REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw - rok 2010 nr 236 poz. 1558

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO1)

z dnia 7 grudnia 2010 r.

w sprawie rejestru instytutów naukowych Polskiej Akademii Nauk

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 49 ust. 5 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 96, poz. 619) zarządza się, co następuje:

§ 1.
Rozporządzenie określa:

1) sposób i formę prowadzenia rejestru instytutów naukowych Polskiej Akademii Nauk, zwanego dalej „rejestrem”;

2) dane, jakie musi zawierać wniosek o wpis do rejestru;

3) nazwy rubryk rejestru;

4) tryb dokonywania wpisów i zmian w rejestrze;

5) warunki wykreślenia instytutu z rejestru;

6) sposób i tryb wydawania z rejestru odpisów i wyciągów.

§ 2.
Rejestr jest prowadzony w formie elektronicznej.
§ 3.
Dla każdego instytutu naukowego Polskiej Akademii Nauk, zwanego dalej „instytutem naukowym”, zakłada się osobną księgę rejestrową.
§ 4.
1. Księga rejestrowa składa się z czterech działów, do których wpisuje się w odrębnych rubrykach dane, o których mowa w ust. 2–5.

2. Dział pierwszy „Oznaczenie instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu;

2) pełną i skróconą nazwę instytutu naukowego oraz jego siedzibę i adres;

3) numer identyfikacyjny REGON;

4) numer identyfikacji podatkowej NIP;

5) informację o złożeniu do rejestru statutu oraz dokumentów o utworzeniu instytutu naukowego wymaganych na podstawie ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o Polskiej Akademii Nauk;

6) przedmiot działania instytutu naukowego;

7) uwagi.

3. Dział drugi „Organizacja instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu;

2) imiona i nazwiska dyrektora instytutu naukowego i jego zastępców oraz osób mających pełnomocnictwo ogólne;

3) imiona i nazwiska przewodniczącego rady naukowej instytutu naukowego i jego zastępców;

4) uwagi.

4. Dział trzeci „Mienie instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu;

2) informację o prawach instytutu naukowego do posiadanego mienia oraz o obciążeniu środków trwałych instytutu naukowego ograniczonymi prawami rzeczowymi;

3) wzmiankę o złożeniu do rejestru sprawozdania finansowego za ostatni rok;

4) uwagi.

5. Dział czwarty „Likwidacja lub upadłość instytutu” zawiera:

1) numer kolejny wpisu;

2) informację dotyczącą likwidacji instytutu naukowego lub jego upadłości;

3) imię i nazwisko likwidatora lub syndyka masy upadłości;

4) uwagi.

§ 5.
Każdy wpis do rejestru oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz wskazuje się datę dokonania wpisu i podpis osoby, która dokonała wpisu.
§ 6.
Decyzja Prezesa Polskiej Akademii Nauk o dokonaniu wpisu do rejestru określa treść wpisu oraz dział i rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.
§ 7.
1. Dokonanie wpisu do rejestru następuje niezwłocznie po wydaniu decyzji, o której mowa w § 6. Treść wpisu powinna być jednoznaczna i możliwie zwięzła.

2. Numer kolejny wpisu w księdze rejestrowej odnotowuje się na wniosku o dokonanie wpisu w rejestrze oraz na dokumencie stanowiącym podstawę wpisu.

§ 8.
Wpisów i zmian w rejestrze dokonuje osoba upoważniona przez Prezesa Polskiej Akademii Nauk.
§ 9.
Niezależnie od rejestru prowadzi się akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
§ 10.
1. Wniosek o dokonanie wpisu w rejestrze składa się w formie pisemnej, w jednym egzemplarzu.

2. We wniosku określa się wnioskodawcę oraz nazwę, siedzibę i adres instytutu naukowego, którego wpis dotyczy. Wniosek powinien zawierać także dane, o których mowa w § 4 ust. 2 pkt 3–6, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4 pkt 2 i 3.

3. Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę wpisu.

§ 11.
Rozpatrując wniosek o wpis do rejestru, osoba upoważniona do dokonania wpisu sprawdza treść wniosku oraz zgodność z prawem treści dokumentów mających stanowić podstawę wpisu.
§ 12.
1. Dyrektor instytutu naukowego lub upoważniona przez niego osoba, w przypadku wystąpienia zmian podlegających wpisowi do rejestru, jest obowiązana złożyć wniosek o dokonanie tych zmian w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.

2. Zmiana wpisu w rejestrze polega na umieszczeniu nowych wpisów albo umieszczeniu nowego wpisu z oznaczeniem dotychczasowego wpisu jako nieaktualnego.

3. Wniosek o dokonanie zmiany w rejestrze zawiera określenie instytutu naukowego, którego zmiana dotyczy, oraz dane potrzebne do wypełnienia rubryk, których ta zmiana dotyczy.

§ 13.
1. Wykreślenie instytutu naukowego z rejestru polega na dokonaniu odpowiedniego wpisu w dziale czwartym odnotowującego datę zakończenia likwidacji instytutu naukowego lub datę ogłoszenia postanowienia o upadłości instytutu naukowego.

2. W przypadku likwidacji instytutu naukowego, warunkiem wykreślenia instytutu z rejestru jest złożenie wniosku w tej sprawie przez likwidatora w terminie 14 dni od dnia zakończenia likwidacji instytutu naukowego.

§ 14.
Przepisy § 5–11 dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do zmian w rejestrze lub wykreślenia instytutu naukowego z rejestru.
§ 15.
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się:

1) w ogólnodostępnych sieciach informatycznych, w szczególności za pośrednictwem Internetu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej Polskiej Akademii Nauk;

2) przez wydanie odpisu lub wyciągu.

§ 16.
Wniosek o wydanie odpisu lub wyciągu składa się w formie pisemnej, w jednym egzemplarzu.
§ 17.
1. Odpis z rejestru może być pełny lub aktualny.

2. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w rejestrze.

3. Odpis aktualny zawiera aktualną treść wpisów w rejestrze.

§ 18.
Wyciąg z rejestru obejmuje treść wszystkich wpisów we wskazanych przez wnioskodawcę rubrykach rejestru albo treść wszystkich wpisów w rubrykach odpowiadających żądanym przez wnioskodawcę informacjom.
§ 19.
1. Odpis lub wyciąg są opatrywane datą, pieczęcią urzędową oraz podpisem osoby, która je sporządziła, z podaniem jej imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego.

2. Odpis lub wyciąg przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.

§ 20.
Do czasu przeniesienia do rejestru danych zawartych w rejestrze instytutów naukowych Polskiej Akademii Nauk, prowadzonym przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, do prowadzenia tego rejestru stosuje się przepisy dotychczasowe.
§ 21.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2011 r.2)

Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego: B. Kudrycka

 

1) Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego kieruje działem administracji rządowej nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Dz. U. Nr 216, poz. 1596).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 września 1998 r. w sprawie rejestru instytutów Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 124, poz. 811), które utraciło moc obowiązującą z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia na podstawie art. 80 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. – Przepisy wprowadzające ustawy reformujące system nauki (Dz. U. Nr 96, poz. 620 i Nr 155, poz. 1036).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2010-12-14
  • Data wejścia w życie: 2011-07-01
  • Data obowiązywania: 2011-07-01
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dziennik Ustaw

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA