| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Infor.pl > Monitor Rynkowy > Jakość > MOKATE: rodzinny międzynarodowy biznes zbudowany na wartościach

MOKATE: rodzinny międzynarodowy biznes zbudowany na wartościach

Jakość, innowacyjność, wspólne wartości – to klucze do sukcesu Grupy MOKATE. Sukcesu bezsprzecznego, bowiem dzisiaj firma jest potężnym, rodzinnym biznesem zatrudniający ponad 1700 osób na świecie. O budowie pozycji lidera i kolejnych planach rozwoju z dr. Adamem Mokryszem, prezesem zarządu Grupy MOKATE, rozmawia Anna Knapek.

Ich wytwarzanie prowadzone jest w dwóch oddziałach proszkowni rozpyłowych, których wyposażenie stanowią linie technologiczne najnowszej generacji. Według zgodnej opinii fachowców są one szczytowym osiągnięciem techniki w tej dziedzinie przetwórstwa. Podobnych urządzeń jest zaledwie kilkanaście w Europie. Mieszczą się w wysokich na 6 pięter obiektach, których sylwetki są charakterystycznym elementem zabudowań MOKATE. Podsumowując, Grupa MOKATE buduje swój sukces przede wszystkim dzięki innowacjom, nowoczesnym technologiom i rozwojowi na rynkach międzynarodowych.

Czy rodzinny charakter firmy ułatwia zbudowanie silnej marki?

Z pewnością tak. Rodzina to nie tylko więzy krwi i naturalna wspólnota interesów; to też wspólnota wartości. Jeśli w rodzinnym domu na co dzień widzi się rodziców pochłoniętych tworzeniem i budowaniem w zgodzie z niezmiennym systemem wartości, to nie ma lepszej szkoły zarządzania biznesem. Pewnych zachowań uczymy się od najbliższych, potem weryfikujemy je dzięki własnym doświadczeniom, ale najważniejsze jest, żeby od dziecka towarzyszyły nam prawdziwe wzorce do naśladowania. W rodzinie Mokryszów od najwcześniejszych lat przejmuje się na początku proste zadania, stopniowo ucząc się trudniejszych i doskonaląc swoje umiejętności. Tak było w przypadku mojego ojca, tak było w moim. Podobnie będzie, gdy kiedyś przekażę firmę moim dzieciom. Myślę, że do tego czasu wielokrotnie zmienią się technologie produkcji, rynek i upodobania klientów, ale nasze wartości pozostaną stałe. A są to: pracowitość, pasja, dążenie do perfekcji, działanie z wyobraźnią i wrażliwością. Od siebie dodam, że bardzo wysoko cenimy punktualność. Poszanowanie czyjegoś czasu to najprostsza, elementarna oznaka szacunku dla drugiego człowieka.

Mocno rosnącym segmentem w branży są produkty premium. Konsumenci coraz chętniej są skłonni płacić więcej za wyższą jakość. Jak MOKATE wpisuje się w te trendy?

Produkty premium są od dawna dostępne w naszej ofercie. Od 2011 r. jesteśmy autoryzowanym przedstawicielem marki Lavazza, powszechnie znanej i cenionej przez klientów na całym świecie. Wśród miłośników kawy ta marka to synonim jakości i jestem dumny z faktu, że na polskim rynku jesteśmy jej dystrybutorem. Wiele nas łączy, nawet historia rozwoju pokazuje, jak silne jest przedsiębiorstwo budowane przez rodzinę. MOKATE, podobnie jak Lavazza, rozwija się przez pokolenia, począwszy od początku XX wieku, gromadząc wiedzę i zdobywając grono zaufanych rynkowych partnerów.

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Eksperci portalu infor.pl

Natalia Buchholc

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »