REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 102

KOMUNIKAT NR 99
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 1 lutego 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2638/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 22 grudnia 2015 r. na samolocie Embraer 170-200, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik organizacyjny”
w grupie przyczynowej: „O2 – System szkolenia”,
„O10 – Obsługa techniczna”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Lotnisko EPWA. Podczas przeglądu „Walk around” załoga stwierdziła, że pokrywa panelu wlewu oleju silnika nr 1 pozostała otwarta. W tym samym czasie na pokładzie samolotu znajdował się mechanik obsługi technicznej. Załoga sprawdziła dokumentację techniczną i stwierdzono, że przegląd techniczny DY („Daily”) jest w niej odnotowany jako zakończony i zamknięty. Uzupełnienie oleju było potwierdzone wpisem. Poinformowany o nieprawidłowościach mechanik zamknął panel i poinformował, że czynności obsługowe wykonywał inny, szkolony pracownik pod jego nadzorem. Po wykonanym rejsie załoga złożyła raport ASR.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nieprawidłowo wykonana obsługa techniczna samolotu wynikająca z nieodpowiedniego nadzoru mechanika instruktora nad szkoloną osobą.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

 

wz. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych

Maciej Kozłowski

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-02-03
  • Data wejścia w życie: 2017-02-03
  • Data obowiązywania: 2017-02-03
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA