REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 48

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 18 lipca 2017 r.

w sprawie utworzenia Policealnego Studium Animatorów Kultury w Kaliszu

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 5 ust. 3c i art. 58 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949) zarządza się, co następuje:

§ 1.

1. Z dniem 1 września 2017 r. tworzy się policealną szkołę artystyczną – Policealne Studium Animatorów Kultury w Kaliszu z siedzibą przy ul. Podmiejskiej 25a, zwaną dalej „Studium”.

2. Studium używa nazwy „Policealne Studium Animatorów Kultury w Kaliszu”.

3. Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie odpowiednio tytułu zawodowego:

1) animator działań filmowych;

2) animator działań teatralnych;

3) animator tańca.

§ 2.

Studium będzie funkcjonować w oparciu o bazę lokalową oraz środki finansowe przyznane dla Państwowego Pomaturalnego Studium Kształcenia Animatorów Kultury w Kaliszu z siedzibą przy ul. Podmiejskiej 25a.

§ 3.

W Studium w roku szkolnym 2017/2018 uruchomiony zostanie I rok, w następnym II rok nauczania.

§ 4.

Studium nadaje się statut stanowiący załącznik do zarządzenia.

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: P. Gliński

 

1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej – kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 1894).

Załącznik 1. [STATUT POLICEALNEGO STUDIUM ANIMATORÓW KULTURY W KALISZU]

Załącznik do zarządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
z dnia 18 lipca 2017 r. (poz. 48)

STATUT POLICEALNEGO STUDIUM ANIMATORÓW KULTURY W KALISZU

Postanowienia ogólne

§ 1. 1. Policealne Studium Animatorów Kultury w Kaliszu, zwane dalej „Studium”, jest publiczną policealną szkołą artystyczną i mieści się w Kaliszu przy ul. Podmiejskiej 25a.

2. Studium nosi nazwę: Policealne Studium Animatorów Kultury w Kaliszu.

3. Organem prowadzącym Studium jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

4. Nadzór pedagogiczny nad Studium sprawuje Centrum Edukacji Artystycznej – specjalistyczna jednostka nadzoru, utworzona na podstawie art. 32a ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60 i 949), zwanej dalej „ustawą”.

5. Studium realizuje dwuletni cykl kształcenia zawodowego i umożliwia uzyskanie, po zdaniu egzaminu dyplomowego, dyplomu ukończenia Studium potwierdzającego uzyskanie tytułu zawodowego:

1) animator działań filmowych;

2) animator działań teatralnych;

3) animator tańca.

6. Studium realizuje eksperyment pedagogiczny, polegający w szczególności na kształceniu w zawodach nieuwzględnionych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa artystycznego, na warunkach określonych przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Cele i zadania Studium

§ 2. Studium realizuje cele i zadania określone w ustawie oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:

1) rozwija zdolności i umiejętności przygotowujące do podejmowania działalności zawodowej w dziedzinie animacji działań teatralnych, filmowych oraz tańca;

2) przygotowuje do stymulowania aktywności różnorodnych środowisk i grup społecznych oraz wspierania i wykorzystania tej aktywności dla dobra tych środowisk;

3) wyposaża w wiedzę dotyczącą animacji z uwzględnieniem metod i technik animacji społeczno-kulturalnej;

4) wyposaża w wiedzę o kulturze oraz umiejętności uprzystępniania jej innym ludziom, pozwalające na realizację funkcji konsultanta i instruktora zespołów artystycznych, organizatora i administratora kultury;

5) przygotowuje do prawidłowego i skutecznego planowania i organizowania zespołów zadaniowych;

6) uczy technik komunikacji społecznej i interpersonalnej w celu integrowania środowiska, wyrażania jego potrzeb oraz wspierania kulturalnych działań lokalnych;

7) zapoznaje z podstawowymi przepisami prawnymi oraz zasadami ekonomicznymi regulującymi działalność społeczno-kulturalną;

8) wyposaża w wiedzę o marketingowym zarządzaniu instytucjami kultury;

9) przygotowuje słuchaczy do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym;

10) zapewnia słuchaczom wszechstronny rozwój intelektualny, moralny, fizyczny i estetyczny;

11) stwarza możliwość zmiany dotychczas wykonywanego zawodu bądź uzupełnienia kwalifikacji zawodowych.

Organizacja Studium

§ 3. 1. Organizację Studium w danym roku szkolnym określa Dyrektor Studium w arkuszu organizacyjnym Studium na podstawie ramowego planu nauczania i planu pracy Studium, który zawiera liczbę pracowników Studium łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych obowiązkowych i nadobowiązkowych, finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący Studium.

2. Arkusz organizacyjny Studium zatwierdza Centrum Edukacji Artystycznej.

3. Tygodniowy rozkład obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych, praktyk i innych zajęć wynikających z organizacji Studium ustala Dyrektor Studium, po zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną podaje do wiadomości słuchaczy.

4. Studium prowadzi kształcenie w systemie stacjonarnym i zaocznym.

§ 4. 1. Terminy rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, świąt, dni wolnych od zajęć oraz ferii zimowych i letnich w Studium określają odrębne przepisy dotyczące organizacji roku szkolnego w szkołach artystycznych.

2. Nauka w Studium może odbywać się przez 7 dni w tygodniu.

3. Zajęcia w Studium odbywają się w godz. 8:00 do 20:00.

4. Czas trwania godziny lekcyjnej wynosi 45 minut. Dopuszcza się prowadzenie zajęć edukacyjnych w innym czasie, nie krótszym jednak niż 15 minut, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć.

§ 5. 1. W Studium może być utworzone stanowisko Wicedyrektora.

2. Wicedyrektora powołuje Dyrektor Studium, po zaopiniowaniu kandydatury przez Radę Pedagogiczną oraz organ prowadzący Studium.

3. Szczegółowy zakres czynności, odpowiedzialności i uprawnień Wicedyrektora określa Dyrektor Studium odrębnym zarządzeniem.

4. Nauczyciele danego przedmiotu lub nauczyciele prowadzący zajęcia pokrewne mogą tworzyć zespoły przedmiotowe lub problemowo-zadaniowe.

5. Prace zespołu koordynuje kierownik zespołu powoływany przez Dyrektora Studium na wniosek członków zespołu.

6. Do zadań zespołu należy:

1) opiniowanie programów nauczania;

2) opracowywanie propozycji szczegółowych zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania;

3) organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz doradztwa metodycznego.

7. W Studium mogą być utworzone inne stanowiska kierownicze.

§ 6. 1. Studium prowadzi bibliotekę.

2. Podstawę pracy biblioteki oraz zadania nauczycieli bibliotekarzy określa Statut i Regulamin Biblioteki.

Organy Studium

§ 7. Organami Studium są:

1) Dyrektor Studium;

2) Rada Pedagogiczna;

3) Samorząd Słuchaczy.

§ 8. 1. Do obowiązków i kompetencji Dyrektora Studium należy w szczególności:

1) kierowanie działalnością Studium i reprezentowanie na zewnątrz;

2) sprawowanie bieżącego nadzoru pedagogicznego;

3) sprawowanie opieki nad słuchaczami oraz właściwą realizacją cyklu kształcenia;

4) dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Studium i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie;

5) dbanie o właściwe wyposażenie szkoły w sprzęt i pomoce dydaktyczne;

6) administracyjna, finansowa i gospodarcza obsługa Studium;

7) opracowywanie arkusza organizacyjnego roku;

8) realizacja uchwał Rady Pedagogicznej;

9) ustalanie okresowej oceny pracy i ocen okresowego dorobku nauczycieli.

2. Dyrektor Studium jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Studium nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami.

3. Dyrektor Studium decyduje w sprawach:

1) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Studium;

2) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom Studium;

3) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz innych pracowników Studium.

4. Dyrektor Studium w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną i Samorządem Słuchaczy.

§ 9. 1. Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem Studium, w jej skład wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w Studium.

2. Przewodniczącym Rady jest Dyrektor Studium.

3. Rada poprzez uchwały zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z działalnością dydaktyczną, opiekuńczo-wychowawczą i organizacyjną Studium.

4. Rada Pedagogiczna działa w oparciu o przepisy ustawy oraz Regulamin działalności Rady Pedagogicznej.

§ 10. 1. Samorząd Słuchaczy tworzą słuchacze Studium.

2. Organami Samorządu Słuchaczy są Przewodniczący oraz Zastępca Przewodniczącego.

3. Przewodniczącego oraz Zastępcę Przewodniczącego wybiera Samorząd Słuchaczy spośród swego grona w trybie określonym w regulaminie, o którym mowa w ust. 6.

4. Samorząd Słuchaczy może przedstawiać Dyrektorowi Studium i Radzie Pedagogicznej wnioski i opinie w sprawach dotyczących słuchaczy Studium, a w szczególności w zakresie:

1) zapoznawania się z programem nauczania;

2) przedstawiania propozycji do planu dydaktycznego Studium wynikających z potrzeb i zainteresowań słuchaczy;

3) informacji dotyczącej oceny postępów w nauce;

4) zgłaszania kandydatów słuchaczy Studium do wyróżnień i nagród.

5. Przewodniczący lub Zastępca Przewodniczącego mogą brać udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej

6. Szczegółowy zakres działalności Samorządu Słuchaczy oraz tryb wyboru Przewodniczącego i Zastępcy Przewodniczącego określa uchwalony przez Samorząd Słuchaczy Regulamin jego działalności.

Zasady rekrutacji uczniów

§ 11. Szczegółowe zasady rekrutacji słuchaczy określa regulamin rekrutacji.

Prawa i obowiązki słuchaczy

§ 12. Słuchacz ma prawo do:

1) właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej;

2) sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych sposobów kontroli postępów w nauce;

3) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów;

4) pomocy w przypadku trudności w nauce;

5) bezpiecznych warunków nauki zgodnych z obowiązującymi przepisami BHP;

6) ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej, ochrony poszanowania godności osobistej;

7) życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym;

8) swobody wyrażania myśli i przekonań;

9) korzystania z pomieszczeń szkolnych przeznaczonych do ćwiczeń poza rozkładem planu zajęć dydaktycznych, w trybie ustalonym przez Dyrektora Studium.

§ 13. Słuchacz ma obowiązek:

1) przestrzegania postanowień zawartych w Statucie Studium;

2) systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach edukacyjnych i w życiu artystycznym i animacyjnym Studium;

3) przestrzegania zasad kultury współżycia w odniesieniu do nauczycieli, słuchaczy oraz pracowników Studium;

4) dbania o wspólne dobro Studium oraz mienie, ład i porządek w Studium.

Zadania i obowiązki nauczycieli

§ 14. 1. Nauczyciel jest obowiązany:

1) rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami Studium: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą;

2) czuwać nad prawidłowym przebiegiem procesu dydaktycznego;

3) wspierać postawą i działaniami pedagogicznymi rozwój psychofizyczny słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;

4) dążyć do własnego rozwoju zawodowego;

5) dbać o kształtowanie u słuchaczy postaw moralnych i obywatelskich.

2. Do szczegółowych obowiązków nauczyciela należy:

1) organizowanie zajęć w sposób zapewniający zdrowie i bezpieczeństwo słuchaczy;

2) wspieranie rozwoju psychofizycznego słuchaczy, ich zdolności i zainteresowań;

3) bezstronne, obiektywne i sprawiedliwe ocenianie oraz traktowanie wszystkich słuchaczy;

4) udzielanie pomocy słuchaczom w eliminowaniu niepowodzeń w oparciu o rozeznanie potrzeb słuchaczy;

5) dbanie o mienie Studium;

6) stałe doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie wiedzy merytorycznej.

Wewnątrzszkolny system oceniania

§ 15. 1. Wewnątrzszkolny system oceniania ma na celu:

1) sprawdzanie i analizę: bieżących postępów w nauce, uzupełnianie braków w wiadomościach i umiejętnościach słuchaczy, korygowanie organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela, organizacji samodzielnej pracy słuchaczy;

2) pobudzanie, uzdolnień i zainteresowań słuchaczy;

3) pobudzanie słuchaczy do systematycznej pracy, samokontroli i samooceny;

4) okresowe podsumowanie wiadomości i umiejętności oraz określenie stopnia opanowania przez słuchacza materiału przewidzianego na dany semestr.

2. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:

1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania, poszczególnych semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych;

2) przeprowadzanie egzaminów promocyjnych, klasyfikacyjnych i poprawkowych;

3) ustalanie semestralnych ocen klasyfikacyjnych;

4) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane semestralnych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, z wyjątkiem oceny ustalonej w trybie egzaminu promocyjnego.

Klasyfikacja słuchaczy

§ 16. 1. Na początku każdego semestru nauczyciele informują słuchaczy o wymaganiach edukacyjnych wynikających z realizowanego programu nauczania oraz sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych słuchaczy.

2. Nauczyciele na bieżąco oceniają pracę i postępy w nauce słuchaczy.

3. Ustala się 2 semestry (I semestr i II semestr) w ciągu roku szkolnego, każdy z nich zakończony jest klasyfikowaniem słuchaczy.

4. Wszystkie oceny są jawne i wystawiane według następującej skali: celujący, bardzo dobry, dobry, dostateczny, dopuszczający i niedostateczny:

1) stopień celujący oznacza, że osiągnięcia słuchacza wyraźnie wykraczają poza wymagania edukacyjne określone w ust. 1;

2) stopień bardzo dobry oznacza, że słuchacz całkowicie spełnia wymagania edukacyjne;

3) stopień dobry oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza nie jest pełne, ale nie przewiduje się problemów w dalszym jego kształceniu;

4) stopień dostateczny oznacza, że słuchacz spełnił jedynie podstawowe wymagania edukacyjne, co może oznaczać trudności w toku dalszego jego kształcenia;

5) stopień dopuszczający oznacza, że spełnienie wymagań edukacyjnych przez słuchacza jest minimalne i poważnie utrudni, a nawet może uniemożliwić dalsze jego kształcenie;

6) stopień niedostateczny oznacza, że słuchacz wyraźnie nie spełnia wymagań edukacyjnych, co uniemożliwia mu kontynuację kształcenia.

5. Wszystkie oceny powinny być uwidocznione w dzienniku lekcyjnym.

6. Na prośbę słuchacza nauczyciel ustalający ocenę powinien ją uzasadnić.

§ 17. 1. Na miesiąc przed semestralnym klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej poszczególni nauczyciele są obowiązani poinformować słuchacza o przewidywanych dla niego ocenach klasyfikacyjnych z obowiązkowych zajęć edukacyjnych.

2. Ocenę klasyfikacyjną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne.

3. Ocenę klasyfikacyjną semestralną ustala nauczyciel prowadzący poszczególne zajęcia edukacyjne z wyjątkiem ocen ustalanych w wyniku egzaminu promocyjnego.

4. Ocenę klasyfikacyjną semestralną z zajęć nieobowiązkowych ustala nauczyciel prowadzący zajęcia.

5. Ustalona przez nauczyciela ocena klasyfikacyjna semestralna niedostateczna, może być zmieniona tylko w wyniku egzaminu poprawkowego.

6. W uzasadnionych przypadkach słuchacz może być zwolniony na czas określony z części zajęć edukacyjnych. Decyzję o tym podejmuje Dyrektor Studium na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia w tych zajęciach, wystawionej przez lekarza poradni psychologiczno-pedagogicznej lub przez inną poradnię specjalistyczną.

7. W przypadku zwolnienia słuchacza z części zajęć edukacyjnych, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się „zwolniony”.

Promowanie słuchaczy

§ 18. 1. Promowanie polega na zatwierdzeniu przez Radę Pedagogiczną wyników semestralnej klasyfikacji i obejmuje podjęcie uchwał o:

1) promowaniu słuchaczy na semestr programowo wyższy lub ukończeniu Studium;

2) wyróżnieniu i odznaczeniu słuchaczy.

2. Słuchacz otrzymuje promocję na semestr programowo wyższy, jeżeli otrzymał oceny klasyfikacyjne wyższe od stopnia niedostatecznego.

3. Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej uzyskał średnią ocen 4,75 otrzymuje promocję z wyróżnieniem na następny semestr.

4. Słuchacz realizujący indywidualny tok nauki klasyfikowany jest ze wszystkich przedmiotów objętych indywidualnym tokiem nauki na podstawie egzaminu klasyfikacyjnego. Egzamin taki może odbyć się w każdym momencie danego semestru, na pisemny wniosek słuchacza.

Egzaminy klasyfikacyjne

§ 19. 1. Słuchacz może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli nauczyciel nie miał podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności słuchacza na zajęciach edukacyjnych przekraczających połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia.

2. Słuchacz nieklasyfikowany, w przypadku, gdy jego nieobecność na zajęciach edukacyjnych była usprawiedliwiona, może zdawać egzamin klasyfikacyjny.

3. Na prośbę słuchacza nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionych Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny.

4. Termin egzaminu klasyfikacyjnego wyznacza Dyrektor Studium, nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

5. Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający skład komisji, program /tematy/ egzaminu, datę oraz ocenę ustaloną przez komisję.

Egzaminy poprawkowe

§ 20. 1. Słuchacz, który w wyniku klasyfikacji semestralnej otrzymał nie więcej niż jedną ocenę niedostateczną może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach Rada Pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch przedmiotów.

2. Egzaminu poprawkowego nie mogą zdawać słuchacze semestrów najwyższych.

3. Egzamin poprawkowy musi się odbyć przed posiedzeniem Rady Pedagogicznej inaugurującej nowy rok szkolny, z zastrzeżeniem ust. 6.

4. Do przeprowadzenia egzaminu poprawkowego Dyrektor Studium powołuje komisję w składzie:

1) Dyrektor Studium albo inny nauczyciel pełniący w Studium funkcję kierowniczą – jako przewodniczący komisji;

2) nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne;

3) nauczyciel tych samych lub pokrewnych zajęć edukacyjnych.

5. Z przeprowadzonego egzaminu poprawkowego sporządza się protokół zawierający skład komisji, termin, program /tematy/ egzaminu oraz ocenę ustaloną przez komisję.

6. Słuchacz, który z udokumentowanych przyczyn losowych nie mógł przystąpić do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie, może do niego przystąpić w innym terminie określonym przez Dyrektora Studium, jednak nie później niż do dnia 15 września nowego roku szkolnego.

Powtarzanie klasy, przypadki skreślenia z listy słuchaczy

§ 21. 1. Słuchacz, który nie uzyskał promocji na następny semestr, może za zgodą Rady Pedagogicznej powtarzać dany semestr, jednak jest to możliwe tylko jeden raz.

2. Słuchacz może zostać skreślony z listy słuchaczy w następujących przypadkach:

1) jeśli nie uzyskał promocji na następny semestr lub nie zdał egzaminu poprawkowego;

2) w przypadku nieusprawiedliwionej absencji przekraczającej 50 % zajęć w semestrze jeżeli Rada Pedagogiczna nie udzieli zgody na przystąpienie do egzaminu klasyfikacyjnego;

3) na wniosek słuchacza;

4) w przypadku rażąco złego zachowania;

5) w przypadku nie zgłoszenia się na zajęcia bez powiadomienia do dnia 14 września.

3. Decyzję o skreśleniu słuchacza podejmuje Dyrektor Studium na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej po zasięgnięciu opinii Samorządu Słuchaczy.

Egzamin dyplomowy

§ 22. Egzamin dyplomowy przeprowadza się w zakresie:

1) części praktycznej, która polega na realizacji prezentacji pracy dyplomowej, której zakres umożliwia ocenę poziomu przygotowania zawodowego; dopuszcza się udział publiczności podczas prezentacji pracy dyplomowej;

2) w części teoretycznej obejmuje wiedzę w zakresie określonym w efektach kształcenia dla danego zawodu.

Ukończenie Studium

§ 23. 1. Słuchacz kończy Studium, jeżeli zdał egzamin dyplomowy, a z pozostałych przedmiotów uzyskał ocenę co najmniej dopuszczającą.

2. Słuchacz, który zdał egzamin dyplomowy i uzyskał ocenę co najmniej bardzo dobrą oraz w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w semestrze programowo najwyższym oraz semestralne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w semestrze programowo niższym uzyskał średnią 4,75 kończy Studium z wyróżnieniem.

Postanowienia końcowe

§ 24. 1. Studium używa urzędowej okrągłej pieczęci z wizerunkiem orła ustalonym dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz nazwą Studium w otoku: Policealne Studium Animatorów Kultury w Kaliszu.

2. Studium może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał Studium.

3. Studium prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

4. Na świadectwach szkolnych, dyplomach i innych dokumentach wydawanych przez Studium podaje się nazwę Studium i opatruje pieczęcią urzędową.

5. Studium wydaje słuchaczom indeksy.

6. W Studium obowiązuje Kodeks etyczny.

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-07-18
  • Data wejścia w życie: 2017-07-18
  • Data obowiązywania: 2017-07-18
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA