REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2016 poz. 115

KOMUNIKAT NR 59
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 27 października 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2514/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 18 września 2016 r. na śmigłowcu EC135 P2+, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T5 – Uszkodzenie konstrukcji”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas rozruchu silnika nr 2 pilot zauważył, że silnik przechodzi bezpośrednio na parametry pracy „FLIGHT”, pomimo położenia przełącznika rozruchu w pozycji „IDLE”. Dowódca załogi przerwał rozruch silnika i zgłosił niesprawność służbie technicznej. Śmigłowiec został zawieszony w eksploatacji. Personel techniczny SOT w Szczecinie, podczas diagnozowania usterki stwierdził niesprawność zespołu przełączników Switch Unit 20VE. Po wymianie zespołu przełączników na nowy, wykonano test funkcjonalny bez uruchamiania silników zgodnie z AMM-31-11-20, 5-1 punkty 1-12 (Rev. 21) – bez uwag. Następnie test funkcjonalny został wykonany na uruchomionych silnikach, zgodnie z AMM 31-11-20, 5-1 pkt-y 13-20 (Rev. 21) – wynik testu pozytywny. Śmigłowiec uznano za sprawny i dopuszczono do dalszej eksploatacji.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Prawdopodobną przyczyną zdarzenia było zużycie eksploatacyjne przełącznika rozruchu ENG 2 zespołu przełączników Switch Unit 20VE.

Działania profilaktyczne podjęte przez użytkownika:

Z zaistniałym zdarzeniem zapoznać personel techniczny i operacyjny zakładu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2016-10-27
  • Data wejścia w życie: 2016-10-27
  • Data obowiązywania: 2016-10-27
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA