REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1992 nr 47 poz. 210

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA KULTURY I SZTUKI

z dnia 26 maja 1992 r.

w sprawie utworzenia Centrum Edukacji Artystycznej.

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. Nr 95, poz. 425 i z 1992 r. Nr 26, poz. 113) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Tworzy się jednostkę organizacyjną obsługi szkół i placówek artystycznych pod nazwą Centrum Edukacji Artystycznej. zwaną dalej „Centrum”.

2. Siedzibą Centrum jest m.st. Warszawa.

§ 2.

Centrum prowadzi sprawy szkolnictwa artystycznego w zakresie:

1) organizowania nauczania i wychowania,

2) realizacji zadań związanych z nadzorem pedagogicznym,

3) obsługi finansowej szkół i placówek artystycznych.

§ 3.

Centrum jest jednostką budżetową. Dochody i wydatki Centrum są objęte budżetem Ministerstwa Kultury i Sztuki.

§ 4.

1. Na czele Centrum stoi dyrektor, którego powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki.

2. W Centrum może być powołany wicedyrektor.

§ 5.

Nadzór nad Centrum sprawuje Minister Kultury i Sztuki.

§ 6.

Szczegółowy zakres zadań oraz organizację Centrum określa załącznik do rozporządzenia.

§ 7.

Organizację pracy i zakres zadań poszczególnych komórek Centrum określa regulamin organizacyjny, nadany przez dyrektora.

§ 8.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Kultury i Sztuki: A. Siciński

Załącznik 1. [SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ ORAZ ORGANIZACJA CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ]

Załącznik do rozporządzenia Ministra
Kultury i Sztuki z dnia 26 maja 1992 r.
(poz. 210)

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES ZADAŃ ORAZ ORGANIZACJA CENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ

I. Zadania Centrum Edukacji Artystycznej

§ 1. Do zadań Centrum należy w szczególności:

1. W zakresie organizacji pracy szkół artystycznych:

1) opracowywanie założeń i propozycji merytorycznych wraz z uzasadnieniem do projektów aktów prawnych dotyczących szkolnictwa artystycznego,

2) wnioskowanie w sprawach zakładania, przekształcania i likwidowania szkół,

3) prowadzenie spraw organizacyjnych związanych z konkursem na dyrektora szkoły.

2. W zakresie nauczania:

1) opracowywanie minimum programowego obowiązkowych przedmiotów artystycznych i artystyczno-zawodowych oraz opracowywanie i wydawanie materiałów metodycznych, podręczników i innych pomocy do użytku nauczycieli i uczniów,

2) opracowanie zestawu dopuszczonych do użytku szkół artystycznych programów i podręczników przedmiotów ogólnokształcących,

3) prowadzenie specjalistycznej biblioteki zawierającej nowości literatury krajowej i zagranicznej (książki, nuty, kasety wideo itp.),

4) organizowanie konkursów, przesłuchań ogólnopolskich i regionalnych, koncertów promujących osiągnięcia artystyczne uczniów,

5) prowadzenie doskonalenia nauczycieli poprzez organizowanie kursów, konferencji, zjazdów i narad,

6) organizowanie badań pedagogicznych,

7) wnioskowanie w sprawach współpracy z zagranicą w zakresie dokształcania nauczycieli i' promocji najzdolniejszych uczniów, wymiana informacji i doświadczeń,

8) organizowanie i prowadzenie spraw związanych z uzyskiwaniem stopni specjalizacji zawodowej przez nauczycieli przedmiotów artystycznych,

9) podejmowanie innych działań prowadzących do podniesienia kwalifikacji nauczycieli,

10) usprawnianie pracy szkół i upowszechnianie osiągnięć szkolnictwa artystycznego.

3. W zakresie nadzoru pedagogicznego:

1) opracowywanie kryteriów i dokonywanie oceny działalności szkoły artystycznej:

– cyklicznie co 3–5 lat,

– w każdym czasie w razie potrzeby,

2) powoływanie konsultantów ż różnych specjalności dla dokonywania oceny poziomu pracy pedagogicznej i artystycznej szkoły i poszczególnych nauczycieli,

3) inicjowanie współpracy szkół artystycznych I i II stopnia z wyższymi szkołami artystycznymi,

4) organizowanie, kierowanie i koordynowanie działalności konsultantów Centrum (służących pomocą nauczycielom szkół artystycznych w pracy dydaktycznej),

5) udzielanie pomocy szkołom i nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

6) opracowywanie analiz i prognoz dotyczących działania i rozwoju szkolnictwa artystycznego,

7) opiniowanie wniosków w sprawach innowacji i eksperymentów pedagogicznych.

II. Organizacja Centrum Edukacji Artystycznej

§ 2. Pracami Centrum kieruje dyrektor, który reprezentuje Centrum na zewnątrz i jest odpowiedzialny za całokształt pracy Centrum.

§ 3. Dyrektor Centrum przedstawia do zaopiniowania program działania oraz sprawozdanie z realizacji zadań Radzie do spraw Szkolnictwa Artystycznego.

§ 4. 1. Centrum realizuje swoje zadania poprzez pracowników pedagogicznych i administracyjnych.

2. Pracowników pedagogicznych zatrudnia się na stanowiskach:

1) wizytatorów – regionalnych przedstawicieli Centrum,

2) metodyków w zakresie poszczególnych specjalności kształcenia lub ogólnych spraw związanych z dydaktyką i doskonaleniem nauczycieli.

3. Wizytatorzy realizują zadania wynikające z uprawnień nadzoru pedagogicznego oraz wnioskują w sprawach kadrowych, programowych i organizacyjnych szkół.

§ 5. Centrum pełni funkcję dysponenta środków budżetowych drugiego stopnia w zakresie obsługi finansowo-księgowej szkół artystycznych.

§ 6. 1. Zadania w zakresie obsługi finansowo-księgowej prowadzi dział finansowy.

2. Sprawy osobowe, gospodarcze i kancelaryjne prowadzi dział administracyjno-gospodarczy;

Metryka
  • Data ogłoszenia: 1992-06-10
  • Data wejścia w życie: 1992-06-10
  • Data obowiązywania: 1992-06-10
  • Z mocą od: 1992-06-10
  • Dokument traci ważność: 1999-02-16

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA