Reklama dźwignią również biura rachunkowego

Anna Welsyng
Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.
rozwiń więcej
Reklama dźwignią również biura rachunkowego / inforCMS
„Reklama dźwignią handlu” - to znane powiedzenie, które z pewnością niejednokrotnie słyszałeś, ma w pełni zastosowanie również do działalności usługowej. Pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać w celu skutecznego pozyskania klientów (oczywiście zakładając, że jesteś w pełni przygotowany do świadczenia usług księgowych, nie tylko merytorycznie, ale też technicznie i rzeczowo) – jest odpowiednie zareklamowanie oferowanych przez Ciebie usług.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Stwórz klientom możliwość zapoznania się z Twoją ofertą – potencjalni klienci muszą się o Tobie dowiedzieć!

Nie ma tutaj niestety uniwersalnej recepty, ale na pewno Twoja reklama powinna mieścić się w standardach przewidzianych dla profesjonalistów. Powinna być zwięzła, rzetelna, a zarazem zaprezentować Twój profesjonalizm i wysoką jakość oferowanych usług za przystępną cenę.

Możesz tutaj posłużyć się wszelkimi dostępnymi nośnikami reklamy – nie tylko szyldem, wizytówkami i ulotkami czy folderami reklamowymi, bądź ogłoszeniami prasowymi, ale też nowoczesnymi środkami komunikacji (takimi jak strona internetowa, reklama na portalach, w wyszukiwarkach, w bazach danych itp.), dobierając je odpowiednio do swoich potrzeb i możliwości finansowych.

Pamiętaj, że niezależnie od tego, jaki rodzaj i sposób reklamy ostatecznie wybierzesz, powinna ona mieć na celu wyróżnienie Twojej oferty spośród ofert konkurencji.

Skuteczna, efektywna reklama to taka, która spowoduje, że klient wybierze właśnie Ciebie.

Polecamy: Odpowiedzialność biur rachunkowych

Czego nie powinieneś robić reklamując swoje usługi

1. Wprowadzać klienta w błąd co do rodzaju i zakresu usług (np. oferując usługi, których nie jesteś w stanie mu wyświadczyć) – nic tak nie odstrasza klienta, jak puste obietnice bez pokrycia;

2. Nachalnie i agresywnie zachwalać swojej oferty, zwłaszcza startując w zawodzie. Na ogół mało wiarygodne są zapewnienia nowo otwieranego biura o długoletnim doświadczeniu, najwyższej jakości usług (zwłaszcza w zestawieniu z konkurencją), najlepszej obsłudze, najniższych cenach i jeszcze innych „naj-” .
Pozostaw ocenę Twoich kwalifikacji oraz jakości usług klientom – to ich zadowolenie najlepiej zaświadczy o Twoim profesjonalizmie;

3. Jeśli podlegasz ustawowym ograniczeniom w zakresie reklamy (wykonując jeden z zawodów zaufania publicznego, np. doradcy podatkowego), nie powinieneś ich naruszać. Niestosowanie się do przepisów jest bardzo źle postrzegane przez klientów, którzy oczekują od Ciebie bycia „wzorem” praworządności.

To dla nich rodzaj gwarancji, że prowadząc ich sprawy będziesz bezwzględnie przestrzegał obowiązujących przepisów, nie narażając ich na kłopoty w razie kontroli. Działania sprzeczne z prawem, czy choćby z zasadami etyki zawodowej (jeśli jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego jesteś zobligowany do ich przestrzegania) podważają Twoją wiarygodność w oczach klienta. Pamiętaj, że raz utraconego zaufania nie da się łatwo odzyskać.


Stwórz markę – jednolity wizerunek ułatwia identyfikację na rynku

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – również i to znane powiedzenie powinieneś mieć na względzie, chcąc skutecznie pozyskać klientów. Dlatego nie powinieneś lekceważyć sposobu postrzegania przez klientów zewnętrznych aspektów Twojej działalności.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts



Odpowiedni, wyważony wystrój biura, ujednolicona, stonowana kolorystyka, a przede wszystkim – unikalna nazwa i logo firmy to sposób nie tylko na wyróżnienie się na rynku, ale też skuteczna metoda ułatwiająca identyfikację firmy potencjalnym klientom.

Pamiętaj również, że wizerunek firmy jako całości tworzą także – a w zasadzie przede wszystkim – pracujący w niej ludzie. Dlatego powinieneś zadbać również o to, abyś nie tylko Ty, ale także Twoi pracownicy prezentowali się klientom w odpowiedni sposób. Stosowne wymagania w tym zakresie powinieneś stawiać od początku działalności biura.

Unikniesz w ten sposób nieporozumień i niesnasek negatywnie odbijających się nie tylko na jakości wykonywanej pracy, ale i relacjach międzyludzkich. A nic tak łatwo nie daje się wyczuć, jak napięta, nieprzyjazna atmosfera panująca w firmie. To z kolei nie ułatwi Ci stworzenia odpowiedniego klimatu do obsługi klientów i nie będziesz wówczas w stanie ich do siebie „przyciągnąć”.

Zgrany zespół zadowolonych ludzi pracujący w przyjaznej atmosferze podnosi prestiż i wiarygodność Twojej firmy w oczach klientów.

Polecamy: Czy biuro rachunkowe może być zwolnione z VAT

Czego powinieneś unikać dążąc do stworzenia marki

1. Nieprzemyślanej, chaotycznej strategii marketingowej. Lepiej poświęcić nieco więcej czasu na stworzenie spójnej koncepcji wizualizacji przyszłej marki Twojej firmy, a następnie konsekwentnie ją wdrażać, niż podejmować „ad hoc” przypadkowe, nieprzemyślane działania pod wpływem chwili. Wrażenia bałaganu i chaosu nie da się łatwo zatuszować w oczach klientów, którzy powierzając Ci swoje sprawy oczekują przecież zapewnienia im poczucia stabilności i bezpieczeństwa;

2. Ostrej, jaskrawej kolorystyki i ekstrawagancji w wystroju firmy (co oczywiście nie oznacza, że nie powinieneś korzystać z najnowszych trendów w zakresie aranżacji wnętrz). Nowocześnie, ale zarazem gustownie urządzone wnętrze biura w stonowanej kolorystyce konsekwentnie stosowanej w odniesieniu do każdego elementu wywołuje u potencjalnych klientów dobre „pierwsze” wrażenie. Tym samym sprzyja nawiązaniu dobrych relacji biznesowych.

Ta sama reguła dotyczy ubioru pracowników, co oczywiście nie oznacza że jedynym obowiązującym strojem powinien być garnitur (panowie) i kostium (panie). Wprowadzenie jednolitych reguł w tym zakresie pozytywnie wpłynie nie tylko na postrzeganie firmy przez klientów, ale też pozwoli uniknąć nieprzewidzianych, krępujących reakcji otoczenia.

3. Chaosu i bałaganu organizacyjnego – dobrze zorganizowana, sprawnie zarządzana firma jest postrzegana przez klientów jako gwarant równie sprawnej, a zarazem profesjonalnej obsługi.

4. Niejednolitego traktowania klientów – klienci oczekują jednolitego standardu obsługi, chyba, że to wyraźnie wynika z Twojej oferty (bogatsza oferta za większe wynagrodzenie). Wszelkie zawirowania (np. personalne) w Twojej firmie nie powinny w żaden sposób negatywnie odbijać się na realizacji usług. Ideałem, do którego powinieneś dążyć, jest sytuacja, w której pomimo zaistniałych zmian klient nie będzie miał żadnych negatywnych odczuć co do sposobu realizacji oferowanej mu obsługi.

Anna Welsyng

Radca prawny, doradca podatkowy

Kancelaria welsyng.pl

Biura rachunkowe
​Błędy księgowości, które mogą kosztować Cię więcej, niż myślisz. Jak ich uniknąć​?
28 kwi 2025

Prowadzenie księgowości to jedno z najważniejszych zadań w każdej firmie. Niestety, nawet drobne pomyłki mogą prowadzić do poważnych konsekwencji finansowych i prawnych. W tym artykule przedstawiamy najczęstsze błędy popełniane w księgowości oraz sposoby ich unikania.​

Webinar: Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci? + certyfikat gwarantowany
10 kwi 2025

Praktyczny webinar „Windykacja w biurze rachunkowym – co zrobić, gdy klient nie płaci?” poprowadzi Radosław Kowalski, doradca podatkowy i doświadczony szkoleniowiec. Ekspert przeprowadzi uczestników przez proces windykacji w biurze rachunkowym, wskaże, jak ograniczyć ryzyko związane z nieterminowymi płatnościami oraz omówi skuteczne strategie dochodzenia należności. Każdy z uczestników szkolenia otrzyma imienny certyfikat, roczny dostęp do retransmisji wydarzenia oraz materiały dodatkowe.

Etyka w zawodzie księgowego. Dlaczego jest taka ważna?
02 kwi 2025

Etyka w zawodzie księgowego, to nie tylko zestaw zasad do przestrzegania, ale także fundament, na którym opiera się zaufanie i profesjonalizm całej branży. Księgowi, którzy działają etycznie, nie tylko chronią interesy swoich klientów, ale także przyczyniają się do stabilności i przejrzystości systemu finansowego jako całości.

Za brak wdrożenia KSeF odpowie przedsiębiorca a nie księgowy. A ponad 65% MŚP w Polsce nawet nie wie o co chodzi
31 mar 2025

Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Z badania Edisonda przeprowadzonego na zlecenie SaldeoSMART wynika, że tylko 34% przedsiębiorstw z sektora MŚP w Polsce wie o nowych obowiązkach, jakie będą nałożone na biznes. Wiele firm może wychodzić z założenia, że wdrożeniem systemu zajmą się ich biura rachunkowe. Tymczasem księgowi mówią jasno: za zgodność faktur z KSeF odpowiadać będą przedsiębiorcy, nie ich doradcy.

Jakich wartości dodanych często nie doceniają klienci biur rachunkowych?
02 kwi 2025

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie każda minuta ma znaczenie, biura rachunkowe oferują swoim klientom znacznie więcej niż tylko tradycyjne usługi księgowe. Niestety, wielu przedsiębiorców nie jest świadomych wszystkich wartości dodanych oferowanych przez Biura, szczególnie tych niemierzalnych jak doświadczenie, odpowiedzialność czy zaufanie. Wartości, które mogą znacznie ułatwić życie i przyspieszyć rozwój ich firm. Wartości, które potrafią przekształcić codzienną rutynę firmy w coś znacznie bardziej komfortowego i efektywnego, W tym artykule przyjrzymy się temu, o czym często nie wiedzą i czego najczęściej nie doceniają klienci biur rachunkowych.

Jak wybrać najlepsze biuro rachunkowe dla swojego biznesu? 10 czynności do wykonania
22 sty 2025

Wybór odpowiedniego biura rachunkowego to jedno z najważniejszych zadań dla każdego przedsiębiorcy. W końcu dobra księgowość to nie tylko porządek w dokumentach, ale także bezpieczeństwo finansowe i możliwość efektywnego planowania przyszłości.

Nowy INFORLEX, czyli fachowa wiedza i nowoczesna funkcjonalność
10 gru 2024

INFOR prezentuje najnowszą odsłonę INFORLEX, fachowej bazy wiedzy dla specjalistów z firm i biur rachunkowych oraz sektora publicznego. Autorzy postawili na nowoczesny design, intuicyjną obsługę i pomocne dla użytkowników funkcjonalności.

AI (sztuczna inteligencja) już teraz automatyzuje branżę księgową. Jak?
01 paź 2024

Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji (AI) ma bardzo duży wpływ również na księgowość. Automatyzacja procesów finansowych staje się nieodzownym elementem zarówno w biurach księgowych, jak i w samych firmach będących ich klientami, niezależnie od wielkości. Dzięki AI możliwe stało się nie tylko zautomatyzowanie rutynowych zadań, ale również wsparcie księgowych w bardziej zaawansowanych analizach, redukcja błędów oraz optymalizacja kosztów operacyjnych.

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych 2024: Kluczowe Wydarzenie Branży Księgowej w Targach Kielce
03 wrz 2024

Już po raz piaty Targi Kielce będą gospodarzem Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych, jednego z najważniejszych spotkań dla branży księgowej w Polsce. Wydarzenie trwające od 26 do 27 września co roku przyciąga właścicieli biur rachunkowych, doradców podatkowych, księgowych i ekspertów, którzy mają okazję uczestniczyć w prelekcjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach poświęconych najnowszym wyzwaniom branży.

Ochrona sygnalistów w biurze rachunkowym od 25 września 2024 r. Nowe procedury i obowiązki bez względu na liczbę pracowników?
24 wrz 2024

Ustawa o ochronie sygnalistów z dnia 14 czerwca 2024 r.(Dz.U. z 2024 r., poz. 928) zacznie obowiązywać już 25 września tego roku. Biura rachunkowe i inne podmioty, których dotyczy ustawa mają więc niewiele czasu na zapoznanie się z przepisami i wdrożenie wynikających z nich procedur. Co koniecznie trzeba wiedzieć?

pokaż więcej
Proszę czekać...