REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Monitor Polski - rok 2000 nr 21 poz. 428

UCHWAŁA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

z dnia 13 lipca 2000 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Tekst pierwotny

Art. 1.

W uchwale Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 30 lipca 1992 r. – Regulamin Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Monitor Polski z 1998 r. Nr 44, poz. 618, z 1999 r. Nr 11, poz. 150 i Nr 23, poz. 331 oraz z 2000 r. Nr 9, poz. 177) wprowadza się następujące zmiany:

1) w art. 31 po ust. 3a dodaje się ust. 3b w brzmieniu:

„3b. Do uzasadnienia wniesionego przez Prezydenta, Radę Ministrów, Senat lub komisję sejmową projektu ustawy dostosowawczej, o którym mowa w art. 56u, wnioskodawca dołącza, przetłumaczony na język polski, tekst przepisów Unii Europejskiej, do których ma być dostosowane prawo polskie.”;

2) w dziale II dodaje się rozdział 1c w brzmieniu:

„Rozdział 1c

Postępowanie z projektami ustaw dostosowujących polskie ustawodawstwo do prawa Unii Europejskiej

Art. 56u. Do postępowania z projektami ustaw, co do których Rada Ministrów zadeklarowała, że mają one na celu dostosowanie polskiego ustawodawstwa do prawa Unii Europejskiej, zwanymi dalej „projektami ustaw dostosowawczych", stosuje się przepisy działu II rozdziału 1, 1a i 6, chyba że przepisy niniejszego rozdziału stanowią inaczej.

Art. 56w. 1. Komisją właściwą do rozpatrywania projektów ustaw dostosowawczych jest komisja nadzwyczajna – Komisja Prawa Europejskiego, zwana dalej „Komisją".

2. Komisja jest właściwa również, gdy projekt ustawy dostosowawczej jest równocześnie projektem kodeksu, projektem zmiany kodeksu, projektem ustawy wprowadzającej kodeks albo projektem zmiany takiej ustawy.

3. W uzasadnionych przypadkach Marszałek Sejmu może, po zasięgnięciu opinii Prezydium Komisji, skierować projekt ustawy dostosowawczej do odpowiedniej komisji stałej lub, jeżeli projekt ma cechy określone w art. 56l ust. 1, do Komisji Nadzwyczajnej do spraw zmian w kodyfikacjach. W takim przypadku przepisy niniejszego rozdziału nie mają zastosowania.

Art. 56z. 1. W skład Komisji wchodzi nie więcej niż 45 postów wybranych przez Sejm, na wniosek Prezydium Sejmu, zgłoszony po zasięgnięciu opinii Konwentu Seniorów, w głosowaniu łącznym.

2. Komisja może ustalić zasady określania terminów posiedzeń oraz powiadamiania o nich.

3. Komisja może powołać stały zespół ekspertów.

Art. 56za. 1. Pierwsze czytanie projektu ustawy dostosowawczej może się odbyć nie wcześniej niż trzeciego dnia od dnia doręczenia posłom druku projektu.

2. Doręczenie projektu ustawy dostosowawczej posłom może być zastąpione podaniem do wiadomości, że druki projektu są wyłożone do odbioru w Kancelarii Sejmu, oraz przekazaniem druku projektu w formie zapisu elektronicznego z jednoczesnym powiadomieniem o tym pocztą elektroniczną.

3. Postępowanie nad projektem ustawy dostosowawczej nie może być podjęte, jeżeli najpóźniej w dniu doręczenia projektu ustawy dostosowawczej nie zostaną doręczone posłom polskie tłumaczenia przepisów prawa europejskiego, do których dostosowane ma być prawo polskie zmieniane przez ustawę dostosowawczą.

Art. 56zb. Przed przystąpieniem do szczegółowego rozpatrzenia projektu ustawy dostosowawczej Komisja ustala harmonogram prac nad tym projektem; harmonogram w miarę potrzeby zawiera także zakres współpracy z innymi komisjami. Komisja przesyła harmonogram do wiadomości Marszałkowi Sejmu i Komisji Integracji Europejskiej.

Art. 56zc. 1. Przy rozpatrywaniu projektów ustaw dostosowawczych Komisja współpracuje z Komisją Integracji Europejskiej. Komisja Integracji Europejskiej może przedstawić pisemną opinię o każdym projekcie z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji w terminie określonym w harmonogramie, o którym mowa w art. 56zb.

2. Komisja może zwrócić się o przedstawienie opinii o projekcie ustawy dostosowawczej przez inne komisje; komisje mają obowiązek przedstawić pisemną opinię w terminie zgodnym z harmonogramem, o którym mowa w art. 56zb.

3. Na posiedzeniu Komisji opinie, o których mowa w ust. 1 i 2, mogą być prezentowane przez przedstawicieli odpowiednich komisji.

Art. 56zd. 1. Poprawkę do projektu ustawy dostosowawczej na posiedzeniu Komisji może złożyć grupa co najmniej trzech posłów – członków Komisji, w formie pisemnej.

2. Żądanie umieszczenia w sprawozdaniu poprawki odrzuconej przez Komisję jako wniosku mniejszości musi złożyć na piśmie, wraz z wynikającymi z tego wniosku konsekwencjami dla tekstu projektu ustawy dostosowawczej, co najmniej trzech postów – wnioskodawców odrzuconej poprawki.

3. Do zgłoszenia wniosku o odrzucenie projektu ustawy dostosowawczej stosuje się odpowiednio ust. 1 i 2; przyjęcie wniosku przez Komisję następuje bezwzględną większością głosów.

Art. 56ze. 1. Drugie czytanie projektu ustawy dostosowawczej odbywa się na posiedzeniu Sejmu, najbliższym po doręczeniu posłom sprawozdania Komisji, chyba że Marszałek Sejmu, po zasięgnięciu opinii Prezydium Komisji, postanowi inaczej.

2. Poprawki do projektu ustawy dostosowawczej w czasie drugiego czytania może złożyć na piśmie, wraz z wynikającymi z tej poprawki konsekwencjami dla tekstu projektu, grupa co najmniej pięciu posłów.

Art. 56zf. Rozpatrzenie poprawek Senatu następuje na posiedzeniu Sejmu, najbliższym po doręczeniu sprawozdania Komisji."

Art. 2.

Przepisy uchwały nie mają zastosowania do projektów ustaw, co do których odbyło się pierwsze czytanie.

Art. 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Marszałek Sejmu: M. Płażyński

REKLAMA

Monitor Polski

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA