Jak sporządzić reklamację? – vademecum

Jarosław Krasnodęmbski
rozwiń więcej
Sporządzanie reklamacji. / Media
Reklamacja powinna zawierać kilka niezbędnych elementów, aby przyniosła pożądany skutek. Jakie to elementy?

Towar można reklamować u sprzedawcy, gdy jest on niezgodny z umową, czyli nie posiada cech jakie powinien posiadać.

Elementy reklamacji

Reklamacja powinna zawierać:

  • imię nazwisko przedsiębiorcy lub nazwę firmy, adres siedziby lub sklepu;
  • imię nazwisko kupującego oraz dane kontaktowe: adres, telefon;
  • datę kiedy towar został zakupiony;
  • datę kiedy konsument zauważył wadę;
  • krótki opis usterek, czyli na czym polega niezgodność towaru z umową;
  • określić swoje żądanie, ewentualnie je uargumentować;
  • można zrobić kopię paragonu jako dowodu zakupu;

POBIERZ WZÓR: Reklamacja

Zobacz: Co napisać w reklamacji?

Reklamacja to nie to samo co gwarancja. Pojęcia te są często mylone. Nabywca wadliwego towaru ma zatem wiele możliwości dochodzenia swoich praw.

Reklamacje dotyczą zarówno zakupionych towarów jak i usług.

Zobacz: Jak napisać reklamację na usługę pralni chemicznej

Zobacz: Jak napisać reklamację usługi telekomunikacyjnej?

Reklamację towaru niezgodnego z umową można złożyć w ciągu 2 lat od jego nabycia. W razie wymiany towaru termin ten biegnie na nowo. Reklamacja powinna nastąpić nie później niż 2 miesiące po wykryciu niezgodności z umową.

Zobacz: Reklamacja przelewu bankowego

Jeśli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie doprowadzenia towaru wadliwego do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

Prawo
pokaż więcej
Proszę czekać...