REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2022 poz. 3

ZARZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 11 stycznia 2022 r.

w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o zdrowiu publicznym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2469) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Powołuje się w Komisję Inwentaryzacyjną, zwaną dalej "Komisją".

2. Komisja ma na celu ustalenie i sporządzenie wykazu składników majątkowych, innych niż nieruchomości, będących w dyspozycji Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, zgodnie ze stanem na dzień 31 grudnia 2021 r. Wykaz składników majątkowych obejmuje następujące rodzaje i asortymenty składników majątku:

1) środki trwałe;

2) pozostałe środki trwałe, w tym:

a) sprzęt komputerowy,

b) wyposażenie (meble),

c) środki niskocenne podlegające ewidencji ilościowej, jeżeli dotyczy;

3) wartości niematerialne i prawne;

4) pozostałe wartości niematerialne i prawne.

3. Do zadań Komisji należy:

1) zorganizowanie i przeprowadzenie inwentaryzacji nadzwyczajnej, zwanej dalej "inwentaryzacją", składników majątkowych, o których mowa w ust. 2, metodą:

a) spisu z natury,

b) uzgodnienia i potwierdzenia sald,

c) porównania stanów wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z odpowiednich dokumentów źródłowych i ich weryfikacji;

2) ustalenie cen jednostkowych oraz wartości składników majątku;

3) określenie różnic między stanem rzeczywistym, a stanem księgowym i wyjaśnienie tych różnic oraz podanie ich przyczyn;

4) przedstawienie propozycji rozliczenia stwierdzonych różnic inwentaryzacyjnych;

5) przygotowanie sprawozdania Komisji z przeprowadzonej inwentaryzacji, zawierającego wykaz składników majątkowych, o których mowa w ust. 2 oraz wnioski Komisji, dotyczące propozycji rozliczenia ujawnionych różnic inwentaryzacyjnych przedłożenie go, w terminie nie później niż do dnia 11 lutego 2022 r. do akceptacji członka kierownictwa Ministerstwa Zdrowia nadzorującego pracę jednostek, o których mowa w ust. 2.

§ 2.

W skład Komisji wchodzą:

1) Przewodniczący - Katarzyna Wasil;

2) Zastępca Przewodniczącego - Małgorzata Czechowska;

3) członkowie:

a) Marta Płońska,

b) Robert Frączek.

§ 3.

1. Do wykonania czynności, o których mowa w § 1 ust. 3 pkt 1 lit. a, powołuje się dwa zespoły spisowe.

2. W skład zespołu spisowego nr 1, powołanego do przeprowadzenia spisu składników majątkowych Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, wchodzą:

1) Przewodniczący - Dorota Jaszczak-Kuźmińska;

2) członkowie:

a) Małgorzata Kowalska-Kalmus,

b) Krzysztof Szwedowski.

3. W skład zespołu spisowego nr 2, powołanego do przeprowadzenia spisu składników majątkowych Krajowego Biura do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, wchodzą:

1) Przewodniczący - Katarzyna Marczewska-Podobas;

2) członkowie:

a) Gulom Erkinow,

b) Marta Piechowska-Grzechnik.

4. Każdy z zespołów spisowych dokumentuje podejmowane czynności w arkuszu spisu z natury, uwzględniającym symbol identyfikujący, nazwę składnika majątku, jednostkę miary i liczbę jednostek oraz ewentualne uwagi o dalszej przydatności.

5. Po zakończeniu spisów z natury każdy z zespołów spisowych sporządza sprawozdanie opisowe z przebiegu spisu i przeprowadzonych prac inwentaryzacyjnych wraz z wykazem spisanego majątku z podziałem na rodzaje i asortymenty składników majątku i przekazuje je wraz z dokumentacją spisową Przewodniczącemu Komisji, a w przypadku jego nieobecności Zastępcy Przewodniczącego Komisji w terminie do dnia 31 stycznia 2022 r.

§ 4.

Do zadań Przewodniczącego Komisji należy:

1) określenie trybu pracy Komisji;

2) przygotowanie planu i harmonogramu inwentaryzacji;

3) przeprowadzenie szkolenia dotyczącego inwentaryzacji dla członków Komisji oraz zespołów spisowych;

4) zapewnienie terminowej i poprawnej realizacji zadań Komisji;

5) sprawowanie kontroli nad prawidłowym przebiegiem wszystkich etapów inwentaryzacji;

6) opracowanie, wraz z członkami Komisji sprawozdania, o którym mowa w § 1 ust. 3 pkt 5.

§ 5.

Do zadań członków Komisji należy:

1) uczestniczenie w szkoleniu dotyczącym inwentaryzacji;

2) sprawowanie nadzoru nad przebiegiem prac inwentaryzacyjnych;

3) organizacja spisów z natury oraz nadzór i kontrola nad ich prawidłowym przebiegiem;

4) przekazanie arkuszy spisu z natury zespołom, o których mowa w § 3 ust. 1;

5) udział w sporządzeniu sprawozdania, o którym mowa w § 1 ust. 3 pkt 5;

6) sformułowanie wniosków dotyczących:

a) rozliczenia ujawnionych nadwyżek inwentaryzacyjnych,

b) zakwalifikowania stwierdzonych niedoborów i szkód jako zawinionych bądź niezawinionych;

7) odbiór od zespołów, o których mowa w § 3 ust. 1, arkuszy spisu z natury po zakończeniu inwentaryzacji.

§ 6.

Udział w pracach Komisji osób, o których mowa w § 2, § 3 ust. 2 i 3 jest nieodpłatny.

§ 7.

Obsługę organizacyjno-techniczną Komisji zapewnia Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom.

§ 8.

Komisja zakończy pracę w terminie do dnia 11 lutego 2022 r.

§ 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

MINISTER ZDROWIA
Adam Niedzielski


1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2022-01-11
  • Data wejścia w życie: 2022-01-11
  • Data obowiązywania: 2022-02-11

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA