REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2023 poz. 39

ZARZĄDZENIE NR 26
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 28 lipca 2023 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie ustanowienia zasad i procedur dotyczących systemu reform i inwestycji Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195 i 1234) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 38 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 października 2022 r. w sprawie ustanowienia zasad i procedur dotyczących systemu reform i inwestycji Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (Dz. Urz. Min. Rol. i Roz. Wsi poz. 59 oraz z 2023 r. poz. 2) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 2 pkt 12 otrzymuje brzmienie:

„12) jednostka wspierająca plan rozwojowy (JW) - podmiot, o którym mowa w art. 14la pkt 4 ustawy;";

2) w § 3 w ust. 2 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

„4) prowadzenie i organizację udziału Ministerstwa w negocjacjach z Komisją Europejską w zakresie zmian w planie rozwojowym (KPO) wprowadzanych na podstawie art. 14, 18 ust. 2 i art. 21 ust. 1 rozporządzenia 2021/241 (rewizji KPO).";

3) w § 4 wprowadzenie do wyliczenia otrzymuje brzmienie:

„Za prawidłową realizację inwestycji lub części inwestycji i osiągnięcie wskaźnika oraz przygotowanie wkładu do stanowiska Ministerstwa w negocjacjach z Komisją Europejską w zakresie zmian decyzji implementacyjnej Rady Unii Europejskiej i ustaleniach operacyjnych z Komisją Europejską z tym związanych odpowiadają odpowiednio:";

4) załączniki nr 1-3 do zarządzenia otrzymują brzmienie określone odpowiednio w załącznikach nr 1-3 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: R. Telus

Załącznik 1. [Procedura procesu programowania, wdrażania reform i inwestycji lub ich części]

Załączniki do zarządzenia Nr 26 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi
z dnia 28 lipca 2023 r. (poz. 39)

Załącznik nr 1

Procedura procesu programowania, wdrażania reform i inwestycji lub ich części

1. Departamenty wskazane w § 4 zarządzenia odpowiadają odpowiednio za:

1) opracowanie projektu rozporządzenia w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej w ramach inwestycji lub części inwestycji planu rozwojowego, w przypadku gdy odrębne przepisy nie określają szczegółowego przeznaczenia, warunków lub trybu udzielania tej pomocy, o którym mowa w art. 14lc ust. 4 ustawy;

2) opracowanie regulaminu wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem z planu rozwojowego;

3) opracowanie kryteriów wyboru przedsięwzięć planowanych do objęcia wsparciem w ramach inwestycji lub jej części i przeprowadzenie ich konsultacji społecznych oraz uzgodnień;

4) przekazywanie kryteriów szczegółowych, wchodzących w skład kryteriów wyboru przedsięwzięć, o których mowa w pkt 3, za pośrednictwem Departamentu Strategii i Rozwoju do instytucji koordynującej, której wyznacza się termin nie dłuższy niż 14 dni, na zgłoszenie uwag i przekazanie stosownych wyjaśnień;

5) opracowanie wzoru umowy zawieranej z ostatecznym odbiorcą wsparcia, dla naborów przeprowadzanych w ramach danej inwestycji lub jej części - w oparciu o wzór, o którym mowa w § 3 ust. 2 pkt 3 zarządzenia;

6) ustalanie i dotrzymanie terminów naborów oraz prawidłowe wykorzystanie środków w ramach inwestycji lub ich części, które programują;

7) prawidłową realizację inwestycji zgodnie ze wskaźnikami ustalonymi w decyzji wykonawczej Rady Unii Europejskiej z dnia 17 czerwca 2022 r. w sprawie zatwierdzenia oceny planu odbudowy i zwiększania odporności Polski oraz rewizji tej decyzji, w tym terminowego osiągania wskaźnika/ów zgodnie z harmonogramem realizacji inwestycji określonym w załączniku nr 2b do porozumienia o realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego;

8) stosowanie mechanizmów zapobiegania konfliktowi interesów, korupcji i nadużyciom finansowym obowiązujących w Ministerstwie;

9) stosowanie wytycznych, procedur i horyzontalnych zasad oraz strategii promocji i informacji określonych przez instytucję koordynującą oraz zapewnienie spełnienia warunku, że działania służące realizacji inwestycji rozpoczęte od dnia 1 lutego 2020 r. są kwalifikowalne pod warunkiem, że spełniają wymogi określone w rozporządzeniu 2021/241 oraz są zgodne z planem rozwojowym i horyzontalnymi zasadami, z zastrzeżeniem przepisów o pomocy publicznej.

2. Regulaminy wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem z planu rozwojowego, o których mowa w ust. 1 pkt 2, są przyjmowane przez Ministra i podawane do publicznej wiadomości na stronie internetowej Ministerstwa przez Departament Komunikacji i Promocji.

3. W części inwestycji A2.4.1., za którą odpowiada Minister, departamenty wskazane w § 4 pkt 4-6 zarządzenia odpowiadają odpowiednio za:

1) przeprowadzanie naborów wniosków o objęcie wsparciem z planu rozwojowego;

2) weryfikację i ocenę złożonych wniosków;

3) wybór przedsięwzięć do objęcia wsparciem, zgodnie z zasadami i terminami, o których mowa w art. 14lz, art.14lza-art. 14lzh ustawy, oraz stosowania mechanizmów unikania podwójnego finansowania i zapobiegania konfliktowi interesów w rozumieniu art. 61 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2018/1046 z dnia 18 lipca 2018 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii, zmieniającego rozporządzenia (UE) nr 1296/2013, (UE) nr 1301/2013, (UE) nr 1303/2013, (UE) nr 1304/2013, (UE) nr 1309/2013, (UE) nr 1316/2013, (UE) nr 223/2014 i (UE) nr 283/2014 oraz decyzję nr 541/2014/UE, a także uchylającego rozporządzenie (UE, Euratom) nr 966/2012 (Dz. Urz. UE L 193 z 30.07.2018, str. 1), zwanego dalej „rozporządzeniem 2018/1046";

4) stosowanie w procesie wyboru przedsięwzięć do objęcia wsparciem kryteriów horyzontalnych, określonych przez instytucję koordynującą oraz kryteriów szczegółowych opracowanych przez Ministerstwo, o ile będą opracowane przez dany departament;

5) udzielanie wsparcia ostatecznym odbiorcom wsparcia, w tym również wsparcia o charakterze pomocy publicznej;

6) przechowywanie i udostępnianie dokumentacji dotyczącej inwestycji, w tym ponoszonych wydatków, zgodnie z art. 132 rozporządzenia 2018/1046.

4. Oceny strategicznej wniosków o objęcie wsparciem z planu rozwojowego w zakresie weryfikacji kryterium zgodności z celem realizowanego przedsięwzięcia dokonuje Zespół do spraw oceny strategicznej wniosków o objęcie wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w odniesieniu do części inwestycji pn. A2.4.1. Inwestycje w rozbudowę potencjału badawczego, o której mowa w § 4 pkt 4 zarządzenia.

5. Oceny strategicznej wniosków o objęcie wsparciem z planu rozwojowego w zakresie weryfikacji kryterium zgodności z celem realizowanego przedsięwzięcia oraz demarkacji wsparcia z częścią inwestycji, o której mowa w § 4 pkt 4 zarządzenia, dokonuje Zespół do spraw oceny strategicznej wniosków o objęcie wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w odniesieniu do części inwestycji pn. A2.4.1. Inwestycje w rozbudowę potencjału badawczego, o której mowa w § 4 pkt 5 zarządzenia.

Proces programowania, wdrażania reform i inwestycji lub ich części



Załącznik 2. [Procedura finansowania przedsięwzięć i inwestycji objętych wsparciem z planu rozwojowego]

Załącznik nr 2

Procedura finansowania przedsięwzięć i inwestycji objętych wsparciem z planu rozwojowego

1. Finansowanie i rozliczanie inwestycji odbywa się w trybie i na zasadach określonych w ustawie, w szczególności w art. 14lj, art. 14ll, art. 14lo-14lr ustawy.

2. W celu wypłaty środków, o których mowa w art. 14ll ust. 1 ustawy:

1) ostatecznemu odbiorcy wsparcia - zlecenie wypłaty wystawia:

a) Departament Budżetu w odniesieniu do inwestycji A2.4.1.,

b) jednostka wspierająca plan rozwojowy w odniesieniu do inwestycji, w odniesieniu do której jednostka wspierająca plan rozwojowy realizuje część powierzonych jej zadań

- które następnie przekazywane jest do PFR;

2) Ministerstwu lub jednostce wspierającej plan rozwojowy na realizację działań wykonywanych bezpośrednio w ramach inwestycji zgodnie z porozumieniem o realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego lub umową, o której mowa w art. 14li ust. 1 ustawy - Departament Budżetu wystawia zlecenie wypłaty, które następnie przekazuje do PFR.

3. W przypadku otrzymania środków z rezerwy celowej budżetu państwa, o której mowa w art. 14ll ust. 4 ustawy, na realizację wydatków w formie wsparcia o charakterze bezzwrotnym, Departament Nieruchomości i Infrastruktury Wsi przygotowuje i uzgadnia z Departamentem Strategii i Rozwoju, Departamentem Prawnym i Departamentem Budżetu projekt umowy o udzielenie dotacji celowej dla jednostki wspierającej plan rozwojowy na realizację zadania, zgodnie z przepisami art. 150 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. Po zakończeniu realizacji zadania Departament Nieruchomości i Infrastruktury Wsi odpowiada za zatwierdzenie przez Ministra rozliczenia z realizacji zadania w terminie 30 dni od dnia jego przedstawienia przez jednostkę wspierającą plan rozwojowy.

4. Departament Budżetu odpowiada za przekazywanie środków finansowych do jednostki wspierającej plan rozwojowy, zgodnie z umową o udzielenie dotacji celowej, o której mowa w ust. 3.

5. Przekazanie środków ostatecznym odbiorcom wsparcia w ramach inwestycji w zakresie, w jakim są one finansowane ze środków, o których mowa w art. 14ln ust. 1 pkt 1 ustawy, wymaga złożenia zlecenia wypłaty do PFR, w systemie PFR.

6. Zlecenia wypłat w zakresie, w jakim są one finansowane ze środków, o których mowa w art. 14ln ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz prognozy łącznej wartości zleceń wypłat w ramach inwestycji A1.4.1. i B3.1.1. są wprowadzane do systemu PFR przez jednostkę wspierającą plan rozwojowy.

7. Zlecenia wypłat w zakresie, w jakim są one finansowane ze środków, o których mowa w art. 14ln ust. 1 pkt 1 ustawy, oraz prognozy łącznej wartości zleceń wypłat w ramach inwestycji A2.4.1. są wprowadzane do systemu PFR przez Departament Budżetu.

8. Departament Budżetu odpowiada za:

1) zapewnienie, że każdy użytkownik, który korzysta z systemu PFR, posiada aktualne, ważne i skuteczne upoważnienie lub pełnomocnictwo, umożliwiające mu samodzielne dokonywanie w imieniu Ministra wszelkich czynności, które są możliwe do dokonania w systemie PFR w zakresie uprawnień przypisanych do kategorii konta tego użytkownika;

2) zapewnienie, że każda czynność dokonana w systemie PFR przez użytkownika została uprzednio należycie zweryfikowana i zatwierdzona oraz stanowi ważną i skuteczną czynność podjętą w imieniu Ministra;

3) wprowadzenie zlecenia wypłaty do systemu PFR zgodnie z Opisem obiegu dokumentów w procedurze uruchamiania środków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności udostępnionym przez Departament Budżetu do komórek organizacyjnych Ministerstwa;

4) stosowanie procedur w zakresie bezpieczeństwa dokumentacji finansowo-księgowej oraz bezpieczeństwa informatycznego systemu finansowo-księgowego;

5) prowadzenie wyodrębnionej ewidencji dotyczącej realizacji inwestycji A2.4.1., zgodnie z obowiązującymi przepisami tak, aby możliwa była identyfikacja inwestycji/przedsięwzięć oraz poszczególnych operacji finansowych oraz źródeł finansowania inwestycji, zgodnie z art. 22 ust 2 lit. d rozporządzenia 2021/241;

6) utrwalanie, modyfikację i usuwanie w systemie PFR danych dotyczących umów o objęciu wsparciem zawartych przez Ministerstwo.

9. Departamenty, o których mowa w § 4 pkt 4-6 zarządzenia, odpowiadają za:

1) weryfikację, przyjmowanie oraz przechowywanie przedstawionych przez ostatecznych odbiorców wsparcia zabezpieczeń prawidłowej realizacji umów o objęcie przedsięwzięcia wsparciem z planu rozwojowego oraz zwrot albo zniszczenie zabezpieczeń zgodnie z umową lub porozumieniem o objęcie przedsięwzięcia wsparciem z planu rozwojowego;

2) wzywanie do zwrotu środków zgodnie z art. 14ls ust. 2 pkt 1 ustawy;

3) odzyskiwanie od ostatecznych odbiorców wsparcia kwot wykorzystanych przez nich niezgodnie z ich przeznaczeniem, naruszeniem przepisów obowiązujących przy ich wydatkowaniu, pobranych nienależnie lub w nadmiernej wysokości;

4) dochodzenie od ostatecznych odbiorców wsparcia odsetek, o których mowa w ustawie, rozporządzeniu 2021/241, rozporządzeniu 2018/1046 i wytycznych;

5) wydanie decyzji, o której mowa w art. 14ls ust. 3 ustawy, określającej kwotę przypadającą do zwrotu i termin, od którego nalicza się odsetki, w odniesieniu do środków przeznaczonych na realizację przedsięwzięć w ramach inwestycji A2.4.1. i odzyskiwanie środków zgodnie z zasadami określonymi w ustawie.

10. Departamenty, o których mowa w § 4 pkt 4-6 zarządzenia, są obowiązane do niezwłocznego przekazywania do Departamentu Budżetu informacji o ujawnionych poważnych nieprawidłowościach w realizacji inwestycji A2.4.1. oraz o podjętych działaniach naprawczych.

11. Departamenty, o których mowa w § 4 zarządzenia, odpowiadają odpowiednio za prawidłową realizację harmonogramów realizacji inwestycji, wskazanych w porozumieniu o realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego, określanie budżetów naborów i ich zmian.

12. W przypadku wystąpienia konieczności aktualizacji harmonogramów, o których mowa w ust. 11, nie częściej niż raz na kwartał, do 5. dnia miesiąca po zakończeniu danego kwartału departament wnioskujący o zmianę harmonogramu przekazuje do Departamentu Strategii i Rozwoju zakres proponowanej zmiany wraz z uzasadnieniem, zaakceptowanej przez członka Kierownictwa Ministerstwa nadzorującego dany departament, w celu przekazania go do instytucji koordynującej.

Przebieg procesu finansowania przedsięwzięć objętych wsparciem


Załącznik 3. [Procedura monitorowania i sprawozdawczości z realizacji reform, inwestycji, kamieni milowych i wskaźników planu rozwojowego]

Załącznik nr 3

Procedura monitorowania i sprawozdawczości z realizacji reform, inwestycji, kamieni milowych i wskaźników planu rozwojowego

1. Departament Strategii i Rozwoju prowadzi monitorowanie realizacji reform, w szczególności na podstawie wyników badań statystycznych oraz danych pochodzących:

1) z poziomu reform;

2) ze statystyki publicznej;

3) z analiz i ewaluacji poszczególnych reform lub ich części.

2. Departament Strategii i Rozwoju prowadzi monitorowanie realizacji inwestycji, w szczególności na podstawie wyników badań statystycznych oraz danych pochodzących:

1) z poziomu przedsięwzięć;

2) ze statystyki publicznej;

3) z analiz i ewaluacji poszczególnych inwestycji lub ich części.

3. Departament Strategii i Rozwoju prowadzi monitorowanie realizowanych inwestycji i wskaźników w trybie miesięcznym we współpracy z departamentami wskazanymi w § 4 i 5 zarządzenia.

4. Osoby posiadające odpowiednie uprawnienia w systemie teleinformatycznym mają obowiązek bieżącego wprowadzania do systemu teleinformatycznego danych dotyczących postępu finansowego i rzeczowego - do 3 dni roboczych po wystąpieniu zdarzenia warunkującego konieczność wprowadzenia lub modyfikacji danych.

5. Departamenty wskazane w § 4 zarządzenia są obowiązane odpowiednio do podjęcia działań naprawczych w przypadku zidentyfikowania ryzyka nieterminowego zrealizowania kamieni milowych lub wskaźników (wartości pośrednich i docelowej), o czym niezwłocznie informują Departament Strategii i Rozwoju. W tym celu, z inicjatywy własnej lub na wniosek Departamentu Strategii i Rozwoju, niezwłocznie przygotowują plan naprawczy, który ma na celu wypracowanie rozwiązań pozwalających na realizację kamieni milowych lub wskaźników w terminie, który pozwoli uniknąć zawieszenia, zmniejszenia lub umorzenia kwoty wkładu finansowego, o których mowa odpowiednio w art. 24 ust. 6, 8 i 9 rozporządzenia 2021/241.

6. Plan naprawczy, o którym mowa w ust. 5, jest przekazywany przez Departament Strategii i Rozwoju do instytucji koordynującej, która w terminie 14 dni od dnia otrzymania może zgłosić do niego uwagi lub zwrócić się o przekazanie stosownych wyjaśnień. Uwagi zgłoszone przez instytucję koordynującą, w następstwie procesu uzgodnień, są niezwłocznie uwzględniane przez departamenty wskazane w § 4 zarządzenia.

7. Departamenty wskazane w § 4 i 5 zarządzenia są odpowiedzialne za prawidłowy przebieg procesu sprawozdawczości z postępów realizacji odpowiednio reformy lub inwestycji, w tym osiągania kamieni milowych i wskaźników zgodnie z wykazem z załącznika nr 1 do porozumienia w sprawie realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego.

8. Departamenty wskazane w § 4 i 5 zarządzenia po osiągnięciu kamienia milowego przekazują Departamentowi Strategii i Rozwoju formularz sprawozdawczy i podsumowanie w zakresie osiągnięcia kamienia milowego (one page note /cover note), w tym mechanizmu weryfikacji oraz listę dokumentów potwierdzających osiągnięcie kamienia milowego.

9. Departament Strategii i Rozwoju odpowiada za terminowe sprawozdawanie z postępu realizacji kamieni milowych do instytucji koordynującej, zgodnie ze schematem zawartym w załączniku 1 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, dostępnym na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/planodbudowy/wytyczne.

10. W przypadku inwestycji wdrażanych zgodnie ze schematem 1, dane rejestrowane są w systemie teleinformatycznym zgodnie z następującymi zasadami:

1) Departament Strategii i Rozwoju oraz JW wykazują za pomocą formularza sprawozdawczego osiągnięte wartości wskaźników oraz postęp finansowy;

2) informacje sprawozdawcze wprowadzane są na bieżąco, do 3 dni roboczych od wystąpienia zdarzenia warunkującego konieczność wprowadzenia lub modyfikacji danych - nie rzadziej niż raz w miesiącu;

3) instytucja koordynująca może zwrócić się do Departamentu Strategii i Rozwoju i JW o uzupełnienie formularza sprawozdawczego lub udzielenie dodatkowych wyjaśnień.

11. W przypadku inwestycji wdrażanych zgodnie ze schematem 2, dane rejestrowane są w systemie teleinformatycznym zgodnie z następującymi zasadami:

1) ostateczny odbiorca wsparcia wykazuje osiągnięte wartości wskaźników oraz postęp finansowy za pomocą formularza sprawozdawczego;

2) departament odpowiedzialny za realizację tej inwestycji lub jej części, dokonuje weryfikacji formularzy sprawozdawczych ostatecznych odbiorców wsparcia i może zwrócić się do ostatecznych odbiorców wsparcia o uzupełnienie/poprawienie formularza;

3) instytucja koordynująca może zwrócić się do instytucji odpowiedzialnej za realizację inwestycji z prośbą o uzupełnienie formularza sprawozdawczego lub udzielenie dodatkowych wyjaśnień.

12. Informacje dotyczące postępu w realizacji inwestycji dostępne są dla Departamentu Strategii i Rozwoju w raportach przedstawiających zbiorcze dane wprowadzone do systemu teleinformatycznego. W terminie 5 dni roboczych po zakończeniu miesiąca IK KPO generuje raport odnoszący się do postępu w osiąganiu wskaźników (w tym wskaźników wspólnych) oraz postępu finansowego. W terminie do 10 dni roboczych po zakończeniu kwartału IK KPO generuje raport w odniesieniu do harmonogramu realizacji inwestycji, który jest przedstawiony w załączniku nr 2 do porozumienia w sprawie realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego.

13. Po osiągnięciu wartości docelowej wskaźnika, Departament Strategii i Rozwoju przekazuje wraz z formularzem sprawozdawczym dodatkowy załącznik w postaci podsumowania w zakresie osiągnięcia wskaźnika (one page note), w tym mechanizmu weryfikacji, zgodnie z załącznikiem 3 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności, dostępnym na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/planodbudowy/wytyczne, oraz listę dokumentów potwierdzających osiągnięcie wskaźnika.

14. Departamenty wskazane w § 4 i 5 zarządzenia przekazują do Departamentu Strategii i Rozwoju dane na temat stanu realizacji zadań, wartości wskaźników lub wskaźników wspólnych (wg stanu na ostatni dzień poprzedniego miesiąca) w terminie do 8. dnia każdego miesiąca, ale nie później niż do dnia złożenia w systemie teleinformatycznym formularza sprawozdawczego końcowego, co kończy obowiązek dalszego przygotowywania formularzy sprawozdawczych w systemie teleinformatycznym.

15. Departament Budżetu co tydzień generuje z systemu PFR S.A. raporty (w formacie csv i pdf) i przekazuje za pośrednictwem systemu EZD do Departamentu Strategii i Rozwoju oraz Biura Finansowego informacje o kwotach złożonych i zrealizowanych zleceń wypłat w danym tygodniu oraz przekazuje na bieżąco informacje o rozliczonych zwrotach w podziale na części inwestycji A1.4.1., A2.4.1. i B3.1.1., z wyłączeniem zwrotów, za które odpowiada Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

16. Departament Budżetu co tydzień przekazuje za pośrednictwem systemu EZD do departamentów, o których mowa w § 4 pkt 4-6 zarządzenia, informacje o kwotach złożonych i zrealizowanych zleceń wypłat w danym tygodniu oraz przekazuje na bieżąco informacje o rozliczonych zwrotach w podziale na części inwestycji A2.4.1.

17. W przypadku inwestycji B3.3.1. Departament Budżetu przekazuje do Departamentu Nieruchomości i Infrastruktury Wsi oraz Departamentu Strategii i Rozwoju dokument potwierdzający przekazanie środków budżetu państwa do jednostki wspierającej, której powierzono realizację inwestycji B3.3.1., niezwłocznie po przekazaniu tych środków.

18. Na podstawie danych uzyskanych w trybie określonym w ust. 14, 15 i 17 Departament Strategii i Rozwoju przygotowuje formularze sprawozdawcze z realizacji reform lub inwestycji, z zastrzeżeniem ust. 12. Formularz sprawozdawczy przedstawia załącznik 2 do Wytycznych w zakresie sprawozdawczości i monitorowania w ramach planu rozwojowego współfinansowanego ze środków Instrumentu na rzecz Odbudowy i Zwiększania Odporności.

19. Departament Strategii i Rozwoju podpisuje i składa formularze sprawozdawcze w systemie teleinformatycznym po uprzedniej ich akceptacji przez departamenty wskazane w § 4 i 5 zarządzenia.

20. IOI nie przekazuje za pomocą formularza sprawozdawczego wartości wskaźników, które są sprawozdawane z poziomu ostatecznych odbiorców.

21. Raporty na temat wskaźników wspólnych, o których mowa w art. 27 rozporządzenia 2021/241, ujętych w załączniku nr 1 do porozumienia w sprawie realizacji reform/inwestycji w ramach planu rozwojowego, generowane są przez instytucję odpowiedzialną za realizację inwestycji według stanu na dzień:

1) 31 grudnia;

2) 30 czerwca.

22. Raporty z realizacji KPO, na potrzeby sprawozdania przekazywanego do Komisji Europejskiej, o którym mowa w art. 27 rozporządzenia 2021/241, są generowane przez instytucję odpowiedzialną za realizację inwestycji według stanu na:

1) 30 marca;

2) 15 września.

23. Departamenty wskazane w § 4 pkt 4-6 zarządzenia przekazują do Departamentu Strategii i Rozwoju w ujęciu narastającym w odstępach tygodniowych dane, których zakres jest określony w załączniku do niniejszej procedury.

Przebieg procesu monitorowania i sprawozdawczości z realizacji reform, inwestycji, kamieni milowych i wskaźników planu rozwojowego


Załącznik do Procedury monitorowania i sprawozdawczości
z realizacji reform, inwestycji, kamieni milowych
i wskaźników planu rozwojowego

Zakres danych przekazywanych przez departamenty wskazane w § 4 pkt 4-6 zarządzenia do Departamentu Strategii i Rozwoju

1) numer/ symbol inwestycji KPO;

2) nazwa części inwestycji;

3) nazwa wnioskodawcy/ ostatecznego odbiorcy wsparcia;

4) gmina, w której będzie realizowane przedsięwzięcie;

5) powiat, w którym będzie realizowane przedsięwzięcie;

6) województwo, w którym będzie realizowane przedsięwzięcie;

7) informacje o edycji naboru;

8) niepowtarzalny znak sprawy (numer wniosku o dofinansowanie z systemu CST2021);

9) data złożenia wniosku do Ministerstwa za pośrednictwem CST2021 [dd-mm-rr];

10) kwota wsparcia o jaką ubiega się wnioskodawca;

11) kwota zaliczki o jaką ubiega się wnioskodawca;

12) kwota wydatku VAT, jaką będzie musiał ponieść wnioskodawca;

13) stan oceny wniosku [ocena zakończona/ w trakcie oceny/ oczekuje na rozpoczęcie oceny];

14) data zakończenia oceny wniosku o objęcie przedsięwzięcia wsparciem (tj. wniosku o dofinansowanie w systemie CST2021);

15) liczba uzyskanych punktów za poszczególne kryteria premiujące;

16) informację czy przedsięwzięcie zostało wybrane do objęcia wsparciem;

17) informację czy zawarto umowę/porozumienie z ostatecznym odbiorcą wsparcia o objęciu wsparciem;

18) data zawarcia umowy/ porozumienia z ostatecznym odbiorcą wsparcia o objęciu wsparciem [dd-mm-rr];

19) kwota wsparcia przyznana ostatecznemu odbiorcy wsparcia w umowie/porozumieniu o objęciu wsparciem [zł];

20) kwota zaliczki przyznana ostatecznemu odbiorcy wsparcia w umowie/porozumieniu o objęciu wsparciem [zł];

21) kwota finansowania wydatku podatku od towarów i usług (VAT) w umowie/ porozumieniu o objęciu przedsięwzięcia wsparciem [zł];

22) informację czy podpisany został weksel in blanco [jeśli dotyczy];

23) data podpisania weksla in blanco [jeśli dotyczy];

24) data złożenia wniosku o płatność pośrednią lub transzę zaliczki;

25) kwota wnioskowanej płatności pośredniej lub transzy zaliczki;

26) data złożenia wniosku o płatność końcową lub ostatnią transzę zaliczki;

27) kwota wnioskowanej płatności końcowej lub ostatniej transzy zaliczki.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA