REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2004 nr 255 poz. 2559

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 20 listopada 2004 r.

w sprawie warunków wykonywania czynności kontroli celnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 6s ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2004 r. Nr 156, poz. 1641) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Kontrola celna towarów wprowadzanych na obszar celny Wspólnoty Europejskiej i wyprowadzanych z tego obszaru

§ 1. [Zgłoszenie celne]

1. W przypadku przywozu lub wywozu towarów, których posiadanie, obrót lub rozpowszechnianie przepisy prawa uzależniają od spełnienia określonych wymogów, organ celny kontroluje spełnienie tych wymogów po złożeniu zgłoszenia celnego, a w przypadku gdy nadanie towarom przeznaczenia celnego nie wymaga dokonania zgłoszenia celnego – przed nadaniem przeznaczenia celnego.

2. Jeżeli przepisy prawa uzależniają przywóz lub wywóz towaru od posiadania pozwolenia, organ celny w momencie zgłoszenia celnego jest obowiązany, w szczególności:

1) dokonać na oryginale pozwolenia adnotacji o ilości lub wartości przywożonego lub wywożonego towaru;

2) dokonać na oryginale pozwolenia adnotacji o całkowitym wykorzystaniu pozwolenia, jeżeli towar objęty pozwoleniem został w całości przywieziony lub wywieziony;

3) zwrócić oryginał pozwolenia zgłaszającemu oraz dołączyć kserokopię pozwolenia wraz z dokonanymi adnotacjami do karty zgłoszenia celnego, zatrzymywanej przez organ celny.

3. Przepisów ust. 2 nie stosuje się, jeżeli przepisy odrębne określają inny sposób postępowania.

§ 2.
1. W przypadku przywozu towarów podlegających oznaczeniu znakami akcyzy, na podstawie przepisów o oznaczaniu wyrobów znakami akcyzy, funkcjonariusz celny sprawdza, czy znaki akcyzy:

1) są autentyczne;

2) zostały nałożone prawidłowo;

3) nie są uszkodzone.

2. W przypadku przywozu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej towarów, na które polskie znaki akcyzy nałożono za granicą, funkcjonariusz celny sprawdza, czy znaki te zostały wywiezione z kraju zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami oraz sprawdza, czy został spełniony obowiązek wynikający z art. 107 ust. 1 ustawy z dnia 23 stycznia 2004 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 29, poz. 257 i Nr 68, poz. 623).

§ 3.
1. W przypadku przywozu lub wywozu towarów transportem przesyłowym, takim jak rurociągi, gazociągi i sieć energetyczna, funkcjonariusz celny nakłada zamknięcia celne na urządzenia pomiarowe służące do odczytu wskazań ilości przywożonych lub wywożonych towarów tym transportem, przed rozpoczęciem ich eksploatacji.

2. Podczas kontroli celnej funkcjonariusz celny porównuje dane zawarte w zgłoszeniu celnym z danymi z protokołów odczytu wskazań urządzeń pomiarowych, stosowanych przy transporcie, o którym mowa w ust. 1.

3. Z wyłączeniem procedury uproszczonej, o której mowa w art. 76 ust. 1 lit. c rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 302 z 19.10.1992), ostatnio zmienionego aktem dotyczącym warunków przystąpienia Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz. Urz. UE L 236 z 23.09.2003), w przypadku przywozu lub wywozu towarów transportem, o którym mowa w ust. 1, funkcjonariusz celny powinien uczestniczyć w czynnościach związanych z odczytem wskazań pomiarowych, a udział w tych czynnościach potwierdza w protokóle odczytu wskazań.

§ 4.
1. Złożenie towarów w magazynie czasowego składowania lub wyprowadzenie towarów z magazynu czasowego składowania jest dokonywane w obecności funkcjonariusza celnego, a jeżeli obecność funkcjonariusza celnego nie jest konieczna – po uprzednim pisemnym powiadomieniu organu celnego.

2. Funkcjonariusz celny potwierdza złożenie towarów w magazynie czasowego składowania lub wyprowadzenie towarów z magazynu czasowego składowania w ewidencji towarowej prowadzonej w tym magazynie.

§ 5.
1. Zamknięcia celne mogą być nakładane na towary, opakowania lub środki transportu, gdy:

1) ze względu na warunki procedury celnej jest to niezbędne dla zachowania tożsamości towarów lub ich identyfikacji;

2) towary, którym nadano przeznaczenie celne wprowadzenia do wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego, są przewożone z urzędu celnego do wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego;

3) towary objęte procedurą składu celnego są przemieszczane (transferowane) do innego składu celnego;

4) towary znajdujące się w wolnym obszarze celnym lub w składzie wolnocłowym są przewożone do innego wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego;

5) towary składowane czasowo są przewożone do innego miejsca znajdującego się pod dozorem celnym;

6) towary wprowadzone na obszar celny Wspólnoty Europejskiej są przewożone drogą celną;

7) towary zostały złożone w magazynie czasowego składowania bez zabezpieczenia kwoty wynikającej z długu celnego.

2. Zamknięcia celne mogą być nakładane na pomieszczenia, składy celne lub magazyny czasowego składowania w wypadku, gdy istnieje uzasadnione podejrzenie, że towary w nich znajdujące się mogą zostać usunięte spod dozoru celnego.

3. Funkcjonariusz celny, który nałoży zamknięcia celne na pomieszczenia, składy celne lub magazyny czasowego składowania, jest obowiązany podać w protokole z przeprowadzenia tych czynności liczbę i rodzaj nałożonych zamknięć celnych oraz ich cechy identyfikacyjne.

4. Zamknięć celnych nie nakłada się w przypadku, gdy towary:

1) znajdują się na statkach morskich, z wyjątkiem broni palnej, materiałów wybuchowych, amunicji, środków obezwładniających, napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych i innych używek;

2) są przewożone bez opakowań, w otwartych wagonach, otwartych barkach lub innych środkach przewozowych, zwłaszcza gdy są to towary masowe;

3) posiadają cechy pozwalające w sposób niebudzący wątpliwości ustalić ich tożsamość, w szczególności posiadają numery fabryczne w sposób trwały umieszczone na towarze, albo gdy zgłaszający przedstawił opis, dokumentację techniczną lub zdjęcia fotograficzne towaru.

5. Zamknięć celnych nie nakłada się w przypadku, gdy towary są zwierzętami żywymi, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.

6. Organ celny może zezwolić na usunięcie lub zniszczenie zamknięć celnych:

1) osobie zwolnionej z obowiązku przedstawiania towarów w urzędzie celnym – na podstawie pozwolenia na stosowanie procedury uproszczonej lub innego pozwolenia organu celnego lub

2) innym osobom – na podstawie pozwolenia organu celnego na usunięcie lub zniszczenie zamknięć celnych.

7. Osoby, o których mowa w ust. 6, mogą usunąć lub zniszczyć zamknięcia celne na warunkach określonych w pozwoleniu dotyczących trybu i terminu zawiadomienia organu celnego o usunięciu lub zniszczeniu zamknięć celnych, z uwzględnieniem informacji co do rodzaju, ilości i cech identyfikacyjnych usuniętych lub zniszczonych zamknięć celnych.

8. Jeżeli w wyniku sprawdzenia zamknięć celnych funkcjonariusz celny stwierdzi ich uszkodzenie, usunięcie lub zniszczenie dokonane bez zgody organu celnego, jest obowiązany sporządzić protokół stwierdzający ten fakt.

§ 6.
W ramach kontroli celnej autentyczność dokumentów może zostać sprawdzona w wyniku:

1) oceny cech zewnętrznych i treści dokumentów;

2) oględzin znaków zabezpieczających, a w szczególności hologramów lub kodów, jeżeli dokument został w ten sposób zabezpieczony;

3) uzyskania od organów lub osób, które wystawiły dokumenty, potwierdzenia ich autentyczności;

4) dokonania przez organ celny lub inny organ albo instytucję ekspertyzy laboratoryjnej dokumentów;

5) ustalenia autentyczności podpisów, pieczęci i innych znaków urzędowych i firmowych;

6) porównania dokumentów z ich kopiami lub uwierzytelnionymi fotokopiami, które są w posiadaniu organów celnych lub zostały bezpośrednio przekazane organom celnym przez organy lub osoby, które wystawiły te dokumenty.

Rozdział 2

Kontrola stosowania procedur celnych i procedury uproszczonej

§ 7. [Kontrola stosowania procedur celnych]

W przypadku złożenia wniosku o wydanie pozwolenia na korzystanie z gospodarczej procedury celnej, organ celny może, przed udzieleniem pozwolenia, przeprowadzić u wnioskodawcy kontrolę w celu ustalenia, czy:

1) sposób prowadzenia oraz rodzaj księgowości, dokumentacji i ewidencji towarowej zapewni właściwy dozór celny i kontrolę procedury;

2) stan pomieszczeń lub terenu zapewnia pozostawanie towaru pod dozorem celnym, jeżeli procedura ma być stosowana w miejscach znajdujących się pod dozorem celnym.

§ 8.
W przypadku złożenia wniosku o udzielenie pozwolenia na stosowanie procedury uproszczonej, organ celny może, przed udzieleniem pozwolenia, przeprowadzić u wnioskodawcy kontrolę w celu ustalenia, czy:

1) sposób prowadzenia księgowości, dokumentacji i ewidencji towarowej, związanej z przeprowadzanymi operacjami handlowymi, pozwoli na ustalenie, czy przepisy prawa celnego będą stosowane właściwie;

2) osoba ta nie naruszyła przepisów prawa celnego lub podatkowego;

3) stan pomieszczeń lub terenu zapewnia pozostawanie towaru pod dozorem celnym, jeżeli procedura ma być stosowana w miejscach znajdujących się pod dozorem celnym.

§ 9.
Organ celny, co najmniej raz w ciągu roku kalendarzowego, przeprowadza kontrolę u osoby, która uzyskała pozwolenie na stosowanie procedury uproszczonej, w celu stwierdzenia, czy przepisy dotyczące tej procedury były właściwie stosowane oraz czy osoba ta nie naruszyła przepisów związanych z przywozem lub wywozem towarów.
§ 10.
Kontrola stosowania procedury dopuszczenia do obrotu polega, w szczególności, na:

1) sprawdzeniu przestrzegania warunków określonych przez przepisy prawa celnego, zwłaszcza w przypadku, gdy towar został zwolniony z należności przywozowych ze względu na przeznaczenie lub cel przywozu albo z zastrzeżeniem nieodstępowania, a także gdy ze względu na przeznaczenie towarów zostały zastosowane obniżone lub preferencyjne stawki celne albo inne środki taryfowe;

2) zbadaniu spełnienia, przy stosowaniu procedury dopuszczenia do obrotu, wymagań określonych przepisami prawa, w tym dotyczących należności przywozowych.

§ 11.
Kontrola stosowania procedury tranzytu polega, w szczególności, na:

1) kontroli dokumentów wymaganych na podstawie przepisów prawa;

2) sprawdzaniu zamknięć celnych;

3) kontroli przestrzegania terminu dostarczenia towarów i dokumentów do urzędu przeznaczenia;

4) kontroli terminów przesyłania komunikatów w Nowym Skomputeryzowanym Systemie Tranzytowym (NCTS);

5) kontroli zgodności stanu faktycznego przewożonego towaru z danymi zawartymi w zgłoszeniu celnym oraz dołączonych dokumentach.

§ 12.
1. Kontrola stosowania procedury składu celnego polega na sprawdzeniu, czy osoba, której udzielono pozwolenia, prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa celnego, a w szczególności czy:

1) towary, podczas ich pozostawania w składzie celnym, nie zostały usunięte spod dozoru celnego;

2) spełnione zostały obowiązki wynikające ze składowania towarów objętych procedurą składu celnego;

3) przestrzegane są warunki określone w pozwoleniu.

2. Organ celny może dokonywać kontroli, o której mowa w ust. 1, również poprzez sprawdzanie wpisów do ewidencji towarowej.

§ 13.
Kontrola stosowania procedury uszlachetniania czynnego polega na sprawdzeniu, czy osoba, której udzielono pozwolenia, prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa celnego, a w szczególności czy:

1) osoba ta przestrzega terminu, w którym produkty kompensacyjne powinny zostać wywiezione, powrotnie wywiezione lub otrzymać inne przeznaczenie celne;

2) osoba ta przestrzega terminu na złożenie rozliczenia procedury oraz wymogów, które rozliczenie takie musi spełniać;

3) warunki określone dla towarów ekwiwalentnych są spełnione;

4) przestrzegane są warunki określone w pozwoleniu.

§ 14.
Kontrola stosowania procedury przetwarzania pod kontrolą celną polega na sprawdzeniu, czy osoba, której udzielono pozwolenia, prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa celnego, a w szczególności czy:

1) osoba ta przestrzega terminu, w którym produkty przetworzone powinny zostać dopuszczone do obrotu;

2) osoba ta przestrzega terminu do złożenie rozliczenia procedury oraz wymogów, które rozliczenia takie powinny spełniać;

3) przestrzegane są warunki określone w pozwoleniu.

§ 15.
Kontrola stosowania procedury odprawy czasowej polega na sprawdzeniu, czy osoba, której udzielono pozwolenia, wykorzystuje towar objęty procedurą odprawy czasowej zgodnie z przepisami prawa celnego, a w szczególności czy:

1) osoba ta przestrzega wyznaczonych terminów, w tym terminu, w którym towary przywożone powinny zostać powrotnie wywiezione lub otrzymać nowe przeznaczenie celne;

2) osoba ta wykorzystuje towar objęty procedurą odprawy czasowej zgodnie z przeznaczeniem i warunkami, od których przepisy prawa celnego uzależniają możliwość objęcia towaru tą procedurą;

3) przestrzegane są warunki określone w pozwoleniu.

§ 16.
Kontrola stosowania procedury uszlachetniania biernego polega na sprawdzeniu, czy osoba, której udzielono pozwolenia, prowadzi działalność zgodnie z przepisami prawa celnego, a w szczególności czy:

1) osoba ta przestrzega terminu, w którym produkty kompensacyjne powinny zostać powrotnie przywiezione;

2) osoba ta prawidłowo zastosowała przepisy dotyczące całkowitego lub częściowego zwolnienia z należności przywozowych;

3) warunki określone dla produktów zamiennych zostały spełnione;

4) przestrzegane są warunki określone w pozwoleniu.

§ 17.
Kontrola stosowania procedury wywozu polega, w szczególności, na:

1) sprawdzeniu przestrzegania warunków określonych przepisami prawa;

2) kontroli zgodności stanu faktycznie wywożonego towaru z danymi zawartymi w zgłoszeniu celnym oraz dołączonych dokumentach.

§ 18.
W przypadku złożenia wniosku o wydanie pozwolenia, o którym mowa w art. 156a rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2454/93 z dnia 2 lipca 1993 r. ustanawiającego przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. WE L 253 z 11.10.1993), ostatnio zmienionego rozporządzeniem Komisji (EWG) nr 1335/2003 z dnia 25 lipca 2003 r. zmieniającym rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2454/93 ustanawiające przepisy w celu wykonania rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 ustanawiającego Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz. Urz. UE L 187 z 26.07.2003), organ celny może przed udzieleniem pozwolenia przeprowadzić u wnioskującego kontrolę w celu ustalenia, czy:

1) sposób prowadzenia księgowości i dokumentacji związanej z przeprowadzanymi operacjami handlowymi pozwoli na ustalenie, czy przepisy prawa celnego będą stosowane właściwie;

2) kwota należności przywozowych do pobrania w okresie objętym pozwoleniem nie będzie niższa od kwoty, która byłaby należna w przypadku braku pozwolenia.

Rozdział 3

Kontrola celna wykonywana w składach celnych, wolnych obszarach celnych lub składach wolnocłowych

§ 19. [Okresowe kontrole składu celnego]

1. Organ celny jest obowiązany przeprowadzać okresowe kontrole składu celnego nie rzadziej niż raz w ciągu roku kalendarzowego, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. Okresowe kontrole składu celnego organ celny przeprowadza co najmniej raz w ciągu 6 miesięcy, jeżeli:

1) w pomieszczeniach składu celnego towary poddawane są procesom uszlachetnienia w ramach procedury uszlachetniania czynnego lub

2) w pomieszczeniach składu celnego towary poddawane są procesom przetwarzania w ramach procedury przetwarzania pod kontrolą celną, lub

3) towary składowane w składzie celnym są obejmowane procedurą składu celnego lub dopuszczenia do obrotu bez przedstawiania ich organom celnym.

3. W trakcie okresowej kontroli składu celnego organ celny podejmuje odpowiednie czynności kontroli celnej w celu stwierdzenia, czy:

1) stan pomieszczeń oraz wyposażenie składu celnego zapewniają odpowiednie warunki składowania towarów, umożliwiają prowadzenie kontroli celnej i gwarantują pozostawanie towarów pod dozorem celnym;

2) prowadzący skład celny prowadzi działalność zgodnie z warunkami określonymi w przepisach prawa i udzielonym pozwoleniu;

3) towary są składowane zgodnie z ustalonymi warunkami, a zwłaszcza czy przestrzegane są wyznaczone terminy składowania;

4) ewidencja towarowa jest prowadzona zgodnie z przepisami prawa celnego oraz warunkami określonymi przez organ celny;

5) towary są poddawane zwyczajowym czynnościom, zgodnie z warunkami określonymi w pozwoleniu;

6) towary są czasowo wyprowadzane ze składu celnego, zgodnie z warunkami określonymi w pozwoleniu;

7) ilość towarów znajdujących się w składzie celnym jest zgodna z ilością wykazaną w ewidencji towarowej;

8) wykonane zostały zalecenia dotyczące usunięcia uchybień stwierdzonych w wyniku wcześniejszej okresowej kontroli składu celnego.

4. W uzasadnionych przypadkach organ celny może zakazać wprowadzania towarów do składu celnego lub wyprowadzania towarów ze składu celnego na okres przeprowadzania niezbędnych czynności kontroli celnej w składzie celnym.

§ 20.
1. Kontrola działalności prowadzonej w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym jest dokonywana co najmniej raz w ciągu 6 miesięcy.

2. Kontrola, o której mowa w ust. 1, polega na:

1) kontroli towarów wprowadzanych do wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego, znajdujących się w nich lub z nich wyprowadzanych, a zwłaszcza towarów, które podlegają należnościom przywozowym albo wywozowym;

2) kontroli ewidencji prowadzonych w związku z działalnością w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym;

3) sprawdzaniu zgodności ilości i rodzaju towarów znajdujących się w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym z informacjami wykazanymi w ewidencjach towarowych;

4) kontroli procedur celnych stosowanych na terenie wolnego obszaru celnego lub składu wolnocłowego;

5) kontroli dokumentów potwierdzających spełnienie warunków określonych przez umowy międzynarodowe lub przepisy odrębne;

6) kontroli warunków składowania towarów, a zwłaszcza towarów, których składowanie jest związane ze zwiększonym ryzykiem lub wymaga specjalnych urządzeń;

7) kontroli przestrzegania terminu pozostawania towarów w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym, jeżeli termin taki został wyznaczony;

8) sprawdzaniu, czy osoby prowadzące działalność w wolnym obszarze celnym lub składzie wolnocłowym:

a) nie zalegają z należnościami przywozowymi i podatkami stanowiącymi dochód budżetu państwa,

b) nie zostały skazane prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko dokumentom, mieniu, przestępstwo gospodarcze lub przestępstwo skarbowe.

§ 21.
1. Organ celny jest obowiązany przeprowadzać, co najmniej raz w ciągu roku kalendarzowego, kontrolę działalności prowadzonej przez zarządzającego wolnym obszarem celnym lub składem wolnocłowym.

2. W trakcie okresowej kontroli działalności prowadzonej przez zarządzającego wolnym obszarem celnym lub składem wolnocłowym organ celny podejmuje odpowiednie czynności kontroli celnej w celu stwierdzenia, czy:

1) zarządzający wolnym obszarem celnym lub składem wolnocłowym prowadzi działalność zgodnie z warunkami określonymi w regulaminie funkcjonowania wolnego obszaru celnego i składu wolnocłowego;

2) zachowane zostały warunki umożliwiające organowi celnemu sprawowanie dozoru celnego.

Rozdział 4

Kontrola celna wykonywana poza urzędem celnym albo miejscem wyznaczonym lub uznanym przez organ celny

§ 22. [Kontrola celna wykonywana poza urzędem celnym]

1. Kontrola celna wykonywana poza urzędem celnym albo miejscem wyznaczonym lub uznanym przez organ celny może mieć charakter:

1) planowany;

2) doraźny.

2. Kontrolę, o której mowa w ust. 1, organy celne mogą wykonywać jednocześnie z innymi upoważnionymi organami.

§ 23.
Kontroli celnej, wykonywanej poza urzędem celnym albo miejscem wyznaczonym lub uznanym przez organ celny, powinny podlegać w szczególności towary akcyzowe, rolno-spożywcze, elektroniczne oraz materiały i wyroby włókiennicze.
§ 24.
Organ celny dokonuje ustaleń prawidłowości danych zawartych w zgłoszeniu celnym na podstawie dowodów, takich jak dokumenty i dowody rzeczowe, dane z ewidencji i sprawozdawczości, oględziny, zeznania świadków, opinie biegłych, szkice, zdjęcia fotograficzne, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.
§ 25.
Organ celny zabezpiecza dowody przez:

1) przechowanie ich u kontrolowanego w oddzielnym, zamkniętym i opieczętowanym pomieszczeniu;

2) opieczętowanie i oddanie ich, za pokwitowaniem, kontrolowanemu na przechowanie;

3) odebranie ich, za potwierdzeniem odbioru.

§ 26.
1. Dowody utrwalone za pomocą aparatury rejestrującej obraz i dźwięk oraz elektronicznych nośników informacji powinny być zabezpieczone przed zniszczeniem lub uszkodzeniem, w szczególności na skutek działania środków chemicznych, mechanicznych, temperatury lub pola magnetycznego.

2. Opakowania zabezpieczające dowody powinny uniemożliwiać swobodne odtwarzanie lub kopiowanie. Każdy z dowodów powinien być opatrzony podpisem kontrolującego i zawierać numer akt sprawy oraz opis sposobu odtworzenia dowodu.

Rozdział 5

Przepis końcowy

§ 27. [Wejście w życie]

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)

Minister Finansów: w z. P. Sawicki

 

 

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

2) Z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 września 1999 r. w sprawie warunków wykonywania czynności kontroli celnej (Dz. U. Nr 80, poz. 909 oraz z 2001 r. Nr 149, poz. 1675).

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 16 grudnia 2004 r.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2004-12-01
  • Data wejścia w życie: 2004-12-16
  • Data obowiązywania: 2008-01-01
  • Dokument traci ważność: 2010-11-01

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA