REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2021 poz. 146

ZARZĄDZENIE NR 34
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 30 października 2021 r.

w sprawie metod i form przygotowania oraz prowadzenia krajowych i międzynarodowych ćwiczeń w Policji w zakresie reagowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń lub w sytuacjach kryzysowych

Tekst pierwotny

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2021 r. poz. 1882) zarządza się, co następuje:

§ 1.

Zarządzenie określa:

1) formy ćwiczeń w Policji;

2) jednostki organizacyjne Policji oraz komórki organizacyjne jednostek organizacyjnych Policji przewidziane do prowadzenia ćwiczeń;

3) zasady organizacji i prowadzenia ćwiczeń w Policji;

4) zasady opracowywania dokumentacji oraz przygotowania ćwiczeń w Policji;

5) zadania kierownika ćwiczenia oraz zespołów funkcjonalnych powołanych do przygotowania i przeprowadzenia ćwiczenia.

§ 2.

Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o komendzie wojewódzkiej Policji rozumie się przez to również Komendę Stołeczną Policji, a ilekroć jest mowa o komendzie powiatowej Policji rozumie się przez to również komendę miejską Policji i komendę rejonową Policji.

§ 3.

Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) jednostka Policji - Komenda Główna Policji, Centralne Biuro Śledcze Policji, Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji "BOA", Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, komenda wojewódzka Policji, Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie, samodzielny pododdział kontrterrorystyczny Policji, szkoła policyjna, komenda powiatowa Policji, komisariat specjalistyczny Policji;

2) komórka organizacyjna - komórka organizacyjna Komendy Głównej Policji, Centralnego Biura Śledczego Policji, Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji "BOA", Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, komendy wojewódzkiej Policji;

3) ćwiczenie - krajowe lub międzynarodowe ćwiczenie, organizowane i prowadzone przez jednostki Policji lub komórki organizacyjne, na terenie kraju lub poza jego granicami, w celu przygotowania Policji do optymalnego reagowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń lub w sytuacjach kryzysowych;

4) ćwiczenie dowódczo-sztabowe - forma ćwiczenia składającego się z jednego lub większej liczby epizodów z udziałem wydzielonych sił i środków Policji, którego celem jest weryfikacja przygotowanych i wdrożonych w Policji rozwiązań systemowych, w szczególności w zakresie reagowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń lub w sytuacjach kryzysowych oraz praktyczne doskonalenie umiejętności uczestników ćwiczenia w warunkach zbliżonych do rzeczywistych w dziedzinie organizacji, dowodzenia i prowadzenia działań policyjnych oraz współdziałania z podmiotami spoza Policji z wykorzystaniem środków pozoracji działań;

5) ćwiczenie wielopoziomowe - ćwiczenie, w którym uczestniczą jednostki organizacyjne Policji z różnych szczebli organizacyjnych, realizowane dla policjantów i pracowników Policji lub z ich udziałem;

6) ćwiczenie zgrywające - forma ćwiczenia z udziałem wydzielonych sił i środków Policji, którego głównym celem jest zgrywanie jednostek Policji lub komórek organizacyjnych oraz podmiotów spoza Policji w realizacji zadań praktycznych na poziomie taktycznym, operacyjnym lub strategicznym, w sytuacji szczególnych zagrożeń lub sytuacji kryzysowej;

7) epizod - fragment ćwiczenia realizowanego na podstawie dokumentacji ćwiczenia;

8) informacja dotycząca udziału w ćwiczeniu - założenia organizacyjne ćwiczenia w formie syntetycznego opisu opracowanego na podstawie danych przekazanych przez podmioty spoza Policji, będące organizatorem ćwiczenia, w którym planowany jest ograniczony udział sił i środków policyjnych, podlegająca zatwierdzeniu przez kierownika jednostki Policji dokonującej uzgodnień;

9) kierownik ćwiczenia - policjant wyznaczony w drodze decyzji przez kierownika jednostki Policji organizującej ćwiczenie, którego głównym zadaniem jest określenie kierunków przygotowania oraz metod i form przeprowadzenia ćwiczenia, zorganizowanie pracy zespołów i stanowisk funkcjonalnych ćwiczenia, a także kierowanie jego przebiegiem;

10) plan ćwiczenia - dokument określający w szczególności: podstawę prawną planowanych ćwiczeń, temat ćwiczenia, formę ćwiczenia, czas i miejsce przeprowadzenia, scenariusz z ogólną charakterystyką i sytuacją operacyjną, cele, organizację kierowania działaniami i współdziałania z podmiotami spoza Policji, siły i środki przewidziane do realizacji ćwiczenia, zadania dla uczestników, warunki bezpieczeństwa, organizację łączności, rodzaj umundurowania i wyposażenia, załączniki zawierające np. plan graficzny/mapy przewidywanych działań, procedury realizacji zadań, zbiór aktów prawnych związanych z planowanym ćwiczeniem, arkusz oceny ćwiczenia. Wzór planu ćwiczenia jest określony w załączniku nr 1 do zarządzenia;

11) pokaz - forma ćwiczenia z udziałem wydzielonych sił i środków Policji, którego celem jest prezentacja różnych, możliwych do zastosowania technik, a także nowoczesnych urządzeń i sposobów działania, mającego kreować pozytywny wizerunek Policji;

12) raport dobowy - pisemne podsumowanie przebiegu działań w danej dobie ćwiczenia, sporządzane fakultatywnie według wzoru określonego w załączniku nr 2 do zarządzenia, stosownie do postanowień pisemnej decyzji kierownika jednostki Policji przeprowadzającej ćwiczenie;

13) raport doraźny - pisemne podsumowanie przebiegu działań w ramach ćwiczenia zaistniałych doraźnie, sporządzany fakultatywnie, stosownie do postanowień pisemnej decyzji kierownika jednostki Policji organizującej ćwiczenie. Wzór raportu jest określony w załączniku nr 3 do zarządzenia;

14) raport końcowy - pisemne podsumowanie ćwiczenia przeprowadzonego przez jednostkę Policji lub komórkę organizacyjną. Wzór raportu jest określony w załączniku nr 4 do zarządzenia;

15) zespoły funkcjonalne ćwiczenia - zespoły powołane w drodze decyzji przez kierownika jednostki Policji przygotowującej ćwiczenie, w celu jego przeprowadzenia oraz opracowania niezbędnej dokumentacji. W zależności od rodzaju i charakteru realizowanego ćwiczenia, można powołać zespoły: autorski, monitorujący ćwiczenie, podgrywający, obserwatorów, zabezpieczenia, obsługi medialnej;

16) stanowisko funkcjonalne ćwiczenia - jednoosobowe stanowisko powołane w drodze decyzji przez kierownika jednostki Policji przygotowującej ćwiczenie, w celu realizacji zadań przewidzianych dla zespołów funkcjonalnych, w przypadku organizacji ćwiczeń przez komendę powiatową Policji lub komisariat specjalistyczny Policji;

17) sytuacja kryzysowa - sytuacja określona w ustawie z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;

18) sytuacja operacyjna ćwiczenia - przyjęta na potrzeby ćwiczenia sytuacja kryzysowa skutkująca koniecznością podjęcia działań policyjnych, których rodzaj i skala zależeć będzie od przyjętych na etapie przygotowania ćwiczenia założeń organizacyjnych;

19) sytuacja szczególnego zagrożenia - sytuacja, w której występuje lub może wystąpić zagrożenie dla życia, zdrowia lub mienia, w tym także dla bezpieczeństwa i porządku publicznego;

20) środki pozoracji działań - urządzenia, akcesoria i wyposażenie umożliwiające tworzenie warunków zbliżonych do rzeczywistych podczas prowadzonych ćwiczeń, w tym w szczególności uzbrojenie i sprzęt techniczno-bojowy;

21) trening sztabowy - forma ćwiczenia w szczególności z udziałem kadry kierowniczej jednostek Policji lub komórek organizacyjnych, którego celem jest weryfikacja przygotowanych i wdrożonych w Policji rozwiązań systemowych, doskonalenie umiejętności w dziedzinie organizacji i prowadzenia działań policyjnych, a także funkcjonowania procesów decyzyjnych oraz współdziałania policyjnych systemów dowodzenia z systemami dowodzenia podmiotów spoza Policji.

§ 4.

Ćwiczenia prowadzi się w formie:

1) dowódczo-sztabowej;

2) zgrywającej;

3) treningu sztabowego;

4) pokazu.

§ 5.

1. Ćwiczenia organizują i prowadzą jednostki Policji lub komórki organizacyjne na podstawie decyzji kierownika jednostki Policji organizującej przedsięwzięcie.

2. W przypadku ćwiczeń wielopoziomowych organizowanych w ramach kilku jednostek Policji decyzję wydaje kierownik nadrzędnej jednostki Policji.

3. Dopuszcza się udział sił i środków policyjnych w ćwiczeniach organizowanych przez podmioty spoza Policji, których zakres kompetencji przewiduje konieczność współdziałania z Policją w sytuacjach szczególnych zagrożeń lub w sytuacjach kryzysowych.

4. W przypadku ćwiczeń, o których mowa w ust. 3, dopuszcza się zastąpienie planu ćwiczenia oraz decyzji kierownika jednostki Policji przygotowującej ćwiczenie, informacją dotyczącą udziału w ćwiczeniu. Wzór informacji jest określony w załączniku nr 5 do zarządzenia.

5. W przypadku ćwiczeń organizowanych przez jednostki Policji lub komórki organizacyjne, dopuszcza się udział podmiotów spoza Policji, których zakres kompetencyjny przewiduje konieczność współdziałania z Policją w przypadku wystąpienia sytuacji szczególnych zagrożeń lub sytuacji kryzysowych.

6. Jednostki Policji, z wyłączeniem Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, szkół Policji oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, obowiązane są przeprowadzić co najmniej jedno ćwiczenie w roku.

§ 6.

1. Organizując i prowadząc ćwiczenia uwzględnia się:

1) zasadę realizmu - polegającą na stworzeniu uczestnikom ćwiczenia warunków możliwie zbliżonych do rzeczywistego przebiegu działań;

2) zasadę ciągłości - polegającą na zapewnieniu przebiegu działań w czasie trwania ćwiczenia przy zachowaniu kolejności następujących po sobie sytuacji układających się w logiczny ciąg zdarzeń przyjętych w scenariuszu ćwiczenia;

3) zasadę niejawności - oznaczającą, że założenia przygotowywanego ćwiczenia muszą pozostać nieznane dla ich bezpośrednich uczestników i wykonawców poszczególnych epizodów, w zakresie wskazanym przez kierownika ćwiczenia;

4) zasadę bezpieczeństwa - polegającą na takim zaplanowaniu, zorganizowaniu oraz przeprowadzeniu ćwiczenia, które nie spowoduje zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi, zwierząt, a także zagrożenia dla mienia, w szczególności w odniesieniu do epizodów z wykorzystaniem środków pozoracji działań.

2. Do ćwiczenia realizowanego w formie pokazu nie stosuje się zasady, o której mowa w ust. 1 pkt 3.

3. Dopuszcza się stosowanie podczas ćwiczeń działań aplikacyjnych polegających na symulacji działań rzeczywistych lub ich opisie, które w ramach prowadzonego przedsięwzięcia uznawane są jako czynność lub zadanie wykonane. Możliwość stosowania działań aplikacyjnych uwzględnienia się w założeniach oraz w dokumentacji ćwiczenia.

§ 7.

1. Ćwiczenia międzynarodowe prowadzi się w zakresie wynikającym z wiążących Rzeczpospolitą Polską umów i porozumień międzynarodowych, a także przepisów stanowionych przez organizacje międzynarodowe, jeżeli z tych przepisów wynika możliwość udziału polskiej Policji w tych ćwiczeniach.

2. W przypadku organizacji lub udziału w ćwiczeniu międzynarodowym, w kwestiach nieuregulowanych zarządzeniem, stosuje się odpowiednio przepisy zarządzenia nr 92 Komendanta Głównego Policji z dnia 29 stycznia 2010 r. w sprawie organizacji i realizacji przedsięwzięć międzynarodowych (Dz. Urz. KGP z 2019 r. poz. 2).

§ 8.

1. Ćwiczenie przeprowadza się na podstawie pisemnej decyzji, o której mowa w § 5 ust. 1 i 2, w której określa się w szczególności:

1) podstawę prawną;

2) termin ćwiczenia;

3) cele ćwiczenia, jego formę oraz temat;

4) osoby odpowiedzialne za organizację i przeprowadzenie ćwiczenia, w tym:

a) kierownika ćwiczenia,

b) zastępcę kierownika ćwiczenia,

c) zespoły funkcjonalne ćwiczenia oraz ich skład osobowy;

5) system obiegu informacji oraz zasady sporządzania i przesyłania raportów doraźnych oraz dobowych;

6) polecenia dla podległych kierowników jednostek/komórek organizacyjnych Policji, w zakresie podjęcia niezbędnych czynności zmierzających do przygotowania i przeprowadzenia ćwiczenia, z uwzględnieniem potrzeb przedstawionych przez jego kierownika.

2. Wydanie decyzji, o której mowa w ust. 1, poprzedzone jest analizą potrzeb szkoleniowych jednostki Policji lub komórki organizacyjnej, uwzględniającej możliwość realizacji przedsięwzięcia z punktu widzenia struktury organizacyjnej oraz posiadanego zaplecza materiałowo-technicznego.

3. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przeprowadzenie ćwiczenia w ustalonym terminie, kierownik ćwiczenia wyznacza nowy termin przeprowadzenia ćwiczenia, bez konieczności powtórnego opracowania całości dokumentacji ćwiczenia oraz informuje kierownika jednostki Policji lub komórki organizacyjnej, przygotowującej ćwiczenie o wyznaczeniu nowego terminu.

§ 9.

1. Do zadań:

1) kierownika ćwiczenia należy w szczególności:

a) określenie szczegółowych celów ćwiczenia,

b) określenie etapów ćwiczenia, miejsc/rejonów, czasu prowadzenia, sił i środków niezbędnych do jego realizacji,

c) określenie zakresu współdziałania z podmiotami spoza Policji zaangażowanymi w realizację ćwiczenia,

d) przedstawienie do zatwierdzenia kierownikowi jednostki Policji przygotowującej ćwiczenie projektu decyzji, o której mowa w § 5 ust. 1 oraz planu ćwiczenia,

e) określenie warunków bezpieczeństwa w trakcie przygotowania i realizacji ćwiczenia,

f) zorganizowanie rekonesansu miejsca ćwiczenia i wyznaczenie przedstawicieli zespołów funkcjonalnych przewidzianych do udziału w rekonesansie,

g) określenie potrzeb w zakresie zapewnienia warunków ochrony informacji niejawnych,

h) określenie niezbędnych potrzeb do realizacji ćwiczenia w zakresie zabezpieczenia logistycznego i medycznego,

i) wdrożenie zasady niejawności ćwiczenia,

j) określenie terminu gotowości do ćwiczenia,

k) wyznaczenie nowego terminu ćwiczenia w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających jego przeprowadzenie,

l) poinformowanie uczestników ćwiczenia o wyznaczeniu nowego terminu w przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających jego przeprowadzenie,

m) kierowanie przebiegiem ćwiczenia,

n) przerwanie/wznowienie ćwiczenia,

o) zakończenie ćwiczenia,

p) wstępne podsumowanie zrealizowanego ćwiczenia,

q) ocena uczestników biorących udział w ćwiczeniu,

r) przedstawienie raportu końcowego kierownikowi jednostki Policji przeprowadzającej ćwiczenie;

2) zastępcy kierownika ćwiczenia należy w szczególności:

a) zastępowanie kierownika ćwiczenia podczas jego nieobecności oraz na jego polecenie,

b) dokonanie uzgodnień i koordynacja współdziałania z podmiotami spoza Policji uczestniczącymi w ćwiczeniu,

c) sprawowanie nadzoru nad opracowaniem projektu decyzji, o której mowa w § 5 ust. 1 oraz planu ćwiczenia i przedstawienie ich kierownikowi ćwiczenia,

d) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań przez zespoły funkcjonalne,

e) dokonanie uzgodnień i koordynacja przygotowań zabezpieczenia logistycznego i medycznego,

f) dokonanie uzgodnień i koordynacja w zakresie zapewnienia warunków ochrony informacji niejawnych,

g) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem warunków bezpieczeństwa w trakcie przygotowania i prowadzenia ćwiczenia,

h) sformułowanie wniosków oraz propozycji rozwiązań w zakresie przeprowadzonego ćwiczenia,

i) sporządzenie raportu dobowego oraz fakultatywnie, stosownie do postanowień pisemnej decyzji kierownika jednostki Policji lub komórki organizacyjnej organizującej ćwiczenie, raportu doraźnego,

j) nadzór nad opracowaniem i przedstawienie raportu końcowego kierownikowi ćwiczenia;

3) zespołu autorskiego należy w szczególności:

a) analiza celów, tematu, formy, miejsca i czasu przeprowadzenia ćwiczenia,

b) przygotowanie dokumentacji przedsięwzięcia, w tym opracowanie decyzji oraz planu ćwiczenia,

c) określenie sposobu organizacji ćwiczenia,

d) określenie katalogu zadań do realizacji, a także scenariusza oraz założeń do ćwiczenia, ogólnej charakterystyki i sytuacji operacyjnej,

e) udział w rekonesansie miejsca ćwiczenia,

f) opracowanie raportu końcowego z przebiegu ćwiczenia,

g) po zakończeniu fazy przygotowania ćwiczenia członkowie zespołu autorskiego mogą zostać włączeni do składu innych zespołów funkcjonalnych lub mogą realizować zadania zespołu kierującego ćwiczeniem;

4) zespołu monitorującego ćwiczenie należy w szczególności:

a) monitorowanie sprawnego przebiegu ćwiczenia,

b) merytoryczne wsparcie dla zespołów funkcjonalnych,

c) monitorowanie obiegu informacji w trakcie ćwiczenia,

d) monitorowanie przestrzegania warunków ochrony informacji niejawnych;

5) zespołu podgrywającego należy w szczególności:

a) udział w rekonesansie miejsca ćwiczenia,

b) pozorowanie działań wynikających z sytuacji operacyjnej ćwiczenia,

c) stworzenie sytuacji operacyjnej, zgodnie z postanowieniami dokumentacji ćwiczenia,

d) wprowadzanie podgrywek i zapewnienie obiegu informacji w trakcie ćwiczenia, pozwalającego na zmianę sytuacji operacyjnej,

e) udział w opracowaniu raportu końcowego z przebiegu ćwiczenia;

6) zespołu obserwatorów należy w szczególności:

a) ocena przygotowania uczestników przedsięwzięcia do realizacji zadań wskazanych w założeniach do ćwiczenia,

b) ocena zasadności przyjmowanych rozwiązań i sposobów postępowania przez uczestników ćwiczenia,

c) bieżące monitorowanie przebiegu wykonywania zadań i zachowań uczestników ćwiczenia,

d) ocena współdziałania uczestników ćwiczenia,

e) udział w opracowaniu raportu końcowego z przebiegu ćwiczenia;

7) zespołu zabezpieczenia należy w szczególności:

a) udział w rekonesansie miejsca ćwiczenia,

b) zapewnienie warunków bezpieczeństwa w rejonie prowadzonego ćwiczenia,

c) zapewnienie warunków ochrony informacji niejawnych,

d) przygotowanie miejsc/rejonów prowadzenia ćwiczenia, poprzez wyposażenie w odpowiednie środki materiałowo-techniczne, właściwe dla danego rodzaju przedsięwzięcia,

e) zabezpieczenie rejonu ćwiczeń na wypadek wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa osób, zwierząt lub mienia,

f) przygotowanie środków pozoracji działań,

g) zapewnienie uczestnikom odpowiednich warunków socjalnobytowych,

h) opracowanie dokumentacji ćwiczenia w zakresie zabezpieczenia logistycznego, finansowego, medycznego, łączności oraz ochrony informacji niejawnych,

i) rozliczenie kosztów ćwiczenia,

j) udział w opracowaniu raportu końcowego z przebiegu ćwiczenia;

8) zespołu obsługi medialnej należy w szczególności:

a) udział w rekonesansie miejsca ćwiczenia,

b) przygotowanie informacji medialnych i prowadzenie kampanii informacyjnej na temat planowanego ćwiczenia,

c) przygotowanie oprawy audiowizualnej ćwiczenia i moderowanie jego przebiegu,

d) przygotowanie sektorów dla mediów oraz ustalenie zasad wykonywania zadań prasowo-informacyjnych w rejonie prowadzonego ćwiczenia,

e) udzielanie mediom informacji na temat działań prowadzonych w trakcie ćwiczenia,

f) współpraca ze środkami masowego przekazu w zakresie prowadzonego ćwiczenia,

g) opracowywanie informacji medialnych z przebiegu ćwiczenia,

h) współpraca ze służbami prasowo-informacyjnymi podmiotów zaangażowanych w przebieg ćwiczenia,

i) udział w opracowaniu raportu końcowego z przebiegu ćwiczenia.

2. W przypadku, gdy zastępca kierownika nie został wyznaczony, zadania o których mowa w ust. 1 pkt 2, realizuje kierownik ćwiczenia.

3. W przypadku organizacji ćwiczenia przez komendę powiatową Policji lub komisariat specjalistyczny Policji, dopuszcza się powierzenie zadań zespołów, o których mowa w § 3 pkt 15, stanowiskom funkcjonalnym ćwiczenia.

§ 10.

Dokumentację ćwiczenia stanowią w szczególności:

1) decyzja, o której mowa w § 8 ust. 1;

2) plan ćwiczenia;

3) informacja, o której mowa w § 5 ust. 4;

4) raport doraźny;

5) raport dobowy;

6) raport końcowy.

§ 11.

1. Plan ćwiczenia zatwierdza kierownik jednostki Policji organizującej ćwiczenie.

2. Treść planu ćwiczenia może zostać ograniczona do aspektów gwarantujących osiągnięcie głównego celu ćwiczenia, w zależności od skali planowanego ćwiczenia i zakresu zaangażowania sił i środków Policji.

§ 12.

1. Ćwiczenie prowadzi się według zatwierdzonego planu ćwiczenia, w szczególności poprzez:

1) rozpoczęcie ćwiczenia poprzez przekazanie ćwiczącym założeń do wykonania zadań w określonej sytuacji operacyjnej lub przekazanie ujętego w dokumentacji ćwiczenia sygnału o wystąpieniu określonej sytuacji kryzysowej;

2) realizację ćwiczenia, polegającą na sprecyzowaniu celu działania, określeniu sposobu wykonania zadań, zadysponowaniu sił i środków oraz wykonaniu zamierzonych przedsięwzięć;

3) zakończenie ćwiczenia;

4) wstępne podsumowanie ćwiczenia, polegające na sformułowaniu wniosków bezpośrednio po jego zakończeniu;

5) podsumowanie ćwiczenia polegające na omówieniu przygotowania, przebiegu oraz przedstawienia kompleksowej oceny i opracowania raportu końcowego.

2. Przerwanie ćwiczenia może nastąpić odpowiednio w przypadku zaistnienia sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dla życia, zdrowia osób i zwierząt, a także sytuacji skutkujących zagrożeniem dla mienia.

3. Wznowienie ćwiczenia, po ustaniu przyczyny jego przerwania, następuje wyłącznie na polecenie kierownika ćwiczenia.

§ 13.

1. Kierownik ćwiczenia, w terminie nie krótszym niż 7 dni przed rozpoczęciem ćwiczenia, informuje o planowanym przedsięwzięciu odpowiednio:

1) kierownika komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej do spraw sztabowych - w przypadku organizowania ćwiczenia przez komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji, komendę wojewódzką Policji, Centralne Biuro Śledcze Policji, Centralny Pododdział Kontrterrorystyczny Policji "BOA", Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie i szkołę policyjną;

2) kierownika komórki organizacyjnej komendy wojewódzkiej Policji właściwej do spraw sztabowych - w przypadku organizowania ćwiczenia przez komórkę organizacyjną tej komendy, a także w przypadku organizowania ćwiczenia przez jednostkę organizacyjną Policji funkcjonującą na obszarze podległości służbowej tej komendy.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera w szczególności temat, formę i scenariusz ćwiczenia, termin jego realizacji oraz określenie sił i środków planowanych do wykorzystania w trakcie ćwiczenia.

§ 14.

Kierownik ćwiczenia przesyła raport końcowy z przebiegu ćwiczenia w terminie do 30 dni od dnia zakończenia ćwiczenia, odpowiednio:

1) kierownikowi komórki organizacyjnej Komendy Głównej Policji właściwej do spraw sztabowych - w przypadku prowadzenia ćwiczenia przez komórki organizacyjne Komendy Głównej Policji oraz w przypadku prowadzenia ćwiczenia przez jednostki Policji, z wyłączeniem komendy powiatowej Policji i komisariatu specjalistycznego Policji;

2) kierownikowi komórki organizacyjnej komendy wojewódzkiej Policji właściwej do spraw sztabowych - w przypadku prowadzenia ćwiczenia przez komórki organizacyjne tej komendy oraz w przypadku prowadzenia ćwiczenia przez funkcjonującą na obszarze podległości służbowej tej komendy komendę powiatową Policji lub komisariat specjalistyczny Policji.

§ 15.

Do ćwiczeń rozpoczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia, stosuje się przepisy dotychczasowe.

§ 16.

Traci moc zarządzenie nr 963 Komendanta Głównego Policji z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie metod i form przygotowania oraz prowadzenia krajowych i międzynarodowych ćwiczeń sztabowych w Policji (Dz. Urz. KGP poz. 29).

§ 17.

Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Komendant Główny Policji
gen. insp. Jarosław SZYMCZYK

Załącznik 1. [WZÓR - PLAN ĆWICZENIA]

Załączniki do zarządzenia nr 34
Komendanta Głównego Policji
z dnia 30 października 2021 r.

Załącznik nr 1

WZÓR - PLAN ĆWICZENIA



Załącznik 2. [WZÓR - RAPORT DOBOWY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA]

Załącznik nr 2

WZÓR - RAPORT DOBOWY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA




Załącznik 3. [WZÓR - RAPORT DORAŹNY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA]

Załącznik nr 3

WZÓR - RAPORT DORAŹNY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA


Załącznik 4. [WZÓR - RAPORT KOŃCOWY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA]

Załącznik nr 4

WZÓR - RAPORT KOŃCOWY Z PRZEBIEGU ĆWICZENIA

Załącznik 5. [WZÓR - INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU W ĆWICZENIU]


Załącznik nr 5

WZÓR - INFORMACJA DOTYCZĄCA UDZIAŁU W ĆWICZENIU

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2021-11-03
  • Data wejścia w życie: 2021-11-18
  • Data obowiązywania: 2021-11-18
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA