REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1991 nr 77 poz. 341

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 2 sierpnia 1991 r.

w sprawie postępowania dotyczącego rejestracji związków pracodawców.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców (Dz. U. Nr 55, poz. 235) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Rejestr związków pracodawców, zwany dalej "rejestrem", dla organizacji pracodawców, zwanych dalej "związkami", tworzonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o organizacjach pracodawców, prowadzą:

1) dla federacji i konfederacji związków pracodawców - Sąd Wojewódzki w Warszawie,

2) dla związków pracodawców - sądy wojewódzkie właściwe miejscowo ze względu na siedzibę związku.

§ 2.

Rejestr składa się z dwóch działów:

1) działu A, do którego wpisuje się związki pracodawców,

2) działu B, do którego wpisuje się federacje i konfederacje związków pracodawców.

§ 3.

Dla każdego działu rejestru prowadzi się oddzielną księgę rejestrową według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.

§ 4.

Dla każdego związku prowadzi się oddzielne akta rejestrowe obejmujące dokumenty dotyczące postępowania rejestracyjnego i dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru.

§ 5.

Wniosek o wpis związku do rejestru składa na piśmie organ uprawniony do jego reprezentowania.

§ 6.

1. Wniosek o wpis związku do rejestru powinien zawierać: nazwę związku i jego siedzibę, informację o liczbie założycieli oraz podpisy członków komitetu założycielskiego lub osób upoważnionych przez komitet do dokonania czynności związanych z rejestracją.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, dołącza się:

1) uchwałę o założeniu związku,

2) wykaz osób wchodzących w skład komitetu założycielskiego, zawierający imiona i nazwiska, miejsca zamieszkania oraz podpisy tych osób,

3) statut związku w dwóch egzemplarzach ze wskazaniem daty jego uchwalenia.

§ 7.

1. Wniosek o wykreślenie, zmianę lub uzupełnienie wpisów w rejestrze powinien zawierać dane potrzebne do uzupełnienia poszczególnych rubryk rejestru. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.

2. Związek ma obowiązek złożyć wniosek o wpis do rejestru osób wybranych zgodnie ze statutem do organu uprawnionego do reprezentowania związku w terminie 14 dni od daty jego wyboru.

3. Wniosek powinien zawierać imiona i nazwiska osób wybranych do tego organu, ich miejsca zamieszkania oraz funkcję pełnioną w tym organie.

§ 8.

Sąd powinien wskazać wnioskodawcy ujawnione wady i braki w składanych pismach i wnioskach oraz pouczyć go o przeszkodach mogących mieć wpływ na sprawność postępowania lub na merytoryczne rozstrzygnięcie sprawy.

§ 9.

1. Jeżeli wniosek ma braki lub wady, które dadzą się usunąć, sąd wydaje postanowienie o wezwaniu do ich usunięcia i wyznacza w tym celu stosowny termin.

2. Jeżeli wnioskodawca nie usunie braków lub wad w wyznaczonym terminie, sąd odmówi dokonania wpisu do rejestru.

§ 10.

Podstawą postanowienia zarządzającego wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W postanowieniu zarządzającym wpis do rejestru sąd określa dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, do której wpis ma być dokonany.

§ 11.

Sąd nie może zarządzić wpisu do rejestru, jeżeli wpis ten musiałby ulec wykreśleniu w świetle treści złożonego wniosku lub z innych przyczyn byłby niezgodny z obowiązującymi przepisami lub faktycznym stanem rzeczy.

§ 12.

We wniosku o wpis do rejestru wzmianki o zmianie statutu powinno być zamieszczone zawiadomienie sądu o dokonanych zmianach - na podstawie nowego statutu, ze wskazaniem ich treści i daty powzięcia. Wzmiankę o treści tego zawiadomienia wpisuje się w rubryce "uwagi".

§ 13.

O powzięciu wiadomości, która może uzasadniać wykreślenie związku z rejestru, czyni się wzmiankę w rubryce "uwagi". Treść tej wzmianki może się opierać na okolicznościach, które doszły do wiadomości sądu w drodze urzędowej lub są powszechnie znane; sąd zażąda wyjaśnień co do okoliczności uzasadniających wykreślenie związku z rejestru.

§ 14.

Przepisy dotyczące wpisu w poszczególnych rubrykach rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisów w tych rubrykach.

§ 15.

Rejestr może przeglądać każdy pod nadzorem pracownika sądowego. Zaświadczenia, odpisy i wyciągi z rejestru są wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.

§ 16.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Sprawiedliwości: W. Chrzanowski

Załącznik 1. [REJESTR ZWIĄZKÓW PRACODAWCÓW]

Załącznik do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości
z dnia 2 sierpnia 1991 r. (poz. 341)

REJESTR ZWIĄZKÓW PRACODAWCÓW

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1991-08-29
  • Data wejścia w życie: 1991-08-29
  • Data obowiązywania: 1991-08-29
  • Z mocą od: 1991-08-29
  • Dokument traci ważność: 2001-01-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA