REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 82

DECYZJA NR 316
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 18 grudnia 2017 r.

zmieniająca decyzję w sprawie programu szkolenia zawodowego podstawowego dla policjantów, absolwentów wybranych kierunków studiów

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4a ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2017 r. poz. 2067) postanawia się, co następuje:

§ 1.

W decyzji nr 406 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 grudnia 2016 r. w sprawie programu szkolenia zawodowego podstawowego dla policjantów, absolwentów wybranych kierunków studiów (Dz. Urz. KGP poz. 78 oraz z 2017 r. poz. 38) w załączniku do decyzji w części "Program realizacji jednostek modułowych SZPU JM 02" tabela "Jednostka szkolna - SZPU JS 10" - pełnienie służby patrolowej oraz "Poradnik dla nauczyciela" otrzymują brzmienie:

JEDNOSTKA SZKOLNA - SZPU JS 10

Nazwa jednostki szkolnej: Pełnienie służby patrolowej

Nazwa jednostki modułowej - JM 02: Zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego w miejscu pełnienia służby oraz podejmowanie interwencji

Cele: Po zakończeniu jednostki szkolnej słuchacz będzie potrafił:

- wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu służby patrolowej oraz wymienić podstawy prawne jej pełnienia,

- przygotować się do pełnienia służby patrolowej,

- wyjaśnić zasady współdziałania z podmiotami pozapolicyjnymi oraz korzystania przez policjantów z pomocy instytucji państwowych organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego, jednostek gospodarczych i organizacji społecznych oraz osób,

- omówić zasady umundurowania i wymienić elementy wyposażenia służbowego,

- uczestniczyć aktywnie w odprawie do służby patrolowej,

- określić i realizować zadania w służbie patrolowej,

- stosować zasady taktyki podczas pełnienia służby patrolowej,

- udokumentować służbę, rozliczyć się ze służby patrolowej,

- określić cele i zakres zadań wynikających z funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa (KMZB).

 

Sposób realizacji

Pomoce dydaktyczne

Kluczowe punkty nauczania

Czas

Metoda

Ilość

Nazwa/opis

1. Podstawy prawne pełnienia służby patrolowej.

2. Podstawowe pojęcia (organizacja służby patrolowej, służba patrolowa - patrolowanie, rejon zagrożenia, trasa patrolowa, miejsce zagrożone, posterunek, siły wzmocnienia, system koncentryczny, rejon odpowiedzialności, ceduła patrolowa, itp.).

3. Zasady pełnienia służby.

4. Pełnienie służby patrolowej z podmiotami pozapolicyjnymi.

5. Korzystanie przez policjantów z pomocy instytucji państwowych, organów administracji rządowej i samorządu terytorialnego, jednostek gospodarczych i organizacji społecznych oraz osób.

6. Formy nadzoru nad pełnieniem służby patrolowej.

7. Sposoby postępowania policjanta w przypadku czynności nadzorczo - kontrolnych (jako kontrolowany).

8. Zasady umundurowania i wyposażenia do służby.

9. Zadania służby patrolowej.

10. Zadania oraz cele wynikające z funkcjonowania KMZB.

11. Odprawa do służby patrolowej.

12. Omówienie sposobu dokumentowania przebiegu służby.

5

wykład, pogadanka, analiza przepisu

1


1/1

1/1

Zarządzenie

Wzory dokumentów

Notatnik służbowy

13. Taktyka realizacji zadań.

14. Czynności policjanta po zakończeniu służby patrolowej.

2

wykład, pogadanka

15. Pełnienie służby patrolowej, zgodnie z zasadami etyki zawodowej.

40*
(5x8 godzin zegarowych w jednostce terenowej Policji)

 

16. Omówienie sporządzonej dokumentacji.

2

pogadanka

 

 

17. Test osiągnięć.

1

test pisemny

 


PORADNIK DLA NAUCZYCIELA

JEDNOSTKA SZKOLNA - SZPU JS 10

Nazwa jednostki szkolnej: Pełnienie służby patrolowej

Nazwa jednostki modułowej - JM 02: Zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego w miejscu pełnienia służby oraz podejmowanie interwencji

1. Wymagania wejściowe.

Do realizacji jednostki szkolnej niezbędne jest posiadanie wiadomości związanych z podstawowymi uprawnieniami policjanta.

2. Wskazówki metodyczne do realizacji szkolenia.

Tworząc założenia do ćwiczeń bazuj na przykładach z praktyki bądź z biuletynu.

Przedstawione poniżej metody nauczania są propozycjami do realizacji jednostki szkolnej.

Punkty kluczowe realizuj zgodnie z chronologią.

Kluczowe punkty nauczania nr 1-12: wykład, pogadanka, analiza przepisu.

Omawiając podstawowe pojęcia dotyczące służby patrolowej (organizacja służby patrolowej, służba patrolowa - patrolowanie, rejon zagrożenia, trasa patrolowa, miejsce zagrożone, posterunek, siły wzmocnienia, system koncentryczny, rejon odpowiedzialności, ceduła patrolowa, itp.), opieraj je na praktycznych przykładach. Określając zasady pełnienia służby, akcentuj ich znaczenie dla prawidłowego pełnienia tej służby przez policjantów. Uwypuklij znaczenie tego rodzaju służby dla kształtowania wizerunku Policji w społeczeństwie. Realizując zagadnienia związane ze współpracą Policji z podmiotami pozapolicyjnymi, akcentuj obowiązki tych podmiotów w zakresie ochrony porządku publicznego i bezpieczeństwa powszechnego. Zleć słuchaczom do samodzielnego opanowania treści dotyczące zakresu i form współdziałania Policji z innymi podmiotami. Omawiając zagadnienia dotyczące zasad, zakresu i trybu korzystania przez policjantów z pomocy podmiotów pozapolicyjnych, zwróć uwagę na różnicę pomiędzy sytuacjami, w których policjanci występują z żądaniem udzielenia pomocy a prośbą o udzielenie pomocy. Określając pojęcie nadzoru nad służbą, wskaż jednocześnie osoby upoważnione do jego sprawowania. W dalszej części zajęć zaprezentuj sposoby postępowania policjanta w przypadku czynności nadzorczo - kontrolnych (jako kontrolowany). Omawiając zasady umundurowania, zwróć szczególną uwagę na rodzaje umundurowania, dozwolone zestawienia, dystynkcje i znaki identyfikacyjne. Realizując zagadnienia związane z wyposażeniem do służby, zaakcentuj konieczność właściwego doboru wyposażenia w zależności od rodzaju realizowanych zadań. Omawiając zadania do służby, uwypuklij specyfikę zadań realizowanych przez policjantów w zależności od rodzaju komórek, w jakich pełnią służbę patrolową. Omów zakres przygotowania się policjanta do służby. Przedstaw cele oraz zasadę funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa (KMZB) . Omów zakres informacji o zagrożeniach uzyskiwanych z KMZB. Zaakcentuj rolę KMZB jako platformy wymiany informacji między społeczeństwem a Policją pozwalających na ocenę i optymalizację działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa. Przedstaw formy weryfikacji informacji o zagrożeniach i sposoby ich dokumentowania. Zaakcentuj rolę odprawy do służby, jej przebieg (czynności odprawiającego) oraz zasady uczestnictwa policjanta w odprawie. Przedstaw sposoby dokumentowania przez policjantów udziału w odprawie służbowej. Omów zasady i sposoby dokumentowania przebiegu służby patrolowej.

Kluczowe punkty nauczania nr 13-14: wykład, pogadanka.

Sprawdź stopień przyswojenia treści zleconych do opanowania przez słuchaczy w ramach samokształcenia. Omów i przedyskutuj zasady taktyczne pełnienia służby patrolowo-interwencyjnej oraz zasady współdziałania z dyżurnym jednostki oraz innymi policjantami. Zaprezentuj sposoby rozliczania się ze służby patrolowej, zwracając uwagę na rodzaj dokumentacji sporządzanej po zakończeniu służby.

Zleć słuchaczom stawienie się na realizację punktu kluczowego nr 15 w umundurowaniu służbowym oraz z wyposażeniem do służby patrolowej.

Kluczowy punkt nauczania nr 15.

O sposobie, miejscu i czasie pełnienia służby decyduje kierownik jednostki szkoleniowej, uwzględniając wiedzę i nabyte umiejętności słuchaczy. Służby powinny być pełnione w miarę możliwości w systemie trzyzmianowym. Słuchacze mają obowiązek przestrzegania zasad etyki zawodowej i dokumentowania przebiegu każdej służby, sporządzając notatkę służbową (wskazane jest, by służby były realizowane na przełomie 4 i 5 miesiąca szkolenia).

Kluczowy punkt nauczania nr 16: pogadanka.

Podczas realizacji należy omówić sporządzoną przez słuchaczy w trakcie służby dokumentację, wskazując błędy popełniane w trakcie jej sporządzania. Dokumentację, po omówieniu i zaliczeniu, przekaż słuchaczom.

Kluczowy punkt nauczania nr 17: test pisemny.

3. Sposoby oceniania:

- nabywane przez słuchaczy wiadomości i umiejętności podlegają bieżącej ocenie według obowiązującej skali ocen (skala 6-1 lub zal. - nzal.),

- sporządzona przez słuchaczy dokumentacja, podlega bieżącej ocenie poprzez zastosowanie zapisu uogólnionego - zaliczono (zal.) lub nie zaliczono (nzal.),

- zaliczenie dokumentacji i poprawienie wszystkich negatywnych ocen bieżących na oceny pozytywne jest warunkiem przystąpienia do zaliczenia jednostki szkolnej,

- zaliczenie jednostki szkolnej JS 10 następuje na podstawie oceny uzyskanej z testu pisemnego (skala 6-1) i stanowi ocenę okresową.

 

§ 2.

Szkolenia zawodowe podstawowe dla policjantów, absolwentów wybranych kierunków studiów rozpoczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie niniejszej decyzji prowadzi się na podstawie programu szkolenia zawodowego podstawowego dla policjantów, absolwentów wybranych kierunków studiów, określonego w załączniku do decyzji, o której mowa w § 1.

§ 3.

Decyzja wchodzi w życie z dniem podpisania.

Komendant Główny Policji

z upoważnienia

Pierwszy Zastępca Komendanta Głównego Policji

nadinsp. Andrzej Szymczyk

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-12-20
  • Data wejścia w życie: 2017-12-18
  • Data obowiązywania: 2017-12-18
  • Dokument traci ważność: 2019-06-06

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA