REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2007 nr 4 poz. 13

ZARZĄDZENIE Nr 26 MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

z dnia 7 marca 2007 r.

w sprawie zmiany nazwy państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na Władza Wdrażająca Programy Europejskie oraz nadania jej statutu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 i Nr 169, poz. 1420 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217 i 1218, Nr 187, poz. 1381 i Nr 249, poz. 1832) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zmienia się nazwę państwowej jednostki budżetowej Władza Wdrażająca Program Współpracy Przygranicznej PHARE na „Władza Wdrażająca Programy Europejskie”.

§ 2.

Władzy Wdrażającej Programy Europejskie nadaje się statut, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 3.

Traci moc Zarządzenie Nr 54 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 października 2006 r. w sprawie nadania statutu państwowej jednostce budżetowej Władzy Wdrażającej Program Współpracy Przygranicznej PHARE (Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 14, poz. 70).

§ 4.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: J. Kaczmarek

Załącznik 1. [STATUT WŁADZY WDRAŻAJĄCEJ PROGRAMY EUROPEJSKIE]

Załącznik do zarządzenia Nr 26 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
z dnia 7 marca 2007 r. (poz. 13)

STATUT WŁADZY WDRAŻAJĄCEJ PROGRAMY EUROPEJSKIE

§ 1.

1. Władza Wdrażająca Programy Europejskie, zwana dalej „Władzą Wdrażającą”, jest państwową jednostką budżetową podległą Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji sprawuje nadzór nad działalnością Władzy Wdrażającej.

2. Siedzibą Władzy Wdrażającej jest Warszawa.

3. Władza Wdrażająca realizuje w imieniu Rządu Rzeczypospolitej Polskiej zadania związane z zarządzaniem środkami funduszy strukturalnych Unii Europejskiej, środkami pochodzącymi z bezzwrotnej pomocy zagranicznej oraz środkami innych programów powierzonych jej do realizacji, w tym środkami przewidzianymi w Programach Operacyjnych: „Infrastruktura i Środowisko” – Priorytet XII „Kultura i dziedzictwo kulturowe”, „Kapitał Ludzki” – Priorytet I „Zatrudnienie i integracja społeczna” – komponent romski i Priorytet V „Dobre rządzenie”, „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego”, środkami Europejskiego Funduszu na rzecz Uchodźców, Funduszu Granic Zewnętrznych, Funduszu Powrotu Imigrantów, środkami Funduszu Schengen, środkami programów INTERREG, ESPON, INTERACT, środkami Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC oraz środkami Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.

4. Władza Wdrażająca zarządza programami powierzonymi jej do realizacji w zakresie i w sposób zgodny z przepisami prawa, postanowieniami umów międzynarodowych dotyczących poszczególnych programów, decyzjami uprawnionych organów administracji rządowej oraz zasad obowiązujących przy realizacji tych programów.

5. Władza Wdrażająca realizuje zadania określone w Programie Dostosowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) – MasterPlan SIS II i VIS PL, zwanego dalej „Programem SIS II i VIS”, zapewnia obsługę Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i System Informacji Wizowej (VIS), zwanego dalej „Pełnomocnikiem”, ustanowionego rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2004 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Spraw Przygotowania Organów Administracji Państwowej do Współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS) (Dz. U. Nr 281, poz. 2788, z 2005 r. Nr 48, poz. 449 i Nr 196, poz. 1629 oraz z 2006 r. Nr 227, poz. 1659), a także zapewnia obsługę Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w zakresie przygotowania organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).

§ 2.

1. W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 3, Władza Wdrażająca, w szczególności:

1) nadzoruje wdrażanie powierzonych jej programów finansowanych w ramach funduszy strukturalnych, inicjatyw europejskich oraz innych funduszy europejskich, w tym programów pomocy przedakcesyjnej;

2) planuje, rozlicza i kontroluje płatności i gospodarkę środkami finansowymi w ramach tych programów w zakresie nie przekazanym innymi podmiotom;

3) monitoruje realizację projektów.

2. W ramach wykonywania zadań określonych w § 1 ust. 5, Władza Wdrażająca, w szczególności:

1) dokonuje czynności związanych z gromadzeniem informacji o stanie realizacji poszczególnych zadań wynikających z realizacji Projektów w ramach Programu SIS II i VIS;

2) realizuje działania związane ze wspieraniem Pełnomocnika w administrowaniu Programem SIS II i VIS w zakresie przygotowania, a następnie zarządzania i wykorzystywania Biblioteki Programu zawierającej dokumentację związaną z przygotowaniami organów administracji państwowej do współpracy z SIS II i VIS;

3) prowadzi merytoryczną, organizacyjno-prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową obsługę Pełnomocnika;

4) zapewnia merytoryczną obsługę prac Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w zakresie przygotowania organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS).

3. Szczegółową strukturę etatową Władzy Wdrażającej, zakres działania poszczególnych komórek organizacyjnych oraz obowiązków pracowniczych określa Dyrektor Władzy Wdrażającej.

§ 3.

W skład Władzy Wdrażającej wchodzą:

1) Kierownictwo Władzy Wdrażającej:

a) Dyrektor,

b) Zastępca Dyrektora do Spraw Funduszy Europejskich,

c) Zastępca Dyrektora do Spraw Monitoringu, Ewaluacji i Inicjatywy INTERREG,

d) Zastępca Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS),

e) Główny Księgowy;

2) Zespół do Spraw Projektów Infrastrukturalnych, w skład którego wchodzi Sekcja do Spraw Projektów w Sektorze Kultury;

3) Zespół do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja do Spraw Zarządzania Granicami,

b) Sekcja do Spraw Priorytetu Schengen Norweskiego Mechanizmu Finansowego;

4) Zespół do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja do Spraw Imigrantów,

b) Sekcja do Spraw Integracji Społecznej;

5) Zespół do Spraw Rozwoju Regionalnego, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja do Spraw Administracji Publicznej,

b) Sekcja do Spraw Priorytetu Polityka Regionalna Norweskiego Mechanizmu Finansowego;

6) Zespół do Spraw Informatyzacji, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja do Spraw Sektora Publicznego,

b) Sekcja do Spraw Sektora Prywatnego;

7) Zespół do Spraw Monitoringu;

8) Zespół do Spraw Ewaluacji i Promocji;

9) Zespół do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny;

10) Zespół do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny;

11) Zespół Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG IMA;

12) Zespół do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych;

13) Zespół Administratora Programu SIS II i VIS;

14) Zespół Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS;

15) Zespół Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS;

16) Zespół Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS;

17) Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych, w skład którego wchodzi:

a) Sekcja do Spraw Finansów,

b) Sekcja do Spraw Księgowości,

c) Sekcja do Spraw Certyfikacji,

d) Sekcja do Spraw Kadr i Płac,

e) Sekcja do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej,

f) Sekcja do Spraw Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego,

g) Sekcja do Spraw Funduszy Strukturalnych;

18) Zespół Prawny;

19) Zespół Audytu Wewnętrznego;

20) Zespół do Spraw Obsługi Administracyjnej;

21) Sekretariat.

§ 4.

1. Dyrektora oraz jego Zastępców powołuje i odwołuje Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

2. Powołanie i odwoływanie Zastępcy Dyrektora następuje na wniosek Dyrektora.

3. Władzą Wdrażającą kieruje Dyrektor przy pomocy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3.

4. W razie nieobecności Dyrektora pracą Władzy Wdrażającej kieruje upoważniony przez niego Zastępca Dyrektora.

5. Dyrektor jednoosobowo reprezentuje Władzę Wdrażającą i jest pracodawcą – w rozumieniu przepisów prawa pracy – w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej.

6. Dyrektor może zlecać podległym pracownikom wykonywanie innych zadań niż określone w zakresie czynności na zajmowanym stanowisku przez okres niezbędny do realizacji tych zadań.

7. Dyrektor może upoważnić Zastępców Dyrektora i kierowników komórek organizacyjnych, o których mowa w § 3, do podejmowania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.

§ 5.

Do zadań Dyrektora, w szczególności, należy:

1) realizowanie zadań kierownika państwowej jednostki budżetowej wynikających z przepisów ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości;

2) wypełnianie obowiązków ciążących na dysponencie środków budżetu państwa trzeciego stopnia, podległym dysponentowi głównemu;

3) bezpośrednie nadzorowanie pracy Zastępców Dyrektora, Głównego Księgowego, Zespołu Audytu Wewnętrznego, Zespołu do Spraw Obsługi Administracyjnej, Zespołu Prawnego oraz Sekretariatu.

§ 6.

Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Funduszy Europejskich należy:

1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Projektów Infrastrukturalnych, Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Zespołu do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej, Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego oraz Zespołu do Spraw Informatyzacji;

2) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;

3) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.

§ 7.

Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Monitoringu, Ewaluacji i Inicjatywy INTERREG należy:

1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Monitoringu, Zespołu do Spraw Ewaluacji i Promocji, Zespołu do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólny Sekretariat Techniczny, Zespołu do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólny Sekretariat Techniczny, Zespołu Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG INA oraz Zespołu do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych;

2) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora;

3) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.

§ 8.

Do zadań Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) należy:

1) planowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu Administratora Programu SIS II i VIS, Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS, Zespołu Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS, Zespołu Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS;

2) zapewnienie obsługi Pełnomocnika oraz Międzyresortowego Zespołu do spraw informatyzacji za pośrednictwem Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;

3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Pełnomocnika i Dyrektora;

4) podejmowanie decyzji w powierzonym przez Dyrektora zakresie.

§ 9.

Do zadań Głównego Księgowego należy:

1) kierowanie, koordynowanie i nadzór bieżącej pracy Zespołu do Spraw Finansowo-Księgowych;

2) prowadzenie gospodarki finansowej Władzy Wdrażającej zgodnie z przepisami ustaw: o finansach publicznych i rachunkowości;

3) wykonywanie zadań i czynności zleconych przez Dyrektora.

§ 10.

1. Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Infrastrukturalnych należy nadzór nad wdrażaniem projektów infrastrukturalnych w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Projektów w Sektorze Kultury należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” – Priorytet XII „Kultura i dziedzictwo kulturowe”.

§ 11.

1. Do zadań Zespołu do Spraw Projektów Bezpieczeństwa Wewnętrznego należy nadzór nad wdrażaniem projektów bezpieczeństwa wewnętrznego w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Zarządzania Granicami należy wykonywanie zadań związanych z realizacją powierzonych Władzy Wdrażającej programów i projektów wsparcia ochrony granic zewnętrznych Unii Europejskiej.

3. Do zadań Sekcji do Spraw Priorytetu Schengen Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy wykonywanie zadań Instytucji Wspomagającej w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego – Priorytet 7 „Wdrażanie przepisów z Schengen, wsparcie Narodowych Planów Działania z Schengen oraz wzmacnianie sądownictwa”.

§ 12.

1. Do zadań Zespołu do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej należy nadzór nad wdrażaniem programów i projektów dotyczących imigrantów oraz integracji społecznej w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Imigrantów należy wykonywanie zadań związanych z realizacją powierzonych Władzy Wdrażającej programów i projektów dotyczących imigrantów, w tym Europejskiego Funduszu na Rzecz Uchodźców.

3. Do zadań Sekcji do Spraw Integracji Społecznej należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet I „Zatrudnienie i integracja społeczna” – komponent romski.

§ 13.

1. Do zadań Zespołu do Spraw Rozwoju Regionalnego należy nadzór nad wdrażaniem projektów instytucjonalnych w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Administracji Publicznej należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet V „Dobre rządzenie”.

3. Do zadań Sekcji do Spraw Priorytetu Polityka Regionalna Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy wykonywanie zadań Instytucji Wspomagającej w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego – Priorytet 9 „Polityka regionalna i działania transgraniczne”.

§ 14.

1. Do zadań Zespołu do Spraw Informatyzacji należy nadzór nad wdrażaniem projektów wsparcia społeczeństwa informacyjnego w ramach funduszy powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji, w tym ocena wniosków o dofinansowanie, weryfikacja dokumentacji przetargowych, kontrola przebiegu procedur przetargowych oraz monitorowanie wdrażania projektów.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Sektora Publicznego należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego” – komponenty związane ze wsparciem podmiotów sektora publicznego.

3. Do zadań Sekcji do Spraw Sektora Prywatnego należy wykonywanie zadań Instytucji Wdrażającej w ramach Programu Operacyjnego „Innowacyjna Gospodarka” – Priorytet VII „Budowa i rozwój społeczeństwa informacyjnego” – komponenty związane ze wsparciem podmiotów sektora prywatnego.

§ 15.

Do zadań Zespołu do Spraw Monitoringu należy monitorowanie projektów w ramach Funduszu Schengen i programów pomocy przedakcesyjnej, w tym nadzór nad realizacją inwestycji i prowadzenie wizytacji terenowych.

§ 16.

Do zadań Zespołu do Spraw Ewaluacji i Promocji należy prowadzenie działań związanych z ewaluacją projektów i programów powierzonych Władzy Wdrażającej do realizacji oraz z promocją Władzy Wdrażającej i nadzorowanych przez nią programów.

§ 17.

Do zadań Zespołu do Spraw Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy pełnienie funkcji Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina, INTERREG IIIA/TACIS CBC, w tym zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej tego programu oraz nadzór merytoryczny nad biurami Wspólnego Sekretariatu Technicznego na obszarze Białorusi i Ukrainy.

§ 18.

Do zadań Zespołu do Spraw Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, Wspólnego Sekretariatu Technicznego należy pełnienie funkcji Wspólnego Sekretariatu Technicznego Programu INTERREG IMA Polska – Słowacja, w tym zarządzanie budżetem Pomocy Technicznej tego programu.

§ 19.

Do zadań Zespołu Instytucji Doradczej do Spraw Inicjatywy INTERREG IIIA należy udzielanie wsparcia eksperckiego instytucjom zarządzającym i realizującym na obszarze Polski programy Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG IIIA.

§ 20.

Do zadań Zespołu do Spraw Wsparcia Projektów Systemowych należy realizacja projektów systemowych w ramach funduszy nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą, w szczególności w ramach Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki” – Priorytet V „Dobre rządzenie”.

§ 21.

Do zadań Zespołu Administratora Programu SIS II i VIS należy:

1) utworzenie, prowadzenie oraz aktualizacja Biblioteki Programu poprzez gromadzenie, przetwarzanie, udostępnianie i archiwizację informacji o Programie SIS II i VIS oraz o realizowanych w ramach Programu SIS II i VIS Projektach;

2) umożliwienie Pełnomocnikowi monitorowania od strony merytorycznej, organizacyjnej i jakościowej stanu realizacji poszczególnych Projektów w ramach Programu SIS II i VIS, w tym dokumentacji potwierdzającej stan realizacji głównych zadań w poszczególnych Projektach i osiągnięte parametry jakościowe, poprzez zgromadzone i przetworzone dane, otrzymywane bezpośrednio od Kierowników i Administratorów Projektów oraz od Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS;

3) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).

§ 22.

Do zadań Zespołu Wsparcia i Ekspertów Dziedzinowych Programu SIS II i VIS należy:

1) wspieranie działalności Pełnomocnika, związanej z merytorycznym, organizacyjnym i jakościowym monitoringiem i wsparciem jednostek pracujących nad przygotowaniem i realizacją poszczególnych Projektów, aktualizacją Programu SIS II i VIS oraz stałą analizą i sygnalizowaniem zagrożeń w zakresie nadzorowanych Projektów i całego Programu SIS II i VIS;

2) udział w pracach międzynarodowych gremiów roboczych w zakresie swojej odpowiedzialności;

3) organizowanie oraz współpraca z zewnętrznym zapleczem eksperckim w celu zapewnienia sprawnego rozwiązywania problemów merytorycznych i organizacyjnych;

4) wspieranie pod względem merytorycznym Międzyresortowego Zespołu do spraw Informatyzacji w przygotowywaniu lub opiniowaniu projektów dokumentów w sprawach związanych z przygotowaniem organów administracji państwowej do współpracy z Systemem Informacyjnym Schengen II (SIS II) i Systemem Informacji Wizowej (VIS);

5) opracowywanie materiałów analitycznych i raportów oraz ocen merytorycznych dokumentów;

6) opracowywanie oraz współudział w opracowywaniu procedur zapewnienia jakości, wewnętrznych standardów monitoringu Projektów oraz innych szczegółowych standardów i procedur na potrzeby realizacji Programu SIS II i VIS;

7) współpraca z Zespołem Administratora Programu SIS II i VIS w zakresie przepływu niezbędnych informacji i skutecznego wykonywania swoich zadań;

8) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).

§ 23.

Do zadań Zespołu Koordynacji Współpracy w ramach Unii Europejskiej w zakresie Programu SIS II i VIS należy:

1) pozyskiwanie, aktualizowanie i udostępnianie informacji o pracach prowadzonych na forum międzynarodowym w obszarze Programu SIS II i VIS;

2) zbieranie informacji na potrzeby Biblioteki Programu, o której mowa w § 21 pkt 1 w obszarze działań Zespołu;

3) przygotowywanie materiałów analitycznych oraz gromadzenie i analiza sprawozdań i innych materiałów z obszaru działań Zespołu;

4) wspomaganie obsługi spraw związanych z wyjazdami zagranicznymi i przyjazdami osób zagranicznych do Pełnomocnika, w tym także zapewnienie odpowiedniego powiadamiania oraz terminowego przygotowywania propozycji prezentowanych stanowisk;

5) tłumaczenie lub zapewnianie tłumaczenia dokumentów;

6) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).

§ 24.

Do zadań Zespołu Obsługi Organizacyjnej Programu SIS II i VIS należy:

1) zapewnianie obsługi technicznej i organizacyjnej Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;

2) zapewnienie właściwej organizacji i obsługi powierzonych do przygotowania spotkań Pełnomocnika;

3) zapewnianie rejestracji przebiegu – wskazanych przez Zastępcę Dyrektora do spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS) – spotkań, narad i konferencji oraz sporządzenie z nich odpowiedniej dokumentacji;

4) wspieranie organizacyjne Zespołów, o których mowa w § 8 pkt 1;

5) obsługa sekretarska Pełnomocnika w ustalonym przez niego zakresie oraz Zastępcy Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS);

6) realizacja innych zadań zleconych przez Zastępcę Dyrektora do Spraw Systemu Informacyjnego Schengen II (SIS II) i Systemu Informacji Wizowej (VIS).

§ 25.

1. Zespół do Spraw Finansowo-Księgowych realizuje zadania związane z wykonywaniem przez Dyrektora Władzy Wdrażającej funkcji dysponenta środków budżetowych trzeciego stopnia oraz bieżącą obsługą finansowo-księgową Władzy Wdrażającej.

2. Do zadań Sekcji do Spraw Finansów należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach przyznanych Władzy Wdrażającej środków budżetowych oraz w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą.

3. Do zadań Sekcji do Spraw Księgowości należy prowadzenie prawidłowych i terminowych księgowań, ewidencji i sprawozdawczości w ramach przyznanych Władzy Wdrażającej środków budżetowych oraz w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą.

4. Do zadań Sekcji do Spraw Certyfikacji należy kontrola finansowa dokumentów i wydawanie certyfikatów kwalifikowalności kosztów poniesionych przez polskich partnerów w ramach funduszy nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą, w tym Funduszu Schengen, Inicjatywy Wspólnotowej INTERREG III B i C, ESPON i INTERACT.

5. Do zadań Sekcji do Spraw Kadr i Płac należy wykonywanie czynności wspierających Dyrektora Władzy Wdrażającej w pełnieniu przez niego funkcji pracodawcy – w rozumieniu przepisów prawa pracy – w stosunku do pracowników Władzy Wdrażającej, w tym prowadzenie bieżącej obsługi administracyjno-kadrowej pracowników Władzy Wdrażającej.

6. Do zadań Sekcji do Spraw Imigrantów i Integracji Społecznej należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach programów nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą dotyczących imigrantów i integracji społecznej, w tym Europejskiego Funduszu na Rzecz Uchodźców.

7. Do zadań Sekcji do Spraw Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach nadzorowanych przez Władzę Wdrażającą priorytetów Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego i Norweskiego Mechanizmu Finansowego.

8. Do zadań Sekcji do Spraw Funduszy Strukturalnych należy prowadzenie prawidłowych i terminowych rozliczeń płatności w ramach priorytetów Programów Operacyjnych, w których Władza Wdrażająca pełni rolę Instytucji Wdrażającej.

§ 26.

Do zadań Zespołu Prawnego należy obsługa prawna i legislacyjna Władzy Wdrażającej.

§ 27.

Do zadań Zespołu Audytu Wewnętrznego należy prowadzenie audytu wewnętrznego we Władzy Wdrażającej zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych.

§ 28.

Do zadań Zespołu do Spraw Obsługi Administracyjnej należy:

1) prowadzenie spraw administracyjnych oraz dbanie o prawidłowe funkcjonowanie biur Władzy Wdrażającej;

2) organizacja kontroli warunków pracy, przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych, w tym organizowanie szkoleń i doradztwo w zakresie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów przeciwpożarowych;

3) utrzymywanie ciągłości pracy sieci oraz stacji roboczych w ramach systemu informatycznego Władzy Wdrażającej oraz bieżąca pomoc techniczna i wsparcie informatyczne dla pracowników;

4) prowadzenie gospodarki samochodowej, w tym obsługa transportowa.

§ 29.

Do zadań Sekretariatu należy prowadzenie sekretariatu Dyrektora, w tym rejestrowanie i przechowywanie dokumentów przychodzących i wychodzących oraz archiwizacja dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA