REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 1999 nr 70 poz. 781

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 18 sierpnia 1999 r.

w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 37h ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126 oraz z 1999 r. Nr 60, poz. 636) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu – rozumie się przez to ustawę z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126 oraz z 1999 r. Nr 60, poz. 636),

2) ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego – rozumie się przez to ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119),

3) ustawie o finansach publicznych – rozumie się przez to ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 oraz z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485 i Nr 70, poz. 778),

4) rezerwie celowej – rozumie się przez to rezerwę celową utworzoną w budżecie państwa na dany rok budżetowy, przeznaczoną na dotacje na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 37h ust. 1 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu, które obowiązuje w dniu 1 stycznia roku budżetowego,

5) dotacjach – rozumie się przez to dotacje celowe z budżetu państwa przyznane przez wojewodów w trybie określonym w rozporządzeniu,

6) robotach publicznych – rozumie się przez to roboty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 21 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,

7) kosztach podlegających refundacji ze środków Funduszu Pracy – rozumie się przez to:

a) koszty poniesione na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne bezrobotnych, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,

b) rzeczowe koszty organizacji robót publicznych, o których mowa w art. 20 ust. 4 ustawy o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu.

§ 2.
1. Minister Finansów:

1) na wniosek Ministra Pracy i Polityki Socjalnej dokonuje podziału kwoty rezerwy celowej między województwa, w których są gminy zagrożone szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, z zastrzeżeniem ust. 3,

2) zawiadamia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej o podjęciu decyzji w sprawie podziału kwoty rezerwy celowej.

2. Minister Pracy i Polityki Socjalnej informuje właściwych wojewodów i dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy o kwocie dotacji ustalonej dla województwa w wyniku podziału kwoty rezerwy celowej.

3. Przy podziale kwoty rezerwy celowej między województwa 50% tej kwoty rozdziela się proporcjonalnie do liczby bezrobotnych zarejestrowanych w powiatowych urzędach pracy właściwych dla gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, na koniec kwartału poprzedzającego kwartał, w którym jest dokonywany podział, a 50% – proporcjonalnie do kwot środków Funduszu Pracy przeznaczonych w roku budżetowym dla tych gmin na finansowanie robót publicznych.

§ 3.
1. Kwoty dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych są ustalane przez wojewodów, na wniosek zarządów gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, zwanych dalej „wnioskodawcami”, i po zasięgnięciu opinii marszałków województw, dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy oraz wojewódzkich rad zatrudnienia. Wnioski o przyznanie dotacji są sporządzane przez wnioskodawców według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do rozporządzenia.

2. Dotacja może być przyznana na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej będącej zadaniem własnym gminy, jeżeli taka inwestycja spełnia jednocześnie następujące warunki:

1) określone w art. 44 i 45 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,

2) inwestycja jest zlokalizowana w gminie zagrożonej szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym,

3) inwestycja jest realizowana z udziałem bezrobotnych kierowanych do robót publicznych przez powiatowy urząd pracy,

4) inwestycja jest wykonywana w zakresie: zaopatrzenia w wodę, energię elektryczną i energię cieplną, kanalizacji i oczyszczalni ścieków komunalnych, urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych, gminnych dróg i ulic, gazociągów i urządzeń do przetwarzania gazu oraz publicznych urządzeń sportowo-rekreacyjnych lub inwestycja jest realizowana w tym zakresie i ma na celu usuwanie skutków powodzi w gminie określonej w odrębnych przepisach ustalających wykaz gmin, na których obszarze wystąpiła powódź, zwana dalej „inwestycją mającą na celu usuwanie skutków powodzi”, z wyłączeniem inwestycji publicznych urządzeń sportowo-rekreacyjnych.

3. Łączna wysokość dotacji z budżetu państwa przeznaczonych na dofinansowanie w roku budżetowym inwestycji infrastrukturalnej nie może przekroczyć kwoty, którą ustala się według zasad określonych w art. 44 ust. 3 i 4 oraz art. 45 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do inwestycji infrastrukturalnych, mających na celu usuwanie skutków powodzi.

5. Przy ustalaniu wysokości dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym, w kwocie środków planowanej w budżecie gminy na ten rok na jej finansowanie, wykazywanej w części B rubryce 2 wniosku o przyznanie dotacji, nie uwzględnia się dotacji wykazywanych w części B rubryce 7 wniosku oraz kwot stanowiących równowartość kosztów podlegających refundacji ze środków Funduszu Pracy, które są określone w umowie zawieranej przez wnioskodawcę z właściwym wojewódzkim lub powiatowym urzędem pracy i wykazywane w części B rubryce 3 wniosku.

§ 4.
1. Wnioski o przyznanie dotacji są składane przez wnioskodawców właściwym wojewodom w terminie ustalonym przez wojewodów.

2. Właściwi wojewodowie zawiadamiają zarządy gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym o terminie składania wniosków, o których mowa w ust. 1.

3. Część opisowa wniosku o przyznanie dotacji powinna zawierać w szczególności uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji infrastrukturalnej objętej wnioskiem oraz informacje o:

1) zakresie rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, wykonanym do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek, jeżeli inwestycja infrastrukturalna jest w toku realizacji,

2) zakresie rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, planowanym do wykonania w terminie określonym w części A poz. 5 wniosku (w tym w roku budżetowym, jeżeli inwestycja infrastrukturalna jest planowana do zakończenia po tym roku),

3) stanie przygotowania inwestycji infrastrukturalnej do realizacji,

4) uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska, związanych z realizacją inwestycji infrastrukturalnej,

5) planowanych efektach inwestycji infrastrukturalnej, innych niż określone w części A poz. 6 wniosku,

6) wnioskach o przyznanie dotacji z państwowych funduszów celowych albo z budżetu wojewody lub z innego źródła, złożonych przez wnioskodawcę, lecz nie rozpatrzonych do dnia, w którym jest składany wniosek.

4. Do wniosku o przyznanie dotacji należy załączyć:

1) kopię umowy, o której mowa w § 3 ust. 5,

2) zobowiązanie wnioskodawcy do zwrotu dotacji wraz z odsetkami, w wysokości ustalonej jak od zaległości podatkowych, naliczonymi od dnia otrzymania dotacji do dnia zwrotu dotacji, w wypadkach, o których mowa w § 8 ust. 4 pkt 1 i § 9 ust. 2, oraz od dnia następującego po dniu, w którym upłynął termin określony w § 11 ust. 1, do dnia zwrotu pozostałej kwoty dotacji określonej w tym przepisie.

5. Przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji w pierwszej kolejności powinny być uwzględnione inwestycje infrastrukturalne, które wymagają najniższej kwoty dotacji na jednego bezrobotnego przewidzianego do zatrudnienia przy realizacji takiej inwestycji w roku budżetowym oraz stwarzają warunki do powstawania nowych miejsc pracy, z zastrzeżeniem ust. 6.

6. Przepisów ust. 5 nie stosuje się przy sporządzaniu i rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych mających na celu usuwanie skutków powodzi.

§ 5.
1. Wojewodowie, po otrzymaniu opinii, o których mowa w § 3 ust. 1, oraz rozpatrzeniu wniosków o przyznanie dotacji:

1) w terminie 55 dni od dnia otrzymania od Ministra Pracy i Polityki Socjalnej informacji o wysokości dotacji określonej dla województwa:

a) ustalają kwoty dotacji na dofinansowanie poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych; jeżeli dotacje mają być przekazane w ratach, wojewodowie określają wysokość tych rat,

b) informują wnioskodawców o ustalonych kwotach dotacji; jeżeli ustalona kwota dotacji jest niższa od kwoty dotacji określonej we wniosku, wnioskodawca, w terminie 5 dni od dnia otrzymania informacji, zawiadamia wojewodę, które dane zamieszczone w tym wniosku wymagają korekty, oraz przedstawia zmienione dane i ich uzasadnienie,

2) w terminie 65 dni od dnia, o którym mowa w pkt 1:

a) przekazują Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz dyrektorom wojewódzkich urzędów pracy wykazy inwestycji infrastrukturalnych, które będą dofinansowane dotacją, określające w szczególności pełne nazwy inwestycji, ich wartość kosztorysową i termin realizacji, kwoty środków planowanych w budżetach gmin na finansowanie inwestycji, ustalone kwoty dotacji i planowane terminy ich przekazania wnioskodawcom oraz klasyfikację budżetową (dział, rozdział, paragraf) wydatków budżetowych, które mają być poniesione z budżetu państwa na poszczególne inwestycje,

b) występują do Ministra Finansów z wnioskami o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa, załączając do wniosków kopię wykazów, o których mowa pod lit. a).

2. Wojewodowie przekazują wnioskodawcom dotacje, z uwzględnieniem przepisów § 8 ust. 2 i ust. 4 pkt 2.

§ 6.
1. Wnioskodawca, który otrzymał dotację na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania właściwemu wojewodzie oraz dyrektorowi wojewódzkiego urzędu pracy, w terminie 15 dni po upływie III i IV kwartału roku budżetowego, informacji o przebiegu realizacji i finansowania tych inwestycji, sporządzonej według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia.

2. Wnioskodawca do informacji, o której mowa w ust. 1, załącza:

1) kopie protokołów końcowego odbioru inwestycji infrastrukturalnych, zakończonych w danym kwartale roku budżetowego, a po upływie IV kwartału tego roku – również kopie protokołów częściowego odbioru inwestycji infrastrukturalnych przewidzianych do zakończenia po roku budżetowym w zakresie rzeczowym określonym w części C wniosków, planowanym do wykonania w roku budżetowym,

2) część opisową zawierającą w szczególności analizę przebiegu realizacji i finansowania każdej inwestycji infrastrukturalnej oraz dane dotyczące wykonanego zakresu rzeczowego poszczególnych inwestycji infrastrukturalnych, określonego w części C wniosków, a w części opisowej, która jest załączona do informacji sporządzonej po IV kwartale – również dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji infrastrukturalnych zakończonych w roku budżetowym i ocenę oczekiwanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej i środowiska naturalnego oraz na tworzenie nowych miejsc pracy w gminie.

3. Właściwi wojewodowie, w porozumieniu z dyrektorami wojewódzkich urzędów pracy, przekazują Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej informacje zbiorcze sporządzone według wzoru, o którym mowa w ust. 1, na podstawie danych zawartych w informacjach otrzymanych od wnioskodawców, z zastrzeżeniem ust. 4–6.

4. Przed sporządzeniem informacji zbiorczych przekazywanych Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej dane zawarte w informacjach otrzymanych od wnioskodawców są weryfikowane przez wojewodów.

5. Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po III kwartale roku budżetowego, są przekazywane Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów w terminie 30 dni po upływie tego kwartału.

6. Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po IV kwartale roku budżetowego, są przekazywane Ministrowi Pracy i Polityki Socjalnej oraz Ministrowi Finansów do dnia 31 marca roku następującego po roku budżetowym, łącznie z częścią opisową zawierającą w szczególności:

1) dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji infrastrukturalnych zakończonych w roku budżetowym i ocenę oczekiwanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej środowiska naturalnego oraz na tworzenie nowych miejsc pracy w gminach, które otrzymały dotację,

2) analizę nieprawidłowości występujących w ciągu roku budżetowego podczas realizacji i finansowania inwestycji infrastrukturalnych oraz działań podjętych w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i wyników tych działań.

7. Minister Pracy i Polityki Socjalnej przedstawia Radzie Ministrów, w terminie do dnia 31 maja roku następującego po roku budżetowym, informację zbiorczą o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją w roku budżetowym, sporządzoną na podstawie informacji i analiz otrzymanych od wojewodów, która będzie zawierała w szczególności następujące dane:

1) liczbę i wartość kosztorysową inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją,

2) liczbę bezrobotnych zatrudnionych przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych dofinansowanych dotacją,

3) kwotę dotacji na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, przyznaną przez wojewodów i przekazaną wnioskodawcom w roku budżetowym,

4) kwotę środków z budżetu gmin planowaną i rzeczywiście przeznaczoną w roku budżetowym na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych,

5) kwotę środków z Funduszu Pracy wydatkowanych na finansowanie robót publicznych,

6) liczbę wnioskodawców zobowiązanych do zwrotu dotacji do budżetu wojewody w roku budżetowym i w roku następnym oraz łączne kwoty dotacji podlegających zwrotowi w tych latach.

§ 7.
1. Właściwi wojewodowie kontrolują prawidłowość wykorzystania dotacji przekazanych na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych i sporządzania informacji, o których mowa w § 6 ust. 1, oraz przestrzeganie przez wnioskodawców obowiązku zwrotu dotacji w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1, § 9 ust. 2, § 10 ust. 1 i § 11 ust. 1.

2. Kontrole dotyczące realizacji robót publicznych są dokonywane przez wojewodów w porozumieniu z dyrektorami wojewódzkich urzędów pracy.

§ 8.
1. Jeżeli wojewodowie w ciągu roku budżetowego, w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy, stwierdzą nieprawidłowości polegające w szczególności na:

1) wstrzymaniu lub na zaniechaniu realizacji kontynuowanej inwestycji infrastrukturalnej, nierozpoczęciu inwestycji infrastrukturalnej w planowanym terminie albo zaawansowaniu realizacji inwestycji infrastrukturalnej w stopniu zagrażającym zakończeniu inwestycji w planowanym terminie,

2) zatrudnianiu bezrobotnych przy robotach publicznych w liczbie mniejszej od określonej we wniosku o przyznanie dotacji na podstawie umowy, o której mowa w § 3 ust. 5

– podejmują działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustalają dla wnioskodawców terminy, do których wnioskodawcy są zobowiązani usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym właściwego wojewodę.

2. Wojewodowie, w czasie podejmowania działań wobec wnioskodawców, mogą zmienić ustalone terminy przekazania pozostałych rat dotacji.

3. W razie występowania nieprawidłowości, o której mowa w ust. 1 pkt 2, wojewodowie podejmują działania wobec wnioskodawców w porozumieniu z dyrektorami wojewódzkich urzędów pracy.

4. Jeżeli wnioskodawcy nie usuną nieprawidłowości w ustalonych przez wojewodów terminach, o których mowa w ust. 1:

1) dotacje przekazane na finansowanie inwestycji infrastrukturalnych podlegają zwrotowi w całości przez wnioskodawców, w ciągu 14 dni po upływie tych terminów, do budżetów właściwych wojewodów,

2) wojewodowie nie przekazują wnioskodawcom pozostałych rat dotacji.

5. Wojewodowie informują bezzwłocznie Ministra Finansów, Ministra Pracy i Polityki Socjalnej oraz dyrektorów wojewódzkich urzędów pracy o wypadkach, o których mowa w ust. 1, 2 i 4, kwotach dotacji podlegających zwrotowi do budżetu wojewody przez wnioskodawców, terminach zwrotu tych dotacji, kwotach rat dotacji nie przekazanych wnioskodawcom oraz dokonanych zmianach terminów przekazania wnioskodawcom pozostałych rat dotacji.

§ 9.
1. Wojewodowie, po upływie planowanego w roku budżetowym terminu zakończenia każdej inwestycji infrastrukturalnej oraz po dniu 31 grudnia tego roku, dokonują ponownej kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przekazanych na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych.

2. Jeżeli w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od wnioskodawcy wojewodowie stwierdzą wystąpienie co najmniej jednej z następujących nieprawidłowości:

1) przeciętna liczba bezrobotnych w okresie realizacji inwestycji infrastrukturalnej w roku budżetowym, w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, skierowanych przez powiatowy urząd pracy i zatrudnionych na podstawie umowy o pracę przy realizacji inwestycji infrastrukturalnej była mniejsza o więcej niż 5% od liczby bezrobotnych przewidzianych do zatrudnienia, określonej w części A poz. 2 wniosku o przyznanie dotacji,

2) inwestycja infrastrukturalna planowana do zakończenia w roku budżetowym nie została zakończona do dnia 31 grudnia tego roku,

3) inwestycja infrastrukturalna przewidziana do zakończenia po roku budżetowym nie została zrealizowana w zakresie rzeczowym planowanym w części C wniosku o przyznanie dotacji do wykonania w roku budżetowym

– cała dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej podlega zwrotowi do budżetu wojewody, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.

3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do:

1) dotacji przyznanych w latach 1997 i 1998 na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, mających na celu usuwanie skutków powodzi,

2) dotacji przyznanych na dofinansowanie innych inwestycji infrastrukturalnych, jeżeli przyczyną wystąpienia nieprawidłowości określonych w ust. 2 było zdarzenie losowe; dokument stwierdzający taką przyczynę wnioskodawcy przedstawiają właściwym wojewodom w terminie 14 dni od dnia jej wystąpienia, nie później jednak niż do dnia 10 stycznia roku następującego po roku budżetowym, w którym otrzymali dotację.

4. W wypadkach, o których mowa w ust. 2, dotacje podlegają zwrotowi przez wnioskodawców ze środków budżetów gmin w terminach uzgodnionych z właściwymi wojewodami, nie później niż do dnia 31 grudnia roku następującego po roku budżetowym.

5. Wojewodowie informują bezzwłocznie Ministra Finansów oraz Ministra Pracy i Polityki Socjalnej o kwotach i terminach zwrotu dotacji do budżetu wojewody w wypadkach określonych w ust. 2.

§ 10.
1. Dotacje, które w roku budżetowym będą zwrócone przez wnioskodawców do budżetu wojewody w wypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 1 lub z powodu rezygnacji z ich wykorzystania w całości lub części, oraz dotacje, które nie będą przekazane wnioskodawcom w wypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 2, właściwi wojewodowie w roku budżetowym mogą przeznaczyć na:

1) zwiększenie dotacji ustalonych na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a),

2) dofinansowanie innych inwestycji infrastrukturalnych objętych wnioskami o przyznanie dotacji, złożonymi w terminie, o którym mowa w § 4 ust. 1.

2. W wypadkach, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 5 ust. 2, § 6 ust. 1–6, § 7–9 i 11.

§ 11.
1. Część dotacji otrzymanej przez wnioskodawcę w roku budżetowym na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej, która do dnia 31 grudnia tego roku nie została wykorzystana, może być przeznaczona przez wnioskodawcę w roku następnym wyłącznie na finansowanie zobowiązań związanych z zakresem rzeczowym inwestycji infrastrukturalnej, planowanym i wykonanym w roku budżetowym, a po sfinansowaniu zobowiązań pozostała kwota dotacji podlega zwrotowi do budżetu wojewody w terminie 14dni od dnia zakończenia finansowania zobowiązań.

2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli wnioskodawca jest zobowiązany do zwrotu całej dotacji, w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1 oraz § 9 ust. 2.

§ 12.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 kwietnia 1996 r. w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych realizowanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym (Dz. U. Nr 56, poz. 253, z 1997 r. Nr 110, poz. 720 i z 1998 r. Nr 81, poz. 524).
§ 13.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: w z. L. Balcerowicz

Załącznik 1. [Wniosek o przyznanie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej realizowanej w systemie robót publicznych jako zadanie własne gminy]

Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 18 sierpnia 1999 r. (poz. 781)

Załącznik nr 1

WNIOSEK
o przyznanie dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnej realizowanej w systemie robót publicznych jako zadanie własne gminy

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 2. [Informacja o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych wykonywanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, które są finansowane z udziałem dotacji z budżetu państwa]

Załącznik nr 2

INFORMACJA
o realizacji i finansowaniu inwestycji infrastrukturalnych wykonywanych w systemie robót publicznych jako zadania własne gmin zagrożonych szczególnie wysokim bezrobociem strukturalnym, które są finansowane z udziałem dotacji z budżetu państwa

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA