REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2019 poz. 95

ZARZĄDZENIE NR 59
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 10 lipca 2019 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie pełnienia służby na drogach

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2019 r. poz. 161, 125 i 1091) zarządza się, co następuje:

§ 1.

W zarządzeniu nr 30 Komendanta Głównego Policji z dnia 22 września 2017 r. w sprawie pełnienia służby na drogach (Dz. Urz. KGP poz. 64) wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 w ust. 2 w pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:

"6) ustawa - ustawę z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.1)).";

2) w § 4:

a) w ust. 1 po pkt 1 dodaje się pkt 1a w brzmieniu:

"1a) analizy danych dotyczących naruszeń w ruchu drogowym, zgromadzonych w ramach funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa;",

b) po ust. 3 dodaje się ust. 4 i 5 w brzmieniu:

"4. Kierownik komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub wyznaczona przez niego osoba opracowuje analizę, o której mowa w ust. 1 pkt 1a, obejmującą dane za ostatni kwartał, w terminie 10 dni po zakończeniu tego kwartału.

5. Wojewódzkie i powiatowe działania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego nie mogą być prowadzone w dniu, w którym prowadzone są działania wynikające z "Harmonogramu działań krajowych" z wyjątkiem działań długofalowych.";

3) w § 8:

a) po ust. 2 dodaje się ust. 2a w brzmieniu:

"2a. W wypadkach niecierpiących zwłoki można zezwolić policjantowi na wyjazd do służby po przeprowadzeniu skróconej odprawy, poprzestając na sprawdzeniu jego gotowości do służby i przekazaniu informacji, o których mowa w ust. 2 pkt 3. Odprawę do służby w zakresie, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 i 4-7, należy przeprowadzić niezwłocznie po ustaniu okoliczności uzasadniających przeprowadzenie odprawy skróconej, o ile jest to niezbędne dla dalszego pełnienia służby.",

b) ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Przebieg odprawy do służby, w tym odprawy skróconej oraz przekazane informacje, dotyczące organizacji służby, oraz zadań doraźnych i sposobu ich realizacji, dokumentuje się w policyjnych systemach informatycznych lub w innej formie elektronicznej, a w przypadku braku możliwości takiego udokumentowania - w książce odpraw lub protokole z odprawy.";

4) w § 11 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. W przypadku legitymowania osoby lub kontroli pojazdu policjant sprawdza w policyjnych i pozapolicyjnych zbiorach danych, o których mowa w przepisach określających funkcjonowanie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji, informacje w szczególności dotyczące tej osoby lub pojazdu.";

5) po § 11 dodaje się § 11a w brzmieniu:

"§ 11a. 1. Policjant pełniący służbę na drodze, który ujawnił czyn, o którym mowa w art. 135 ust. 1 pkt 1a ustawy, ocenia czy wystąpiły okoliczności, o których mowa w art. 135 ust. 1aa ustawy, a w razie powzięcia wątpliwości w tym zakresie - nie zatrzymuje prawa jazdy, poprzestając na sporządzeniu notatki urzędowej stanowiącej podstawę do prowadzenia dalszych czynności.

2. Jeżeli w toku przeprowadzonych czynności wyjaśniających stwierdzono, że nie wystąpiły okoliczności, o których mowa w art. 135 ust. 1aa ustawy, policjant prowadzący czynności niezwłocznie powiadamia właściwego starostę o ujawnieniu czynu, o którym mowa w art. 135 ust. 1 pkt 1a ustawy.";

6) w § 12 w ust. 1 w pkt 2 w lit. f średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. g w brzmieniu:

"g) przyjmowania płatności uiszczanej w formie bezgotówkowej z tytułu grzywny nałożonej w drodze mandatu karnego;";

7) § 16 otrzymuje brzmienie:

"§ 16. Decyzję o użyciu sygnałów uprzywilejowania pojazdu Policji podejmuje policjant pełniący służbę na drodze, zgodnie z przepisami ustawy.";

8) w § 20 po ust. 3 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"4. W trakcie pełnienia służby statycznie z wykorzystaniem pojazdu Policji wyposażonego w wideorejestrator, użycie ręcznego miernika prędkości, dla którego zamontowany w pojeździe wideorejestrator nie jest urządzeniem dodatkowym, dopuszczalne jest wyłącznie w uzasadnionym przypadku i za zgodą kierownika komórki organizacyjnej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego lub osoby przez niego wyznaczonej.";

9) w § 22 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Kierownik właściwej do spraw ruchu drogowego komórki organizacyjnej komendy wojewódzkiej Policji oraz Komendy Stołecznej Policji jest obowiązany, w terminie do dnia 20 stycznia, przekazać kierownikowi komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej do spraw ruchu drogowego zbiorczą informację, dotyczącą wykorzystania pojazdów Policji wyposażonych w wideorejestratory w poprzednim roku, na formularzu, którego wzór określa załącznik nr 2 do zarządzenia.";

10) w § 26 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. W przypadku, gdy wobec sprawcy wykroczenia ujawnionego w wyniku pomiaru wykonanego ręcznym miernikiem prędkości odstąpiono od nałożenia grzywny w drodze mandatu karnego albo gdy sprawca wykroczenia odmówił przyjęcia mandatu karnego, policjant sporządza notatkę urzędową, której wzór określa załącznik nr 7 do zarządzenia. Notatki nie sporządza się w przypadku zastosowania środka oddziaływania wychowawczego, o którym mowa w art. 41 ustawy z dnia 20 maja 1971 r. - Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2019 r. poz. 821).";

11) w § 28 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Użycie sygnałów uprzywilejowania pojazdu Policji w celu dojazdu na miejsce zdarzenia drogowego odbywa się zgodnie z przepisami ustawy.";

12) w § 37 po ust. 1 dodaje się ust. 1a w brzmieniu:

"1a. Przed wykonaniem pierwszego badania w danym dniu, policjant przeprowadza test urządzenia, o ile jest on zalecany w instrukcji obsługi.";

13) załącznik nr 2 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 1 do niniejszego zarządzenia;

14) załącznik nr 5 do zarządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 2 do niniejszego zarządzenia;

15) dodaje się załącznik nr 7 do zarządzenia, który otrzymuje brzmienie określone w załączniku nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

Analizę, o której mowa w § 1 pkt 2 lit. a, obejmującą dane za II kwartał 2019 r. należy opracować w terminie 10 dni od dnia wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia z wyjątkiem § 1 pkt 2 lit. a, który wchodzi w życie po upływie 40 dni od dnia ogłoszenia.

 

Komendant Główny Policji

gen. insp. Jarosław Szymczyk

 

 

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2018 r. poz. 2244 i 2322 oraz z 2019 r. poz. 53, 60, 730, 752, 870, 1123 i 1180).

Załącznik 1. [WZÓR – INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKORZYSTANIA POJAZDU LUB POJAZDÓW POLICJI WYPOSAŻONYCH W WIDEOREJESTRATOR]

Załączniki do zarządzenia nr 59
Komendanta Głównego Policji
z dnia 10 lipca 2019 r.

Załącznik nr 1

WZÓR - INFORMACJA DOTYCZĄCA WYKORZYSTANIA POJAZDU LUB POJAZDÓW POLICJI WYPOSAŻONYCH W WIDEOREJESTRATOR

infoRgrafika

Załącznik 2. [WZÓR – PROTOKÓŁ BADANIA STANU TRZEŹWOŚCI ANALIZATOREM WYDECHU]

Załącznik nr 2

WZÓR - PROTOKÓŁ BADANIA STANU TRZEŹWOŚCI ANALIZATOREM WYDECHU

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik 3. [WZÓR – NOTATKA URZĘDOWA]

Załącznik nr 3

WZÓR - NOTATKA URZĘDOWA

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2019-07-12
  • Data wejścia w życie: 2019-08-12
  • Data obowiązywania: 2019-08-12

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA