REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Skanujesz kody QR musisz wiedzieć, że cyberprzestępcy teraz wolą je od fałszywych linków

Kod QR to wygoda, zwłaszcza w płatnościach. Do tego stopnia, że wkrótce ma zastąpić całkowicie np. kasowniki a środkach komunikacji publicznej – już teraz „kupno biletu” w tej formie jest bardzo popularne. W autobusie kod podmienić trudno, ale już na parkomacie czy na stronie internetowej – to łatwe. A dla nas o tyle trudne, że fałszywy kod QR wykryć jest znacznie trudniej niż fałszywy link.

Na phishing najnowszej generacji czyli fałszywe strony internetowe, dają się złapać nawet wytrawni internauci

Cyberprzestępcy uciekają się do różnych metod manipulacji – od wyłudzania danych podczas konwersacji z ofiarą, przez przesyłanie złośliwego oprogramowania w załączniku, po tworzenie fałszywych stron internetowych. Ten ostatni przypadek, czyli tzw. phishing URL, jest szczególnie trudny w identyfikacji.

Cyberoszuści i hakerzy nie odpuszczają cyfrowym Polakom. Kto teraz jest najbardziej narażony na ataki w Internecie

Czujemy się bezpiecznie używając haseł i dwuskładnikowego logowania do banków i urzędów i mniej niż połowa z nas weryfikuje nadawcę wiadomości czy wiarygodność strony internetowej. Niemal co piąty Polak nie wie, czy był ofiarą internetowego oszustwa. 

Czy wkrótce przestaniemy korzystać z wyszukiwarek internetowych w tradycyjny sposób?

Analitycy Gartnera przewidują, że do 2026 roku wyszukiwarkom internetowym ma ubyć aż 25 proc. użytkowników. Co to oznacza, zwłaszcza dla właścicieli e-sklepów? 

REKLAMA

Postanowienia noworoczne 2024. Co drugi Polak porzuca je przed 1 kwietnia, ale reklamy w Internecie wciąż mu je przypominają

Połowa Polek i Polaków podjęła postanowienia noworoczne 2024, ale połowa z tej połowy zrezygnuje z nich w ciągu trzech miesięcy. Nie będą mogli jednak tak łatwo o nich zapomnieć, bo reklamy w Google wciąż będą ich zachęcać do fitness, diety albo suplementów.

100 tys. złotych od TVP za jedną wzmiankę dla youtubera. Konopskyy ujawnia ile mógł zarobić, gdyby powiedział dobre słowo o młodzieżowym serwisie Swipe To

Od 350 do 400 tysięcy złotych za cztery pozytywne wzmianki o młodzieżowym serwisie Swipe To mógł zarobić Konopskyy, jeden z najpopularniejszych polskich youtuberów. Według raportu Najwyższej Izby Kontroli, koszty uruchomienia i utrzymania aplikacji Swipe To wyniosły 21,5 mln złotych. Serwis nie zdobył jednak popularności. 

Silne hasło zabezpieczające to podstawa. Dlaczego wciąż to ignorujemy?

Czy w czasach, gdy pasword1234 wciąż jest jednym z najpopularniejszych ustawianych haseł do poczty elektronicznej czy mediów społecznościowych, menedżer haseł to dobry pomysł? Pomaga w zarządzaniu hasłami, ale nie jest idealny.

REKLAMA

REKLAMA