| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Prawo > Konsument i umowy > Reklamacje > Jak sporządzić reklamację > Reklamacja przelewu bankowego

Reklamacja przelewu bankowego

W banku dokonujemy bardzo dużo czynności. Zawieramy umowy kredytu, umowy o karty płatnicze albo kredytowe, wypłacamy pieniądze albo dokonujemy płatności na inny rachunek. Co zrobić jeśli damy do realizacji przelew i nie dotrze on na rachunek adresata we właściwym terminie? Jeżeli bank nie wywiąże się z umowy to możemy składać reklamacje. Oto co powinno się w niej znajdować.

W przypadku gdy chcemy „przelać” pieniądze na inny rachunek bankowy, np. zapłacić przelewem internetowym za gaz, energię, telefon komórkowy, to bank zobowiązany jest do wykonania tej usługi w określonym terminie. Termin ten zazwyczaj wynika z umowy albo regulaminu. Jeżeli robimy zlecenie przelewu w banku albo za pomocą konta internetowego i pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w sposób należyty. Konsekwencje tego poczuje szczególnie konsument, jeżeli jego rachunki nie zostaną opłacone w terminie i kontrahent zażąda od klienta odsetek za zwłokę.

Składamy reklamację do banku

Ponieważ przepisy nie określają w jaki sposób reklamacja do banku powinna zostać złożona, tzn. że istnieje w tej kwestii pewna dowolność. Można to uczynić w formie pisemnej, elektronicznej, telefonicznej albo bezpośrednio w oddziale banku. Lepiej jest jednak zaopatrzyć się w dowód na to, że pismo zostało doręczone do banku.

W reklamacji należy zawrzeć wszystkie dane osobowe, przyczyny i okoliczności dla których składamy reklamację oraz nasze żądanie.

Warszawa, dn. …………………………

Jerzy Urbański

(podać dane teleadresowe klienta)

                                                                                        BANK POMORSKI S.A.

                                                                                       Oddział w ……………

                                                                                      (podać adres i siedzibę banku)

W dniu……………………… chciałem dokonać przelewu pieniędzy w kwocie …………………………………. na rachunek o numerze ………………………… Kwota została doręczona na rachunek adresata w dniu ……………………. tj. dwa dni po terminie, w którym Bank zgodnie z umową zobowiązał się do dokonywania tego typu czynności. W związku z tym żądam odszkodowania w kwocie ………………… Jest to równowartość kwoty, jaką zostałem obarczony przez firmę …………… w związku z nieterminową zapłatą rachunku.

(podpis klienta)

Zobacz również serwis: Prawa konsumenta

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Jeśli pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w należyty sposób.
Jeśli pieniądze nie zostaną dostarczone na rachunek adresata w odpowiednim terminie, to znaczy, że bank nie wykonał umowy w należyty sposób.

Biała lista podatników VAT59.00 zł

Narzędzia

POLECANE

KORONAWIRUS TWOJE PRAWA

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców to nowoczesna firma outsourcingowa, która świadczy kompleksowe usługi dla firm z branży TSL.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »