek z przyjemnością, dzięki czemu wytrwanie w pracy stanie się o wiele łatwiejsze. Przekonasz się również, jak ważne jest zapewnienie odpowiedniego skupienia uwagi, i dowiesz się, w jaki sposób zastosować regułę 40–70 w skutecznym pokonywaniu własnej bezczynności.

Phil M. Jones, Właściwe słowa, MT Biznes, 2020
Słowa mają wielką moc – wpływają na podejmowane decyzje, zmieniają ludzkie losy, budują i rujnują fortuny – a jednak tak niewiele osób potrafi nimi władać z rozmysłem. Poczytny autor i rozchwytywany mówca Phil Jones pokazuje, jak proste techniki językowe mogą wpływać na przebieg konwersacji. Bazując na latach skutecznych (i nieskutecznych) negocjacji sprzedażowych oraz szkoleniach obejmujących ponad dwa miliony osób na całym świecie, Jones wyodrębnił 22 formuły, które można bez trudu wpleść w codzienne rozmowy. Każdy rozdział odkrywa psychologiczne podstawy skuteczności prostych technik językowych i oferuje jasne przykłady ich zastosowania w różnych sytuacjach.

Newsletter miesięcznika "Personel i Zarządzanie" personel.infor.pl
Administratorem Państwa danych osobowych jest INFOR BIZNES Sp. z o.o. z siedzibą: ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa,
i INFOR PL S.A. z siedzibą ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa. Z Inspektorem ochrony danych można kontaktować się
pisząc na adres Administratora jak powyżej lub na adres e-mail: iod@infor.pl. Kontakt: personel@infor.pl Reklama: reklama@infor.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie oraz publiczne wykorzystywanie artykułów publikowanych w witrynie INFOR.pl bez zezwolenia zabronione.
Przeczytaj Regulamin i zasady Ochrony prywatności
Jeśli nie chcesz otrzymywać biuletynu kliknij tutaj