Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży

RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k.
RESET2 Oprogramowanie sp. z o.o. sp.k. istnieje od stycznia 2001 roku i kontynuuje działalność prowadzoną od 1992 roku przez RESET Computer Systems s.c. Spółka zajmuje się tworzeniem oraz wdrażaniem systemów informatycznych, wspomagających zarządzanie firmą. Produkty RESET2 to połączenie bogatych możliwości z łatwą i intuicyjną obsługą.
rozwiń więcej
Wykorzystanie CRM-a w procesie kompleksowej obsługi sprzedaży/ fot. Fotolia
Programy służące do obsługi sprzedaży powinny być dopasowane do specyfiki działalności konkretnego przedsiębiorstwa. Jeżeli firmie do kompleksowej obsługi sprzedaży przyda się magazyn, moduł umożliwiający fakturowanie i mechanizm rozliczania należności, warto zwrócić uwagę na CRM-a, który może być nieoczywistym, ale bardzo pożądanym dodatkiem.

Customer Relationship Management

Podobnie jak biblioteki asortymentów mogą skrócić czas potrzebny na wystawienie faktury, tak CRM (z ang. Customer Relationship Management) może znacząco przyspieszyć załatwianie wszelkich spraw związanych z klientami. Możliwość szybkiego wyszukania niezbędnych informacji nie tylko oszczędzi czas, ale również korzystnie wypłynie na wiarygodność w oczach kontrahentów. Rozbudowany CRM to potężne narzędzie, dzięki któremu będziemy w stanie prowadzić, obok bazy kontaktów, bazę spraw i kontraktów, związanych z prowadzoną działalnością.

Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości

Ewidencja kontaktów z kontrahentem

Korzystanie z CRM-a porządkuje i ułatwia kontakt z klientami. Zwłaszcza gdy w firmie pracuje wiele osób, mających z nimi bezpośredni kontakt. Dzięki temu modułowi, klienci będą mieli przekonanie, że firma pracuje jako jeden mechanizm, a udzielane informacje są spójne i kompetentne. Do CRM-a, jako notatki, wprowadzamy wszystkie rozmowy z kontrahentami. Dodatkowo, ustalamy zadania do wykonania. Każdy użytkownik programu,  podczas rozmowy z konkretnym kontrahentem, może sprawdzić historię dotychczasowych kontaktów. Dzięki temu klient nie musi wielokrotnie powtarzać swojego problemu różnym osobom. Co więcej, lista zadań do wykonania w danym dniu pojawia się automatycznie, przy uruchomieniu programu.

Sprawy serwisowe

W zależności od potrzeb, możemy wykorzystać moduł CRM także do innych celów. Jeżeli na przykład prowadzimy serwis sprzedawanych towarów, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszelkie kwestie z tym związane odnotowywać właśnie w CRM-ie. Moduł ten pozwoli przyjąć sprzęt do serwisu i utworzyć sprawę serwisową, zawierającą wszystkie niezbędne informacje, wraz ze statusem naprawy. Poza ewidencjonowaniem poszczególnych przypadków, przełoży się także na sprawniejsze zarządzenie pracą serwisu, dzięki ewidencji wszystkich spraw i możliwości ich późniejszego filtrowania w zależności od zadanych parametrów, takich jak status, wiek czy ilość dni pozostałych do zamknięcia konkretnej sprawy lub ilość dni po terminie.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

 

Kampanie sprzedażowe

Z kolei jeżeli sprzedajemy towary lub usługi o stosunkowo dużej wartości, CRM pomoże tworzyć tzw. leady sprzedażowe, tj. towary i/lub usługi, którymi wyrażają zainteresowanie klienci. Aby takie leady doprowadzić do faktycznej sprzedaży, warto je ewidencjonować i aktywnie wpływać na działania klientów, np. poprzez dodanie do leadu stosownych zadań, takich jak chociażby terminy ustalonych kontaktów wraz z opisem tematów rozmów. Jeśli leady zdobywamy w ramach określonych kampanii sprzedażowych, możemy kontrolować koszty oraz przychody uzyskane ze wszystkich kontraktów, związanych z daną kampanią. W tym celu tworzymy odpowiednie kampanie, które następnie przypisujemy do wszystkich leadów związanych z daną sprawą. Oczywiście, podobnie jak w przypadku spraw serwisowych, tak samo tutaj, za pomocą odpowiednich filtrów, możemy efektywnie zarządzać pracą zespołu odpowiedzialnego za kampanie sprzedażowe.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Świadomy wybór

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby korzystać jednocześnie z kilku wyżej wymienionych zastosowań modułu CRM. Każdemu użytkownikowi programu można określić domyślny dział, w którym będzie pracował. Najważniejszy w tym wszystkim będzie jednak świadomy wybór oprogramowania do kompleksowej obsługi sprzedaży, by to najlepiej odpowiadało prowadzonej działalności. Poza przetestowaniem samego programu warto sprawdzić jakie koszty będą związane z jego użytkowaniem. Zwykle będą to koszty aktualizacji programu w kolejnych latach oraz koszty dostępu do pomocy technicznej. Co natomiast warte odnotowania, niektórzy producenci oferują korzystną finansowo pomoc techniczną w ramach tzw. abonamentu na aktualizacje.

Autor: RESET2 Sp. z o.o.

Biura rachunkowe
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?
16 kwi 2024

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych
15 kwi 2024

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów
09 kwi 2024

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu
08 kwi 2024

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe
27 mar 2024

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?
27 mar 2024

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Kontakt z państwem trzecim, skomplikowane transakcje? To powinno zaalarmować biuro rachunkowe
27 mar 2024

Biuro rachunkowe ma obowiązek stosować wzmożone środki bezpieczeństwa finansowego, jeżeli zajdą okoliczności świadczące o wyższym ryzyku prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu. To biuro ocenia czy takie okoliczności zaszły. Ponadto biuro stosuje wzmożone środki bezpieczeństwa zawsze w przypadkach stosunków gospodarczych lub transakcji związanych z państwem trzecim wysokiego ryzyka, a także gdy klient lub beneficjent rzeczywisty jest osobą zajmującą eksponowane stanowisko polityczne albo członkiem rodziny takiej osoby, czy jej bliskim współpracownikiem.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Tych obowiązków księgowość nie może zaniechać
27 mar 2024

W ramach stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wymaganych przepisami o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu biura rachunkowe mają obowiązek identyfikacji oraz weryfikacji danych klientów, osób upoważnionych do reprezentowania klientów oraz tzw. beneficjentów rzeczywistych. Wobec każdej grupy są stosowane odmienne wymogi identyfikacji i weryfikacji.

Czy każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosowania przepisów ustawy AML?
27 mar 2024

AML (Anti-Money Laundering), to przeciwdziałanie praniu pieniędzy. A odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, to TAK, każde biuro rachunkowe ma obowiązek stosować przepisy AML.

pokaż więcej
Proszę czekać...