REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2024 poz. 4

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO1)

z dnia 11 stycznia 2024 r.

w sprawie nadzoru i kontroli nad jednostkami objętymi częścią 24 budżetu państwa

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) oraz art. 175 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.

Zarządzenie określa zakres i tryb nadzoru i kontroli sprawowanej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego nad objętymi częścią 24 budżetu państwa jednostkami organizacyjnymi oraz Funduszem Promocji Kultury i Narodowym Funduszem Ochrony Zabytków.

§ 2.

1. Przez użyte w niniejszym zarządzeniu określenia należy rozumieć:

1) Ministra - Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego;

2) Ministerstwo - Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego;

3) nota budżetowa - akt wykonawczy wydany na podstawie art. 138 ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;

4) formularze z noty budżetowej i niniejszego zarządzenia - formularze planistyczne, przewidziane dla poszczególnych jednostek, w tym opracowane przez Ministerstwo, zawierające elementy planu finansowego i plan w układzie budżetu zadaniowego;

5) przedłożenie dokumentu - dostarczenie dokumentu do adresata w postaci spełniającej wymogi formalne;

6) departament nadzorujący - komórka organizacyjna Ministerstwa, której według właściwości przypisano nadzór nad daną jednostką;

7) terminy liczone w dniach - dni kalendarzowe;

8) działalność merytoryczna - statutowa działalność, do realizacji której została powołana dana jednostka;

9) umowa dotacyjna - umowa dotycząca udzielenia dotacji celowej, zawierana z jednostkami na podstawie art. 150 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych lub na podstawie przepisów odrębnych ustaw;

10) departament określony w umowie - w zakresie dotacji, o których mowa w rozdziale 4 - inna niż Departament Finansowy komórka organizacyjna Ministerstwa, wskazana w umowie dotacyjnej, do której jednostka jest zobowiązana przesłać informację, o której mowa w § 22.

§ 3.

1. Jednostkami organizacyjnymi, o których mowa w § 1, zwanymi dalej „jednostkami”, są:

1) państwowe instytucje kultury, dla których Minister jest organizatorem;

2) współprowadzone przez Ministra instytucje kultury;

3) publiczne uczelnie artystyczne;

4) inne osoby prawne podległe lub nadzorowane przez Ministra, z wyłączeniem spółek Skarbu Państwa, w których prawa z akcji lub udziałów wykonuje minister, zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 973 i 1859) oraz art. 7 ust. 5 ustawy z dnia 11 sierpnia 2021 r. o przygotowaniu i realizacji inwestycji w zakresie odbudowy Pałacu Saskiego, Pałacu Brühla oraz Kamienic przy ulicy Królewskiej w Warszawie (Dz. U. poz. 1551 oraz z 2023 r. poz. 1688);

5) państwowe jednostki budżetowe, będące dysponentami budżetu państwa II stopnia nad państwowymi jednostkami budżetowymi , będącymi dysponentami III stopnia;

6) urząd obsługujący Ministra.

2. Fundusz Promocji Kultury oraz Narodowy Fundusz Ochrony Zabytków są państwowymi funduszami celowymi, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, zwanej dalej „ustawą o finansach publicznych”.

§ 4.

Zakres, o którym mowa w § 1, obejmuje w szczególności:

1) całość gospodarki finansowej, w tym:

a) prawidłowość i terminowość pobierania dochodów,

b) zgodność wydatków z planowanym przeznaczeniem,

c) prawidłowość wykorzystania środków finansowych, w tym zakres realizowanych zadań,

d) dokonywaną przez jednostki wstępną ocenę celowości poniesionych wydatków,

e) realizację właściwych procedur;

2) prawidłowość wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa pod względem zgodności z przeznaczeniem;

3) realizację zadań finansowanych z budżetu państwa, w tym relację między wysokością wykorzystanej dotacji a stopniem realizacji zadań przewidzianych do sfinansowania z tej dotacji;

4) efektywność i skuteczność realizacji planów w układzie zadaniowym na podstawie mierników stopnia realizacji celów;

5) realizację działalności merytorycznej w stosunku do założeń zawartych w planie - z wyłączeniem jednostki, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6;

6) prawidłowość i terminowość dokonywania zmian w planie finansowym.

§ 5.

1. Jednostka przekazuje do Ministerstwa dokumenty sporządzone według wzorów określonych w załącznikach do zarządzenia, podpisane przez osoby posiadające umocowanie do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań finansowych/majątkowych w imieniu tej jednostki.

2. Jednostka przekazuje dokumenty w formie elektronicznej zawierającej kwalifikowane podpisy elektroniczne osób, o których mowa w ust. 1.

3. Przekazanie dokumentów w formie papierowej jest dozwolone wyłącznie w sytuacji, w której spełnienie wymogu określonego w ust. 2, jest dla jednostki niemożliwe.

§ 6.

Departament nadzorujący i Departament Finansowy mogą na bieżąco żądać od jednostki informacji/analiz/zestawień i dokumentów dotyczących jej działalności, w tym: danych w zakresie realizacji zadań finansowanych ze środków budżetu państwa oraz wykorzystania dotacji (podmiotowej i celowych), które jednostka jest obowiązana dostarczyć niezwłocznie bądź w wyznaczonych przez departamenty terminach.

§ 7.

W zakresie dokumentów sprawozdawczych, o których mowa w rozdziałach 4-6, sporządzanych przez jednostki:

1) w zakresie planu - dane wykazuje się w kwotach wynikających z planu finansowego jednostki, po uwzględnieniu zmian;

2) w zakresie wykonania - dane wykazuje się narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego lub, w przypadkach określonych w sprawozdaniach, według stanu na określony dzień;

3) dane wykazuje się w złotych i groszach stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych, z wyjątkiem załącznika nr 21 do zarządzenia, w którym dopuszcza się prezentacje danych w złotych;

4) dane wykazuje się zgodnie z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej;

5) nieprawidłowości i braki jednostki usuwają w terminie umożliwiającym departamentowi nadzorującemu (lub wymienionemu w umowie) sprawdzenie, sporządzenie kart oceny i terminowe ich przekazanie do Departamentu Finansowego.

Rozdział 2

Planowanie

§ 8.

1. Jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu propozycje zadań bieżących i inwestycyjnych na przyszły rok budżetowy wraz z wnioskowaną kwotą dotacji albo kwotą wydatków, sporządzonych odpowiednio według wzoru określonego w załącznikach nr 7-10 do zarządzenia.

2. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, składa propozycje zadań, o których mowa w ust. 1, do Departamentu Finansowego.

3. Propozycje zadań, o których mowa w ust. 1, przedkłada się:

1) w terminie do dnia 1 marca roku poprzedzającego rok, którego dotyczą propozycje zadań inwestycyjnych;

2) w terminie do dnia 31 maja roku poprzedzającego rok, którego dotyczą propozycje zadań bieżących.

§ 9.

1. Departament nadzorujący na podstawie propozycji zadań, o których mowa w § 8, przedkłada Departamentowi Finansowemu wykazy uwzględniające wyłącznie rekomendowane zadania uszeregowane przez departament nadzorujący według ważności:

1) w terminie do dnia 30 marca danego roku w zakresie zadań inwestycyjnych według wzoru określonego w załączniku nr 25 do zarządzenia wraz z uzgodnionymi Programami inwestycji sporządzonymi według wzoru określonego w załączniku nr 9 do zarządzenia w przypadku wydatków inwestycyjnych budowlanych,

2) w terminie do dnia 30 czerwca danego roku, w zakresie zadań bieżących - według wzoru określonego w załączniku nr 24 do zarządzenia

- które proponuje do realizacji przez nadzorowane jednostki w przyszłym roku budżetowym.

2. Wykazy, o których mowa w ust. 1, przedkłada się wraz z proponowanymi kwotami rocznymi dotacji (w tym dotacji celowych na wydatki bieżące i inwestycyjne) albo kwotami wydatków.

3. W odniesieniu do publicznych uczelni artystycznych zbiorczą informację dotyczącą jednostkowych formularzy propozycji zadań sporządza i przedkłada Departamentowi Finansowemu - departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne.

§ 10.

Na podstawie wykazu, o którym mowa w § 9 ust. 1 pkt 1, Departament Finansowy sporządza i przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi formularz środków części 24 budżetu państwa przeznaczonych na finansowanie inwestycji wraz z omówieniem.

§ 11.

1. Po otrzymaniu, od Ministra Finansów i innych właściwych ministrów wskazanych w nocie budżetowej, informacji o limicie wydatków na przyszły rok budżetowy dla części 24 budżetu państwa, Departament Finansowy przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi podział tego limitu w szczegółowości na działy, rozdziały oraz poszczególne jednostki.

2. Podział limitu na wydatki bieżące na poszczególne publiczne uczelnie artystyczne przedkłada do zatwierdzenia Ministrowi departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne, z wyłączeniem limitu, o którym mowa w ust. 3.

3. Po otrzymaniu informacji o limicie wydatków na przyszły rok budżetowy dla części 24 przewidzianym na realizację projektów z udziałem środków europejskich, Departament Finansowy dokonuje podziału tego limitu co najmniej na działy i rozdziały w sposób zapewniający płynną realizację podpisanych umów dotacyjnych.

§ 12.

1. Po zatwierdzeniu przez Ministra podziału limitów, o których mowa w § 11 ust. 1 i 2, Departament Finansowy zawiadamia:

1) jednostkę o przyznanej jej dotacji podmiotowej, dotacjach celowych na wydatki bieżące i inwestycyjne albo wydatkach na działalność bieżącą i inwestycyjną, jak również w zakresie projektów realizowanych z udziałem środków europejskich, o których mowa w § 11 ust. 3, jeżeli podział taki został dokonany na etapie prac nad budżetem na rok następny;

2) departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne o przydzielonych subwencjach i dotacjach na działalność bieżącą i inwestycyjną, z wyłączeniem projektów realizowanych z udziałem środków europejskich;

3) departament nadzorujący o wysokości dotacji i wydatków w zakresie przyporządkowanych mu jednostek.

2. Na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, jednostki, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, zawiadamiają podległe jednostki o przydzielonym limicie wydatków na działalność bieżącą i inwestycyjną.

3. Na podstawie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, departament nadzorujący zawiadamia publiczne uczelnie artystyczne o przydzielonym limicie subwencji i dotacji na działalność bieżącą i inwestycyjną.

4. Na podstawie przydzielonych limitów:

1) jednostka, z zastrzeżeniem pkt 2, przedkłada Departamentowi Finansowemu projekt planu finansowego, w tym planowane wielkości mierników, na formularzach określonych w nocie budżetowej i zawiadomieniu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, z uwzględnieniem projektów finansowanych z udziałem środków europejskich;

2) publiczna uczelnia artystyczna przedkłada departamentowi nadzorującemu projekt planu finansowego, w tym planowane wielkości mierników, na formularzach określonych w nocie budżetowej, zgodnie z przydzielonymi subwencjami i dotacjami, w tym na realizację projektów z udziałem środków europejskich;

3) jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, przedkłada projekt planu finansowego do Departamentu Finansowego, na formularzach określonych w nocie budżetowej i zawiadomieniu według wzoru określonego w załączniku nr 2 do zarządzenia.

5. Na podstawie przydzielonego limitu, departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne przedkłada Departamentowi Finansowemu zbiorczy projekt planu finansowego publicznych uczelni artystycznych na formularzach, o których mowa w ust. 4 pkt 2.

§ 13.

1. Na podstawie projektów planów finansowych, o których mowa w § 12 ust. 4, Departament Finansowy sporządza projekt budżetu na przyszły rok budżetowy dla części 24 - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

2. W przypadku osób prawnych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, departamenty nadzorujące przedkładają zaakceptowane projekty rocznych planów finansowych i roczne plany działalności do zatwierdzenia Ministrowi, a następnie do Departamentu Finansowego.

3. Projekt budżetu, o którym mowa w ust. 1, po zatwierdzeniu przez Ministra, zostaje przekazany w wyznaczonym terminie Ministrowi Finansów i właściwym ministrom wskazanym w nocie budżetowej.

4. Po zatwierdzeniu przez Ministra projektu budżetu, o którym mowa w ust. 3, Departament Finansowy udostępnia departamentom nadzorującym projekty planów finansowych przyporządkowanych im jednostek, sporządzone na formularzach, o których mowa w § 12 ust. 4.

§ 14.

Departament nadzorujący przedkłada do dnia 20 września danego roku do Departamentu Finansowego informację, obejmującą do dziesięciu najistotniejszych przedsięwzięć planowanych do realizacji z wydatków bieżących w przyszłym roku budżetowym przez każdą z nadzorowanych jednostek.

§ 15.

1. Po przyjęciu przez Radę Ministrów projektu ustawy budżetowej na przyszły rok budżetowy, Departament Finansowy, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, zawiadamia jednostkę, z wyjątkiem publicznej uczelni artystycznej, o planowanych dochodach budżetowych i przyznanej jej dotacji podmiotowej, dotacjach celowych na wydatki bieżące i inwestycyjne oraz o wydatkach budżetowych, w tym wynagrodzeniach, wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego, wynikających z projektu ustawy budżetowej.

2. Na 5 dni przed terminem określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych Departament Finansowy zawiadamia departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne o przyznanych uczelniom subwencjach, dotacjach podmiotowych, celowych, bieżących i inwestycyjnych, wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników, wynikających z projektu ustawy budżetowej.

3. Departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne, w terminie określonym w art. 143 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, zawiadamia publiczną uczelnię artystyczną o przyznanych jej subwencjach, dotacjach podmiotowych, celowych, bieżących i inwestycyjnych (wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników), wynikających z projektu ustawy budżetowej, z wyłączeniem dotacji przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich, w przypadku których o przydzielonych dotacjach poszczególne publiczne uczelnie artystyczne zawiadamia bezpośrednio Departament Finansowy.

§ 16.

1. Na podstawie zawiadomienia, o którym mowa:

1) w § 15 ust. 1, jednostka przedkłada Departamentowi Finansowemu i departamentowi nadzorującemu projekt planu finansowego na przyszły rok budżetowy, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia - w przypadku wydatków bieżących oraz w załączniku nr 9 do zarządzenia w przypadku wydatków inwestycyjnych;

2) w § 15 ust. 3, publiczna uczelnia artystyczna przedkłada departamentowi nadzorującemu projekt planu finansowego na przyszły rok budżetowy sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzoru określonego w załączniku nr 1 do zarządzenia - w przypadku wydatków bieżących oraz w załączniku nr 9 do zarządzenia - w przypadku wydatków inwestycyjnych.

2. Jednostki, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, przedkładają Departamentowi Finansowemu oraz departamentowi nadzorującemu projekt planu finansowego na przyszły rok budżetowy, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzorów określonych w załącznikach nr 1, 2 i 9 do zarządzenia.

3. Projekty planów finansowych, o których mowa w ust. 1 i 2, jednostki przekazują w terminie określonym w art. 143 ust. 2 ustawy o finansach publicznych.

4. Departament nadzorujący weryfikuje plan finansowy, o którym mowa w ust. 1 i 2, oraz przedkłada go Departamentowi Finansowemu w terminie 14 dni od dnia otrzymania od jednostki.

§ 17.

1. Po opublikowaniu ustawy budżetowej na dany rok, Departament Finansowy w terminie określonym w art. 146 ust. 1 ustawy o finansach publicznych zawiadamia jednostkę o planowanych dochodach budżetowych, przyznanej jej dotacji podmiotowej, dotacjach celowych na wydatki bieżące i inwestycyjne oraz o wydatkach budżetowych, w tym wynagrodzeniach, wraz z klasyfikacją układu zadaniowego i planowanych wartościach mierników, zgodnie z ustawą budżetową na dany rok budżetowy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Na 5 dni przed terminem określonym w art. 146 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, Departament Finansowy zawiadamia departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne o przyznanych uczelniom subwencjach, dotacjach podmiotowych, celowych, bieżących i inwestycyjnych wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników, wynikających z ustawy budżetowej.

3. Departament nadzorujący publiczne uczelnie artystyczne, w terminie określonym w art. 146 ust. 1 ustawy o finansach publicznych, zawiadamia publiczną uczelnię artystyczną o przyznanych jej subwencjach, dotacjach podmiotowych, celowych, bieżących i inwestycyjnych wraz z klasyfikacją budżetu zadaniowego i planowanych wartościach mierników, wynikających z ustawy budżetowej, z wyłączeniem dotacji przewidzianych na realizację projektów z udziałem środków europejskich, w przypadku których o przydzielonych dotacjach poszczególne publiczne uczelnie artystyczne zawiadamia bezpośrednio Departament Finansowy.

§ 18.

1. Na podstawie zawiadomienia, o którym mowa:

1) w § 17 ust. 1, jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu roczny plan finansowy z zachowaniem przyznanej od Ministra wysokości dotacji lub limitu wydatków, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzorów określonych w załącznikach nr 1-3 i 9 do zarządzenia;

2) w § 17 ust. 3, publiczna uczelnia artystyczna przedkłada departamentowi nadzorującemu roczny plan finansowy z zachowaniem przyznanej od Ministra wysokości subwencji i dotacji sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzorów określonych w załącznikach nr 1-3 i 9 do zarządzenia.

2. Jednostki, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, przedkładają Departamentowi Finansowemu oraz departamentowi nadzorującemu roczny plan finansowy, sporządzony na formularzach określonych w nocie budżetowej oraz według wzorów określonych w załącznikach nr 1-3 i 9 do zarządzenia.

3. Plany finansowe, o których mowa w ust. 1 i 2, jednostki przekazują w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia.

4. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, składa plan finansowy do Departamentu Finansowego.

5. Jednostka, której nie zostały przyznane dotacje, o których mowa w § 17 ust. 1, przedkłada departamentowi nadzorującemu, w wyznaczonym przez niego terminie, roczny plan finansowy ustalony przez dyrektora jednostki, sporządzony na formularzach z noty budżetowej oraz określonych w załącznikach nr 1-3 do zarządzenia.

§ 19.

1. Departament nadzorujący weryfikuje plan finansowy, o którym mowa odpowiednio w § 18 ust. 1, 2 i 5, oraz przedkłada go wraz z opinią Departamentowi Finansowemu w terminie 7 dni od dnia otrzymania od jednostki prawidłowo sporządzonego planu.

2. W przypadku osób prawnych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, departament nadzorujący akceptuje roczny plan działalności, jako załącznik do rocznego planu finansowego, o którym mowa w § 18 ust. 1 pkt 1, i przedkłada go do zatwierdzenia Ministrowi. Zatwierdzone dokumenty departament nadzorujący przekazuje do Departamentu Finansowego.

§ 20.

1.W przypadku przyznania dotacji celowej i zwiększenia planu dotacji jednostki, Departament Finansowy przedkłada jednostce, z wyłączeniem jednostki, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 5 i 6, do podpisu umowę dotacyjną, przy czym w zakresie wydatków inwestycyjnych - na podstawie planu działalności inwestycyjnej, w tym na budowlane wydatki inwestycyjne - na podstawie Programu inwestycji, sporządzonego według wzoru określonego w załączniku nr 9 do zarządzenia.

2. W przypadku przyznania jednostce dotacji na wydatki bieżące na podstawie przepisów odrębnych ustaw zawarcie umowy dotacyjnej proceduje departament nadzorujący.

§ 21.

Plan finansowy państwowego funduszu celowego jest sporządzany przez departament nadzorujący, do którego zadań należy wykonywanie uprawnień i obowiązków dysponenta państwowego funduszu celowego, na zasadach określonych w nocie budżetowej.

§ 22.

1. Jednostki, o których mowa § 3 ust. 1 pkt 1, 2 i 4, wprowadzają zmiany w rocznym planie finansowym zgodnie z art. 52 ust. 2 i 3 ustawy o finansach publicznych na formularzu z noty budżetowej zmodyfikowanym zgodnie z wytycznymi zawartymi w załącznikach nr 4-6 do zarządzenia.

2. Zmiany rocznego planu finansowego jednostki przekazują do departamentu nadzorującego w terminach, o których mowa w § 42, a także na każde żądanie Ministerstwa.

3. W przypadku osób prawnych, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, departamenty nadzorujące przedkładają zaakceptowane zmiany rocznych planów finansowych i rocznych planów działalności do zatwierdzenia Ministrowi.

Rozdział 3

Przyznawanie dotacji/wydatków celowych dla jednostek

§ 23.

1. Jednostka może złożyć do Ministra wniosek o zwiększenie lub przyznanie:

1) dotacji celowej na wydatki inwestycyjne wraz z Programem inwestycji (załącznik nr 9 do zarządzenia) dla zadań na wydatki inwestycyjne budowlane lub pisma obejmującego: opis zadania z uzasadnieniem, kwotę i klasyfikację budżetową (paragraf, kod budżetu zadaniowego), kosztorys zadania, cel i efekty jego realizacji, oraz harmonogram planowanych działań dla zadań na zakupy inwestycyjne;

2) dotacji celowej na wydatki bieżące zawierający w szczególności uzasadnienie przyznania dotacji, nazwę zadania, termin jego realizacji, kosztorys wraz z informacją dotyczącą sposobu kalkulacji kosztów oraz klasyfikacją budżetową i zadaniową, opis i harmonogram realizacji zadania.

2. Departament nadzorujący przedkłada Departamentowi Finansowemu rekomendowane do sfinansowania z dotacji celowej zadania wraz z uzasadnieniem ich finansowania w określonej wysokości dotacji.

3. Departament Finansowy sporządza opinię w zakresie możliwości finansowania zadania w określonej wysokości dotacji i przekazuje ją Ministrowi w celu podjęcia decyzji.

4. W przypadku przyznania dotacji celowej przez Ministra stosuje się przepisy § 20.

§ 24.

1. Jednostka może wystąpić do Ministra z wnioskiem o wydanie promesy finansowej na zwiększenie lub przyznanie dotacji celowej w celu umożliwienia zaciągnięcia zobowiązań.

2. W przypadku wydatków inwestycyjnych budowlanych do wniosku należy dołączyć załącznik nr 9 do zarządzenia. Przepisy § 23 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.

3. W przypadku udzielenia przez Ministra promesy finansowej dotyczącej zapewnienia finansowania określonego zadania, Departament Finansowy informuje o tym jednostkę. Zwiększenie planu dotacji jednostki następuje zgodnie z warunkami określonymi w promesie finansowej w trybie art. 171 ustawy o finansach publicznych lub w trybie prac nad projektem ustawy budżetowej na lata następne.

Rozdział 4

Sprawozdawczość oraz ocena realizacji umów na zadania finansowane z dotacji celowych na wydatki bieżące części 24 budżetu państwa

§ 25.

1. Jednostka wymieniona w § 3 ust. 1 pkt 1, 2 lub 4, której została przyznana dotacja celowa z budżetu państwa na wydatki bieżące na realizację określonego zadania i która zawarła z Ministrem umowę dotacyjną obowiązana jest do złożenia do Ministerstwa informacji o przebiegu realizacji zadania oraz wykorzystaniu przyznanych środków.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, składa się z:

1) sprawozdania opracowanego według wzoru stanowiącego załącznik nr 20 do zarządzenia - dla zadań, których koszty realizacji ponosi bezpośrednio jednostka;

2) sprawozdania opracowanego według wzoru stanowiącego załącznik nr 23 do zarządzenia - dla zadań, w ramach których środki z dotacji celowej Ministra stanowią środki na dofinansowania;

3) dokumentów i materiałów wynikających z umowy dotacyjnej oraz pozostałych informacji mogących mieć znaczenie przy dokonywaniu oceny.

§ 26.

Informację, o której mowa w § 25, jednostka przedkłada do departamentu określonego w umowie dotacyjnej, zgodnie z terminami zawartymi w tej umowie.

§ 27.

Na podstawie informacji, o której mowa w § 25, oraz umowy dotacyjnej, departament określony w umowie dokonuje oceny realizacji zadania, w szczególności w zakresie:

1) przebiegu wykonania działań przewidzianych do realizacji, w tym obowiązków informacyjnych, oraz terminowości wykorzystania środków Ministra wraz ze wskazaniem przyczyn ewentualnych różnic między kwotą przekazaną a faktycznie wydatkowaną;

2) wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu państwa pod względem zgodności zakresu rzeczowego realizowanego zadania bieżącego z przeznaczeniem określonym w decyzji Ministra o przyznaniu dotacji i umowie dotacyjnej, jak również wysokości wykorzystanej dotacji a stopniem realizacji zadania przewidzianego do sfinansowania dotacją;

3) planowanych prac i działań, które będą określały możliwość wydatkowania bieżących środków budżetowych do końca roku budżetowego.

§ 28.

Departament określony w umowie dotacyjnej, dokonując oceny, o której mowa w § 27, podejmuje działania w zakresie wyeliminowania z informacji, o której mowa w § 25, błędów i braków oraz pozyskania niezbędnych wyjaśnień.

§ 29.

W przypadku stwierdzenia rozbieżności pomiędzy planowanym zakresem rzeczowym zadania a zakresem realizowanym, departament określony w umowie dotacyjnej w uzasadnionych przypadkach może wystąpić na wniosek jednostki do Ministra o akceptację zmian w zakresie rzeczowym zadania.

§ 30.

1. Ocenę, o której mowa w § 27, sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 28 do zarządzenia.

2. Ocena może być:

1) pozytywna;

2) pozytywna z zastrzeżeniami;

3) negatywna.

§ 31.

1. Departament określony w umowie dotacyjnej przekazuje informację, o której mowa w § 25 wraz z oceną, o której mowa w § 27, do Departamentu Finansowego w terminie do 14 dni od daty wpływu do Ministerstwa prawidłowo sporządzonej informacji.

2. W przypadku oceny, o której mowa w § 30 ust. 2 pkt 2 albo 3, departament określony w umowie dotacyjnej przedkłada Departamentowi Finansowemu również informację o stwierdzonych nieprawidłowościach oraz opinię w zakresie zasadności podjęcia wobec jednostki ewentualnych sankcji finansowych w związku z wykrytymi nieprawidłowościami.

§ 32.

Departament Finansowy dokonuje akceptacji oceny, o której mowa w § 27, w terminie wynikającym z ustawy o finansach publicznych, liczonym od daty wpływu do Ministerstwa prawidłowej pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym informacji, o której mowa w § 25. Akceptacja oceny, dokonanej na podstawie informacji końcowej z realizacji zadania, jest równoznaczna z zatwierdzeniem rozliczenia dotacji celowej Ministra udzielonej na sfinansowanie tego zadania.

§ 33.

Departament określony w umowie dotacyjnej oraz Departament Finansowy, w ramach analizy informacji, o której mowa w § 25, mogą na bieżąco żądać od jednostki przekazania dodatkowych danych, wyjaśnień, uzupełnień, korekt, a jednostka jest obowiązana do sprawnej i terminowej współpracy z ww. komórkami organizacyjnymi w ramach dostarczania ww. materiałów.

Rozdział 5

Sprawozdawczość oraz ocena realizacji wydatków inwestycyjnych części 24 budżetu państwa

§ 34.

1. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, składa sprawozdania z realizacji zadań w ramach przyznanych środków Ministra Departamentowi Finansowemu, a pozostałe jednostki, o których mowa w § 3 ust. 1, składają sprawozdania z realizacji zadań w ramach przyznanych środków Ministra departamentowi nadzorującemu.

2. W skład sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, wchodzą:

1) dokumenty opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 16 i 18 do zarządzenia a dla państwowych jednostek budżetowych w załącznikach nr 17 i 19 do zarządzenia dla zadań, których koszty realizacji ponosi bezpośrednio jednostka;

2) dokument opracowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 22 do zarządzenia dla zadań, w ramach których środki z dotacji celowej Ministra stanowią środki na dofinansowania;

3) dokument opracowany według wzoru stanowiącego załącznik nr 27 do zarządzenia dla jednostek określonych w § 3 ust. 1 pkt 5 dla zadań, których koszty realizacji ponoszą podległe im lub nadzorowane państwowe jednostki budżetowe;

4) inne informacje i dokumenty mogące mieć znaczenie przy dokonywaniu oceny.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, jednostka przedkłada:

1) do dnia 20 września za okres od 1 stycznia do 31 sierpnia danego roku budżetowego,

2) do dnia 1 lutego następnego roku za cały rok budżetowy

- chyba, że umowa dotacyjna stanowi inaczej.

§ 35.

1. Na podstawie sprawozdań, o których mowa w § 34 ust. 1, oraz umowy dotacyjnej, o której mowa w § 20, departament nadzorujący dokonuje oceny realizacji zadań według wzoru określonego w załączniku nr 26 do zarządzenia.

2. Oceny realizacji zadań jednostki wymienionej w § 3 ust. 1 pkt 6 dokonuje Departament Finansowy.

§ 36.

Oceny zadań, o których mowa w § 35, dokonuje się dla wydatków inwestycyjnych, w szczególności w zakresie:

1) terminowości wykorzystania środków Ministra wraz ze wskazaniem przyczyn ewentualnych różnic między kwotą uruchomioną i faktycznie wydatkowaną, z uwzględnieniem wskaźników uruchomienie/plan i wykonanie/plan;

2) prawidłowości wykorzystania środków Ministra przyznanych z budżetu państwa pod względem zgodności zakresu rzeczowego realizowanego zadania inwestycyjnego z przeznaczeniem określonym w decyzji Ministra o przyznaniu środków, w tym realizacji obowiązków informacyjnych;

3) planowanych prac i działań, np. zaawansowanie postępowania przetargowego, podanie terminów realizacji wynikających z zawartej umowy z wykonawcą oraz pojawiających się trudności w terminowym zakończeniu prac, które będą określały możliwość wydatkowania inwestycyjnych środków budżetowych do końca roku budżetowego - w przypadku oceny na dzień 31 sierpnia danego roku budżetowego.

§ 37.

1. W przypadku rozbieżności pomiędzy planowanym zakresem rzeczowym zadania, a zakresem realizowanym, departament nadzorujący występuje na wniosek jednostki do Ministra o akceptację zmian w zakresie rzeczowym, z zastrzeżeniem ust. 2.

2. W przypadku jednostki wymienionej w § 3 ust. 1 pkt 6 o akceptację, o której mowa w ust. 1, występuje Departament Finansowy.

§ 38.

1. Departament nadzorujący dokonuje oceny, o której mowa w § 35, oraz przedkłada ją do Departamentu Finansowego wraz ze sprawozdaniami, o których mowa w § 34, w terminie 14 dni od daty wpływu kompletnej i poprawnej dokumentacji do Ministerstwa.

2. Ocena, o której mowa w § 35, może być:

1) pozytywna;

2) pozytywna z zastrzeżeniami;

3) negatywna.

3. W przypadku dokonania oceny realizacji zadania, o której mowa w ust. 2 pkt 2 albo 3, departament nadzorujący przedkłada Departamentowi Finansowemu również informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach, informacje dotyczące planowanych lub podjętych działań w związku z wykrytymi nieprawidłowościami oraz opinię w zakresie zasadności podjęcia wobec jednostki ewentualnych sankcji finansowych w związku z wykrytymi nieprawidłowościami.

§ 39.

Departament Finansowy dokonuje akceptacji realizacji zadania, o którym mowa w § 36, w terminie wynikającym z ustawy o finansach publicznych liczonym od daty wpływu do Ministerstwa prawidłowej pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym informacji, o której mowa w § 34. Akceptacja oceny realizacji zadania, dokonanej na podstawie sprawozdania końcowego z realizacji zadania, jest równoznaczna z zatwierdzeniem rozliczenia dotacji celowej Ministra udzielonej na sfinansowanie tego zadania.

§ 40.

1. Departament Finansowy sporządza zbiorczą ocenę wydatków inwestycyjnych jednostek i przedkłada ją Ministrowi w terminie do dnia:

1) 15 listopada za okres od 1 stycznia do 31 sierpnia danego roku budżetowego;

2) 31 marca następnego roku za cały rok budżetowy.

2. Oceny, o których mowa w § 38 ust. 2 pkt 2 albo 3, są wyodrębnione w zbiorczej ocenie wydatków inwestycyjnych, o której mowa w ust. 1.

Rozdział 6

Sprawozdawczość oraz ocena działalności bieżącej jednostek

§ 41.

1. W zakresie działalności bieżącej jednostka przedkłada departamentowi nadzorującemu następujące dokumenty:

1) sprawozdanie opracowane według wzorów określonych w załącznikach nr 11-14 i 21 do zarządzenia;

2) inne informacje mogące mieć znaczenie przy dokonywaniu oceny działalności jednostki w okresie sprawozdawczym.

2. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, przedkłada sprawozdanie opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 11 i 13 do zarządzenia.

3. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, przedkłada sprawozdanie opracowane według wzoru określonego w załącznikach nr 11-13, 15 i 21 do zarządzenia.

4. Departament nadzorujący na bieżąco może żądać od Departamentu Finansowego kopii dokumentów związanych z działalnością jednostki np.: sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.

5. W przypadku jednostki, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, w zakresie oceny działalności stosuje się przepisy rozdziału 8 zarządzenia.

§ 42.

Dokumenty, o których mowa w § 41 ust. 1-3, przedkłada się w terminie:

1) do dnia 20 lipca za pierwsze półrocze danego roku budżetowego, z wyjątkiem załącznika nr 13;

2) do dnia 1 lutego następnego roku za cały rok budżetowy, z wyjątkiem załącznika nr 13, który przedkłada się do departamentu nadzorującego do dnia 20 stycznia następnego roku.

§ 43.

Departament nadzorujący:

1) dokonuje oceny gospodarki finansowej w zakresie środków bieżących oraz działalności statutowej jednostki na podstawie dokumentów i informacji, o których mowa w § 41;

2) sporządza rozliczenie dotacji podmiotowej według wzoru określonego w załączniku nr 30 do zarządzenia;

3) sporządza zbiorcze zestawienie wykonania mierników obejmujące wszystkie jednostki podległe temu departamentowi, z wyłączeniem państwowych jednostek budżetowych, wraz z informacją na temat ich wykonania, według wzoru określonego w załączniku nr 31 do zarządzenia.

§ 44.

1. Ocenę, o której mowa w § 43 pkt 1, sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 29 do zarządzenia i przedkłada, wraz z kopią dokumentów, o których mowa w § 41, Departamentowi Finansowemu w terminie do dnia:

1) 15 sierpnia za pierwsze półrocze danego roku budżetowego;

2) 1 marca następnego roku za cały rok budżetowy.

2. Ocena, o której mowa w § 43 pkt 1, może być:

1) pozytywna;

2) pozytywna z zastrzeżeniami;

3) negatywna.

3. W przypadku dokonania oceny działalności jednostki, o której mowa w ust. 2 pkt 2 albo 3, departament nadzorujący przedkłada Departamentowi Finansowemu również informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach oraz te dotyczące planowanych lub podjętych działań nadzorczych w związku z wykrytymi nieprawidłowościami.

§ 45.

Departament nadzorujący przedkłada rozliczenie dotacji podmiotowej, o którym mowa w § 43 pkt 2, do Departamentu Finansowego za dany rok budżetowy w terminie, o którym mowa w § 44 ust. 1 pkt 2.

§ 46.

Zestawienie mierników, o którym mowa w § 43 pkt 3, departament nadzorujący przedkłada do Departamentu Finansowego w terminie do dnia 5 lutego następnego roku za cały rok budżetowy.

§ 47.

1. Departament Finansowy sporządza zbiorczą ocenę działalności bieżącej jednostek i przedkłada ją do wiadomości Ministra w terminie do dnia:

1) 15 września za pierwsze półrocze danego roku budżetowego;

2) 31 marca następnego roku za cały rok budżetowy.

2. Oceny negatywne, o których mowa w § 44 ust. 2 pkt 3, są grupowane w wyodrębnionym rozdziale oceny zbiorczej oraz wyróżnione w zbiorczych zestawieniach danych, stanowiących załączniki do oceny zbiorczej.

Rozdział 7

Nadzór nad Funduszem Promocji Kultury i Narodowym Funduszem Ochrony Zabytków

§ 48.

1. Nadzór i kontrolę nad Funduszem Promocji Kultury oraz Narodowym Funduszem Ochrony Zabytków, w porozumieniu z Biurem Finansów i Księgowości sprawują komórki organizacyjne Ministerstwa dysponujące tymi funduszami, w szczególności na podstawie sprawozdań określonych w przepisach dotyczących sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.

2. Sprawozdania wraz z opisem, komórki organizacyjne, przedkładają do Departamentu Finansowego w terminach umożliwiających przedłożenie do Ministra Finansów sprawozdań z wykonania planów państwowych funduszy celowych, zgodnie z przepisami dotyczącymi sprawozdawczości budżetowej.

Rozdział 8

Nadzór nad urzędem obsługującym Ministra

§ 49.

1. Nadzór i kontrolę nad funkcjonowaniem jednostki, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, sprawuje dyrektor generalny tej jednostki, na podstawie sprawozdań określonych w przepisach dotyczących sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, jak również innych dokumentów.

2. Jednostka, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt. 6, sporządza sprawozdanie według wzoru określonego w załącznikach nr 11 i 13 do zarządzenia oraz przedkłada je dyrektorowi generalnemu w terminach, o których mowa w § 42.

3. Na podstawie dokumentów i informacji, o których mowa w ust. 1, oraz załączników, o których mowa w ust. 2, dyrektor generalny sporządza ocenę działalności jednostki, o której mowa w § 3 ust. 1 pkt. 6, według wzoru określonego w załączniku nr 32 do zarządzenia.

4. Przy dokonywaniu oceny dyrektor generalny stosuje przepisy § 44 ust. 2 i 3.

5. Sprawozdania, o których mowa w ust. 1, dyrektor generalny przedkłada do Departamentu Finansowego w terminach określonych rozporządzeniami Ministra Finansów dotyczącymi sprawozdawczości budżetowej oraz sprawozdawczości jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych, natomiast załączniki, o których mowa w ust. 2, oraz ocenę, o której mowa w ust. 3, w terminach określonych § 44 ust. 1.

Rozdział 9

Roczne sprawozdania finansowe jednostek

§ 50.

1. Państwowe osoby prawne, których roczne sprawozdanie finansowe podlega zatwierdzeniu przez Ministra, zgodnie z przepisami zawartymi w ich statutach, przedkładają do departamentu nadzorującego roczne sprawozdanie finansowe, sporządzone zgodnie z zasadami i w terminach wynikających z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598).

2. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, przedkłada się wraz ze sprawozdaniem z badania sporządzonym przez biegłego rewidenta.

3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1, przedkłada się nie później niż w terminie 14 dni przed upływem terminu na jego zatwierdzenie, wynikającego z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

§ 51.

1. Departament nadzorujący niezwłocznie sporządza opinię oraz rekomendację w sprawie zatwierdzenia przez Ministra sprawozdania, o którym mowa w § 50, i przesyła ją do Departamentu Finansowego.

2. Opinia, o której mowa w ust. 1, powinna odnosić się do całości prowadzonej działalności jednostki (merytorycznej i finansowej) oraz zawierać w szczególności wyjaśnienia w przypadku wystąpienia ujemnego wyniku finansowego, nieprawidłowości stwierdzonych przez kontrole Ministerstwa, biegłego rewidenta lub inne kontrole zewnętrzne.

§ 52.

1. Departament Finansowy po otrzymaniu sprawozdania wraz z opinią, o której mowa w § 51, dokonuje niezwłocznie weryfikacji formalno-rachunkowej i przedkłada Ministrowi do zatwierdzenia w terminie wynikającym z art. 53 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

2. Po zatwierdzeniu przez Ministra sprawozdania Departament Finansowy informuje o tym jednostkę, departament nadzorujący oraz Biuro Dyrektora Generalnego Ministerstwa.

Rozdział 10

Przepisy przejściowe i końcowe

§ 53.

W przypadku wprowadzenia w Ministerstwie systemu informatycznego do realizacji procedur planowania i sprawozdawczości zawartych w niniejszym zarządzeniu jednostki uczestniczące w realizacji obowiązków wynikających z tych procedur obowiązane są do korzystania z tego sytemu w udostępnionym zakresie.

§ 54.

Sprawozdania finansowe, o których mowa w rozdziale 9, za 2023 r. jednostki przedkładają Ministrowi w trybie określonym w dotychczasowych przepisach.

§ 55.

Sprawozdawczości i oceny, o których mowa w rozdziałach 4, 6 i 8, za 2023 r. dokonuje się w trybie określonym w dotychczasowych przepisach.

§ 56.

Traci moc zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 30 października 2013 r. w sprawie nadzoru i kontroli nad jednostkami objętymi częścią 24 budżetu państwa (Dz. Urz. MKiDN poz. 43).

§ 57.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego: B. Sienkiewicz


1) Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Dz. U. poz. 2718).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 1273, 1407, 1429, 1641, 1693 i 1872.

Załącznik nr 26

WZÓR - KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI


Załącznik 1. [WZÓR – OPIS PLANOWANYCH DZIAŁAŃ JEDNOSTKI]

Załączniki
do zarządzenia
Ministra Kultury i Dziedzictwa
Narodowego
z dnia 11 stycznia 2024 r.
(poz. 4)

Załącznik nr 1

WZÓR - OPIS PLANOWANYCH DZIAŁAŃ JEDNOSTKI



Załącznik 2. [WZÓR – POWIĄZANIE BUDŻETU TRADYCYJNEGO Z BUDŻETEM ZADANIOWYM]

Załącznik nr 2

WZÓR - POWIĄZANIE BUDŻETU TRADYCYJNEGO Z BUDŻETEM ZADANIOWYM


Załącznik 3. [WZÓR – DOTACJE OD ORGANIZATORÓW]

Załącznik nr 3

WZÓR - DOTACJE OD ORGANIZATORÓW



Załącznik 4. [WZÓR – PF-OSPR]

Załącznik nr 4

WZÓR - PF-OSPR




Załącznik 5. [WZÓR – PLAN FINANSOWY W UKŁADZIE ZADANIOWYM]

Załącznik nr 5

WZÓR - PLAN FINANSOWY W UKŁADZIE ZADANIOWYM



Załącznik 6. [WZÓR – DANE DOTYCZĄCE DOTACJI NA WYDATKI BIEŻĄCE OD WSPÓŁORGANIZATORÓW]

Załącznik nr 6

WZÓR - DANE DOTYCZĄCE DOTACJI NA WYDATKI BIEŻĄCE OD WSPÓŁORGANIZATORÓW



Załącznik 7. [WZÓR – PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik nr 7

WZÓR - PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE

Załącznik 8. [WZÓR – PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik nr 8

WZÓR - PLANOWANE WYDATKI MAJĄTKOWE



Załącznik 9. [WZÓR – PROGRAM INWESTYCJI FINANSOWANEJ Z BUDŻETU PAŃSTWA]

Załącznik nr 9

WZÓR - PROGRAM INWESTYCJI FINANSOWANEJ Z BUDŻETU PAŃSTWA





Załącznik 10. [WZÓR – PROPOZYCJE ZADAŃ O CHARAKTERZE BIEŻĄCYM JEDNOSTKI WRAZ Z PLANOWANYMI KWOTAMI POSZCZEGÓLNYCH DOTACJI/WYDATKÓW]

Załącznik nr 10

WZÓR - PROPOZYCJE ZADAŃ O CHARAKTERZE BIEŻĄCYM JEDNOSTKI WRAZ Z PLANOWANYMI KWOTAMI POSZCZEGÓLNYCH DOTACJI/WYDATKÓW



Załącznik 11. [WZÓR – OPIS DZIAŁALNOŚCI I ZREALIZOWANYCH ZADAŃ JEDNOSTKI W OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM]

Załącznik nr 11

WZÓR - OPIS DZIAŁALNOŚCI I ZREALIZOWANYCH ZADAŃ JEDNOSTKI W OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM






Załącznik 12. [WZÓR – WYKONANIE W ZAKRESIE PLANU FINANSOWEGO W UKŁADZIE ZADANIOWYM JEDNOSTKI]

Załącznik nr 12

WZÓR - WYKONANIE W ZAKRESIE PLANU FINANSOWEGO W UKŁADZIE ZADANIOWYM JEDNOSTKI




Załącznik 13. [WZÓR – WYKONANIE MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI]

Załącznik nr 13

WZÓR - WYKONANIE MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI




Załącznik 14. [WZÓR – WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO (WG UKŁADU DANYCH ZAWARTEGO W ZAŁĄCZNIKU NR 4 W ZAKRESIE ZMIAN PLANU FINANSOWEGO W OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM)]

Załącznik nr 14

WZÓR - WYKONANIE PLANU FINANSOWEGO (WG UKŁADU DANYCH ZAWARTEGO W ZAŁĄCZNIKU NR 4 W ZAKRESIE ZMIAN PLANU FINANSOWEGO W OKRESIE SPRAWOZDAWCZYM)




Załącznik 15. [WZÓR – WYBRANE ELEMENTY PLANU RZECZOWO - FINANSOWEGO]

Załącznik nr 15

WZÓR - WYBRANE ELEMENTY PLANU RZECZOWO - FINANSOWEGO



Załącznik 16. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE WG UMOWY]

Załącznik nr 16

WZÓR - WYDATKI MAJĄTKOWE WG UMOWY



Załącznik 17. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik nr 17

WZÓR - WYDATKI MAJĄTKOWE



Załącznik 18. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE WG UMOWY]

Załącznik nr 18

WZÓR - WYDATKI MAJĄTKOWE WG UMOWY



Załącznik 19. [WZÓR – ZADANIA INWESTYCYJNE REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW FINANSOWYCH MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO]

Załącznik nr 19

WZÓR - ZADANIA INWESTYCYJNE REALIZOWANE ZE ŚRODKÓW FINANSOWYCH MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO



Załącznik 20. [WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE NA PODSTAWIE UMOWY]

Załącznik nr 20

WZÓR - WYDATKI BIEŻĄCE NA PODSTAWIE UMOWY


Załącznik 21. [WZÓR – WYNAGRODZENIA OSÓB KIERUJĄCYCH JEDNOSTKĄ]

Załącznik nr 21

WZÓR - WYNAGRODZENIA OSÓB KIERUJĄCYCH JEDNOSTKĄ


Załącznik 22. [WZÓR – WYDATKI MAJĄTKOWE]

Załącznik nr 22

WZÓR - WYDATKI MAJĄTKOWE



Załącznik 23. [WZÓR – WYDATKI BIEŻĄCE NA PODSTAWIE UMOWY]

Załącznik nr 23

WZÓR - WYDATKI BIEŻĄCE NA PODSTAWIE UMOWY



Załącznik 24. [WZÓR – WYKAZ REKOMENDOWANYCH ZADAŃ O CHARAKTERZE BIEŻĄCYM]

Załącznik nr 24

WZÓR - WYKAZ REKOMENDOWANYCH ZADAŃ O CHARAKTERZE BIEŻĄCYM


Załącznik 25. [WZÓR – WYKAZ REKOMENDOWANYCH ZADAŃ INWESTYCYJNYCH WRAZ Z OMÓWIENIEM (AKTUALIZACJA)]

Załącznik nr 25

WZÓR - WYKAZ REKOMENDOWANYCH ZADAŃ INWESTYCYJNYCH WRAZ Z OMÓWIENIEM (AKTUALIZACJA)


Załącznik 27. [WZÓR – KARTA OCENY ZADANIA INWESTYCYJNEGO]

Załącznik nr 27

WZÓR - KARTA OCENY ZADANIA INWESTYCYJNEGO

Załącznik 28. [WZÓR – KARTA OCENY I ROZLICZENIA ZADANIA SFINANSOWANEGO Z DOTACJI CELOWEJ NA WYDATKI BIEŻĄCE]

Załącznik nr 28

WZÓR - KARTA OCENY I ROZLICZENIA ZADANIA SFINANSOWANEGO Z DOTACJI CELOWEJ NA WYDATKI BIEŻĄCE

Załącznik 29. [WZÓR – KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI]

Załącznik nr 29

WZÓR - KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI JEDNOSTKI


Załącznik 30. [WZÓR – ROZLICZENIE DOTACJI PODMIOTOWEJ]

Załącznik nr 30

WZÓR - ROZLICZENIE DOTACJI PODMIOTOWEJ


Załącznik 31. [WZÓR – ZESTAWIENIE ZBIORCZE WYKONANIA MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEZ JEDNOSTKI PODLEGŁE MKiDN]

Załącznik nr 31

WZÓR - ZESTAWIENIE ZBIORCZE WYKONANIA MIERNIKÓW DLA PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI PRZEZ JEDNOSTKI PODLEGŁE MKiDN


Załącznik 32. [WZÓR – KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI URZĘDU OBSŁUGUJĄCEGO MINISTRA KiDN]

Załącznik nr 32

WZÓR - KARTA OCENY DZIAŁALNOŚCI URZĘDU OBSŁUGUJĄCEGO MINISTRA KiDN


Metryka
  • Data ogłoszenia: 2024-01-11
  • Data wejścia w życie: 2024-01-12
  • Data obowiązywania: 2024-01-12
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA