REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2018 poz. 41

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 15 maja 2018 r.

w sprawie utworzenia "Rady Informatyzacji"

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2012 r. poz. 392 oraz z 2015 r. poz. 1064) zarządza się, co następuje:

§ 1.

 1. Powołuje się "Radę Informatyzacji", zwaną dalej "Radą".

2. Rada jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej "Ministrem".

§ 2.

 Do zadań Rady należy:

1) opiniowanie planowanych lub realizowanych projektów informatycznych, w sektorze ochrony zdrowia, przez jednostki podległe i nadzorowane przez Ministra na podstawie opisu założeń projektu;

2) monitorowanie postępów w realizacji projektów, o których mowa w pkt 1, na podstawie raportu z postępu rzeczowo-finansowego projektu lub raportu końcowego z realizacji projektu;

3) opracowanie wzorów dokumentów, o których mowa w pkt 1 i 2;

4) opracowanie koncepcji rozwoju służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;

5) opracowanie koncepcji powiązań służb informatycznych Ministerstwa Zdrowia i jednostek wskazanych w pkt 1;

6) zapewnienie wsparcia eksperckiego w procesie zakupów rozwiązań informatycznych na potrzeby Ministerstwa Zdrowia i jednostek, o których mowa w pkt 1.

§ 3.

 1. W skład Rady wchodzą:

1) Przewodniczący - Pan Janusz Cieszyński - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Zdrowia;

2) Pan Marcin Węgrzyniak - Dyrektor Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia;

3) Pan Maciej Miłkowski - Zastępca Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia;

4) Pan Piotr Alicki;

5) Pan Maciej Wyszoczarski;

6) Pan Robert Trętowski;

7) Pan Adam Marciniak;

8) Pan Krzysztof Golubiewski;

9) Pan Dariusz Śliwowski;

10) Pan Przemysław Koch;

11) Pan Bartłomiej Wnuk;

12) 3 przedstawicieli wyznaczonych przez Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia;

13) Sekretarz wyznaczony przez Przewodniczącego.

2. W pracach Rady, w zależności od potrzeb, mogą uczestniczyć również inne osoby niebędące jej członkami, bez prawa głosu, zaproszone przez Przewodniczącego.

3. Członkowie Rady, o których mowa w ust. 1 pkt 4-11, składają Przewodniczącemu pisemną zgodę na udział w pracach Rady, oświadczenie o zachowaniu poufności informacji, z którymi zapoznają się jako członkowie Rady oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów. W przypadku zaistnienia co najmniej potencjalnego konfliktu interesów, członek Rady jest obowiązany zawiadomić o tym na piśmie Przewodniczącego jeszcze przed przystąpieniem do oceny projektu informatycznego. Przepis stosuje się odpowiednio do osób, o których mowa w ust. 2.

4. Przewodniczący może zlecić opracowanie ekspertyz, opinii lub analiz na potrzeby prac Rady, przy czym decyzja ta może być podjęta pod warunkiem dostępności środków w planie Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

5. Przewodniczący może powoływać zespoły robocze, w tym wskazywać ich liderów.

§ 4.

 1. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:

1) zwoływanie z własnej inicjatywy i prowadzenie posiedzeń Rady;

2) planowanie i organizowanie pracy Rady;

3) ustalanie porządku dziennego posiedzenia Rady;

4) reprezentowanie Rady na zewnątrz;

5) zapraszanie do prac Rady osób, o których mowa w § 3 ust. 2;

6) zlecenie opracowania ekspertyz, opinii i analiz, o których mowa w § 3 ust. 4;

7) określanie sposobu i terminów pracy Rady;

8) powoływanie grup roboczych.

2. Podczas nieobecności Przewodniczącego jego zadania wykonuje wyznaczony przez Przewodniczącego członek Rady.

§ 5.

 1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w siedzibie Ministerstwa Zdrowia lub innym miejscu wskazanym przez Przewodniczącego.

2. Z posiedzenia Rady Sekretarz sporządza protokół. Protokół w postaci elektronicznej podpisuje Przewodniczący oraz Sekretarz.

3. Posiedzenia Rady są jawne.

§ 6.

 1. Rada działa kolegialnie.

2. Ustalenia, wnioski i opinie Rady oraz zespołów roboczych są przyjmowane w drodze konsensusu. W przypadku braku konsensusu, decydujący głos ma Przewodniczący.

3. Ustalenia, wnioski i opinie, o których mowa w ust. 2, mogą być przyjmowane w trybie obiegowym, poza posiedzeniami Rady, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.

§ 7.

 Z tytułu wykonywania zadań Rady jej członkom oraz osobom, o których mowa w § 3 ust. 2, nie przysługuje wynagrodzenie.

§ 8.

 1. Dokumenty do rozpatrzenia przez Radę wnosi się za pośrednictwem Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

2. Opis założeń projektu wnosi się:

1) w przypadku projektu wymagającego zaopiniowania przez Komitet Rady Ministrów do spraw Cyfryzacji - w terminie co najmniej 30 dni przed planowanym terminem przekazania projektu do tego Komitetu;

2) w pozostałych przypadkach - co najmniej 30 dni przed rozpoczęciem finansowania projektu lub planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie, jeśli planowane jest ubieganie się o dofinansowanie ze środków europejskich lub innych zewnętrznych środków zagranicznych i krajowych lub przed planowanym wprowadzeniem zmian w tym projekcie.

3. Raport z postępu rzeczowo-finansowego projektu wnosi się w terminie do 15 dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału, którego dotyczy raport.

4. Raport końcowy wnosi się w terminie do 30 dni od zakończenia realizacji projektu.

5. Przewodniczący może wyrazić zgodę na rozpatrzenie dokumentu pomimo wniesienia go w terminie innym niż wskazany w ust. 2-4.

6. Przewodniczący może podjąć decyzję, iż dyskusja i podjęcie rozstrzygnięcia przez Radę wymaga uprzedniej prezentacji przedstawiciela jednostki wnioskującej na temat opisu założeń projektu lub raportu, o których mowa w ust. 3 i 4.

7. W odniesieniu do opisu założeń projektu Rada:

1) opiniuje go pozytywnie;

2) opiniuje go pozytywnie, z zaleceniem wprowadzenia w nim określonych zmian;

3) wydaje opinię, w której wskazuje na konieczność jego ponownego zaopiniowania, po spełnieniu określonych wymagań lub w określonym terminie;

4) opiniuje opis założeń projektu negatywnie i informuje o tym Ministra.

8. W odniesieniu do raportu, o którym mowa w ust. 3 i 4, Rada:

1) opiniuje go pozytywnie;

2) opiniuje go negatywnie;

3) może wydać rekomendację w zakresie dokonania w projekcie informatycznym niezbędnych zmian i uzupełnień.

§ 9.

 1. Obsługę organizacyjno-techniczną Rady zapewnia Sekretarz lub Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

2. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 46 - Zdrowie, działu 851 - Ochrona zdrowia, rozdziału 85195 - Pozostała działalność, ze środków pozostających w dyspozycji Departamentu Funduszy Europejskich i e-Zdrowia w Ministerstwie Zdrowia.

§ 10.

 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA

Łukasz Szumowski

 

 

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 10 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. poz. 95).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2018-05-16
  • Data wejścia w życie: 2018-05-17
  • Data obowiązywania: 2018-07-13
  • Dokument traci ważność: 2019-01-22

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA