REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 303

KOMUNIKAT NR 293
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1280/2016

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 11 czerwca 2016 r. na spadochronie Icarus tandem 330, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego w dniu 17 sierpnia 2016 r. Michałków – lotnisko EPOM. Skoczek (7052 skoków, w tym 1917 tandemowych) wykonywał skok tandemowy z wysokości 4000 m, z samolotu SMG-92. Skok miał prawidłowy przebieg do momentu otwarcia spadochronu. W trakcie procesu otwarcia nastąpiło skręcenie linek nośnych i pomimo podjętych prób nie udało się ich rozkręcić. Skoczek wykonał pełną procedurę awaryjną i na prawidłowo otwartym spadochronie zapasowym bezpiecznie wylądował wraz z pasażerem na użytkowej części lotniska. Oględziny wyczepionej czaszy i analiza nagrania wideo pozwoliły ustalić, że powodem zdarzenia było zerwanie dwóch pętli gumowych, co spowodowało uwolnienie wplotów linek nośnych, czego skutkiem były obroty osłony czaszy w trakcie wyplatania linek nośnych.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Zerwanie dwóch pierścieni gumowych osłony czaszy w trakcie procesu otwarcia spadochronu.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-07
  • Data wejścia w życie: 2017-03-07
  • Data obowiązywania: 2017-03-07
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA