REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2000 nr 16 poz. 209

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW

z dnia 2 marca 2000 r.

w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 15 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69 i Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1. [Definicje]

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

1) jednostce samorządu terytorialnego – rozumie się przez to odpowiednio: gminę, powiat, miasto na prawach powiatu, województwo samorządowe,

2) organie stanowiącym jednostki samorządu terytorialnego – rozumie się przez to odpowiednio: radę gminy, radę powiatu, radę miasta na prawach powiatu, sejmik województwa,

3) klasyfikacji budżetowej – rozumie się przez to klasyfikację, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 39, poz.169, Nr 60, poz. 257, Nr 69, poz. 297 i Nr 81, poz. 356, z 1992 r. Nr 22, poz. 91 i Nr 103, poz. 523, z 1993 r. Nr 42, poz. 194, Nr 59, poz. 276 i Nr 109, poz. 489, z 1994 r. Nr 9, poz. 33 i Nr 66, poz. 286, z 1995 r. Nr 29, poz. 148 i Nr 153, poz. 783, z 1996 r. Nr 37, poz. 162 i Nr 116, poz. 556, z 1997 r. Nr 22, poz. 116, Nr 100, poz. 626 i Nr 151, poz. 999, z 1998 r. Nr 161, poz. 1081 oraz z 1999 r. Nr 78, poz. 880),

4) formie elektronicznej sprawozdań – rozumie się przez to pliki baz danych o nazwach i strukturach, określonych w załącznikach do rozporządzenia.

§ 2.
Wprowadza się obowiązek sporządzania i przekazywania:

1) kwartalnych sprawozdań budżetowych o:

a) dochodach budżetowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia,

b) wydatkach budżetowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia,

c) nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia,

d) stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia,

2) półrocznego i rocznego sprawozdania z wykonania podstawowych dochodów podatkowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do rozporządzenia.

§ 3.
Sprawozdania:

1) jednostkowe – sporządzane są przez jednostki budżetowe na podstawie ich ksiąg rachunkowych,

2) zbiorcze – sporządzane są przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek im podległych i własnego sprawozdania jednostkowego.

§ 4.
1. Do sporządzania i przekazywania jednostkowych sprawozdań budżetowych:

1) wymienionych w § 2 pkt 1 lit. a), b) i d) zobowiązane są zarządy:

a) gmin,

b) miast na prawach powiatu,

c) powiatów,

d) województw samorządowych,

2) wymienionych w § 2 pkt 1 lit. a), b) i d) zobowiązane są jednostki budżetowe podległe jednostkom samorządu terytorialnego,

3) wymienionych w § 2 pkt 1 lit. d) zobowiązane są zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe.

2. Do sporządzania i przekazywania zbiorczych sprawozdań, wymienionych w § 2 pkt 1, zobowiązane są zarządy jednostek samorządu terytorialnego.

3. Do sporządzania i przekazywania sprawozdań budżetowych, wymienionych w § 2 pkt 2, zobowiązane są zarządy:

1) gmin,

2) miast na prawach powiatu.

§ 5.
1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje – po jednym egzemplarzu oraz w formie elektronicznej – do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej sprawozdania zbiorcze, o których mowa w § 2 pkt1:

1) za I, II i III kwartał – w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po upływie kwartału, za który sporządzane są sprawozdania,

2) za IV kwartał – w terminie do 281utego roku następującego po okresie sprawozdawczym, za który sporządzane są sprawozdania.

2. Sprawozdania jednostkowe, sporządzane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe – odpowiednio do postanowień § 4 ust. 1 pkt 2 i 3 – przekazywane są zarządowi jednostki samorządu terytorialnego w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym.

3. Zarząd gminy i miasta na prawach powiatu sprawozdanie, o którym mowa w § 2 pkt 2, przekazuje w dwóch egzemplarzach oraz w formie elektronicznej – do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej:

1) za półrocze – w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie;

2) za rok – w terminie do 28 lutego roku następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.

4. Dane przekazywane w formie elektronicznej muszą być zgodne z danymi wykazywanymi w sprawozdaniach wymienionych w § 2.

5. Regionalna izba obrachunkowa przekazuje w formie elektronicznej do Ministerstwa Finansów:

1) za I, II i III kwartał – dane ze sprawozdań, wymienionych w § 2 pkt 1, i za półrocze – dane ze sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 2 – w terminie do 10 dnia drugiego miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie,

2) za IV kwartał – dane ze sprawozdań wymienionych w § 2 – w terminie do dnia 15 marca roku następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.

6. Regionalna izba obrachunkowa przekazuje do Ministerstwa Finansów oryginały sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 2, sporządzonych przez gminy oraz miasta na prawach powiatu.

7. Terminy sporządzania i obieg sprawozdań określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

8. Nazwy plików baz danych przekazywanych w formie elektronicznej powinny być zgodne z wzorem zawartym w załączniku nr 12 do rozporządzenia, a struktury tych plików – z wzorami zawartymi odpowiednio w załącznikach nr 7–11 do rozporządzenia.

§ 6.
1. Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z ewidencją księgową, prowadzoną na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591, z 1997 r. Nr 32, poz. 183, Nr 43, poz. 272, Nr 88, poz. 554, Nr 118, poz. 754, Nr 139, poz. 933 i 934, Nr 140, poz. 939 i Nr 141, poz. 945, z 1998 r. Nr 60, poz. 382, Nr 106, poz. 668, Nr 107, poz. 669 i Nr 155, poz. 1014 oraz z 1999 r. Nr 9, poz. 75 i Nr 83, poz. 931), zarządzenia nr 46 Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 1995 r. w sprawie szczególnych zasad prowadzenia rachunkowości oraz jednolitych planów kont dla państwowych i gminnych jednostek budżetowych i ich gospodarstw pomocniczych, zakładów budżetowych, państwowych i gminnych funduszy celowych oraz gmin i ich związków (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 14, poz. 60) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 50, poz. 511 ).

2. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego obowiązany jest sprawdzić prawidłowość otrzymywanych sprawozdań jednostkowych pod względem formalnym, rachunkowym oraz merytorycznym. W tym celu może żądać przedstawienia wskazanych ksiąg rachunkowych i dokumentów.

3. Nieprawidłowości ujawnione w sprawozdaniach jednostkowych powinny być usunięte przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań zbiorczych. W razie potrzeby należy dokonać także odpowiednich zapisów korygujących w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

4. Regionalna izba obrachunkowa dokonuje kontroli sprawozdań, o których mowa w § 2, pod względem rachunkowym i formalnym.

§ 7.
1. Sprawozdania jednostkowe sporządza się w złotych i groszach, stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.

2. Kwoty w sprawozdaniach zbiorczych, przekazywanych odbiorcom sprawozdań, wykazuje się w pełnych złotych.

3. Dane w sprawozdaniach wykazuje się narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.

4. Dane w sprawozdaniach o dochodach i wydatkach budżetowych wykazuje się w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji budżetowej.

5. Sprawozdania należy sporządzać w sposób czytelny i trwały. Podpisy na sprawozdaniu składa się odręcznie na każdym formularzu, w miejscu do tego oznaczonym, a także umieszcza się pieczątkę z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.

6. Sprawozdania sporządza się w liczbie egzemplarzy równej liczbie jednostek, którym mają być przekazane, powiększonej o egzemplarz przeznaczony do akt jednostki sporządzającej sprawozdanie. Jednostce uprawnionej do otrzymywania sprawozdań przekazuje się oryginał sprawozdania.

7. Jednostka samorządu terytorialnego sporządzająca sprawozdanie zachowuje na dowolnym nośniku kopię pliku sprawozdania przekazanego w formie elektronicznej.

Rozdział 2

Sprawozdanie o dochodach budżetowych

§ 8. [Dochody budżetowe]

1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza sprawozdanie jednostkowe z następujących dochodów budżetowych:

1) z tytułu podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego – zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 1 – oraz pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, wykazywanych w sprawozdaniach tych urzędów, stosując odpowiednio do tych sprawozdań za:

a) I i III kwartał – postanowienie § 13 ust. 4,

b) II i IV kwartał – postanowienie § 24 ust. 4

– załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 1998 r. w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 164, poz. 1175),

2) dochodów jednostki budżetowej – zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 2,

3) udziałów jednostki samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, przekazanych z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego,

4) dotacji celowych i subwencji ogólnej otrzymanych z budżetu państwa,

5) dotacji celowych z funduszy celowych oraz dotacji celowych na zadania realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego na podstawie porozumień pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego.

2. Jednostki budżetowe podległe jednostce samorządu terytorialnego sporządzają sprawozdania jednostkowe o dochodach budżetowych zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 2.

§ 9.
1. Sprawozdanie jednostkowe o dochodach budżetowych z tytułu podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, sporządza się na podstawie danych księgowości podatkowej w sposób następujący:

1) w kolumnie „Plan (po zmianach)" wykazuje się dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach,

2) w kolumnie „Należności" wykazuje się salda początkowe – zaległości zmniejszone o nadpłaty – powiększone o kwoty przypisów po zmniejszeniu ich o kwoty odpisów; jeżeli kwota nadpłat i odpisów przewyższa kwotę zaległości i przypisów, to różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną,

3) w kolumnie „Potrącenia" ujmuje się skutki wykorzystania szczególnych przypadków wygaśnięcia zobowiązań podatkowych, o których mowa w art. 65 i art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062); skutki te nie powinny być wykazywane w kolumnie „Wykonanie od początku roku",

4) w kolumnie „Wykonanie od początku roku" wykazuje się wpływy po zmniejszeniu o dokonane zwroty; jeżeli suma zwrotów przewyższa sumę wpłat, różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną,

5) wpływy z podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, pobierane w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, wykazuje się w kwotach odrębnych dla poszczególnych podatków; odrębne kwoty każdego z tych podatków ustala się za pomocą wskaźników, wyliczonych na podstawie rejestru wymiarowego oraz rejestru przypisów i odpisów, stanowiących udział poszczególnych podatków w łącznym zobowiązaniu pieniężnym,

6) w kolumnie „Saldo końcowe" wykazuje się oddzielnie dla zaległości i nadpłat ustalonych na podstawie danych analitycznych kont podatkowych,

7) w kolumnie „Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy" powinny być wykazane kwoty stanowiące różnicę pomiędzy dochodami, jakie gmina lub miasto na prawach powiatu mogłaby uzyskać stosując górne stawki podatkowe, a dochodami, jakie uzyskała, stosując niższe stawki uchwalone przez radę gminy lub miasta na prawach powiatu; w przypadku zastosowania przez gminę lub miasto na prawach powiatu obniżenia górnej stawki różnica pomiędzy stawką górną a przyjętą w uchwale przez radę gminy lub miasta na prawach powiatu, przemnożona przez podstawę opodatkowania, powinna być wykazana w kolumnie „Skutki obniżenia górnych stawek..." sprawozdań dotyczących dochodów budżetowych narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego; skutki obniżenia górnych stawek w podatku od nieruchomości wykazują również gminy, w których liczba mieszkańców nie przekracza 15 tysięcy,

8) w kolumnie „Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń..." powinny być wykazane kwoty dotyczące skutków udzielonych przez gminę lub miasto na prawach powiatu za okres sprawozdawczy: ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru podatków i opłat stanowiących dochód budżetu gminy (bez ulg i zwolnień ustawowych), a także skutki finansowe wynikające ze zwolnień i ulg w podatkach i opłatach wprowadzonych przepisami uchwał rad gmin lub miast na prawach powiatu, wydanymi na podstawie ustawowych upoważnień; wykazywane w tej kolumnie skutki ulg powinny wynikać z decyzji właściwych organów gminy lub miasta na prawach powiatu, w zakresie zarówno bieżących, jak i zaległych należności; wykazane kwoty powinny być zgodne z rejestrami przypisów i odpisów, z wyjątkiem decyzji o odroczeniu lub rozłożeniu płatności na raty; w kolumnie tej powinny być wykazywane również skutki ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru podatków i opłat, stanowiących dochód budżetu gminy, udzielanych w trybie art. 17 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119); w kolumnie tej nie należy wykazywać skutków finansowych, wynikających z ugody zawartej w bankowym postępowaniu ugodowym, a także będących wynikiem orzeczeń wydanych przez samorządowe kolegium odwoławcze jako organ II instancji albo wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.

2. Sprawozdania jednostkowe o dochodach jednostek budżetowych sporządza się w zakresie wpływów planowanych i wykonanych oraz zaległości (salda końcowego nie zmniejszonego o ewentualne salda nadpłat). Dochody wykonane wykazuje się na podstawie danych księgowości analitycznej dochodów budżetowych do rachunku bieżącego.

3. Udziały jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, otrzymane z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa, wykazuje się następująco:

1) w kolumnie „Plan (po zmianach)" – dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach,

2) w kolumnie „Należności" – należne udziały jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych,

3) w kolumnie „Wykonanie od początku roku" – przekazane do jednostek samorządu terytorialnego kwoty udziałów tych jednostek we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, należne za dany okres sprawozdawczy,

4) w kolumnie „Saldo końcowe" – odpowiednio: saldo „Zaległości" lub „Nadpłat" wynikające z rozliczeń budżetu państwa z jednostkami samorządu terytorialnego.

4. Dochody z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych, otrzymanych z budżetu państwa, wykazuje się w następujący sposób:

w kolumnie „Plan (po zmianach)" – wykazuje się dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach; kwoty planowanych dochodów powinny być zgodne w zakresie:

a) subwencji ogólnej – z ostatnim zawiadomieniem Ministra Finansów o przyznanych kwotach subwencji ogólnej i jej poszczególnych części,

b) dotacji celowych z budżetu państwa – z decyzjami dysponentów części budżetowych o przyznanych kwotach dotacji celowych,

2) w kolumnie „Wykonanie od początku roku" – wykazane kwoty powinny być zgodne z kwotami subwencji ogólnej i jej poszczególnych części, przekazanymi przez Ministra Finansów, oraz kwotami dotacji celowych, przekazanymi przez dysponentów części budżetu państwa, z zastrzeżeniem ust. 5.

5. W sprawozdaniach rocznych jednostki samorządu terytorialnego wykazują wysokość otrzymanych dotacji celowych, po potrąceniu zwrotów dokonanych do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, za który sporządzane jest sprawozdanie.

§ 10.
W sprawozdaniach z wykonania podstawowych dochodów podatkowych, o których mowa w § 2 pkt 2, dane zamieszczone w kolumnie „Wykonanie" dotyczące:

1) dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe i przekazywanych na rzecz budżetu jednostki samorządu terytorialnego – powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w sporządzanych przez urzędy skarbowe sprawozdaniach jednostkowych Rb–27 o dochodach budżetowych w rubryce „Wykonanie", a dane dotyczące udziałów gmin oraz województw samorządowych we wpływach z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, mających siedzibę na terenie gminy lub województwa – stanowiących dochód budżetu państwa – powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w rubryce „Należności" sprawozdań sporządzanych dla danej gminy lub województwa przez urzędy skarbowe,

2) dochodów z tytułu udziałów jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, przekazanych z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa na rachunki właściwych budżetów jednostek samorządu terytorialnego – powinny być zgodne z przelewami otrzymanymi z rachunku centralnego (łącznie z przelewem otrzymanym w miesiącu następnym po upływie okresu sprawozdawczego) za okres, którego sprawozdanie dotyczy.

§ 11.
Sprawozdania jednostkowe o dochodach budżetowych wypełniają:

1) jednostki budżetowe oraz zarządy powiatów i województw samorządowych:

a) za I i III kwartał – kolumny: „Plan (po zmianach)", „Wykonanie od początku roku",

b) za II i IV kwartał – kolumny: „Plan (po zmianach)", „Należności", „Potrącenia", „Wykonanie od początku roku", „Saldo końcowe";

2) zarządy gmin oraz miast na prawach powiatu:

a) za I i III kwartał – kolumny: „Plan (po zmianach)", „Wykonanie od początku roku", „Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy", „Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń...",

b) za II i IV kwartał – kolumny: „Plan (po zmianach)", „Należności", „Potrącenia", „Wykonanie od początku roku", „Saldo końcowe", „Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy", „Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń...".

§ 12.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza – w szczegółowości sprawozdań jednostkowych – zbiorcze sprawozdanie o dochodach budżetowych zgodnie z zasadami określonymi w § 3 pkt 2 oraz z uwzględnieniem postanowień § 11.

Rozdział 3

Sprawozdanie o wydatkach budżetowych

§ 13. [Sprawozdania jednostkowe o wydatkach budżetowych]

1. Sprawozdania jednostkowe o wydatkach budżetowych sporządza się na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego:

1) w kolumnie „Plan (po zmianach)" – wykazuje się dane o planowanych wydatkach, w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf; przy sporządzaniu sprawozdań o wydatkach budżetowych nie stosuje się grup paragrafów planowanych wydatków;

2) w kolumnie „Wykonanie od początku roku" wykazuje się zrealizowane wydatki w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf;

3) w kolumnie „Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego" wykazuje się wydatki, których wykaz organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może ustalić zgodnie z art. 130 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych; kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu za 4 kwartały roku sprawozdawczego;

4) w kolumnie „Razem" wykazuje się kwoty stanowiące sumę danych z kolumny „Wykonanie od początku roku" oraz z kolumny „Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego"; kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu za 4 kwartały roku sprawozdawczego;

5) niewłaściwe obciążenia oraz uznania rachunków bieżących wydatków wykazuje się wprowadzając symbol 99 zamiast paragrafu; niewłaściwe obciążenie wykazuje się zapisem zwykłym, a niewłaściwe uznanie rachunku – jako liczbę ujemną.

2. Pojęcie wydatków majątkowych określa art. 69 ust. 6 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.

§ 14.
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego sporządzają zbiorcze sprawozdania o wydatkach budżetowych w pełnym zakresie informacji wynikających ze sprawozdań jednostkowych o wydatkach budżetowych, w tym o wydatkach budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami.
§ 15.
1. W celu zapewnienia kontroli prawidłowości wprowadzania danych w sprawozdaniach zbiorczych zarówno o dochodach, jak i wydatkach budżetowych należy stosować liczby kontrolne obliczane jako suma symboli: działu, rozdziału i paragrafów w ramach każdego rozdziału. Liczby kontrolne zamieszcza się w kolumnie „Paragraf" w tym wierszu, w którym podaje się kwotę ogółem rozdziału.

2. Dla ustalenia kompletności sprawozdań zbiorczych sporządza się zestawienia zbiorcze według działów.

3. Składane komplety sprawozdań powinny zawierać numerację stron poszczególnych formularzy sprawozdawczych.

Rozdział 4

Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego

§ 16. [Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie]

W sprawozdaniu o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego:

1) dochody – powinny być zgodne z danymi ze sprawozdania o dochodach budżetowych,

2) wydatki – powinny być zgodne z danymi ze sprawozdania o wydatkach budżetowych,

3) nadwyżka/deficyt – stanowi różnicę pomiędzy dochodami a wydatkami,

4) finansowanie – stanowi różnicę pomiędzy przychodami ogółem a rozchodami ogółem jednostki samorządu terytorialnego i nie może być mniejsze od deficytu,

5) dane dotyczące przychodów i rozchodów jednostki samorządu terytorialnego powinny być wypełnione zgodnie z treścią formularza.

Rozdział 5

Sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego

§ 17. [Zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego]

W sprawozdaniu dotyczącym zobowiązań jednostek samorządu terytorialnego, w pozycjach odnoszących się do zobowiązań według tytułów dłużnych, należy wykazać kwoty zadłużenia ogółem, w tym zadłużenie długoterminowe, przy czym przez pojęcie zadłużenie „długoterminowe" rozumie się zadłużenie, którego termin spłaty czy też wykupu jest nie krótszy niż jeden rok, liczony od dnia jego zaciągnięcia.
§ 18.
1. Pojęcie wartości nominalnej zobowiązań z tytułów dłużnych określa art. 36 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych, z zastrzeżeniem § 20.

2. Przez wymagalne zobowiązania należy rozumieć wszystkie bezsporne zobowiązania, wynikające z ewidencji księgowej, obciążające budżet, których termin zapłaty minął przed upływem danego okresu sprawozdawczego, a które nie są przedawnione ani umorzone.

3. Do państwowego długu publicznego zalicza się wymagalne zobowiązania jednostek, o których mowa w § 3 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 kwietnia 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego (Dz. U. Nr 38, poz. 364). W przypadku jednostek samorządu terytorialnego dotyczy to zobowiązań wymagalnych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i funduszy celowych.

§ 19.
1. Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę, którą poręczyciel (gwarant) byłby zobowiązany zapłacić, gdyby dłużnik, za którego udzielono poręczenia (gwarancji), nie dokonał spłaty zobowiązania samodzielnie. W przypadku kredytów i pożyczek objętych poręczeniami (gwarancjami) uwzględnia się zarówno kwotę świadczenia głównego (kapitału), jak i świadczeń ubocznych (odsetek), o ile zostały objęte poręczeniem (gwarancją).

2. Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym oznacza kwotę, którą poręczyciel (gwarant) byłby zobowiązany zapłacić, gdyby dłużnik, za którego udzielono poręczenia (gwarancji), nie dokonał spłaty zobowiązania samodzielnie w danym roku budżetowym.

3. Wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę wymagalnych zobowiązań – świadczeń poręczyciela (gwaranta) należnych do zapłaty w dniu wymagalności.

4. Przez wartość wierzytelności, wynikających ze spłat dokonanych za dłużników w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji, należy rozumieć sumę należności (wierzytelności), przysługujących jednostce samorządu terytorialnego od dłużników z tytułu spłat dokonanych przez jednostkę samorządu terytorialnego za tych dłużników w wyniku realizacji zawartych umów poręczenia lub gwarancji. Należności te powinny stanowić sumę należności głównej, czyli łączną kwotę dokonanych spłat, powiększoną o przysługujące należności uboczne, np. odsetki za zwłokę bądź opóźnienie w spłacie należności.

5. Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) oznacza wartość wydatkowanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego środków – tytułem spłaty zobowiązań zaciągniętych i nie spłaconych przez dłużników, poręczonych lub gwarantowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego – obejmującą wartość faktycznie spłaconych środków (należności głównej i należności ubocznych) w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji.

6. Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń i gwarancji (dochody) oznacza faktycznie odzyskaną przez jednostkę samorządu terytorialnego kwotę wraz z odsetkami, wcześniej wydatkowaną z budżetu jednostki tytułem dokonanych spłat za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji.

7. Przez wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, należy rozumieć nominalną wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, obejmującą łączną wysokość należności głównej oraz należności ubocznych, poręczonych lub gwarantowanych.

§ 20.
Przez wartość zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez jednostki samorządu terytorialnego, rozumie się wartość nominalną niewymagalnych oraz wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji, przy wyłączeniu wzajemnych zobowiązań podmiotów sektora finansów publicznych z tego tytułu, z tym że wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę świadczenia poręczyciela (gwaranta) należną do zapłaty w dniu wymagalności zobowiązania.
§ 21.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania objętego poręczeniem lub gwarancją, podlegającego oprocentowaniu według zmiennych stóp procentowych, przyjmuje się stopę procentową obowiązującą:

1) w ostatnim dniu roku budżetowego – w przypadku gdy okres sprawozdawczy dotyczy roku budżetowego lub

2) w ostatnim dniu kwartału roku budżetowego – w przypadku gdy okres sprawozdawczy dotyczy kwartału roku budżetowego.

§ 22.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego, objętego poręczeniem lub gwarancją, płatnego w walucie obcej, stosuje się średni kurs tej waluty ogłoszony przez Narodowy Bank Polski, odpowiednio, w terminach, o których mowa w § 21, a w przypadku gdy kurs taki nie jest ogłoszony – średni kurs walut ogłoszony przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym danego okresu sprawozdawczego.
§ 23.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego, objętego poręczeniem lub gwarancją, których wartość jest nieoznaczona, przyjmuje się prognozowaną wartość zobowiązania, z uwzględnieniem zasady ostrożnej wyceny.

Rozdział 6

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 24. [Stosowanie przepisów ustawy]

Przepisy rozporządzenia dotyczące gminy stosuje się odpowiednio do Związku Komunalnego m.st. Warszawy.
§ 25.
Za spełnienie obowiązku sporządzania sprawozdań miesięcznych Rb-25 o dochodach i wydatkach budżetowych oraz sprawozdań półrocznych i rocznych: Rb-27 o dochodach budżetowych i Rb-28 o wydatkach budżetowych uznaje się sporządzanie sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 1 rozporządzenia.
§ 26.
Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 38, poz. 365 i Nr 79, poz. 896).
§ 27.
[1] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do sprawozdań sporządzanych za okresy sprawozdawcze, poczynając od I kwartału 2000 r.
Załącznik 1. [TERMINY SPORZĄDZANIA I OBIEG SPRAWOZDAŃ BUDŻETOWYCH JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I PODLEGŁYCH TYM JEDNOSTKOM JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH]

Załączniki do rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 2 marca 2000 r. (poz. 209)

Załącznik nr 1

TERMINY SPORZĄDZANIA I OBIEG SPRAWOZDAŃ BUDŻETOWYCH JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I PODLEGŁYCH TYM JEDNOSTKOM JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH

Rodzaj sprawozdań sporządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego i podległe im jednostki budżetowe oraz zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe

Jednostki przekazujące sprawozdania

Jednostki otrzymujące sprawozdania

Obowiązująca forma przekazywania sprawozdania

Termin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego, nie później niż

 

1

2

3

4

5

 

A. Sprawozdania kwartalne o:

 

 

 

 

 

(za 1, 2 i 3 kwartały)

 

1) dochodach budżetowych

– podległe jednostki budżetowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

–regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

40 dni

 

2) wydatkach budżetowych

– podległe jednostki budżetowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

40 dni

 

3) nadwyżce/deficycie,

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

40 dni

 

4) stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń

– podległe jednostki budżetowe

– zarządy jednostek samosądu terytorialnego

dokument

10 dni

 

– zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze, fundusze celowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

40 dni

 

B. Sprawozdania kwartalne o:

 

 

 

 

 

(za 4 kwartały)

 

1) dochodach budżetowych,

– podległe jednostki budżetowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

15 marca

 

2) wydatkach budżetowych

–podległe jednostki budżetowe

–zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

15 marca

 

3) nadwyżce/deficycie,

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

15 marca

 

4) stania zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń

– podległe jednostki budżetowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

 

– zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze, fundusze celowe

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

dokument

10 dni

 

– zarządy jednostek samorządu terytorialnego

– regionalne izby obrachunkowa

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

plik bazy danych

15 marca

 

 

C. Sprawozdanie półroczne

 

 

 

 

 

z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy, miasta na prawach powiatu. Związku Komunalnego m. st. Warszawy

– zarządy gmin/miast na prawach powiatu

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

– Związek Komunalny m. st. Warszawy

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

25 dni

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

dokument i plik bazy danych

40 dni

 

D. Sprawozdanie roczne

 

 

 

 

 

z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy, miasta na prawach powiatu, Związku Komunalnego m. st. Warszawy

zarządy gmin/miast na prawach powiatu

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

 

– Związek Komunalny m. st. Warszawy

– regionalne izby obrachunkowe

dokument i plik bazy danych

28 lutego

 

 

 

 

 

 

– regionalne izby obrachunkowe

– Ministerstwo Finansów

dokument i plik bazy danych

15 marca

 


Załącznik 2.

Załącznik nr 2

infoRgrafika


Załącznik 3.

Załącznik nr 3

infoRgrafika

Załącznik 4.

Załącznik nr 4

infoRgrafika

Załącznik 5.

Załącznik nr 5

infoRgrafika


 

Załącznik 6.

Załącznik nr 6

infoRgrafika


 

Załącznik 7. [Struktura pliku sprawozdania o dochodach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego]

Załącznik nr 7

Struktura pliku sprawozdania o dochodach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

1

WK

Znakowe

2

Kod województwa wg GUS*

 

2

PK

Znakowe

2

Kod powiatu wg GUS*

dla sprawozdań z województw zawsze = 00

3

GK

Znakowe

2

Kod gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00

4

GT

Znakowe

1

Typ gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0

5

ROK

Znakowe

2

Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego

 

6

KWARTAL

Znakowe

1

Cyfra kwartału

 

7

DAT SKW

Data

8

Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)

 

8

DZIAL

znakowe

3

Dział według klasyfikacji budżetowej

 

9

ROZDZIAL

znakowe

5

Rozdział według klasyfikacji budżetowej

 

10

STATUS

znakowe

1

Wyróżnik:

 

0 – dane jednostkowe,

1 – podsumowanie rozdziału

11

PAR

znakowe

7

Paragraf według klasyfikacji budżetowej lub liczba kontrolna dla podsumowania rozdziału

 

12

R1

Numeryczne

15

Plan (po zmianach)

 

13

R2

Numeryczne

15

Należności (salda początkowe plus przypisy minus odpisy)

wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego

14

R3

Numeryczne

15

Potrącenia

wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego

15

R4

Numeryczne

15

Wykonanie od początku roku (wpływy minus zwroty)

 

16

R5

Numeryczne

15

Saldo końcowe - zaległości

wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego

17

R6

Numeryczne

15

Saldo końcowe - nadpłaty

wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego

18

R7

Numeryczne

15

Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy

wypełniane tylko przez gminy i miasta na prawach powiatu

19

R8

Numeryczne

15

Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, zwolnień, zaniechania poboru obliczone za okres sprawozdawczy (bez ulg i zwolnień ustawowych

wypełniane tylko przez gminy i miasta na prawach powiatu

 

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)


 

Załącznik 8. [Struktura pliku sprawozdania o wydatkach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego]

Załącznik nr 8

Struktura pliku sprawozdania o wydatkach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

1

WK

Znakowe

2

Kod województwa wg GUS*

 

2

PK

Znakowe

2

Kod powiatu wg GUS*

dla sprawozdań z województw zawsze = 00

3

GK

Znakowe

2

Kod gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00

4

GT

Znakowe

1

Typ gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0

5

ROK

Znakowe

2

Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego

 

6

KWARTAL

Znakowe

1

Cyfra kwartału

 

7

DAT SKW

Data

8

Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania

 

8

DZIAL

Znakowe

3

Dział według klasyfikacji budżetowej

 

9

ROZDZIAL

Znakowe

5

Rozdział według klasyfikacji budżetowej

 

10

STATUS

znakowe

1

Wyróżnik:

 

0 – dane jednostkowe,

1 – podsumowanie rozdziału

11

PAR

Znakowe

7

Paragraf według klasyfikacji budżetowej lub liczba kontrolna dla podsumowania rozdziału

 

12

R1

Numeryczne

15

Plan (po zmianach)

 

13

R4

Numeryczne

15

Wykonanie od początku roku (wpływy minus zwroty)

 

14

R9

Numeryczne

15

Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego (art. 130 ust. 2 i ust. 3 ustawy o finansach publicznych)

wypełniane tylko za 4 kwartały roku sprawozdawczego

15

R10

Numeryczne

15

Razem (R4+R9)

wypełniane tylko za 4 kwartały roku sprawozdawczego

 

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)


 

Załącznik 9. [Struktura pliku sprawozdania o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego]

Załącznik nr 9

Struktura pliku sprawozdania o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

1

WK

Znakowe

2

Kod województwa wg GUS*

 

2

PK

Znakowe

2

Kod powiatu wg GUS*

dla sprawozdań z województw zawsze = 00

3

GK

Znakowe

2

Kod gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00

4

GT

Znakowe

1

Typ gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0

5

ROK

Znakowe

2

Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego

 

6

KWARTAL

Znakowe

1

Cyfra kwartału

 

7

DAT SKW

Data

8

Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)

 

8

AP

Numeryczne

15

Dochody ogółem – plan (po zmianach)

 

9

AW

Numeryczne

15

Dochody ogółem – wykonanie od początku roku

 

10

BP

Numeryczne

15

Wydatki ogółem – plan (po zmianach)

 

11

BW

Numeryczne

15

Wydatki ogółem – wykonanie od początku roku

 

12

B3P

Numeryczne

15

Wydatki bieżące – plan po zmianach

 

13

B3W

Numeryczne

15

Wydatki bieżące – wykonanie od początku roku

 

14

B1P

Numeryczne

15

Wydatki majątkowe – (plan po zmianach)

 

15

B1W

Numeryczne

15

Wydatki majątkowe – wykonanie od początku roku

 

16

CP

Numeryczne

15

Nadwyżka / deficyt – plan (po zmianach)

 

17

CW

Numeryczne

15

Nadwyżka / deficyt – wykonanie od początku roku

 

18

DP

Numeryczne

15

Finansowanie – plan (po zmianach)

 

19

DW

Numeryczne

15

Finansowanie – wykonanie od początku roku

 

20

D1P

Numeryczne

15

Przychody ogółem – plan (po zmianach)

 

21

D1W

Numeryczne

15

Przychody ogółem – wykonanie od początku roku

 

22

D11P

Numeryczne

15

Kredyty bankowe – plan (po zmianach)

 

23

D11W

Numeryczne

15

Kredyty bankowe – wykonanie od początku roku

 

24

D12P

Numeryczne

15

Pożyczki (uzyskane) – plan (po zmianach)

 

25

D12W

Numeryczne

15

Pożyczki (uzyskane) – wykonanie od początku roku

 

26

D13P

Numeryczne

15

Spłaty pożyczek udzielonych – plan (po zmianach)

 

27

D13W

Numeryczne

15

Spłaty pożyczek udzielonych – wykonanie od początku roku

 

28

D14P

Numeryczne

15

Nadwyżka z lat ubiegłych – plan (po zmianach)

 

29

D14W

Numeryczne

15

Nadwyżka z lat ubiegłych – wykonanie od początku roku

 

30

D15P

Numeryczne

15

Papiery wartościowe – plan (po zmianach)

 

31

D15W

Numeryczne

15

Papiery wartościowe – wykonanie od początku roku

 

32

D16P

Numeryczne

15

Obligacje jednostek samorządowych oraz związków komunalnych – plan (po zmianach)

 

33

D16W

Numeryczne

15

Obligacje jednostek samorządowych oraz związków komunalnych – wykonanie od początku roku

 

34

D17P

Numeryczne

15

Prywatyzacja majątku j.s.t. – plan (po zmianach)

 

35

D17W

Numeryczne

15

Prywatyzacja majątku j.s.t. – wykonanie od początku roku

 

 

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

36

D18P

Numeryczne

15

Inne źródła – plan (po zmianach)

 

37

D18W

Numeryczne

15

Inne źródła – wykonanie od początku roku

 

38

D2P

Numeryczne

15

Rozchody ogółem – plan (po zmianach)

 

39

D2W

Numeryczne

15

Rozchody ogółem – wykonanie od początku roku

 

40

D21P

Numeryczne

15

Spłaty kredytów – plan (po zmianach)

 

41

D21W

Numeryczne

15

Spłaty kredytów – wykonanie od początku roku

 

42

D22P

Numeryczne

15

Pożyczki udzielone – plan (po zmianach)

 

43

D22W

Numeryczne

15

Pożyczki (udzielone) – wykonanie od początku roku

 

44

D23P

Numeryczne

15

Spłaty pożyczek – plan (po zmianach)

 

45

D23W

Numeryczne

15

Spłaty pożyczek – konanie od początku roku

 

46

D24P

Numeryczne

15

Lokaty w bankach – plan (po zmianach)

 

47

D24W

Numeryczne

15

Lokaty w bankach – wykonanie od początku roku

 

48

D25P

Numeryczne

15

Wykup papierów wartościowych – plan (po zmianach)

 

49

D25W

Numeryczne

15

Wykup papierów wartościowych – wykonanie od początku roku

 

50

D26P

Numeryczne

15

Wykup obligacji samorządowych – plan (po zmianach)

 

51

D26W

Numeryczne

15

Wykup obligacji samorządowych – wykonanie od początku roku

 

52

D27P

Numeryczne

15

Inne cele – plan (po zmianach)

 

53

D27W

Numeryczne

15

Inne cele – wykonanie od początku roku

 

 

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)


 

Załącznik 10. [Struktura pliku sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego]

Załącznik nr 10

Struktura pliku sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

1

WK

Znakowe

2

Kod województwa wg GUS*

 

2

PK

Znakowe

2

Kod powiatu wg GUS*

dla sprawozdań z województw zawsze = 00

3

GK

Znakowe

2

Kod gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00

4

GT

Znakowe

1

Typ gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0

5

ROK

Znakowe

2

Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego

 

6

KWARTAL

Znakowe

1

Cyfra kwartału

 

7

DAT SKW

Data

8

Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)

 

8

E

Numeryczne

15

Zobowiązania wg tytułów dłużnych – kwota zadłużenia

 

9

EKO

Numeryczne

15

Zobowiązania wg tytułów dłużnych – krajowe OGÓŁEM

 

10

EKD

Numeryczne

15

Zobowiązania wg tytułów dłużnych – krajowe długoterminowe

 

11

EZO

Numeryczne

15

Zobowiązania wg tytułów dłużnych – zagraniczne OGÓŁEM

 

12

EZD

Numeryczne

15

Zobowiązania wg tytułów dłużnych – zagraniczne długoterminowe

 

13

E1

Numeryczne

15

Emisja papierów wartościowych – kwota zadłużenia

 

14

E1KO

Numeryczne

15

Emisja papierów wartościowych – krajowe OGÓŁEM

 

15

E1KD

Numeryczne

15

Emisja papierów wartościowych – krajowe długoterminowe

 

16

E1ZO

Numeryczne

15

Emisja papierów wartościowych – zagraniczne OGÓŁEM

 

17

E1ZD

Numeryczne

15

Emisja papierów wartościowych – zagraniczne długoterminowe

 

18

E21

Numeryczne

15

Kredyty – kwota zadłużenia

 

19

E21KO

Numeryczne

15

Kredyty – krajowe OGÓŁEM

 

20

E21KD

Numeryczne

15

Kredyty – krajowe długoterminowe

 

21

E21ZO

Numeryczne

15

Kredyty – zagraniczne OGÓŁEM

 

22

E21ZD

Numeryczne

15

Kredyty – zagraniczne długoterminowe

 

23

E22

Numeryczne

15

Pożyczki – kwota zadłużenia

 

24

E22KO

Numeryczne

15

Pożyczki – krajowe OGÓŁEM

 

25

E2ZKD

Numeryczne

15

Pożyczki – krajowe długoterminowe

 

26

E22ZO

Numeryczne

15

Pożyczki – zagraniczne OGÓŁEM

 

27

E2ZZD

Numeryczne

15

Pożyczki – zagraniczne długoterminowe

 

28

E3

Numeryczne

15

Przyjęte depozyty – kwota zadłużenia

 

29

E3KO

Numeryczne

15

Przyjęte depozyty – krajowe OGÓŁEM

 

30

E3KD

Numeryczne

15

Przyjęte depozyty – krajowe długoterminowe

 

31

E3ZO

Numeryczne

15

Przyjęte depozyty – zagraniczne OGÓŁEM

 

32

E3ZD

Numeryczne

15

Przyjęte depozyty – zagraniczne długoterminowe

 

33

E4

Numeryczne

15

Depozyty zbywalne – kwota zadłużenia

 

34

E4KO

Numeryczne

15

Depozyty zbywalne – krajowe OGÓŁEM

 

35

E4KD

Numeryczne

15

Depozyty zbywalne – krajowe długoterminowe

 

36

E4ZO

Numeryczne

15

Depozyty zbywalne – zagraniczne OGÓŁEM

 

 

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

37

E4ZD

Numeryczne

15

Depozyty zbywalne – zagraniczne długoterminowe

 

38

E5

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych – kwota zadłużenia

 

39

E5KO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych – krajowe OGÓŁEM

 

40

E5ZO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych – zagraniczne OGÓŁEM

 

41

E6

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – kwota zadłużenia

 

42

E6KO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – krajowe OGÓŁEM

 

43

E6ZO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – zagraniczne OGÓŁEM

 

44

E7

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – dostawy towarów i usług – kwota zadłużenia

 

45

E7KO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – dostawy towarów i usług – krajowe OGÓŁEM

 

46

E7ZO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – dostawy towarów i usług – zagraniczne OGÓŁEM

 

47

E8

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – składki na ubezpieczenia społeczne i FP – kwota zadłużenia

 

48

E8KO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – składki na ubezpieczenia społeczne i FP – krajowe OGÓŁEM

 

49

E8ZO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych – składki na ubezpieczenia społeczne i FP – zagraniczne OGÓŁEM

 

50

E9

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji – kwota zadłużenia

 

51

E9KO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji – krajowe OGÓŁEM

 

52

E9ZO

Numeryczne

15

Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji – zagraniczne OGÓŁEM

 

53

F2

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – razem

 

54

F2R

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

 

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

55

F2P

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

56

F2S

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

57

F7

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym – razem

 

58

F7R

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

59

F7P

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

60

F7S

Numeryczne

15

Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

61

F8

Numeryczne

15

Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – razem

 

62

F8R

Numeryczne

15

Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

63

F8P

Numeryczne

15

Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

64

F8S

Numeryczne

15

Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

65

F9

Numeryczne

15

Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – razem

 

66

F9R

Numeryczne

15

Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

 

Lp.

Nazwa pola

TYP

Liczba znaków

Opis pola

Uwagi

67

F9P

numeryczne

15

Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

68

F9S

numeryczne

15

Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

69

F10

Numeryczne

15

Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) – razem

 

70

F10R

Numeryczne

15

Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

71

F10P

Numeryczne

15

Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

72

F10S

Numeryczne

15

Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

73

F11

Numeryczne

15

Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) – razem

 

74

F11R

Numeryczne

15

Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

75

F11P

Numeryczne

15

Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

76

F11S

Numeryczne

15

Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

77

F12

Numeryczne

15

Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym – razem

 

78

F12R

Numeryczne

15

Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

 

79

F12P

Numeryczne

15

Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy – Skarb Państwa

 

80

F12S

Numeryczne

15

Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym – poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

 

 

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)


 

Załącznik 11. [Struktura pliku sprawozdania z wykonania podstawowych dochodów podatkowych jednostki samorządu terytorialnego]

Załącznik nr 11

Struktura pliku sprawozdania z wykonania podstawowych dochodów podatkowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:

Lp.

Nazwa pola

Typ

Liczba znaków

Opis pola rekordu

Uwagi

1

WK

Znakowe

2

Kod województwa w GUS*

 

2

PK

Znakowe

2

Kod powiatu wg GUS*

dla sprawozdań z województw zawsze = 00

3

GK

Znakowe

2

Kod gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00

4

GT

Znakowe

1

Typ gminy wg GUS*

dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0

5

ROK

Znakowe

2

Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego

 

6

KWARTAL

Znakowe

1

Cyfra kwartału

 

7

DAT SKW

Data

8

Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)

 

8

A1WP

Numeryczne

15

Ogółem podstawowe dochody podatkowe – wykonanie

 

9

U1

Numeryczne

15

Ogółem podstawowe dochody podatkowe – skutki obniżenia górnych stawek podatków

 

10

UU1P

Numeryczne

15

Ogółem podstawowe dochody podatkowe – skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

11

A2W

Numeryczne

15

Udziały we wpływach z podatku doch. od osób prawnych i jedn. org. – wykonanie

 

12

A3W

Numeryczne

15

Udziały we wpływach z podatku doch. od osób fizycznych – wykonanie

 

13

A4W

Numeryczne

15

Podatek rolny – wykonanie

 

14

U4

Numeryczne

15

Podatek rolny – skutki obniżenia górnych stawek podatków

 

15

UU4

Numeryczne

15

Podatek rolny – skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp

 

16

A5W

Numeryczne

15

Podatek od nieruchomości – wykonanie

 

17

U5

Numeryczne

15

Podatek od nieruchomości – skutki obniżenia górnych stawek podatków

 

18

UU5

Numeryczne

15

Podatek od nieruchomości – skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

19

A6W

Numeryczne

15

Podatek leśny – wykonanie

 

20

UU6

Numeryczne

15

Podatek leśny – skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

21

A7W

Numeryczne

15

Podatek od środków transportowych – wykonanie

 

22

UU7

Numeryczne

15

Podatek od środków transp. – skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

23

A8W

Numeryczne

15

Podatek – karta podatkowa – wykonanie

 

24

UU8

Numeryczne

15

Podatek – karta podatkowa – skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp

 

25

A10W

Numeryczne

15

Opłata skarbowa – wykonanie

 

26

UU10

Numeryczne

15

Opłata skarbowa – skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

27

A11W

Numeryczne

15

Opłata eksploatacyjna – wykonanie

 

28

UU11

Numeryczne

15

Opłata eksploatacyjna – skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

29

A111W

Numeryczne

15

Opłata eksploatacyjna – wykonanie od przedsiębiorstwa górniczego

 

30

UU111

Numeryczne

15

Opłata eksploatacyjna od przedsiębiorstwa górniczego – skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.

 

 

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)


 

Załącznik 12. [SYMBOLIKA NAZWY PLIKU SPRAWOZDANIA PRZESYŁANEGO W FORMIE ELEKTRONICZNEJ Z JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO DO WŁAŚCIWEJ TERYTORIALNIE REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ]

Załącznik nr 12

SYMBOLIKA NAZWY PLIKU SPRAWOZDANIA PRZESYŁANEGO W FORMIE ELEKTRONICZNEJ Z JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO DO WŁAŚCIWEJ TERYTORIALNIE REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 13 marca 2000 r.

Rozporządzenie traci moc 11 kwietnia 2001 r. na podstawie § 15 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 marca 2001 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 24, poz. 279).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2000-03-13
  • Data wejścia w życie: 2000-03-13
  • Data obowiązywania: 2000-03-13
  • Dokument traci ważność: 2001-04-11
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA