REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe - rok 2017 poz. 311

KOMUNIKAT NR 301
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 7 marca 2017 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 2039/2015

Tekst pierwotny

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 18 września 2015 r. na spadochronie Sensci 91, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik techniczny”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inny”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Skrócony opis zdarzenia powstał na podstawie raportu końcowego przesłanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Skoczek (1522 skoki) wykonywał skok z wysokości około 4000 m filmując skok tandemowy. Spadochron otworzył na wysokości około 900 m. Po otwarciu spadochron wszedł w głębokie obroty. Skoczek przystąpił do wykonania procedury awaryjnej: wyczepił czaszę główną i otworzył spadochron zapasowy. Wylądował na użytkowej części lądowiska. Po wykonaniu oględzin czaszy głównej i przeanalizowaniu materiału filmowego stwierdzono, że przyczyną wystąpienia obrotów czaszy było zerwanie jednej linki nośnej przy kaskadzie grupy „B”. Nie stwierdzono innych uszkodzeń lub nadmiernego zużycia linek czaszy.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Nie ustalono.

Działania profilaktyczne podjęte przez podmiot badający:

Ocena między innymi stanu linek nośnych i sterowniczych powinna być dokonywana każdorazowo podczas układania spadochronu. Ponieważ stan pozostałych linek nie budził zastrzeżeń i nie ustalono przyczyny pęknięcia linki nośnej czaszy, nie podjęto działań profilaktycznych.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

 

Metryka
  • Data ogłoszenia: 2017-03-08
  • Data wejścia w życie: 2017-03-08
  • Data obowiązywania: 2017-03-08
Brak dokumentów zmieniających.
Brak zmienianych dokumentów.

REKLAMA

Dzienniki Urzędowe

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA