Newsletter nie wyświetla się poprawnie? Obejrzyj go w oknie przeglądarki!
personel & zarządzanie
Newsletter nr 12, grudzień 2019 r.
personel.infor.pl
Temat numeru
Wyszukane benefity czy proste rozwiązania. Co dziś przyciąga i utrzymuje pracowników w firmie?

Pracownicy i kandydaci do pracy zdają sobie sprawę, że znajdują się w uprzywilejowanej pozycji na rynku pracy. Korzystają z tej koniunktury i przy zmianie organizacji dokładnie przyglądają się ofercie pracodawcy. A to, co dziś może przyciągnąć kandydata do firmy, nie jest już tak oczywiste. Oprócz standardowych benefitów firmy proponują coraz bardziej wyszukane świadczenia. Co pomaga firmom zrekrutować do pracy młodych pracowników i zatrzymać dojrzałych?

czytaj więcej »
Zobacz także
Przychodzi Mikołaj do firmy. Jakich prezentów oczekują pracownicy?

Pracodawcy coraz chętniej przekazują prezenty swoim pracownikom. Okazji do tego jest wiele, jednak najchętniej robią to w okresie świąt Bożego Narodzenia. Pracownicy entuzjastycznie podchodzą do tego typu benefitów, ale uważają, że ich wartość powinna być wyższa.

czytaj więcej »
W numerze między innymi:
W objęciach czy szponach empatii. Zalety i wady współodczuwania

Literatura biznesowa opisująca sukcesy menedżerów wskazuje empatię jako jedną z kluczowych cech lub umiejętności lidera. Nazywana często ludzką twarzą przełożonego ma sprzyjać budowaniu autorytetu szefa, spajać grupę, wzbudzać motywację i podtrzymywać zaangażowanie członków zespołu. Czy rzeczywiście empatia jest tak ważna w pracy menedżera i ma same pozytywy?

czytaj więcej »
Bądź zawsze sobą

Często spotykam się z firmami, które chcą wprowadzić u siebie tzw. przyzwoite zarządzanie, tzn. zrezygnować z hierarchicznej piramidy zarządzania, oprzeć się na zaufaniu, demontować bariery między kolegami, dać ludziom szansę bycia sobą. Ostatnio zostałem zaproszony przez zarząd średniej wielkości firmy: kilkuset pracowników, ponad połowa to kobiety. Po niezobowiązującej wymianie uprzejmości siedliśmy za stołem. Od razu stało się jasne, kto tam rządzi. Także i to, jak rządzi.

czytaj więcej »
Wola porozumienia. Mediacje w organizacji jako narzędzie pracy działu HR

Konflikty są naturalnym zjawiskiem w organizacji, ponieważ mogą pojawić się zawsze tam, gdzie ludzie wchodzą w sytuację wzajemnej zależności. Występować mogą między pojedynczymi osobami, zespołami czy między pracownikiem a zespołem oraz na różnych poziomach struktury organizacyjnej. Wiadomo również, że co najmniej kilka godzin w tygodniu poświęcamy na rozwiązywanie konfliktów. Skoro więc konflikt jest zjawiskiem powszechnym, warto podjąć dyskusję na temat różnych systemowych rozwiązań, które usprawnią rozwiązywanie konfliktów w firmie i tym samym będą promować kulturę konstruktywnego radzenia sobie z trudnościami.

czytaj więcej »
Nowości wydawnicze
Brené Brown, Odwaga w przywództwie. Cztery kompetencje autentycznego lidera, MT Biznes, 2019
Autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i oświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem lat poświęciła wiele czasu na pracę z wpływowymi liderami i zespołami z całego świata. W książce, w typowy dla siebie i uwielbiany przez czytelników sposób, udziela odpowiedzi na pytania: co robić, aby kształtować odważniejszych, autentycznych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji oraz jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobodzie wśród pracowników? Powołuje się przy tym na wyniki swoich badań, a przy okazji przytaczając liczne anegdoty i przykłady.

Marek Wzorek, Od hierarchii do turkusu, czyli jak zarządzać w XXI wieku, Helion, 2019
Ta książka posłuży Ci do przeprowadzenia skutecznej zmiany w swojej organizacji, w swoim zespole, a może nawet w społeczności, w której żyjesz. Dowiesz się, jak do tej pory się organizowaliśmy, jak ewoluowały metody zarządzania wraz z jednym z ciekawszych jego rodzajów – zarządzaniem turkusowym. Poznasz konkretne organizacje i firmy, które już teraz wykorzystują zmiany zachodzące w świecie, żeby lepiej współpracować, szybciej kreować nowe usługi i produkty, skuteczniej się komunikować oraz tworzyć efektywniejsze i szczęśliwsze miejsca pracy. Nowe metody zarządzania możesz też łatwo wprowadzić w twojej firmie.

Newsletter miesięcznika "Personel i Zarządzanie" personel.infor.pl
Administratorem Państwa danych osobowych jest INFOR BIZNES Sp. z o.o. z siedzibą: ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa,
i INFOR PL S.A. z siedzibą ul. Okopowa 58/72, 01-042 Warszawa. Z Inspektorem ochrony danych można kontaktować się
pisząc na adres Administratora jak powyżej lub na adres e-mail: iod@infor.pl. Kontakt: personel@infor.pl Reklama: reklama@infor.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie oraz publiczne wykorzystywanie artykułów publikowanych w witrynie INFOR.pl bez zezwolenia zabronione.
Przeczytaj Regulamin i zasady Ochrony prywatności
Jeśli nie chcesz otrzymywać biuletynu kliknij tutaj