REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2011 nr 5 poz. 16

KOMUNIKAT NR 7
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 marca 2011 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego Nr 558/10

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. z 2007 r. Nr 35, poz. 225), w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC z 2006 r. Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Wypadek lotniczy, który wydarzył się w dniu 19 czerwca 2010 r., na spadochronie Balance 260, na którym pierwszy skok wykonywał uczeń-skoczek, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „Brak kwalifikacji – H2”.

2. Opis okoliczności wypadku lotniczego:

Uczeń-skoczek wykonywał skok z samoczynnym otwarciem spadochronu (lina desantowa) z wysokości 1500 m AGL. Po oddzieleniu się ucznia-skoczka od samolotu nastąpiło prawidłowe otwarcie czaszy głównej. Skoczek prawidłowo manewrował spadochronem i wykonał podejście do lądowania pod wiatr w wyznaczonym rejonie lotniska. Na wysokości około 10-15 m ściągnął uchwyty sterownicze do 50%, a na wysokości 2-3 m do 75% zakresu hamowania. Po przyziemieniu wykonał przewrót w przód. Skoczek nie wstawał z ziemi i sygnalizował potrzebę udzielenia mu pomocy. Przy pomocy jednego ze skoczków, uczeń-skoczek doszedł na start spadochronowy, gdzie organizator skoków zadecydował o przetransportowaniu ucznia-skoczka do szpitala w celu wykonania badań. W szpitalu stwierdzono złamanie kostki bocznej kości strzałkowej nogi prawej.

Prędkość wiatru przy ziemi podczas skoku wynosiła 1-2 m/s.

3. Przyczyna wypadku lotniczego:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, zwana dalej „PKBWL”, ustaliła, że przyczyną wypadku lotniczego był błąd w technice skoku polegający na przyziemieniu na nie w pełni zahamowanym spadochronie.

4. Zalecenia PKBWL dotyczące bezpieczeństwa:

PKBWL po zakończeniu badania nie zaproponowała zaleceń.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Grzegorz Kruszyński

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2011-03-10
  • Data wejścia w życie: 2011-03-10
  • Data obowiązywania: 2011-03-10
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA