REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 114

KOMUNIKAT NR 58
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1868/2013

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 2 grudnia 2013 r. na samolocie Airbus A321-232, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas przeglądu okresowego (sprawdzenia operacyjnego siłowników pokryw luków lewego i prawego głównego podwozia, wykonywanego wg JIC12425 i Task Card No 32310502-01) w związku z odpowiednią dyrektywą zdatności No 2011-0069R1 z dnia 11.04.2012 roku stwierdzono, że pokrywy luków podwozia głównego otworzyły się częściowo i pozostały w niewielkiej odległości od pozycji całkowicie zamkniętej. Po pociągnięciu ręką zaczęły otwierać się normalnie, ale z wyraźnym metalicznym dźwiękiem. Test operacyjny przerwano i powiadomiono przedstawiciela MCC operatora (WizzAir) oraz sporządzono wewnętrzny raport na tę okoliczność. Przekazano natychmiast odpowiednią informację operatorowi, który kontaktował się z AIRTAC (przedstawicielem posiadacza TC). AIRTAC zażądał próbki płynu hydraulicznego z „zielonego” systemu hydraulicznego dla przeprowadzenia dodatkowych niezbędnych prób. Ponadto, w trakcie realizacji żądania AIRTAC wykryto błąd w danych obsługowych, odnoszących się do montażu tulei. Przedstawiciel MCC operatora został o tym poinformowany i kontaktował się z AIRTAC. AIRTAC potwierdził błąd w danych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyny zdarzenia nie ustalono.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-27
  • Data wejścia w życie: 2016-10-27
  • Data obowiązywania: 2016-10-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA